Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

CIVIC 1.8 benzyna i-VTEC - bardzo gorący silnik i osprzęt po krótkiej jeździe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • CIVIC 1.8 benzyna i-VTEC - bardzo gorący silnik i osprzęt po krótkiej jeździe

    Dzień dobry,

    Mam bardzo nietypowy problem. Chodzi o Civic "UFO" sprzed liftingu, rocznik 2007, silnik 1.8 benzyna.

    Otóż po godzinie jazdy z prędkością 100 km/h, nocą, gdy jest względnie chłodno (10-15 stopni C), bez używania klimatyzacji, gdy zrobię postój i otworzę maskę, z silnika leci niesamowity żar. Plastikowy bagnet jest tak gorący, że nie da się go wyjąć. Podobnie jest z metalową podporą, którą stawiamy na sztorc, by maska nam nie opadła na głowę - ten metalowy pręt jest tak gorący, że nie można go dotknąć.

    Gdy wjechałem do kolegi do namiotu, gdzie było 18 stopni C, pozostawiłem na 10 minut silnik włączony. W tym czasie wentylator chłodnicy silnika (nie: klimatyzacji) włączył się 6 razy.

    Temperatura silnika na desce rozdzielczej pokazuje wskazanie w normie - lekko poniżej połowy skali.

    Obroty na stałym poziomie.

    Martwi mnie jednak, że silnik i cały osprzęt jest tak gorący.

    Czy to jest normalne, żeby nie można było wyjąć bagnetu czy oprzeć maski o metalowy pręt, bo jest tak gorący, że parzy?

    Czy Wasze egzemplarze też tak mają?

    Czy mam powody, żeby się martwić?

    Być może silnik się przegrzewa, a żadna kontrolka o tym nie informuje?

  • #2
    Zamieszczone przez Zygmunt Cyprus Zobacz posta
    Temperatura silnika na desce rozdzielczej pokazuje wskazanie w normie - lekko poniżej połowy skali.
    to tylko poglądowa informacja nie traktuj jej jako pewność. Uzupełnieniem tej informacji jest otwarcie ogrzewania na MAx Hi Cipło?
    skro jest gorący silnik aż bucha to czy z karatek leci ukrop gorące powietrze? jak tak to dobrze, jak nie to źle.
    Sprawdź ile jest cieczy w zb. wyrównawczym płynu chłodzącego? musi być po nagrzaniu silnika w okolicach kreski Max.

    Zamieszczone przez Zygmunt Cyprus Zobacz posta
    Być może silnik się przegrzewa, a żadna kontrolka o tym nie informuje?
    tak, tak bywa i dlatego na wskaźnik nie patrz. Jest to informacja nieprecyzyjna, więc podczas jazdy np. nocą jedziesz wskazówka jest poniżej połowy, otwórz ogrzewanie na Hi MAx ciepło musi grzać bez zwłoki prawie od razu, mocno gorące ma lecieć.
    Jak tak będzie to wsio gra, i jak jest płyn w zb. wyrównawczym to jest ok. Nie ma zagrożeń.
    Zamieszczone przez Zygmunt Cyprus Zobacz posta
    dy wjechałem do kolegi do namiotu, gdzie było 18 stopni C, pozostawiłem na 10 minut silnik włączony. W tym czasie wentylator chłodnicy silnika (nie: klimatyzacji) włączył się 6 razy.
    jest to prawidłowo.
    Last edited by rambo7; 20-07-2021, 08:53.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Sprawdź poziom płynu w zbiorniku i chłodnicy,jeśli jest jak trzeba to zostaw to w spokoju bo to normalne.
      Jeśli jest z płynem cos nie tak to dopiero bedziemy drążyć,na razie się nie przejmuj na wyrost.
      Jak coś jest niesprawne w tej materii to w pierwszym rzędzie odbija się to na ciśnieniu płynu i powoduje jego ubytek.

      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      jest to prawidłowo.
      Amen

      Comment


      • #4
        Panowie, bardzo OBU Wam dziękuję za odpowiedzi. Nawet nie wiecie, jak Wasze informacje pomagają! Jestem pełen podziwu dla szybkości i konkretnych informacji. Brawo! Zaczynam wierzyć w ludzi dzięki WAM!

        Muszę zrobić test ciepła nawiewu i poziomu płynu chłodniczego.

