Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wyciek oleju - uszczelka ? - 1.8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    leci od góry, mało widać skąd? na podstawie tego co pokazujesz z dołu. Foto 3 to nie jest czujnik wału korbowego, to jest tzw speedosensor - czujnik prędkości obrotowej silnika. Na pewno z niego nie cieknie, mimo że jest uwalony cały, zauważ że on jest oblepiony brudem i starym olejem, jeśli by z niego ciekło było by tam świeżo tłusto, a nie jest. Cieknie skądś wyżej. Jest uwalona olejem i brudem półka powyżej tej wtyczki ..czyli gdzieś tam wyżej tego miejsca szukaj. Wyciek jest spory, musisz spokojnie cierpliwie posiedzieć w kanale i szukać.
    Cofnij się o 1 stronę, przeanalizuj wpis #40 i ten link do ruskiej strony - uszczelka Vteca.
    Last edited by rambo7; 26-11-2023, 18:45.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #47
      Jak do tej pory, nie ma zapocenia, ale na razie tylko jazda miejska. Jazda autostradą prawdę pokaże...
      http://www.dadrl.org.uk
      http://www.lightmare.org

      Comment


      • #48
        Podbiję ten temat, bo jako "ogólny" traktuje o wycieku z nieznanego miejsca..
        Dziś podczas rozpocz etych prac i ja znalazłem miejsce, gdzie prawdopodobnie sączy mi się mgiełka olejowa.
        Niestety miejsce dość ukryte, i teraz na pewno nie ogarnę, ale chciałbym na przyszłość się przygotować i może podziałać w tym temacie.
        Nie widać bloku silnika, zakryty dodatkowymi elementami. Chciałbym właśnie dowiedzieć się co skrywają w sobie podzespoły wskazane strzałką w obszarze "żółtego zbioru" oraz czego oczekiwać gdy się już dostanę do bloku silnika..

        Swoją drogą przydałby się podklejony temat opisany jako "co to jest" w którym można by zadawać głupie pytania i dostać szybką odpowiedź..
        Załączone pliki
        Last edited by zadra; 25-04-2024, 22:57.

        Comment


        • #49
          Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
          i ja znalazłem miejsce, gdzie prawdopodobnie sączy mi się mgiełka olejowa.
          Przechodziłem ten temat dosłownie kilka tygodni temu.
          Prawdopodobnie może to być uszczelka zaślepki wałka rozrządu nr 91302-PX4-004 ale to w przypadku hatchbacka, nie wiem jak w sedanie. Całe 24 zł + wysyłka. OEM oczywiście.
          Stara uszczelka dosłownie kruszyła się w rękach. Sytuacja ciągnęła się dość długo i niestety trzeba było trochę zmywacza zużyć... ale teraz jest OK.

          Comment


          • #50
            Zamieszczone przez Zaskal Zobacz posta
            Przechodziłem ten temat dosłownie kilka tygodni temu
            Sam robiłeś, czy zleciłeś komuś?
            Jak sam, to podpowiedz co tu odkręcić, bo ten zestaw plastikowo wyglądający czuję, kryje jakieś niespodzianki..
            Tam jest taka zaślepka z oringiem, jak po przeciwległej stronie silnika na bocznej kapie rozrządu?

            Dużo rozbierania tych plastików ?

            Zamieszczone przez Zaskal Zobacz posta
            to w przypadku hatchbacka, nie wiem jak w sedanie
            silnik jest ten sam...

            Comment


            • #51
              Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
              Nie widać bloku silnika, zakryty dodatkowymi elementami. Chciałbym właśnie dowiedzieć się co skrywają w sobie podzespoły wskazane strzałką w obszarze "żółtego zbioru" oraz czego oczekiwać gdy się już dostanę do bloku silnika..
              @zdra z tego co widzę po tym co piszesz ogarnięty jesteś manualnie wiec weź płyn do mycia silników spryskaj to i pędzelkiem wymyj. Wszystko gdzie brudne. Potem spsikaj zwykłą woda ,spłucz zwykłym nawet "psikaczem" i jak masz to wysusz zmywaczem do tarcz hamulcowych. Masz wtedy czyste ładne i łatwe do zaobserwowania pole. Wtedy jazda i kontrola każdego dnia gdzie sie pokażą pierwsze nieszczelności i masz temat namierzony.
              Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
              Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

