Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Niepokojący dźwięk z silnika Civic VIII

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Niepokojący dźwięk z silnika Civic VIII

    Sedan 2007 1.8 148kkm

    Zauważyłem ostatnio dziwne metaliczne tarcie od strony prawego koła, na luzie i przy postoju przy większych obrotach też słychać więc wątpię że to klocki. Po otwarciu maski słychać że coś jest nie tak ale nie znalazłem w internecie nic podobnego. Poniżej nagranie - może ktoś już się z tym spotkał? Może być to łożysko, albo koło pasowe?



    Olej zmieniany 5kkm temu, używam shell helix 5w30.
    Last edited by gucio84; 22-01-2024, 05:44.

  • #2
    trudno mi się odnieść- jeśli chodzi o nagranie, bo nie wiem jak było wcześniej, ale po prawej stronie silnika nie masz nic więcej tylko pasek osprzętu, który "łapie" sobą kilka kół pasowych.

    Masz dwa wyjścia- jedno : poczekać aż się problem nasili
    drugie : zrzucić pasek i po kolei sprawdzać podzespoly, rolki itp.

    Comment


    • #3
      Udało mi się nagrać ten dźwięk od strony kabiny. Brzmi jak dźwięk który wydobywa się przy hamowaniu po dłuższych postojach w zimie. Zaczyna się w okolicach 2500-3000 rpm

      Comment


      • #4
        cześć, gdzieś to już słyszałem u kogoś i to też w sedanie. Jeśli chodzi o szelest to bym obstawiał łożyska, trudno powiedzieć czy alternatora czy napinacza czy sprężarki, tu bym się nie przejmował. Sprawa buczenia na obrotach 2000-3000, w egzemplarzu który "badałem" to okazało się że jest mała dziurka w wydechu na odcinku niedaleko za kolektorem na rurze wydechowej. Zostało pospawane i to nie jest koniec, nadal jest taki efekt jeszcze jak to buczenie podobnie jak tu u ciebie. Obstawiam że jest jeszcze być może jakieś pęknięcie na spawach kolektora wydechowego, (to się zdarzało w starszych modelach) czyli po 10 latach po określonym przebiegu. Niestety nie mam czasu zabrać to auto na dokładne oględziny na kanał. Generalnie jest tak, że jak jest zimno rano po odpaleniu na zimnym to właśnie w tym zakresie obr buczy wyraźnie, nawet bardziej niż tutaj u ciebie, ale jak się silnik rozgrzeje to wyraźnie to buczenie jest mniejsze. Wiąże to z rozszerzaniem się metalu, jak zimny szpara (pęknięcie) gdzieś na kolektorze jest większe i słychać bardziej, jak się zagrzeje rozszerza się metal szpara maleje i buczenie mniejsze. Opisałem to być ewentualnie poszukał w moim przypuszczeniu analogii.
        Potwierdzam dokładnie tam samo po stronie paska jest buczenie.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Miałem podobny dźwięk w Legendzie KB1. Winny był hydrauliczny napinacz paska.

          Comment


          • #6
            Samochód oddany do UTC do diagnozy, pezy okazji wykonana bardzo zaległa regulacja luzu zaworowego. Panowie niczego niepokojącego się nie doszukali, ewentualnie może to być tłumik końcowy ale generalnie nic złego

            Comment

            Working...
            X