        Mam jeszcze pytanie o poziom płynu. Zauważyliście, że przy gorącym silniku powinien być poziom max płynu chłodzącego. Ale jak to sprawdzić, jeśli nie ma wskazanej podziałki z poziomem max? Jak poznać, czy nie jest za mało, jeśli nie ma skali na tym zbiorniczku?

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Zygmunt Cyprus Zobacz posta
          Mam jeszcze pytanie o poziom płynu. Zauważyliście, że przy gorącym silniku powinien być poziom max płynu chłodzącego. Ale jak to sprawdzić, jeśli nie ma wskazanej podziałki z poziomem max? Jak poznać, czy nie jest za mało, jeśli nie ma skali na tym zbiorniczku?
          Poziom ma się mieścić pomiędzy kreskami wskazującymi min i max. Żeby go sprawdzić, najlepiej okręcić korek od zbiorniczka wyrównawczego i poświecić latarką. Pamiętaj żeby robić to na zimnym silniku i żeby do głowy Ci nie przyszło odkręcać korka chłodnicy gdy silnik jest jeszcze gorący!!!
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • #6
            (Na zbiorniczku jest podziałka od strony silnika. Ja wsadzam łapę z latarką od strony chłodnicy i ruszam zbiorniczkiem.)
            -swoją drogą czy odjąć płynu jeśli mam ok 6cm za dużo na nagrzanym?

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Waflo Zobacz posta
              swoją drogą czy odjąć płynu jeśli mam ok 6cm za dużo na nagrzanym?
              Nie. Jak będzie za duzo to po prostu się wychlapie i tyle.
              Nic się więcej nie stanie,żadne ciśnienie się tam nie zrobi i niczego nie rozwali.

              Comment


              • #8
                Dzień dobry,

                Panowie, zrobiłem test, jak sugerowaliście. Dopowiem, jeśli to ma znaczenie, że auto ma 140 000 km.

                KolegaM26 wskazał, żeby sprawdzić poziom płynu w chłodnicy - tylko jak, jeśli można prosić o wytłumaczenie. Odkręcic korek chłodnicy na zimnym silniku? Nie zapowietrzy to układu?

                Wyniki.
                Na gorącym silniku podczas jazdy przy AC OFF i pokrętle ogrzewania ustawionym na 28 stopni C z kratek leciało ciepłe powietrze, do wytrzymania latem. Natomiast przy ustawieniu na MAX High ciepło, leciało bardzo gorące powietrze.

                Co do poziomu płynu chłodniczego, poziom tego płynu na gorącym (uwaga! na gorącym, a nie na zimnym), wyłączonym silniku, był w połowie między kreską min i max (czyli poniżej max, ale powyżej min, a więc gdzieś w połowie).

                Co to może oznaczać? Czy może to świadczyć np. o konieczności wymiany UPG? Jak ten płyn się "spala" (ulatnia, wycieka)?

                Czy powinienem coś w tym stanie zrobić?

                Wskazanie temperatury silnika ciut poniżej połowy (ale jak wskazał Rambo, nie należy temu ufać).

                Liczę na Was!

                Comment


                • #9
                  opanuj emocje bo uwaga mam werdykt... wszystko jest prawidłowo.
                  Jedną uwagę mam co do tego:
                  Zamieszczone przez Zygmunt Cyprus Zobacz posta
                  KolegaM26 wskazał, żeby sprawdzić poziom płynu w chłodnicy - tylko jak, jeśli można prosić o wytłumaczenie. Odkręcic korek chłodnicy na zimnym silniku? Nie zapowietrzy to układu?
                  Jeśli układ chłodzenia wykazał:
                  - prawidłowe ogrzewanie (gdy wskazówka jest nieco poniżej połowy) grzeje jak należy, bez zwłoki. Test zrobiłeś jest ok.
                  - płyn chłodzący jest w zb. wyrównawczym między kreskami Min - Max. Sprawdziłeś - i tak jest.
                  - dodatkowo możesz sprawdzić: czy płyn na zimnym całkowicie silniku jest ok 1-2cm poniżej poziomu kiedy silnik jest gorący (i płyn gorący) - jak tak będzie to jest ok.
                  To nie dotykamy absolutnie korka chłodnicy. Nie grzebiemy w chłodnicy i nie mierzymy ilości cieczy w chłodnicy. Tam niczego nie zmierzysz.

