Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

obroty spadające do 500 podczas hamowania do świateł silnik 1.8 R18A2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • obroty spadające do 500 podczas hamowania do świateł silnik 1.8 R18A2

    Dobry wieczór,
    mam problem z opadającymi obrotami do 500 w hondzie civic viii silnik 1.8 R18A2 2009r, przebieg 133tys. Podobno trzeba programować ECU, aby podbić obroty i wtedy tak nie spadają, ja ze swojej strony czyściłem przepustnicę, IAC, MAF sensor, MAP sensor + robiłem adaptację HDSem, auto stało się żwawsze i poprawiła się kultura pracy silnika, ale niestety opadające obroty przy dohamowywaniu nadal się pojawiają. Mam jeszcze lpg, ale problemy już były wcześniej na benzynie. Była też regulacja zaworów w lutym. Podobno pomaga tylko reflash. Czy ktoś znalazł inne rozwiązanie? ASO Karlik w Poznaniu nie ma pojęcia o wgrywaniu oprogramowania silnika.
    Proszę o pomoc, bo nie mogę już sobie z tym poradzić.
    kuzyn ma civica sedana z tym silnikiem z 2010r i nie ma takich problemów.
    Last edited by Corsair; 18-08-2021, 18:20.

  • #2
    Nie wiem czy tylko, ale reflash na pewno pomaga. Nie tylko na to. Mnie w Krakowie powiedzieli 200zl za wgranie aktualizacji oraz 150 za adaptacje przepustnicy. Łącznie 350. Reflash mnie wyniósł 500 a auto zmieniło się nie do poznania.

    Warto zainwestować jak planujesz pojeździć nim jeszcze trochę.

    Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
    The 1st. - EJ9
    The 2nd. - ES7
    The 3rd. - FD7
    The 4th. - CU2
    ------------------------------------------------------------------

    ------------------------------------------------------------------

    Comment


    • #3
      Miałem też ten objaw, po relfeshu wszystko już jest ok.
      Problem pozostał jednak z szarpaniem.. jest to bardzo irytujące ale już ręce opadają i nie mam siły z tym walczyć, a przepustnica była czyszczona i zaadoptowana u chłopaków z UTC

      Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Corsair Zobacz posta
        ... Proszę o pomoc, bo nie mogę już sobie z tym poradzić. ...
        Chyba wszystko co można powiedzieć o opadaniu obrotów jest napisane na tym forum w 585 postach w wątku:
        Witam kolegów. Od miesiąca borykam się z problemem gaśnięcia civica podczas jazdy. Problem pojawia się najczęściej gdy dojeżdżam do krzyżówki ,gdy zwalniam lub się zatrzymuję,i-shift hamuje biegami w trybie automat. Najczęściej gaśnie jak jest silnik zimny,ciepły a najmniej jak jest rozgrzany. Obroty spadają do 500 a nawet poniżej i wtedy gaśnie. Zrobiłem próby: -na zimnym silniku i ciepłym podczas jazdy np 40km/h wrzuciłem n a N i zahamowałem do zera...obroty spadły do zera i zgasł

        i na stronie Kolegi Trafo tu:

        Zamieszczone przez Corsair Zobacz posta
        ... Mam jeszcze lpg, ale problemy już były wcześniej na benzynie. ...
        U mnie opadanie obrotów na benzynie też występowało, a przy LPG się jeszcze pogłębiło. Zastosowałem technikę jazdy zgodną z opisem kolegi Trafa w "Punkt 3: Zmiana stylu jazdy", wprowadzając ją do listy moich odruchów bezwarunkowych i właściwie zapomniałem o tym problemie. Niemniej i tak finalnie zrobiłem refresh z uwagi na inne korzyści, a likwidację opadanie obrotów przy okazji .

        Comment


        • #5
          Szarpanie? Możesz rozwinąć? Mnie tam mody nie interesują chcę tylko, żeby obroty były stabilne. Problem jest taki, że mam do Krakowa 460km. Ciekaw jestem czy można wysłać sam sterownik.

