Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Sprzęgło trzeba wdusić do końca żeby biegi wchodziły bez zgrzytów

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Sprzęgło trzeba wdusić do końca żeby biegi wchodziły bez zgrzytów

    Witam, kupiłem honde civic ufo 3d VIII gen. po lifcie u 2009r przebieg 204k i mam taką przypadłość jak w temacie. Czasami mi zgrzytnie gdy za słabo wcisnę sprzęgło. W mojej poprzedniej hondzie VI gen. nigdy mi się coś takiego nie zdarzyło. Czy jest to wina oleju, skrzyni, lub sprzegła? Albo być może jest to normalne w tym modelu?
    Last edited by Civic09; 09-08-2018, 13:11.

  • #2
    Wg mnie to normalne, że sprzęgło powinno się wciskać do końca.

    Comment


    • #3
      Jak to rzeczywisty przebieg i sprzęgło nie zmieniane to czas na wymianę. Jeżeli wysprzęglik porusza się płynnie w całym zakresie, to sprzęgło na 100%
      Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
      Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

      Comment


      • #4
        Czy pedał chodzi ciężko ?
        Na pedale powinno być delikatnie czuć coś w rodzaju przełamania. Im niżej jest ono wyczuwalne ,tym bliżej do wymiany.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
          Czy pedał chodzi ciężko ?
          Na pedale powinno być delikatnie czuć coś w rodzaju przełamania. Im niżej jest ono wyczuwalne ,tym bliżej do wymiany.
          Nie czuć przełamania, siła wciskania jest cały czas taka sama bardzo plynnie chodzi ale jak docisnę pedał do końca to muszę użyć na końcu jeszcze dużo siły aby docisnąć pedał mocniej o kilka milimetrów aby biegi nie zgrzytały. Dziś zauważyłem, że płyn w zbiorniczku wysprzeglika jest cały czarny, natomiast płyn od hamulców jest bardzo ładny przeźroczysty. Czy to może być przyczyną?

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Civic09 Zobacz posta
            Czy to może być przyczyną?
            Nie,chyba że pedał ma skok jałowy.Jeśli od samej góry czuć że tłoczy to skrzynia do zdjęcia.

            Comment


            • #7
              Zanim rozbiorę pół silnika spróbuję wymienić płyn hamulcowy, bo to koszt kilku złotych i zrobię regulację pedału sprzęgła bo w manualu jest jakaś instrukcja, której nie rozumem, ale być może mechanik będzie wiedział. Wtedy się okaże, czy coś pomogło. Wymienię późnej olej w skrzyni i dopiero jak to nie pomoże to pomyślę o wymianie sprzęgła, chociaż zawsze myślałem, że wymienia się dopiero gdy przy wciśnięciu sprzęgła, koła na biegu się trochę obracają.

              Comment


              • #8
                Nie chcesz czasem porobić sam? To temat wręcz banalny,płyn i regulacja to proste rzeczy,jak coś jest niejasne w instrukcji to po prostu ją wklej,przerobimy ją na zrozumiałą.

                Comment


                • #9
                  Ostatnio byłem na wymianie płynów sprzęgła i hamulców i byłem w szoku że to aż takie proste. Wcześniej trochę się bałem za to zabrać, tym bardziej że nie mam za bardzo kogo poprosić o wciskanie pedałów.
                  Okazało się, że poza rurką i pustą butelką nic i nikt więcej nie jest potrzebne.
                  Wymiana wyglądała tak, że po odkręceniu korków od zbiorniczków i wyciągnięciu strzykawką resztek startego płynu, założeniu rurki na zaworek odpowietrznika i jego poluzowaniu płyn sam od siebie zaczął spływać, tak zwyczajnie grawitacyjnie.
                  Jak pytałem czy nie trzeba wciskać pedałów to mi powiedzieli że nie ma takiej potrzeby. Gdyby układ był zapowietrzony to tak, ale skoro jest jest "czysty" to nie trzeba robić żadnej procedury.
                  Cały czas trzeba było uzupełniać płyn w zbiorniczkach, żeby układ nie zaciągnął powietrza. Koniec wymiany był wtedy, kiedy przestał lecieć brudny płyn a zaczął nowy.
                  Dla hamulcowego, kolejność kół nie miała znaczenia. Podobno w układzie z ABS/VSA przez wbudowany modulator/sterownik płyn idzie do każdego koła z osobna.
                  To była moja ostatnie wizyta w serwisie, następne wymiany robię już sam

                  Comment


                  • #10
                    Oczywiście chodziło mi o wymianę płynu hamulcowego w układzie sprzęgła i to mógłbym zrobić z kimś kto mógłby wciskać na sprzęgło ale ta instrukcja jest dla mnie niejasna. Muszę jeszcze z kilka razy ją przeczytać aby zrozumieć co jest co, nie wiem czy nie powinno być tam jakiegoś rysunku. W civic VI nie było żadnej filozofii na wysprzęgniku odpowietrznik i klucz nr 7 i już. A tutaj nie jestem pewien, gdzie jest odpowietrznik i jak to się robi, chyba jest jeszcze jakaś pompa i w ogóle po co regulować skok pedału? , nie wszystko rozumiem.

                    https://drive.google.com/file/d/1ci4...ew?usp=sharing

                    Comment


                    • #11
                      Robisz to dokładnie tak samo jak w 6gen,choć budowa jest trochę inna.
                      Skoro dawałeś radę w 6 gen. to nie ma czego tłumaczyć - po prostu potrafisz
                      W 6 gen też jest regulacja. Wżne jest to,żeby pedał nie blokował samej pompy i pozwalał jej wrócić do położenia w którym nie będzie jej ograniczał.
                      Last edited by m26; 13-08-2018, 00:48.

                      Comment


                      • #12
                        A co jest nie tak, jeśli przy wciśnięciu sprzęgła, czuje wibracje na pedale ?

                        Comment


                        • #13
                          Ciężko powiedzieć bo zawsze coś tam czuć,ale jeśli są spore to możesz mieć powycierane słoneczko w miejscu kontaktu z łożyskiem.
                          Kńce tych spręźyn potrafią się nawet odłamać .

                          Comment


                          • #14
                            Po wymnie płynu w wyprzęgniku oraz oleju w skrzyni dało się odczuć bardzo wyraźną zmianę. Biegi wchodzą łatwiej, a sprzęgło lżej pracuje. Jestem zadowolony. Także wciskanie na siłę sprzęgła do samego końca jak i biegów na pewno nie było normalne, chociaż dało się do tego przyzwyczaić. Dodatkowo wcisnąłem też ceramizer ale tego nie będę komentował, gdyż mam swoje własne oczekiwania od tego produktu i myślę, warto to dodać.

                            Pozdrawiam temat zakończony
                            Last edited by Civic09; 30-08-2018, 22:46.

                            Comment

                            Working...
                            X