                  Korek chłodnicy odkręcamy tylko wtedy gdy wymieniamy płyn w całym układzie chłodzenia.
                  Gdy układ jest całkowicie zalany, gdy prawidłowo pracuje, tzn chłodzi silnik, i grzeje z kratek, gdy nie ma wycieków - to nie dotykamy tego korka. Nie ma takiej potrzeby. Nie ma absolutnie żadnego uzasadnienia aby go odkręcać?
                  Jeśli układ chłodzenia nie wykazuje problemów, to odkręcamy wyłącznie korek od znb. wyrównawczego w celu uzupełnienia cieczy gdy na całkowicie zimnym silniku poziom spadnie do kreski Minimum.
                  Zatem jeśli u Ciebie na gorącym silniku poziom ustalił się na połowie między Min a Max - to jest dobrze.
                  Jednak jeśli na zimnym silniku ten poziom obniży się i będzie bliżej kreski Min. to dolałbym około 150ml.
                  Wtedy na rozgrzanym silniku będzie poziom bliżej kreski Max. Nawet jak ją nieco przekroczy na rozgrzanym silniku to jest prawidłowo. Po prostu będzie większy bufor bezpieczeństwa i rzadziej można na to zaglądać.
                  Biorąc powyższe pod uwagę co napisałeś, ja nie znajduję żadnych powodów do niepokoju, a tym bardziej problemów z upg.
                  Generalnie, zasada test taka: im lepsze ogrzewanie (na rozgrzanym silniku) tym lepsze chłodzenie silnika, i masz 100% potwierdzenie że ciecz jest w układzie i wiesz że krąży w obiegu.
                  Czy to jest jasne?
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Uspokoiłeś mnie, Przyjacielu!

                    Jedna mała uwaga. Ponieważ jest lato, pokrętło temperatury zawsze mam ustawione ma min. (czyli najniższą możliwą temperaturę) - i w zależności od tego, jak jest gorąco i czy boli mnie gardło , włączam albo albo AC ON, albo AC OFF - ale zawsze pokrętło jest na temperaturze minimum (steruję wtedy siłą nawiewu, a nie temperatury). Wczoraj, gdy robiłem test podczas jazdy, żeby móc ustawić temperaturę, muszę włączyć nawiew - wczoraj tak zrobiłem i przekręciłem pokrętło temperatury z MIN na MAX i wyłączyłem klimatyzację - bardzo gorące powietrze zaczęło lecieć nie od razu, ale minęła gdzieś ok. minuta. Dodam, że test robiłem po ok. pół godziny od rozpoczęcia jazdy. Temperatura gorącego powietrza rosła sukcesywnie, nie było czegoś takiego, że od razu strasznie gorące buchnęło. To jest normalne?

                    Comment


                    • #11
                      musisz zrozumieć tę sytuację... co się dzieje w całym Układzie Zarządzania Klimatem.
                      W obudowie konsoli (w środku w głębi za radiem) są 2 chłodnice. Jedną przepływa ciecz ta sama która chłodzi silnik. Drugą przepływa inna ciecz która zmienia swój stan skupienia i jest zimna.
                      Czyli wiatrak nawiewu wymusza ruch powietrza w kierunku kabiny... napotyka (chłodnicę) - nagrzewnicę (tam jest ciecz chłodząca - rozgrzana) i zaraz za nią jest (chłodnica) - parownik (tam jest czynnik A/C który rozprężając się jest zimny).
                      Więc gdy masz nastawy Układu Zarządzania Klimatem ustawione na Hi max zimno [Lo] - to masz zamknięty całkowicie zawór nagrzewnicy - ciecz tam jest o temperaturze niższej niż ta która krąży wokoło silnika.
                      Jeśli wyłączyłeś A/C = OFF to ...nadal ciecz w nagrzewnicy ma temp. wnętrza kabiny do tego kolejna nagrzewnica schłodzona jest do +3stC.
                      Wyłączyłeś A/C - sprężarka stoi.
                      Powietrze z zewnątrz pędzone nawiewami najpierw musi się zagrzać - wtedy ustawiasz ogrzewanie na Hi Max ciepło ... no to otwarłeś zawór nagrzewnicy i wpuszczasz gorący (o temp ok 90stC) płyn chłodzący do tej nagrzewnicy - powietrze pędzone wiatrakiem zaczyna się nagrzewać, ale napotyka przeszkodę kolejną chłodnicę (parownik) który musi też się nagrzać (a na +3st) ... aż w końcu się zagrzeje ...z tym że ta chłodnica zrobi się mokra ...a Ty czujesz buchający wilgocią podmuch. To jest proces kondensacji pary wodnej, to zjawisko fizyczne, jak rosłą na łące czy mokre rury zimnej wody w kiblu gdy na polu jest upał.
                      To co zachodzi wtedy w UZK musi chwilę potrwać ..to chyba zrozumiałe że najpierw gorąca ciecz wlatuje do jednej chłodnicy zagrzeje ją, potem przez lamele kolejnej chłodnicy odbiera od niej zimną temperaturę ...potem dopiero jak to trwa chwilę zaczyna lecieć gorące powietrze.
                      To musi mieć określoną zwłokę czasową, to nie zachodzi natychmiast.

