Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Terkotanie przy wciskaniu gazu (i-Shift)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Terkotanie przy wciskaniu gazu (i-Shift)

    Praktycznie od chwili nabycia Hondy z chwilą przyspieszania / naciskania gazu słychać terkot. Ustępuje po zdjęciu nogi z pedału gazu.
    Odgłos trochę jak traktorek czy Diesel, przy wyższych prędkościach zmienia ton na wyższy i pracuje jak jakiś silniczek typu - no nie wiem, elektrycznej szczoteczki do zębów?

    Dziś zmieniłem olej w skrzyni biegów (objawy nie zniknęły) a przy okazji zwróciłem uwagę na te odgłosy ASO. Pracownik stwierdził, że nie jest to naturalny dźwięk silnika.
    Przetestowaliśmy gazowanie silnika na neutralu - tych odgłosów nie było, stąd przypuszczenie, że pojawiają się dopiero przy 'pchaniu' auta, a więc jest wskazanie na skrzynię biegów.

    Nie było czasu na przyglądanie się tej sprawie, może ktoś miał podobny przypadek?
    Od chwili kupna przejechałem autem jakieś 1500 km, sam odgłos się nie zmienia, ton podobny, więc można jeździć, ale jednak nieco mnie to niepokoi. Do tej pory myślałem 'że ten typ tak ma', ale mechanik z ASO potwierdził moje obawy, że nie powinno to tak wyglądać

  • #2
    moim zdaniem w ASO powinni powiedzieć coś więcej mają największe doświadczenie z tymi skrzyniami. Jeśli dzieje się to na zasprzeglonym silniku no to nie ma siły odgłos musi być od skrzyni. Pojedź do kogoś z mechaników w okolicy a może nawet dalej i niech to osłucha stetoskopem. Stetoskop możesz sobie kupić sam 15zł i samemu jakoś gdzieś zawiesić auto tak by koła wisiały zapiąć bieg i osłuchać skąd się to wydobywa. Jeśli to jest terkotka no to jest o tyle łatwo że to mechaniczne - a wszystkie mechaniczne sprawy są bez problemu możliwe do lokalizacji to najłatwiejsze z możliwych rzeczy do odnalezienia. Trzeba tylko kogoś komu się chce.
    Takie rzeczy mogą być powodem przyjrzyj się zębom trybów skrzyni https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/8afc1814492b816a (to nie honda ale to może być przyczyna).
    Czy częstotliwość tyrkotania zwiększa się wraz z prędkością obrotową silnika? czy jest stałe bez względu na prędkość obrotową czy prędkość km/h ?
    Last edited by rambo7; 28-10-2016, 20:41.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Dzięki za info, z braku czasu w ASO powiedzieli mi, żebym jeździł dalej o ile odgłos się nie zmienia :-) a przy kolejnej wizycie się temu przyjrzą.
      Pocieszyli, że skrzynia podobno do UFO nie jest droga a jakby się rozsypała, to można stosować także od manuala bo to ten sam typ

      przy zmianie oleju pracownik zwrócił uwagę, że stary był dosyć mętny, to może sugerować przedostawanie się do niego jakiś opiłków. Czy ewentualne grzebanie w skrzyni skutkuje koniecznością lania nowego oleju?
      Last edited by szuwi; 28-10-2016, 20:46.

      Comment


      • #4
        twój silnik to motor ze skrzynią i-schift więc jest określony interwał wymiany chyba co 60tys km. Trudno powiedzieć co tam wcześniej grzebano? i czy wymiana jest teraz konieczna. Zanim bym zainwestował w cokolwiek poszukałbym komuś kto ma warunki i możliwości i sprzęt i chciał poświecić czas na zlokalizowanie tyrkotania, to jest kluczowe ! jak mówię łatwe bo "coś" napieprza w "coś" więc to jest banalne. Nie myśl na razei nad wymianą czego kolwiek. Pomyśl jak zorganizować sobie porządne dochodzenia skąd to tyrkotanie się wydobywa. Potem będzie łatwiej decydować co robić. ja bym nie jeździł z tym tak nonszalancko jak sugeruje ASO, chyba że masz wykupione Asistance 24h.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment

        Working...
        X