Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Klucz do filtra oleju.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Klucz do filtra oleju.

    Panowie, prośba napiszcie jakich kluczy do filtra oleju używacie i polecacie.

    Ja używam 2 łańcuchowych, ale odkręcanie nimi, poprzez zdejmowaną klapę, nie jest za wygodne. Przydałby się klucz nasadzany, jednak chyba nie ma kompatybilności wykończeń puszek filtrów z kluczami do filtrów (lub ja nie jestem zorientowany ). Ostatnio zakładałem Hengsta H97W05 i ma średnice 69mm i wykończenie na 14 kątów. Filtron dla OP 575 podaje taką samą średnicę (oczywiste przecież), jednak nie wiem ile kątów na wykończeniu.

    Jak sobie radzicie?
    http://www.dadrl.org.uk
    http://www.lightmare.org

  • #2
    Od kilku lat zmieniam sam oliwkę i zawsze rękami odkręcam i zakręcamy. Nigdy nie było problemów ani z zakrecaniem i odkrecaniem ani z przeciekami.

    Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka
    The 1st. - EJ9
    The 2nd. - ES7
    The 3rd. - FD7
    The 4th. - CU2
    ------------------------------------------------------------------

    ------------------------------------------------------------------

    Comment


    • #3
      Kiedyś kupiłem za ok. 30zł taką nasadkę do Yariski;

      nasadka_filtra.jpg

      Okazuje się, że bez problemu odkręcam nim Filtrona w Civicu. Nie wiem czy to kwestia jakości wykonania, ale po odkręceniu filtr dość ciasno siedzi w tej nasadce.
      Czasem żeby wyszedł trzeba go lekko stuknąć. W każdym razie radzi sobie nieźle i osobiście polecam.

      Comment


      • #4
        Ja podobnie jak @Crisownik od wielu lat ufam we własne nieuzbrojone ręce.
        Jeśli sam przykręcam, to sam jestem w stanie odkręcić.
        Jeśli natomiast mam słabszy dzień a filtr dobrze się sassał, to biorę knipex cobrę 300 i leciutko łapiąc cofam filtr o 15..20stopni po obrocie i wystarczy do odkręcenia ręką.

        Wiele lat i wiele aut swoich i cudzych tak obsłużyłem.
        Tajemnicą sukcesu jest czysta przylga gniazda przy silniku i mokra uszczelka filtra.

        Comment


        • #5
          Żeby był komplet, to ja używam taśmowego.
          Po poprzednim właścicielu miałem problem, ale po sobie, tak jak napisali poprzednicy, nie mam (bo nasmarowany).
          pol_pl_K2-klucz-tasmowy-do-odkrecania-filtrow-oleju-4030_2.jpg

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez dragster Zobacz posta
            używam 2 łańcuchowych, ale odkręcanie nimi, poprzez zdejmowaną klapę, nie jest za wygodne.
            to prawda, do tego z dźwigni tego klucza wystaje HAK na który zaczepia się łańcuch i można bardzo łatwo przedziurawić flit oleju. Tego klucza to używam przy odkręcaniu jak filtr jest przyssany.
            Natomiast dokręcanie, ja ręką zazwyczaj nie mam tyle siły bo kiepski dostęp i rękę trzeba nienaturalnie wyginać, jest tłusto nawet jak powycieram, nie mam pewności i poprawiam (sprawdzam) dokręceni kluczem taśmowym dokładnie takim jak wyżej #5. zawsze dołożę 1/4 - 1/5 obrotu czyli ręką tak się nie da.
            Ten klucz pasuje mi też do motocykla bo jest tak trudne podejście że tylko cienka opaska wchodzi albo nasadowy jak pokazał TRAFO.
            Ja ręką się boję, bo już bywały tu wpisy że ludzie na autostradzie olej gubili, ciśnienie wywalało olej bo słabo jednak dokręcony ręką.


            Przy okazji informacja:
            u mnie w mieście koszt wymiany oleju to 65-90zł
            Więc wymieniam sam, i mając 2 auta to 180zł. czyli cały zestaw do jednego auta. Zacząłem to robić sam, natomiast co zrobić z olejem?
            Pamiętajcie że PSZOK w waszym mieście prowadzi zbiórkę darmo:
            np u mnie w mieście obywatel zameldowany może całkowicie darmo 1 raz w roku oddać:
            - komplet opon x 4 szt,
            - olej 4L
            itp.
            Last edited by rambo7; 23-11-2021, 11:15.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Ja używam łańcuchowego.

