Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Honda civic UFO. Szarpanie skrzyni i-shift.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Honda civic UFO. Szarpanie skrzyni i-shift.

    Czołem
    Jestem bezradny. Problem wygląda następująco.
    Posiadam Civica 8 generacji (UFO). Vtec 1.8 skrzynia automatyczna i-shift. Skrzynia przy hamowaniu i podczas redukcji do poziomu 3, 2 biegu zaczyna szarpać i zaczyna skakać między automatem a neutralem. Po kilku szarpnięciach wyskakuje ikonka check system i silnik się wyłącza. Po ponownym uruchomieniu błąd znika i auto rusza normalnie. Problem zawsze pojawia się gdy wyjadę na trasę na ciepłym silniku po ok 30 minutach jazdy. Nigdy podczas jazdy tylko po mieście.
    Po podłączeniu do 3 różnych komputerow nie znajduje błędów. Olej w skrzyni świeżo wymieniony. Będę mega wdzięczny za jakiekolwiek sugestie/porady w owej kwestii. Pozdrawiam.

  • #2
    Miałeś świadomość że kupujesz auto z ręczną skrzynią sterowaną automatycznie? to nie jest skrzynia automatyczna! (to nie jest automat!)
    Trudno tak z rękawa podać rozwiązanie, jest kilka tematów w których poruszane były sprawy problemów wynikających z pracy skrzyni. Prześledź te tematy i tam było pisane jakie podjąć działania gdy coś się dzieje z jej pracą. Wszystkie problemy z i-shift są dość zbieżne, wielkiego manewru nie ma. W tym pod-forum kilka dyżurnych tematów prześledź je m.in.:
    i-Shift nie wrzuca biegow jak zimno na dworze

    Skrzynia i-shift metaliczny stuk przy redukcji biegu

    Skrzynia i-Shift - Błędy, wadliwe działanie

    i-Shift 1.8 jakie ma sprzęgło?

    Honda 1.8 2007 skrzynia i shift
    Last edited by rambo7; 05-05-2017, 07:31.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      i-shift szarpanie podczas ruszania

      Witam,

      jak w temacie mam problem z moim Civicem. Podczas ruszania auto lubi szarpnąć ( nie zawsze, zazwyczaj rano lub jak się nagrzeje i stoję np. w korku) oraz zmiana biegów jest bardzo ospała czasem nawet sam zrzuca niepotrzebnie bieg co powoduje, że zamula silnik. Wrażenie jest jakby go coś lekko zdławiało i nagle dostał kopa, jeśli puszcze hamulec bez dodawania gazu czasem jest ok i auto poprostu sie toczy a czasem zaczyna szarpać. Problem również jest ze wstecznym biegiem puszczam hamulec auto zaczyna sie lekko toczyć dodaje gazu auto zaczyna sie dusić lub nie ma wcale reakcji na gaz po czym nagle dostaje kopa ( łatwo w coś przywalić). Civic jest z roku 2008 i ma 113 tys. orginalnego przebiegu jestem drugim właścicielem auto z polskiego salonu. Skrzynia była odpowietrzana i nic to nie dało. Auto po podpięciu pod kompa pokazało błędy:

      p19ff- Clutch friction Coefficient learning Value Out of Range

      U0401 - F-can Malfunction (TCM Received Invalid Data From Current ECM)

      Gdzieś słyszałem i czytałem, że powinienem zrobić kalibracje sterownika skrzyni jednak w ASO chcą za to 500zł więc wolę się najpierw upewnić.

      Z góry serdecznie dziękuję za wszelką pomoc

      Pozdrawiam

      Przeniosłem w istniejący wątek, bo problemy są zbieżne. Korzystaj z wyszukiwarki tematów.
      Last edited by rambo7; 15-05-2017, 13:26. Powód: Regulamin pkt 3.

