Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silink i układy gasną - check system po dłuższej jeżdzie, ururuchomienie bez problemu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Silink i układy gasną - check system po dłuższej jeżdzie, ururuchomienie bez problemu

    Cześć

    Po przejechaniu ok 60-80 km autostrada przy zwalanianiu na bramkach na desce nagle "choinka" i CHECK SYSTEM: silnik gaśnie, nawet światła i wspomaganie kierownicy się wyłaczyło. Jednak zaraz po tym auto odpala i jedzie bez problemów (nic sie nie wyswietla na desce) prez jakiees kolejne kilkadziesiat kilometrów. Potem znowu podobna awaria i po niej też na szczescie (na pasie awaryjnym) urtuchomiłem auto.

    Wydaje mi się ze kilka-kilkanascie miniut przed tym błędem czułem lekkie szarpanie bez spadku obrotów i błyskały kontrolki VSA / ABS...

    Już trzeci raz w ostatnim czasie (miesiąc) cos takiego się zdarzyło. Byłem u mechanika - komputer i diagnostyka nic nie wskazują :/

    Czy ktoś miał taki problem?
    Wydaje mi sóę ze to jakiś błąd elektroniczny - sterowanie skrzynią czy coś...Jak myślicie?

  • #2
    twoja skrzynia i-shift, ok,. Skrzynia mechanicznie nie powinna mieć wpływu na "choinkę". Mimo wszystko ta skrzynia wprowadza pewną niepewność w podpowiedziach tu na forum. Przydało by się byś miał ze sobą zawsze ELM237 i podłączyć go dokłądnie wtedy - gdy w danym momencie zacznie się coś dziać. System Samodiagnostyki w Hondzie ma to do siebie że jak uzna (po jakimś czasie) że "nic sie nie dzieje złego" to sam przywraca pracę silnika i wyłącza kontrolkę np. Check Engine. Stąd ciężko wróżyć w twojej sytuacji gdy skrzynia potencjalnie może też wpływać na tą sytuację.
    Proponuje takie coś:
    Sprzęt do diagnostyki i kalibracji skrzyni I-shift w UFO

    gdybyś nie zdążył kupić żadnego ELM237 Vgate OBD2 to możesz sam zrobić od razu na poboczu to: diagnostyka na sreberko i spisz kody: https://www.elektroda.pl/rtvforum/to....html#11645900
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Hej, dzięki za info. Właśnie byłem u mechanika i oczywiścide komp oprócz spadku napiecia na aku nic nie wykazal. Dokrecilismy kleme do masy (mechanik mowil ze była luzna i to tez móze bład powodować)
      Coz bede jezdzil i diagnozował: chodziło ci o taki sprzet https://allegro.pl/oferta/interfejs-...-pl-9488873887 ?
      Czyli przyczyna moze byc najpewnie w skrzyni i shift?

      Comment


      • #4
        tu mechanik może mieć rację, to co opisujesz dobrze wpasowuje się w te objawy. Warto co 3 lata przynajmniej, odpiąć klemy przeczyścić obejmy i zaciski. Szczególnie teraz gdy słota wilgoć i w perspektywie zima.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Teraz, wczoraj, zupełnie niz gruchy ni z pietruchy (przy wychodzeniu z auta, bez zamykania auta z pilota) zaczal wyć alarm którego nie mogłem wyłaczyć i wył w czasie jazdy...!!! Alarm fabryczny (klakson) czy da sie go wyłączyć

          Kupuje ten sprzet o którym mówileś.

          Comment


          • #6
            dziwię się że nie odciął paliwa skoro jechałeś na aktywnym alarmie (urządzenie się przyda bo działa z większością aut na rynku no i zawsze to jakaś pierwsza informacja co się dzieje).
            Sprawdź taką rzecz, lampka sufitowa ustawiona na "door" i każde drzwi z osobna - otwieraj i zamykaj i oczekuj czy lampka będzie zaświecała (po zamknięciu) gasła czy nie?
            Wykluczysz czujniki w drzwiach. Coś inicjuje włamanie .
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              dziwię się że nie odciął paliwa skoro jechałeś na aktywnym alarmie (
              To Honda właśnie, chyba w żadnej generacji nie ma odcinki i min. dlatego tak łatwo te auta skroić. Pierwsze co po zakupie, to montuje się coś co lepiej zabezpieczy przed kradzieżą.

              Comment

              Working...
              X