Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Honda nie ma siły na drugim biegu.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Honda nie ma siły na drugim biegu.

    Witam,

    Potrzebuje pomocy.

    Kilka dni temu kupilem honde civic viii 1.8 manual bez LPG.
    Chodzi o to że kiedy jade na drugim biegu i puszcze gaz i jesli jest droga troszeczke pod góre lub nawet równo to auto jakby nie mialo sily ciągnąć obroty spadają do 500-600/min.Dopiero przy dodaniu gazu auto zaczyna zachowywac sie normalnie. Podobnie jest przy ruszaniu na wstecznym biegu musze to robic przy wcisnietym gazie bo inaczej auto gaśnie.

    Mial ktos tak lub moze wie w czym moze byc problem?

  • #2
    No ale jak puścisz gaz to każde nie ma siły jechać...?
    To silnik wysokoobrotowy on zaczyna od 2 tys , 3tys w górę ciągnąć.
    Z diesla się przesiadłeś ?

    Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

    Comment


    • #3
      Nie, wcześniej miałem accorda VII 2.4 benzyna tylko ze w automacie. Trochę jeździłem również benzynami a z czymś takim że nie ma siły ciągnąć pod lekkie wzniesienie to się pierwszy raz spotykam. A jak jest z innymi użytkownikami tego auta? Próbowaliście jechać bez wciśniętego gazu pod lekkie wzniesienie? Też wam zamula i macie wrażenie że nie siły ciągnąć a obroty spadają i zachowuje się jakby miał zaraz zgasnąć? Nie wydaje mi się to normalne.
      Poza tym wszystko u mnie jest ok zbiera się ładnie bez problemowo.

      Comment


      • #4
        Kolego, automat miałem i gdy miał pod górę sam podnosił obroty dodawał gazu , tu manuaninty musisz dodać gazu .
        Jazda na takim wolnym biegu jest destrukcyjna dla korbowodów tam poprostu szarpie a pompa ma jeszcze małe ciśnienie oleju .
        Tak się nie jeździ .
        Chcesz cieszyć się długo tym silnikiem to nie schodź poniżej 1500 obr . Ten silnik ma krzywa momentu od 1800 obr tak w 75% z całego i zobacz że na 4 , 5 tym biegu przy 2 tys obr świetnie ciągnie pod długie wzniesienia .
        Sprawdź sobie świece zapłonowe i ustaw przerwę na 1 mm . One się wypalają i przerw się zwiększa co pogarsza zapłon i spalanie na wolnych obrotach .
        Albo zmień na nowe.

        Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

        Comment


        • #5
          OK, rozumiem.

          Skoro to normalne to widocznie muszę nauczyć sie jezdzić tym autem.

          Dziekuje za odpowiedz bo juz się martwiłem że silnik jest zużyty. Chociaż przy 177tys km to byłoby dla mnie troche dziwne. W szczegolności że auto było serwisowane regularnie.

          Świece i tak wymienie na nowe na pewno nie zaszkodzi.

          Comment


          • #6
            Oleju trzymaj się Shell 5w30 profesjonal . Filtry jak uważasz , ja kupuję polskie Sędziszów , zagranicznych koncernów pełno od Maan , knecht , po japońskie lub japoński brzmiące , nie lubię jakoś Filtrona , nie wiem , te żółte pudełka czy co ? .
            Zobacz czy w skrzyni biegów był wymieniany , bo często bagatelizują. Do skrzyni tylko OEM Honda MTF3, ub 2 zobacz w IO , chociaż podpowiadają mi koledzy , że lepszy jest ATF ten co do CVT , że lepiej łożyska chroni .

            Ja przesiadłem się z automatu 2,0 diesel 160 koni i 380 Nm . Trochę trwała adaptacja .
            Do wyprzedzania redukcja czasem o 2 biegi i od 3500 do 6500 dobrze ciągnie .

            Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

            Comment


            • #7
              Dziekuje za rady.

              Zrobie sobie serwis gruntowny jak przyjade do PL bo tutaj w Norwegii to koszta sa absurdalne :-).

              Nie no jeśli taka jest charakterystyka tego silnika tak jak piszesz to ja to jestem w stanie zaakceptować. W szczególności że daje wiele radości w wyższych zakresach obrotów i przy tym wciąż mało pali benzyny.

              Pozdrawiam!