      Comment


      • #4
        Kody błędów definicje:

        DTC: P19FF Wyuczona wartość charakterystyki tarcia sprzęgła poza zakresem.
        w tym wypadku należy: Za pomocą testera HDS wykonać ODPOWIETRZANIE PŁYNU HYDRAULICZNEGO SPRZĘGŁA w MENU REGULACJA.
        następnie:
        Przeprowadzić procedurę uczenia układu i-SHIFT (tryb statyczny).
        Wynika z powyższego że nie ominie Cię wizyta w ASO. Chyba że ktoś potrafi to odwietrzyć i przeprowadzić procedurę uczenia.
        Nasuwa się pytanie:
        - czy nie ma jakiś nieszczelności?
        - czy siłownik pompa nie cieknie? nie wprowadza powietrza itp.?
        - czy DOT4 jest świeży ?
        - czy DOT4 jest o niższej lepkości niż standardowy??? Zalecałbym spróbować DOT4 firmy ATE o nazwie: ATE DOT4 SL-6.

        Z powyższego opisu wynika że to ustępuje jak się silnik zagrzeje, dlatego rozważyłbym SL-6 o niskiej lepkości.


        Definicja:
        DTC: U0401 - Usterka sieci F-CAN (moduł TCM odebrał nieprawidłowe dane z modułu ECM).
        Usterka jest wypadkową wcześniejszego Kodu błędu.
        Spróbuj dwukrotnie (lub kilka razy) zmienić prędkość obrotową silnika z jałowej na 4.000 obr./min.
        (nie ma procedury naprawy dla tej usterki, jest to wynik pewnych działań w systemach zarządzania danych).


        Cały obraz z opisu jest już znany co mają taką skrzynię. Poczytaj wskazane wcześniej wątki, poszerzysz wiedzę o tym modelu.

        Przy okazji napisz czym diagnozowałeś Hondę? bo dane które podałeś są wiarygodne i mało kto wcześniej pisał w tak precyzyjny sposób. Kody DTC są wiarygodne i właściwe dla tego modelu, zatem urządzenie diagnostyczne było dobrej klasy.

        Trudno mi ocenić cenę wykazaną przez ASO. Tu ze względu na tę skrzynię będzie trudno dać komuś innemu, bo to nie są banalne sprawy, użytkownicy mają problemy z tą skrzynia jak widzisz po wpisach.
        Proponuję, skorzystaj z ASO ale wcześniej kup dokładnie DOT6 ATE SL-6. Chodzi o SL-6 bo tylko SL-6 ma niższą lepkość od standardowych płynów, co może mieć znaczenie dla płynności pracy. Ten płyn powinien bdb pracować w każdych warunkach szczególnie gdy silnik jeszcze nie zagrzany lub niska temp. zewnętrzna. To pozwoli Ci mniej "szarpać" gdy jeszcze nie jest rozgrzany motor a tym samym płyny ustrojowe.
        Last edited by rambo7; 18-05-2017, 10:31. Powód: literówka
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          u mnie w i-shafcie jest problem z wstecznym lubi poszarpac być może pomoże wymiana oleju, ale jak macie az takie problemy to zapewne sterownik odpowiedzialny za sterowanie i-shaftem i tylko hds pomoże o ile to nie usterka mechaniczna jeszcze

          tak się zastanawiam czy są u nas na forum specialisci którzy zakupili hds i nauczyli się np. adaptacji biegu jałowego, adaptacji i-shafta po wymianie oleju i kilku innych procedur dostępnych w hds?
          Last edited by zbigi30; 17-05-2017, 01:10.
          http://www.civicforum.pl/showthread....Civic-2006-1-8

          Comment


          • #6
            Dziękuję za odpowiedzi Rambo7 jak zwykle na straży forum !! (bardzo doceniam Twoją pracę!!).