          Comment


          • #6
            Z tym punktem 3 porady robię tak, ale nie zawsze da radę w mieście i jest to irytujące i układ korbowo tłokowy myślę, że nie jest zadowolony.

            Comment


            • #7
              Wysłanie sterownika nie wchodzi w grę bo tu nikt gotowca nie wygrywa. Wpierw trzeba pojeździć żeby zlogowac i dopiero potem jakiekolwiek poprawki.

              Nie musisz jechać do Krakowa. Obczaj sobie Dr Fox Ralfi Garage. Gościu jeździ po całej Polsce i robi reflashe w terenie.

              Jeśli zależy Ci tylko na naprawie dumpujacych obrotów to zapewne koszt takiego manewru byłby odpowiednio mniejszy.

              Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
              The 1st. - EJ9
              The 2nd. - ES7
              The 3rd. - FD7
              The 4th. - CU2
              ------------------------------------------------------------------

              ------------------------------------------------------------------

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Corsair Zobacz posta
                Szarpanie? Możesz rozwinąć? Mnie tam mody nie interesują chcę tylko, żeby obroty były stabilne. Problem jest taki, że mam do Krakowa 460km. Ciekaw jestem czy można wysłać sam sterownik.
                Auto szarpie przy mocniejszym wciśnięciu gazu zamiast ładnie płynnie przyspieszać. Być może winna jest sama przepustnica.
                To nie są żadne mody tylko poprawienie fabryki, dodatkowo mam przesunięta odcinke na 7200 pod obciążeniem, na postoju do 5000 bodajże.

                Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

                Comment


                • #9
                  To o czym, ja jeszcze myślałem to może być
                  Sonda lambda,
                  EGR,
                  pompa hamulcowa - był wymieniany płyn i zaciski regenerowane tył- auto różnie hamuje raz poprawnie, a czasami muszę mocniej wcisnąć pedał hamulca, aby zahamować,a to też jest związane z podciśnieniem. Gdy programowałem obroty biegu jałowego to na HDS, widziałem mieszankę stechiometryczną 14.9, a powinna być 14.7
                  Zawór PCV.
                  Daje mi cały czas do myślenia to, że kuzyn w swoim civicu takich problemów nie ma.

                  Comment


                  • #10
                    Pisałem do Ralfiego to zbiera osoby, a na pytanie, gdzie będzie w najbliższym czasie, albo w jakiej miejscowości urzęduje - brak odpowiedzi.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez Corsair Zobacz posta
                      czasami muszę mocniej wcisnąć pedał hamulca, aby zahamować,a to też jest związane z podciśnieniem.
                      Ciśnienie w serwie nie ma nic wspólnego z tematem,bo jego wartość jest zawsze najniższa jaką udaje się uzyskać podczas hamowania silnikiem lub po prostu spadaniu z obrotów przy zamkniętej przepustnicy.
                      Jeśli masz takie objawy to skłaniał bym się bardziej ku uszkodzeniu zaworu zwrotnego lub serwa.
                      Przy sprawnym układzie można wyłączyć silnik całkowicie a wspomaganie powinno wystarczyć jeszcze na 3-5 naciśnięć zanim pedał zrobi się twardy.
                      Last edited by m26; 19-08-2021, 15:32.

                      Comment


                      • #12
                        miałem podobnie, aczkolwiek nie widziałem w tym jakiejś tragedii.
                        Lekko zafalowalo zazwyczaj pod światłami ale bez przesady..

