Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

odgłos szumienia/tarcia z półośki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • odgłos szumienia/tarcia z półośki

    Witam,

    Od jakiegoś czasu moje UFO zaczęło wydawać dziwne odgłosy. Początkowo przy jeździe z delikatnie skręconymi kołami (na zakręcie) słychać było charakterystyczne "szumienie", tarcie jednego materiału o drugi, obecnie słychać to także nawet przy jeździe na wprost. Odgłos nie jest mega głośny, ale przy wyłączonym radiu każde ucho to wyłapie. W moim odczuciu odgłos dobiega spod podłogi pasażera (na wysokości filtra kabinowego). Ma ktoś pomysł co to może być? Przegub wewnętrzny kończył by żywot, czy może coś innego.

    pzdr
    Marcin

  • #2
    Warto sprawdzić łożysko któregoś z kół. Przerabiałem to samo w moim poprzednim samochodzie.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez kefirek Zobacz posta
      przy jeździe z delikatnie skręconymi kołami (na zakręcie) słychać było charakterystyczne "szumienie"
      na podstawie tego co napisałeś to ewidentnie łożysko. Bardzo skąpo piszesz, w stylu "powróżcie mi" .
      Jak byś napisał w którą stronę (ten zakręt bierzesz) to by można było wskazać konkretne koło, ale jeszcze 15 wpisów i się dowiemy .
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Wystarczy jeden wpis

        Przy zakrętach w lewo, tak to się zaczynało, obecnie nawet przy jeździe na wprost. Przy zakrętach prawych nic nie słychać.

        BTW. W UFO da radę wymienić samo łożysko, czy trzeba łącznie z piastą?

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez kefirek Zobacz posta
          Przy zakrętach w lewo
          więc jeśli zakrętach w lewo nasila się huczenie to prawe łożysko, nacisk na prawe koło jest większe więc łatwo ustalić które łożysko. W zakręcie prawym odciążone jest łożysko prawe i cisza. Przy jeździe na wprost masa się rozkłada w 50% wiec słychać, nie aż tak mocno jak w lewym zakręcie ale słychać. Czyli ustalone.
          Zamieszczone przez kefirek Zobacz posta
          W UFO da radę wymienić samo łożysko
          da się, ale sam tego nie zrobisz w sensie garażowym sposobem. Operacja jest dość skomplikowana i wymaga doświadczenia i odpowiednich warunków i doświadczenia.
          Witam, wczoraj miałem wymieniane sprężyny na Eibach Pro Kit i chciałem aby wymieniono mi przeguby zew. Sprężyny wymienione, ale z wymianą przegubów pojawił się spory problem.. mianowicie ie można wyciągnąć przegubu z piasty! Spryskiwali tam podobno odrdzewiaczami, czekali i.. dalej nic, teraz podobno aby wymienić przeguby muszą to dać na prase ale... łożysko koła pójdzie spać... więc musiałbym zakupić 2 szt. łożysk kół aby wymienić te nieszczęsne przeguby... Co robić w takim przypadku?
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Dzięki rambo za diagnozę Żeby utwierdzić się w przekonaniu ze to łożysko to pozostał tylko lewarek, auto w górę o osłuchanie kół.

            W grudniu wymieniałem łożysko w Peugeocie 207, gdzie też najłatwiej nie było (trzeba wyciągnąc całą kolumnę McPersona) i dało radę. Dostęp do prasy też mam, kanał jest, zestaw przeróżnych kluczy także, spróbować zawsze można.


            Edit.
            Przejrzałem opis wymiany w serwisówce - typowa wymiana łożyska jak w innych autach. Także spokojnie od ogarnięcia w domowych warunkach.
            Last edited by kefirek; 05-02-2016, 13:02.

            Comment


            • #7
              W sobotę auto wylądowalo na lewarku. Po dokładnym sprawdzeniu, łożyska nie słychać, z ciekawości sprawdziłem drugie koło, w jednym i drugim słychać tylko i wyłącznie klocki. Zauważyłem za to inną niepokojącą rzecz - plastikowa obudowa przekładni kierowniczej cała uwalona białym smarem, po wejściu pod auto, smar porozrzucany od osłony gumowej wewnętrznego przegubu na wszystkie strony. Spróbowałem wymacać czy osłona jest gdzieś uszkodzona, ale pod palcem nie szło nic wyczuć, żadnego pęknięcia. Czy powyższe szumy mogą w takim razie pochodzić od wewnętrznego przegubu, który może pracować na sucho? O ile przy zewnętrznym weryfikacja jest prosta, to jak objawia się zużycie wewnętrznego nie mam pojęcia.

              Przy okazji pytanko?
              - przeguby wewnętrzne do UFO występują czy w przypadku uszkodzenia trzeba całą półośkę wymieniać?


              pzdr
              Marcin

              Comment

              Working...
              X