                      Mao tego, jeśli ktoś jeździ z ustawieniem nie tak jak Ty na [Lo] a np 22stC to musi wiedzieć że UZK aby uzyskać 22stC ..potrzebuje 20% otwarcia zaworu nagrzewnicy - czyli bierze ciepłe powietrze z jednej chłodnicy, i miesza jąz zimnym powietrzem drugiej chłodnicy - i na wyjściu robi 22stC
                      W takiej sytuacji gdy np na polu zrobi się zimno i nie potrzebujemy klimy (sprężarki) damy A/C OFF. (spręzarka nie pracuje ...ale ! uwaga... Układ Zarządzania Klimatem nadal pracuje ! Klima nadal pracuje ..czyli nadal miesza powietrze z otwartej nagrzewnicy do 20% z powietrzem z podwórka czyli np +18stC .. i co dostajemy ? podmuch ciepłego skisłego skarpetami powietrza. Czyli ciepłe nadal leci !
                      W każdej innej pozycji niż [Lo] UZK grzeje! ...
                      I nie którzy mają panikę ... ustawiłem na 18 stC a grzeje ... no grzeje i będzie grzało bo zażyczył sobie kierowca takie nastawy.
                      nie grzeje dopiero w pozycji [Lo] czyli skala jest do 16stC ... i przy 16stC nadal będzie dopuszczał gorącą ciecz do nagrzewnicy i będzie grzać!
                      Dopiero w pozycji [Lo] zawór jest całkowicie zamknięty i nie grzeje się nagrzewnica. Wtedy dostajemy powietrze z zewnątrz o temperaturze otoczenia.
                      Tak to działa.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez Zygmunt Cyprus Zobacz posta
                        pokrętło temperatury zawsze mam ustawione ma min. (czyli najniższą możliwą temperaturę) - i w zależności od tego, jak jest gorąco i czy boli mnie gardło , włączam albo albo AC ON, albo AC OFF - ale zawsze pokrętło jest na temperaturze minimum
                        fachowiec od klimy powieszałby Ci że to nieprawidłowe działanie bo "za dużo bierzesz na siebie", zostaw to Układowi Zarządzania Klimatem . Robisz robotę za UZK.
                        Więc skomentuję, w tej sytuacji:
                        - zawór nagrzewnicy jest całkowicie zamknięty
                        - sprężarka pracuje z Max wydajnością
                        - to nastawa dla uzyskania maksymalnego chłodzenia.
                        Zamieszczone przez Zygmunt Cyprus Zobacz posta
                        (steruję wtedy siłą nawiewu, a nie temperatury)
                        no tak, czyli masz mocno zimne powietrze które wtłaczasz do kabiny mocno lub słabo sterując siłą wiatraka nawiewu.
                        ok, tak się da i tak jak widać można robić.

                        teraz ... to:
                        Zamieszczone przez Zygmunt Cyprus Zobacz posta
                        gdy robiłem test podczas jazdy, żeby móc ustawić temperaturę, muszę włączyć nawiew
                        nie! ...a po co? ... dlaczego "musisz"?... wcale nie musisz! ...nawiew może sobie pracować niezależnie od tego jaką temperaturę ustawiwasz?

