Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Odcinka paliwa na czerwonym polu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Zamieszczone przez wirtold Zobacz posta
    Ależ ja zdaję sobie sprawę, że na gumę działają różne siły. Ale są to zupełnie inne mechanizmy niż twoje "skrócenie promienia" przy ugięciu opony. Jeżeli już chcesz być dokładny to uwzględnij zużycie bieżnika - ma to na pewno wpływ który da się obliczyć ale czy warto? To raptem kilka milimetrów. Innych efektów bez dokładnych pomiarów nie uwzględnisz. Chodzi mi tylko o to, że akurat skrócenie promienia przy ugięciu to nie był dobry pomysł
    Napisz jaka jest Twoja konkluzja. Wiem, że się nie zgadzasz, wiem z czym sie nie zgadzasz, ale nie wiem dlaczego. Przy ugięciu opony o 1,5 cm tracimy na prędkości toczenia ok 5km/h co wynika wprost z matematyki (sprawdź np. dla 2 biegu przy oddcince). Jak chcesz, możemy dodać zmianę grubości bieżnika i też będzie dobrze (i wcale to nie wyjdzie tylko kilka mm na całym obwodzie koła - policz). To, że np. prędkościomierz zawyża wskazania prędkości i o ile, wiem dokładnie, bo jeżdżę z GPS. Wydaje mi się, że uwzględniłem wszystkie istotne fakty. Jak uważasz inaczej podaj swoje obliczenia lub dowody. Ja swoje pomysły poparłem wyliczeniami - teraz Twoja kolej
    Last edited by TS3362; 09-04-2011, 15:33.

    Comment


    • #32
      Moja konkluzja jest taka, że wynik Twoich obliczeń będzie lepszy jak _nie_uwzględnisz_ ugięcia opony. Tylko tyle Nie ma sensu tego testować na drodze, efekty są zbyt małe przy dokładności naszych pomiarów. Czepiam się akademicko

      Comment


      • #33
        Zamieszczone przez wirtold Zobacz posta
        Moja konkluzja jest taka, że wynik Twoich obliczeń będzie lepszy jak _nie_uwzględnisz_ ugięcia opony. Tylko tyle Nie ma sensu tego testować na drodze, efekty są zbyt małe przy dokładności naszych pomiarów. Czepiam się akademicko
        Bardzo dobrze, że się czepiasz. Dzięki Tobie przemyślałem coś, co pewnie ot tak by mi do głowy nie przychodziło Gdybym pominął ugięcie to uzyskałbym wyniki bliskie eksperymentowi tylko przypadkowo. Przypadkowo, bo akurat spadek predkości przy ugięciu opony jest porównywalny z zawyżaniem jej przez prędkościomierz. Prawdziwy badacz nie przechodzi jednak do porządku dziennego nad takimi faktami W końcu jak kapeć ugnie się o dalsze 1,5 cm, czyli razem o 3 cm to spadek prędkości toczenia będzie już o 10km/h (na 2 biegu przy oddcince). Wynika stąd prosta zasada: MAŁO POMPUJESZ, WOLNIEJ JEDZIESZ!!! No i więcej palisz, bo odkształcanie opony to praca, na którą idzie część tak cennego paliwka.
        Last edited by TS3362; 09-04-2011, 12:18.

        Comment

        Working...
        X