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Tomasz13 Zobacz posta
                Chodzi o to że kiedy jade na drugim biegu i puszcze gaz i jesli jest droga troszeczke pod góre lub nawet równo to auto jakby nie mialo sily ciągnąć obroty spadają do 500-600/min.Dopiero przy dodaniu gazu auto zaczyna zachowywac sie normalnie. Podobnie jest przy ruszaniu na wstecznym biegu musze to robic przy wcisnietym gazie bo inaczej auto gaśnie.
                Tak się nie jeździ, zarżniesz skrzynię, uszczelkę pod głowicą i układ korbowo-tłokowy. Staraj się unikać obrotów poniżej 2000.

                Comment


                • #9

                  Comment


                  • #10
                    Tak czytam, i zastanawiam się czy jednak coś jest nie tak, bo obroty silnika na biegu jałowym powinny być w okolicach 750obr.min
                    ale opisujesz taką sytuację:
                    Zamieszczone przez Tomasz13 Zobacz posta
                    Chodzi o to że kiedy jade na drugim biegu i puszcze gaz i jesli jest droga troszeczke pod góre lub nawet równo to auto jakby nie mialo sily ciągnąć obroty spadają do 500-600/min
                    to sobie to wyobrażam tak że jak jedziesz takim odcinkiem który pewnie pokonujesz regularnie i go znasz to pytanie mam takie:
                    Scena: ta sama droga i ta sama sytuacja i ....pytanie takie - czy w momencie jak "silnik nie ma siły" i te obroty klękają do tych 500obr/ min. i w tym momencie (przy 500) wciśniesz sprzęgło to czy obroty podnoszą się do 750obr/min? czy zostają na 500obr/min?
                    Jak zostają ...to coś jest nie tak,
                    jak sie podniosą ... to nie umiesz jeździć , i jak pisali wyżej coś musisz zrobić by tak go nie dusić. Wtedy jak już tak wolno jedziesz, to lepiej, zatrzymaj wsadź 1-kę i jedź na jedynce .
                    Co do olejów, to polecam, poczytaj istniejące tematy i nie omieszkam powiedzieć aby nie sugerować się takimi podpowiedziami jak:
                    Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                    trzymaj się (...) profesjonal
                    nigdy przenigdy nie korzystaj z takich podpowiedzi.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                      Cytat Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                      trzymaj się (...) profesjonal
                      Dziwne, że do tej pory Bodex1 nie odrobił lekcji.

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        Tak czytam, i zastanawiam się czy jednak coś jest nie tak, bo obroty silnika na biegu jałowym powinny być w okolicach 750obr.min
                        ale opisujesz taką sytuację:

                        to sobie to wyobrażam tak że jak jedziesz takim odcinkiem który pewnie pokonujesz regularnie i go znasz to pytanie mam takie:
                        Scena: ta sama droga i ta sama sytuacja i ....pytanie takie - czy w momencie jak "silnik nie ma siły" i te obroty klękają do tych 500obr/ min. i w tym momencie (przy 500) wciśniesz sprzęgło to czy obroty podnoszą się do 750obr/min? czy zostają na 500obr/min?
                        Jak zostają ...to coś jest nie tak,
                        jak sie podniosą ... to nie umiesz jeździć , i jak pisali wyżej coś musisz zrobić by tak go nie dusić. Wtedy jak już tak wolno jedziesz, to lepiej, zatrzymaj wsadź 1-kę i jedź na jedynce .
                        Co do olejów, to polecam, poczytaj istniejące tematy i nie omieszkam powiedzieć aby nie sugerować się takimi podpowiedziami jak:

                        nigdy przenigdy nie korzystaj z takich podpowiedzi.
                        Jak wcisne sprzęgło to obroty wracają do normy. Czyli muszę nauczyć sie jezdzić

                        Comment


                        • #13
                          Dokładnie automat ma to , że nawet gdy włączysz D to sam ruszy jeśli ma pod "górkę"to doda leciutko gazu .
                          No o miałeś 2,4 trochę więcej Nm .
                          Wyczujesz go z czasem .

                          [QUOTE=gkill;493275]Dziwne, że do tej pory Bodex1 nie odrobił lekcji.[/QUOTE

                          Trochę odrobił silnik wolnossący 1,5 z 2018r tylko 130 koni .

                          Kompromis , skrócone interwały do 10 tys km 60% autostrada , czyli mniej motogodzin niż jeżdżone w miastach .
                          Plus wspomagam ochronę silnika Ar9100.

                          Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
                          Last edited by Bodex1; 22-11-2021, 12:57.

                          Comment

                          Working...
                          X