Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kłopoty z trzecim i pierwszym biegiem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kłopoty z trzecim i pierwszym biegiem

    Witam,

    Od marca przesiadłem się na Hondę UFO 5d w wersji Sport (201 rok). Dużo czytałem opinii na forum, więc "plastikowa" i głośna praca lewarka raczej mnie już nie dziwi - zaliczam ją do typowych cech tego modelu.

    Zaniepokojony jestem natomiast problemem z wrzucaniem trójki na większych obrotach. Trzeba to zrobić bardzo mocno i zdecydowanie, bo w przeciwnym razie lewarek ma tendencję do uciekania w bok i nie trafiam w bieg.
    Podczas ruszania, na postoju nie wchodzi też czasem jedynka - pomaga puszczenie i ponowne wciśnięcie sprzęgła.

    Czy ktoś z Was miał podobny problem i mógłby coś doradzić? Czy jest to typowa przypadłość tego modelu?

    Pozdrawiam

  • #2
    Co do jedynki to częste uwagi i to raczej przypadłość. Są wypowiedzi że po wymianie oleju w skrzyni sytuacja się poprawia.
    Ale jeśli chodzi o trójkę to pierwsze słyszę.
    Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

    Comment


    • #3
      Mam podobny problem z Civic VIII 2007 (1.4).
      Chodzi glownie o pierwszy bieg (na postoju/jak ruszam), ale czasami tez trzeci i drugi.
      Czasami musze wrzucic go jeszcze raz, bo nie chce na sile wciskac i czegos uszkodzic.

      Olej w skrzyni biegow mialem zmieniany, ale absolutnie nic sie po tym nie poprawilo...

      Comment


      • #4
        Często pomijanym płynem jest obok oleju przekładniowego skrzyni płyn hydrauliczny w układzie sprzęgła.
        Spróbujcie zmienić płyn hydrauliki sprzęgła (DOT4), u mnie pomogło. Koszt imprezy śmiesznie niski a sprzęgło chodzi jak marzenie i biegi też.
        4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
        Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
        https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
          Często pomijanym płynem jest obok oleju przekładniowego skrzyni płyn hydrauliczny w układzie sprzęgła.
          Spróbujcie zmienić płyn hydrauliki sprzęgła (DOT4), u mnie pomogło. Koszt imprezy śmiesznie niski a sprzęgło chodzi jak marzenie i biegi też.
          Rozmiawialem wlasnie przez tel. z mechanikiem i powiedzial, ze wymiana plynu hydrauliki sprzegla mogla by pomoc gdyby problem z wchodzeniem biegow pojawial sie caly czas (u mnie pojawia sie od czasu do czasu).
          Jak bylo u Ciebie?

          Comment


          • #6
            U mnie był ten problem tylko na zimnym z rana, wiesz koszt jest symboliczny butelka płynu kosztuje kilkanaście zł, a cała operacja trwa 10 minut.
            Jeśli masz tam płyn koloru ciemnego brązowego to nadaje się tylko do wymiany. Decyzja należy do ciebie.
            4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
            Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
            https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

            Comment


            • #7
              Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. U mnie problem z pierwszym biegiem pojawia się od czasu do czasu. Co do trójki, to na wyższych obrotach żeby "wskoczyła" muszę bardzo pilnować, żeby nie szarpać lewarkiem na lewo, bo wtedy napotykam opór. Teoretycznie trzeci bieg zgodnie ze sztuką wrzucamy przez energicznie pchnięcie lewarka wprzód i powinien wskoczyć sam, więc może tutaj jest pies pogrzebany. Ciężko mi powiedzieć, gdyż w poprzednim samochodzie nie miałem takich problemów.

              Sprawdzę olej przekładniowy jak doradzacie.

              Comment

              Working...
              X