Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Sprzęgło - zapach wewnatrz kabiny

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Sprzęgło - zapach wewnatrz kabiny

    Witam,

    Rzadko jeżdżę agresywnie, do "odcięcia", ale kiedy mi się zdarzy czuje dziwny zapach w kabinie.
    Ruszam w kontrolowany sposób (max 3000 rpm), do czerwonego pola krecę, a biegi zmieniam szybko. Statam się sprzęgło puszczać wtedy też dość szybko, choć bez "strzelania". Po takim agreswnym rejsie, czuje zapach jakby smaru. Przypalone sprzęgło pachnie inaczej (wiem z innego auta).
    Honda ma już 5 lat, przebiegiem 38kkm, a ja jestem drugim właścicielem. Czy to obaw kończącej się tarczy? Żadnych uślizgów nie doświadczyłem.

    Dzięki

  • #2
    Mógłbyś chociaż przybliżyć w jakim modelu Civica i z jakim silnikiem masz takie objawy?
    38tys km i 5-latek? No nieźle... Zakładam że jak nówka wygląda.
    Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

    Comment


    • #3
      No tak :-) hatchback 1.8...

      Niemal nówka i chciałbym, aby długo tak pozostało
      Last edited by pain; 14-08-2014, 15:33.

      Comment


      • #4
        Ja bym chyba wymienił olej w skrzyni. Teoretycznie powinno się po 120tys, ale to auto dłużej stało niż jeździło.
        Po tak krótkim przebiegu nie sądzę żeby coś nie tak ze sprzęgłem było. W przeciwnym wypadku albo byś miał problemy z wrzucaniem biegów, albo szarpnięcia, albo uslizgi itp.
        Otwórz maskę i poświeć latarką, może gdzieś jakiś płyn ucieka i kapiąc na rozgrzane elementy po szybszej jeździe wydziela zapach?
        Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

        Comment


        • #5
          Olej w skrzyni juz wymieniłem :-) Chyba, że to on taki zapach wydziela? Może też faktycznie coś się ulewa przy agresywnej jeździe.

          Edit: na innych forach piszą, że to ESP przyhamowuje przy zmianie na wyższy bieg, jeśli włączone...
          Czyli zapach klocków?
          Last edited by djslavoll; 14-08-2014, 15:23.

          Comment


          • #6
            To wyłącz ESP, przecież można. Ale identyczny zapach byś czuł przy mocnych dohamowaniach.
            Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

            Comment


            • #7
              Być może ale klocki dohamowują podczas przyspieszania, a nie hamowania, wiec ma to jakiś sens jednak. Poćwiczę bez ESP...

              Comment


              • #8
                Klocki hamulcowe dohamowują przede wszystkim przy dohamowaniu - to ich pierwszorzędna rola
                ESP wykorzystuje system hamulcowy do przyblokowywania kół gdy system wykryje uślizg.
                Ale nie sądzę być miał aż tak wielki problem z trakcją przy tej mocy auta.
                Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                Comment


                • #9
                  Być może się mylę, ale doprecyzuje: jeśli ESP uruchamia się podczas zmiany biegów, czyli lekkiego uślizgu kół, to jaka jest jego rola jeśli nie przyhamowywanie, gdy ją przyspieszam? ;-)

                  Comment


                  • #10
                    Zgadza się. Ale nie masz 300KM żeby ESP miało się "narobić" przy Twoim silniku. Dohamuj kilka razy z wyższych prędkości i sprawdź czy jest ten sam zapach. Jeśli nie to ESP raczej bym wykluczył.
                    Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                    Comment


                    • #11
                      Tak zrobię. Dzięki.

                      Comment

                      Working...
                      X