Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jakim komputerem zdiagnozować skrzynię CVT ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jakim komputerem zdiagnozować skrzynię CVT ?

    Czesc. Honda Civic IMA 2008r. Znajomy wracal do Polski i w "spadku" zostawil mi to auto, ktore stalo z pol roku. Nie odpalalo, "ima" swieci na desce. Naprawe zaczalem od wymiany akumulatora, ktory nie trzymal pradu. Silnik odpalil bez problemu, wjechalem do garazu i za kilka dni chcialem nim wyjechac, po kilku metrach zgasl i nie chcial odzyc. Okazalo sie, ze paliwo nie dochodzi do silnika. Pompa paliwa dziala na "krotko". Podczas sprawdzania bezpiecznikow i przekaznika okazalo sie, ze w miejscu, ktore "Autodata" pokazuje, nie ma tego przekaznika pompy paliwa ???, przeciez 2 dni temu silnik dzialal. Pradu na stykach nie bylo, mimo to wlozylem odpowiedni przekaznik w to miejsce, profilaktycznie, ale nic to nie zmienilo. Postanowilem zabrac autko do mechanikow. Zaladowalem na lawete i zawiozlem pod drzwi warsztatu i zostawilem. W calym tym pospiechu zapomnialem zostawic kluczyk, a autko zostawilem na P . Rano, mechaniory musieli przestawic kilka centymetrow, bo zawadzalo, wiec podepchneli (albo pociagneli raczej, podloze jest z kamykow, wiec nie powinno to zaszkodzic), w kazdym razie gdy juz sie pojawilem z kluczykiem zaczely sie cuda dziac. Wlaczam zaplon, a tu zapach swiezej benzyny o poranku , hm, paliwko leci, wiec przykrecilem przewod paliwowy spowrotem. Hondzia zapalila i zyje znow. Wsteczny bieg i jedzie, D , silnik zdechl. Proba odpalenia nie powiodla sie, nie ma paliwa znow. Po chwili drapania sie po glowie, wpadlem na pomysl bujniecia autka na biegu. Dziala. I tak oto Hondzina bez problemu jezdzi do tylu, chodzi na L, wlaczenie na D gasi silnik i blokuje pompe paliwa. Koledzy mechanicy nie maja czym tego zdiagnozowac. Launch i Delphi uzywaja i nie moga wejsc do trybu CVT. Pozatym nie maja doswiadczenia z hybrydami i niebardzo chca sie tym dziwadlem zajac.
    Moje pytanie jest: Jakim komputerem zdiagnozowac ta dziwna przypadlosc. A moze ktos z was mial taki przypadek i jest jakies w miare proste rozwiazanie? . Przeszukalem chyba wszystkie fora angielskie i polskie, ale nikt nie mial problemow z ta skrzynia. Jedynie znalazlem cos na temat lutowania w ECU, ktore lubi nie stykac i wymaga przelutowania. Nie chce az tak daleko sie zaglebiac puki nie bede mial pewnosci.
    Pozdrawiam.

    Jest kategoryczny zakaz pisania w tytule słów "pomocy" i "problem", sabotujesz wyszukiwarkę tematów!!! Przeczytaj Regulamin forum. Temat zmieniam.
    Last edited by rambo7; 31-08-2018, 21:04. Powód: Regulamin pkt 5.

  • #2
    Jak dla mnie to może warto na początek sprawdzić czy nie ma jakiegoś odcięcia/zabezpieczenia reagujacego na "D"
    Być może zawsze tam było a przez wyładowanie baterii teraz jest aktywne.Nawet jeśli to ślepy zaułek nic nie kosztuje nachylenie sie pod konsolę i rzut oka czy nie ma tam nieorginalnych wiązek i podejrzanych połączeń.Czasem dobrze jest zacząć od rzeczy najprostrzych. Ciekawy przypadek

    Comment


    • #3
      Po zasileniu pompy na krótko też silnik gaśnie na D ? Silnik gaśnie zaraz po włączeniu D czy podczas próby ruszenia ? W Delphi są zakładki i da się odczytać błędy ze skrzynki. Dodatkowo podczas błędu skrzynki powinna migać kontrolka od D. Błędy można też wywołać na zworkę i wyświetlą się na zegarach.
      A na przyszłość pokaż kolegom mechanikom taką małą zaślepkę tuż obok wybieraka skrzynki. Po podważeniu małym płaskim wkrętakiem w powstałą szczelinę wsuwamy wkrętak i możemy bez kluczyka czy tam prądu w aucie, przestawić wybierak np. na N.

      Comment

      Working...
      X