              Klucz lancuch.jpg

              Pasuje do każdego filtra, choć czasem lekko nie jest. Niedawno wymieniałem u siebie olej, filtr w fatalnym miejscu, ale jakoś się udało.

              WymianaIC_06.jpg

              Chodzi tylko o to, żeby odrobinę filtr ruszyć. Czasem tak się zassie, że ręką nie da rady, choć ręcznie był dokręcony.

              Z uniwersalnych znalazłem coś takiego: https://www.castorama.pl/klucz-do-fi...d-1094680.html

              Cena nieduża, może się sprawdzi.
              Pozdrawiam Czarodziej
              Mój Szogun

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                ręką się boję, bo już bywały tu wpisy że ludzie na autostradzie olej gubili
                Moim zdaniem taką możliwość istnieje tylko jeśli się nie wyczyści miejsc przylegania lub uszczelka jest nieprawidłowo nasmarowana a podczas dokręcania podwinie.

                Kiedyś przeliczyłem sobie ilość przejechanych kilometrów w całym życiu .
                Wyszło mi coś koło 1200 000 (a było to wiele lat temu) odejmując przejechany służbowo bo tam filtrów nie wymieniałem, dystans dałoby to co najmniej 1000 000 (milion) kilometrów.
                Przez ten cały dystans wszystkie moje filtry dokręcałem ręką osobiście, jeździłem autostradami, podróżowałem do krajów południowych, byłem kilka razy w Niemczech, Paryżu i już nawet nie wiem gdzie i nigdy nie miałem problemu z nieszczelnością na filtrze oleju.

                Wszystkim ten sposób będę rekomendował, tym bardziej, że kluczem, osoba mało wprawna lub zbyt silna może przekręcić gwint lub zerwać łącznik gwintowany podstawy filtra i będzie miała większy problem.

                Filtr zazwyczaj dokręca się do pierwszego oporu a później 1/4 obrotu i to powinno wystarczyć.
                Siły mi w ręku w zupełności wystarcza a olej wymieniam na najazdach, bo nie posiadam kanału .

                Oczywiście każdy robi jak uważa , ale ja również robię zgodnie z moimi nabytymi umiejętnościami i jest mi z tym dobrze




                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                Pamiętajcie że PSZOK w waszym mieście prowadzi zbiórkę darmo:
                np u mnie w mieście obywatel zameldowany może całkowicie darmo 1 raz w roku oddać:
                - komplet opon x 4 szt,
                - olej 4L
                Nie wszędzie jest tak dobrze.
                W moim mieście nie ma PSZOK.
                Nie ma gdzie odstawić opon ani oleju, bo gmina tego nie przewidziała.
                Nawet w miejscu zbiórki problematycznych odpadów, gdzie trafiają stare meble, pianki, plastik beczki po chemii czy farbach i stare zamrażarki jest zakaz składowania opon.
                Kamera pilnuje, żeby ich tam nie było - kuzyn swoje kiedyś tam zostawił, to dnia następnego zobaczył w drzwiach dzielnicowego z nakazem sprzątnięcia..

                U nas jednak jeszcze trzeba do lasu wywozić albo z mostu do Warty wrzucać, bo to jest mniej problematyczne niż legalne odstawienie do PSZOK którego "brok"..
                W ub. roku zebrałem wszystkie zbędne stare opony i odwiozłem wulkanizatorowi do kontenera za odpowiednią opłatą- nie pamiętam, czy 100zł starczyło ale było blisko..
                Olej przemycam do dobrych ludzi w innym mieście, gdzie oni oddają jako własny.
                Ode mnie PSZOK by nie przyjął, bo jest regionalizacja...

                Cała pie.....ona ekologia.. W naszym krajowym wykonaniu...

                Comment


                • #9
                  Ja nabyłem taki klucz https://allegro.pl/oferta/yato-trojr...0mm-7706882735 i sprawuje się bez zarzutu.

                  Comment


                  • #10
                    Ja posiadam identyczny i sprawdza się w 100% tak więc polecam.
                    MOJA CZARNULA - http://www.civicforum.pl/showthread....455#post240455

                    Comment


                    • #11
                      Przy odkręcaniu można sobie pomóc ruszyć filtr ( jeżeli się nie da ręką ) kluczem taśmowym. Uszczelkę nowego nowego filtra posmarować nowym olejem i dokręcić ręką do oporu i to wystarczy. Wcześniej oczyścić starannie gniazdo filtra - szczególnie przylgnie uszczelki. Przy następnej wymianie wszystko wykona się ręcznie (Zalecania instrukcyjne).

                      Comment

                      Working...
                      X