                        Napiszę dlaczego aktualnie już u mnie tego nie ma..
                        Przy jednej robocie przy aucie (korekta wpięcia parownika w układ chłodzenia) która rozciągnęła się na 3 dni na samym początku odłączyłem akumulator.
                        Przy okazji prostownik trochę popracował , ale nie miało to znaczenia..
                        Przez ten czas wykasowalo się wszystko, przepustnica, korekty, błędy i co tam jeszcze..
                        Po uruchomieniu auta bez adaptacji przepustnicy zagrzalem silnik na jałowych..
                        Od tej pory następowala ciągła stabilizacja obrotów.
                        Aktualnie obroty podczas dojeżdzaniia do krzyżówki są na poziomie ok 1200/min i utrzymują się do momentu, gdy prędkość jazdy (nawet gdy auto toczy się na jałowych) nie spadnie poniżej 3km/h.
                        Poniżej tej wartości obroty obniżają się do poziomu ok 750obr/min.
                        Nie wiem dlaczego jest taka korelacja prędkości obr silnika z prędkością poruszania się auta, ale zależność taka u mnie występuje.
                        Na dzień dzisiejszy nie mam najmniejszych problemów z malowaniem obrotów czy nadmiernym się ich obniżaniem.
                        Jeżdżę już ponad miesiąc i nic złego się nie dzieje, spalanie również stabilnie niskie

                        Negatywnym skutkiem odłączania akumulatora i nie przyjrzenia przepustnicy jest natomiast specyficzna zmiana zachowania się silnika podczas toczenia się na pierwszym i drugim biegu.
                        Czasami powstaje "żabkowanie" tak jakby przepustnica nagle się zamykała obniżając moc i nagle od razu otwierała..
                        Cóż ..
                        Nie ma róży bez kolców..
                        Z dwojga złego lepsze to niż prawdopodobieństwo gaśnięcia silnika podczas do jeżdżenia do krzyżówki.
                        Last edited by zadra; 26-10-2022, 00:44.

                        Comment


                        • #13
                          Zrobiłem reflash za 500 zł w Warszawie.

                          Wolne obroty podbiłem do 750 (wcześniej raz na rok potrafił zgasnąć)
                          Odcięcie do 7200 (rewelka)
                          Przełączanie v-teca do 3700 (czyli na VI 140 licznikowe moge jechać ekonomicznie)
                          Jako bonus spadło spalanie w zakresie 3000-4000 bo fabryczna mapa jest tu zbyt bogato ustawiona.

                          Jako coś, co nie do końca niektórym się spodoba, mam też czulszy pedał gazu. Co podczas jazdy jest genialne, ale podczas ruszania trzeba uważać, żeby sprzęgła nie palić. Po trzech miesiącach już się przyzwyczaiłem i trzymam bez problemu około 1500 przy spokojnym ruszaniu (bo na początku to waliło powyżej 3000, a to na półsprzęgle nie najlepsze podejście).

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez tomaszszymacha Zobacz posta
                            Zrobiłem reflash za 500 zł w Warszawie.

                            Wolne obroty podbiłem do 750 (wcześniej raz na rok potrafił zgasnąć)
                            Odcięcie do 7200 (rewelka)
                            Przełączanie v-teca do 3700 (czyli na VI 140 licznikowe moge jechać ekonomicznie)
                            Jako bonus spadło spalanie w zakresie 3000-4000 bo fabryczna mapa jest tu zbyt bogato ustawiona.

                            Jako coś, co nie do końca niektórym się spodoba, mam też czulszy pedał gazu. Co podczas jazdy jest genialne, ale podczas ruszania trzeba uważać, żeby sprzęgła nie palić. Po trzech miesiącach już się przyzwyczaiłem i trzymam bez problemu około 1500 przy spokojnym ruszaniu (bo na początku to waliło powyżej 3000, a to na półsprzęgle nie najlepsze podejście).
                            Robiłeś sam reflash czy kata tez wycinałes?


                            Sent from my iPhone using Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              a po co kata wycinac ? wtf??? reflash robia goscie co sie na tym znaja ... dodatkowo ja przy reflashu poprosilem o odloczenie sondy

                              Comment

                              Working...
                              X