Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Szarpanie silnikiem przy przyspieszaniu na ciepłym silniku 1.4 i-vtec 100 km

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Szarpanie silnikiem przy przyspieszaniu na ciepłym silniku 1.4 i-vtec 100 km

    Jakieś pomysły na szarpanie autem podczas przyspieszania na ciepłym silniku? W tej chwili już tak szarpie, że nie da się autem jeździć. Najpierw szarpało delikatnie na 2,3 biegu podczas puszczenia gazu i ponownym dodaniu w okolicach 2 tys obrotów, aż z dnia na dzień coraz bardziej w tej chwili na wszystkich biegach oprócz 1.
    Wcześniej nie było takich problemów a ostatnio robiłem duży serwis i od tego czasu zaczęło się coś dziać. Może to zbieg okoliczności ale zostało zrobione: czyszczenie przepustnicy, regulacja luzów zaworowych i wymiana świec. Przez tydzień było wszystko Oki. Następnie została zrobiona wymiana oleju w silniku + płukanka, olej w skrzyni, płyń chłodniczy i hamulcowy. Świece założyłem stare i dalej to samo. Na komputerze brak błędów.

  • #2
    Poduszka silnika?
    Poczytaj tu, może masz podobnie - post #9

    Comment


    • #3
      Udało mi rozwiązać problem samemu, pomoc na forum jakaś słaba...
      Dla potomnych podzielę się zdobyta wiedza. U mnie byla padnięta cewka i szarpanie powodowało wypadanie zapłonu na jednym cylindrze. Trochę ciężko było zdiagnozować problem bo jak na cewka to nie były do końca typowe objawy. Szarpało tylko podczas przyspieszania w niższym zakresie obrotów na cieplym silniku a komputer nie pokazywał błędów. Dopiero podłączenie pod HDS i zrobienie logów pokazało problem wypadającego zapłonu. Problem z cewkami pojawił się jakieś 2 tygodnie po wymianie świec. Wcześniejsze były jeszcze oryginalne czyli zrobiły 160 tys i to pewnie przyspieszyło zużycie cewek. Pozdrawiam.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Cvkamil Zobacz posta
        ciężko było zdiagnozować problem bo jak na cewka to nie były do końca typowe objawy
        A Ty narzekasz, że słaba pomoc na forum, ktoś Ci to miał zdiagnozować przez internet?
        Fajnie, że podzieliłeś się rozwiązaniem Dla potomnych zostanie przydatna informacja a nie tylko kolejny martwy post

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Cvkamil Zobacz posta
          Problem z cewkami pojawił się jakieś 2 tygodnie po wymianie świec.
          oby to był zbieg okoliczności. Można mieć tylko jeszcze nadzieję, że mechanik co wyjmował moduły zapłonowe nie spowodował jakiegoś naderwania kabelka przy wtyczce stąd mikro uszkodzenie przewodu i brak jakiegoś łączenia bo system diagnostyki OBD2 w tym zakresie jest bardzo czuły, więc skoro nie generował błędu no to musi być jakaś bardzo subtelna usterka... albo świece Chińskie i za jakiś czas będzie to samo. Tak, że oby zbieg okoliczności i oby wsio grało. Moduły/cewki się psują i tak też bywa że już szarpie ...a jeszcze nie komunikuje to kontrolka CE.

          Zamieszczone przez Cvkamil Zobacz posta
          Udało mi rozwiązać problem samemu, pomoc na forum jakaś słaba...
          Bravo Ty !!!!
          ale wiesz, że nie jest to forum jasnowidzów ? wypadanie zapłonu bez komunikatu Check Engine to tylko wróżka by trafiła . Nie możesz żądać od nas jasnowidzenia .
          Ostatnia sytuacja jaka miała miejsce z tym silnikiem bez objawów szarpanie takie jak wypadanie zapłonu to było defekt katalizatora ... też nic, zero informacji z OBD2 ... no i weź wpadnij, zgadnij ... tak że to nie jest takie proste.
          Ważne że się udało i opisałeś co się stało. Jeszcze raz bravo za to.
          Last edited by rambo7; 13-02-2024, 10:27.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment

          Working...
          X