            Co do programu to powiem szczerze nie wiem znajomy podjechał z małym tabletem (lenovo, jeśli ma to znaczenie interfejs był czerwony). Podpiął chip i za pomocą bluetooth połączył się z komputerem. Odpowietrzał skrzynie ale dosłownie trwało to 30 sekund, słychać było jakieś stuki,pompowanie z przodu samochodu. Może faktycznie wymiana płynu hydraulicznego plus odpowietrzenie plus kalibracja zrobi robotę. W Aso powiedzieli mi, że auto muszę zostawić na cały dzień bo trzeba będzie nim jeździć i testować po odpowietrzaniu i kalibracji. Czy to ma sens ?

            Pozdrawiam

            Comment


            • #7
              Jeśli ten twój kolega/znajomy robił to po koleżeńsku to bym z nim spróbował bo będzie taniej. Popsuć nic nie popsujecie.
              Zamieszczone przez spec85 Zobacz posta
              podjechał z małym tabletem (lenovo, jeśli ma to znaczenie interfejs był czerwony)
              chodzi o Nazwę programu na którym pracował. np. HondaDataSystem, Proscan, MasterSkan, ProSkan, nazwa programu Diagnostycznego - o to mi chodzi. Domyślam się że na Bluetooth miał LM327. Często te programy są do dupy, bo gadają bzdury, ale to co podałeś jest wiarygodne.
              Kliknij na link a następnie na obrazki z tej aukcji - ten Interfejs zapewnia obsługę skrzyń i-shift - https://www.civicforum.pl/showthread...iagnostyka-HDS widzisz? Nie wiem jak to działa i jak duże możliwości ale może miał coś takiego?
              Być może to urządzenie za 145zł potrafi robić to samo co w ASO za usługę 500zł.
              Zamieszczone przez spec85 Zobacz posta
              Może faktycznie wymiana płynu hydraulicznego plus odpowietrzenie plus kalibracja zrobi robotę.
              no tę robotę zrobi i ASO dlatego chcą byś zostawił na cały dzień bo będą robić to samo, ale muszą mieć możliwość testów. Tak że nie będą się zajmować 8 godz twoim autem bo by zbankrutowali lub byś się nie wypłacił za roboczogodzinę, więc robi się to etapami pomiędzy innymi robotami, niestety tu trzeba zrozumieć ASO, oni też muszą z czegoś żyć a Ty nie chcesz dużo płacić.
              Proponuję zrób sam wymianę DOT4 zgodnie ze sztuką, podłącz urządzenie kolegi dokonaj przeglądu systemu, usuń ewentualne Kody błędów, niech podziała wszystkim co może z poziomu Interfejsu. Potem przejedź się tak by zmusić skrzynię do intensywnej pracy, łącznie z przełączaniem na wsteczny. Po jeździe ponowne skanowanie systemu i sprawdzenie ewentualnych błędów.
              Pojeździj trochę obserwując różnice do tego co było. Jak to działanie nie pomoże, to dopiero do ASO.
              Last edited by rambo7; 18-05-2017, 10:55.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                czy ten kabel pomoże w i-shafcie ustawienie biegu jałowego, odpowietrzenie i inne?
                https://allegro.pl/show_item.php?item=6821203241
                http://www.civicforum.pl/showthread....Civic-2006-1-8

                Comment


                • #9
                  nie widzę w Menu opcji dla i-shift, napisz, zadzwoń do sprzedawcy.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    https://allegro.pl/nowy-kabel-serwis...821203139.html
                    tu widac opcję i-shift
                    http://www.civicforum.pl/showthread....Civic-2006-1-8

