Witam serdecznie.
Nie znalazłem podobnego tematu na forum, dlatego zakładam nowy.
Od 3 dni borykam się z problemem braku mocy w Civic VIII 2008 rok 1.8.
Nagle w trakcie jazdy po mieście, 50kmh na 4 biegu, włączyła się kontrolka check enigne i zaczęła mrugać, a jednocześnie poczułem bak mocy przy przyspieszaniu. Maksymalnie mogę dać 4 000 obrotów, na luzie na postoju to samo.
Zamówiłem już i czekam na ELM 327 OBD2 żeby podłączyć i czegoś samemu się dowiedzieć.
Jako tako ostrożnie da się jeździć, ale ruszanie z podporządkowanej jest uciążliwe, więc pilnie muszę się zająć tym problemem.
Wykluczam sprzęgło (brak wcześniejszych objawów), olej 5W40 w silniku jest świeży, paliwo wlewam prawie zawsze PB98.
Gdzieś przeczytałem że może to być spowodowane dziurą w wydechu, choć trudno mi w to uwierzyć.
Jeszcze gdzieś indziej przeczytałem że źródłem problemu mogą być zużyte świece zapłonowe lub sonda lambda - w porządku, tylko jak mogę sam to stwierdzić? Po jakich objawach?
Proszę o wskazówki.
Z góry dziękuję.
Nie znalazłem podobnego tematu na forum, dlatego zakładam nowy.
Od 3 dni borykam się z problemem braku mocy w Civic VIII 2008 rok 1.8.
Nagle w trakcie jazdy po mieście, 50kmh na 4 biegu, włączyła się kontrolka check enigne i zaczęła mrugać, a jednocześnie poczułem bak mocy przy przyspieszaniu. Maksymalnie mogę dać 4 000 obrotów, na luzie na postoju to samo.
Zamówiłem już i czekam na ELM 327 OBD2 żeby podłączyć i czegoś samemu się dowiedzieć.
Jako tako ostrożnie da się jeździć, ale ruszanie z podporządkowanej jest uciążliwe, więc pilnie muszę się zająć tym problemem.
Wykluczam sprzęgło (brak wcześniejszych objawów), olej 5W40 w silniku jest świeży, paliwo wlewam prawie zawsze PB98.
Gdzieś przeczytałem że może to być spowodowane dziurą w wydechu, choć trudno mi w to uwierzyć.
Jeszcze gdzieś indziej przeczytałem że źródłem problemu mogą być zużyte świece zapłonowe lub sonda lambda - w porządku, tylko jak mogę sam to stwierdzić? Po jakich objawach?
Proszę o wskazówki.
Z góry dziękuję.
Comment