                        Zgodnie z tym co napisałem wcześniej... UWAGA! ...temperaturę i nadmuch jeśli ustawiasz ręcznie to nie ma znaczenia czy jest A/C OFF czy A/C ON.
                        A/C OFF czy ON to tylko ... uwaga ... tyko i wyłącznie znaczy że załączyłeś / wyłączyłeś sprężarkę. Tylko tyle.


                        Zamieszczone przez Zygmunt Cyprus Zobacz posta
                        gdy robiłem test podczas jazdy, żeby móc ustawić temperaturę, muszę włączyć nawiew - wczoraj tak zrobiłem i przekręciłem pokrętło temperatury z MIN na MAX i wyłączyłem klimatyzację - bardzo gorące powietrze zaczęło lecieć nie od razu, ale minęła gdzieś ok. minuta. Dodam, że test robiłem po ok. pół godziny od rozpoczęcia jazdy. Temperatura gorącego powietrza rosła sukcesywnie, nie było czegoś takiego, że od razu strasznie gorące buchnęło. To jest normalne?
                        nie tylko normalne, ale i tak właśnie ma być! Inaczej być nie może.
                        Wydałeś polecenie ogrzewania najpierw 28stC a potem Hi Max ciepło ... i to co zaczęło przepływać przez nagrzewnicę najpierw musiało wyprzeć zimniejszy płyn z nagrzewnicy, potem zagrzać te nagrzewnicę potem powietrze przepływające przez nagrzewnicę musi zagrzać schłodzony do +3stC parownik (pozycja Lo przy A/C ON) zagrzej od +3stC do +48stC trochę trwa.
                        To tak jak byś wsadził garnek zagotowanej wody do zamrażarki i oczekiwał że za 1-2 min tam się zrobi +60sC ..nie nie zrobi ...będzie to trwało.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Rambo, bardzo, bardzo Ci dziękuję! Zakres informacji, jakich udzielasz, robi robotę. Naprawdę. Uspokoiłeś mnie, uff.

                          Chciałbym jeszcze na chwilę zboczyć z tematu ogrzewania i zapytać Cię o radę dotyczącą tego, że auto raz w roku stoi przez 2 miesiące bez ruchu. Powoduje to totalne rozładowanie aku. Niestety nie mam warunków na ładowanie, zresztą takie rozładowywanie na postoju podobno bardzo niszczy aku, bo nie jest on doładowywany. Masz jakieś rady? Odłączenie aku? Coś innego?

                          Comment


                          • #14
                            jeśli chodzi o aku, to najlepiej jest po prostu odłączyć klemy, tzn ja też czasem jadę na długo i robię tak, podnoszę maskę - zamykam z pilota drzwi (wszystko się rygluje) odpinam klemy obie, zabezpieczam by się przypadkiem nic nie zetknęło, ewentualnie wyjmuję aku. zamykam maskę - wszystko jest pozamykane. Otwarcie tylko z klucza.
                            Potencjalnie nikt nie odjedzie jeśli to akcja na parkingu nawet lotniskowym, do tego wiem że jak wrócę to alarm mi nie wydoi akumulatora.
                            Najlepiej jest gdzieś go garażować ale i tak odłączyć przynajmniej jedną klemę. Aku 2-3 mce spokojnie wytrzyma.
                            Miałem przygodę że auto (z przyczyn sądowych) stało 1 rok z podpiętym ale prawie nowym aku (aku miał 2 mce) gdy po roku wsiadłem zegary martwe, zmierzyłem Voltomierzem i widzę 0V, tak rozładowanego aku to nie widziałem w życiu. Stwierdziłem że go naładuję, i naładował się do 13,6v małym prądem 12 godz. wsadziłem do auta (Aygo) jeżdżony już jest kolejny rok bez żadnego problemu, kompletnie nic się nie dzieje. Sam jestem zdziwiony że zadziałał i nadal działa. Obawiałem się że jest zniszczony do wywalenia, okazuje się że działa i trzyma moc.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #15
                              Ok, a zauważyłeś może, że po otwarciu maski i dopiero potem po zaryglowaniu pilotem drzwi nie migają kierunki świadczące o załączeniu ala i nie miga czerwona dioda przy zegarach? Jakby czuł, że coś jest otwarte. Drzwi się ryglują, ale alarm się nie załącza - to dobry wniosek? Kolejny jest taki, że otwarcie metodą siłową nielegalną maski przy załączonym ala spowoduje wycie alarmu, prawda?

                              Comment

                              Working...
                              X