                    Comment


                    • #11
                      można zaryzykować zakup, w końcu to nie majątek.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Cześć. Podłącze się bo mam też "problem" z automatem w mojej hondzie (mam ja od 2 tygodni dopiero) - tylko nie jestem pewien czy mam skrzynię typu I Shift? ( Honda Civic ES UFO, 2008 1,8 FK286) Moze ktoś potwierdzic. Przy zmianie na wyższe biegi nieco muli/dławi/opóźnia ale mi to nie przeszkadza. Czasami (gdy chyba nie jest rozgrzany) po zwolnieniu hamulca na pierwszym biegu szarpie - trzeba od razu gazu lekko dodawać by się toczył jakoś sprawniej... Co jest mega wkurzające to wsteczny: cofając nawet pod lekką górkę trzeba dodawać sporo gazu i auto (czasami szarpiąc) cofa ale dość z nieprzewidywalnym przyspieszeniem. Cofanie jest dość stresujące w pewnych sytuacjach ch Da się to jakoś "wykalibrować" , naprawić w miarę niedrogo? Auto testowałem na równym terenie i w miare bez zarzutu działała skrzynia (oprócz tego mulenia). Handlarz mówił, ze "te skrzynie tak majo" ;-). Mówił o i shifcie?


                        mod.
                        Kolego zapoznaj się z regulaminem(https://www.civicforum.pl/showthread...egulamin-Forum) oraz przywitaj się w odpowiednim dziale(https://www.civicforum.pl/forumdispl...edstaw-się%21) zanim zaczniesz korzystać z forum
                        Last edited by grzes41gt; 25-05-2017, 10:11. Powód: 2 punkt regulaminu

                        Comment


                        • #13
                          najprościej: jeśli masz manetki przy kierownicy to jest to i-shift

                          wajcha od i-shifta:
                          DSC_0359.jpg

                          typowy automat ma inną wajchę (rusza się tylko góra - dół) i brak manetek

                          objawy o jakich piszesz (skakanie przy cofaniu, lekkie szarpanie przy przechodzeniu z biegu pełzającego do faktycznej jazdy) są i u mnie, wymiana oleju w skrzyni biegów nie pomogła. ASO zaktualizowało przy okazji soft, może ciut szybciej zmienia biegi, ale bez rewelacji, natomiast to lekkie szarpanie nadal występuje

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez szuwi Zobacz posta
                            Objawy o jakich piszesz (skakanie przy cofaniu, lekkie szarpanie przy przechodzeniu z biegu pełzającego do faktycznej jazdy) są i u mnie, wymiana oleju w skrzyni biegów nie pomogła. ASO zaktualizowało przy okazji soft, może ciut szybciej zmienia biegi, ale bez rewelacji, natomiast to lekkie szarpanie nadal występuje
                            Potwierdzam to co napisał szuwi - mam w zasadzie to samo, z tym, że "skacze" mi auto także, jak chcę ruszyć np pod górkę. Nie zagłębiajmy się w szczegóły, tylko jasno i wyraźnie trzeba powiedzieć, że I-shift to muł

                            GośćOdReklamy - jak masz rocznik 2008 to masz i-shifta. Pełne, klasyczne 5-biegowe automaty, były montowane w HB dopiero w modelach po liftingu. Każdy "automat" VIII gen w hatchback'u przed liftem, ma skrzynię i-shift 6 biegową.

                            Dodam tylko od siebie, że jakiś czas temu dziwiłem się, dlaczego w modelu po liftingu , honda nieco "cofnęła się" w rozwoju, montując 5-biegowe skrzynie automatyczne. Po zakupie auta z i-shift - już rozumiem ich wybór, gdyż wg mnie zautomatyzowanie tej skrzyni, było wypadkiem przy pracy i oby więcej się nie powtórzyło.

                            Pozdrawiam

                            Comment


                            • #15
                              Dziś sie nieżle napociłem: bylem przyblokowany między dwoma autami i wsteczny pod górke....masakra: o mało co abym du***ł w auto za mną... To juz nie tyle szarpanie co brak responsu (na lekki, ostrożny nacisk na gaz) i po wiekszym naciskui na gaz nieprzewidywalne i gwałtowne przyspieszenia przy cofaniu pod górke.... Szkoda bo poza tym uwielbiam to auto i ta przymułka/poslizg przy zmianie biegów do przodu prawie w ogole mi nie przeszkadza.

                              Comment

                              Working...
                              X