              Comment


              • #52
                Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
                zdra z tego co widzę po tym co piszesz ogarnięty jesteś manualnie wiec weź płyn do mycia silników spryskaj to i pędzelkiem wymyj. Wszystko gdzie brudne. Potem spsikaj zwykłą woda ,spłucz zwykłym nawet "psikaczem" i jak masz to wysusz zmywaczem do tarcz hamulcowych. Masz wtedy czyste ładne i łatwe do zaobserwowania pole. Wtedy jazda i kontrola każdego dnia gdzie sie pokażą pierwsze nieszczelności i masz temat namierzony.
                Dziękuję za miłe słowa.

                problem jest gdzie indziej.
                Nie widzę korpusu silnika (czy głowicy - wszystko jedno) bo przy bloku jest jakiś "zespół" w plastikowej obudowie do którego dochodzi rząd przewodów, jakieś kable, wiązki....
                Najpierw to musiałbym zdemontować a co jest pod spodem to się nawet domyślam - najpewniej taki korek jak po stronie łańcucha rozrządu.. Tam wczoraj wymieniłem wstawiając chińskie wykonanie na próbę (oryginalny korek sobie zostawiłem bo tam wystarczy tylko o-ring wymienić i szczelność powinna wrócić).

                Dziś dokładnie obfocę ten plastik-blok i wkleję w temacie, może ktoś to już demontował osobiście.
                I tak dziś nie ogarnę bo nie mam czym zaślepić po wyjęciu cieknącej zaślepki, ale dostęp dość prosty, bo tylko puszka filtra powietrza do wyjęcia i ten zestaw przyłączy kablowych..

                całe to elektryczne ustrojstwo trzymane jest na 3 śrubach i dwóch zatrzaskach, ale trzeba tez odkręcić listwę zasilania cewek świec oraz listwę zasilania wtrysków.
                Po naciągnięciu przewodów można dojść do zaślepki wałka rozrządu po stronie filtra powietrza.
                Zaślepka inna niż po stronie rozrządu. Cała aluminiowa i zdecydowanie głębsza.
                Miałem pęknięty o-ring i dlatego płakał olejem.
                Niestety nie miałem zastępczej uszczelki, więc owinąłem nicią teflonową którą wykorzystuje się do uszczelniania połączeń hydraulicznych. jakiś czas powinno wytrzymać a skoro wiem jak tam dotrzeć, to ewentualna naprawa będzie łatwiejsza.
                Postaram się opracować kilka zdjęć żeby było łatwiej następnym kolegom.

                aby dostać się do TEJ zaslepki trzeba trochę się nakombinować.
                Ok tej strony jest "kolektor zbiorczy" wiàzek elektrycznych.
                Element wspólny dla wszystkich w okolicy to plastikowa obudowa mocowana na 3 śrubki (kluczyk 10mm) i dwa zatrzaski.
                Odkręcenie nie jest trudne, ale żeby zrobić miejsce do manewru kluczykiem to trzeba dodatkowo odkręcić listwę zasilania/sterowania wtrysków Pb i listwę zasilania celem świec zapłonowych.
                Dalej to już tylko i aż siłowe napinanie plastikowej obudowy, bo potrzeba dobrych kilka cm , żeby zaślepka wyszła ze swojego gniazda.
                U mnie pęknięty oring zastapilem na szybko teflonową nicią do uszczelnień hydraulicznych.
                Może to pudrowanie syfa, ale w niedzielę trudno o dobre sklepy z oringami.
                Mam nadzieję, że jakiś czas wytrzyma..

                Wiecie może dlaczego zaślepka ma taki specyficzny kształt?
                Załączone pliki
                Last edited by rambo7; 02-05-2024, 08:23.

                Comment


                • #53
                  Dobre informacje na przyszłość bo właśnie zaraz będę posiadaczem R18 tylko z 2021 roku i ze znikomym przebiegiem więc mam nadzieje, że nie będzie miał takich dolegliwości ale warto mieć wiedzę o dolegliwościach.
                  Mnóstwo filmików znalazłem w necie jak ludzie rozbierają te silniki wiec można popatrzeć na budowę z lepszej perspektywy niż zabudowana komora silnika.
                  Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                  Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                  Comment


                  • #54
                    Nie ma R18 z 2021 roku

                    Comment


                    • #55
                      Zamieszczone przez Mati87 Zobacz posta
                      Nie ma R18 z 2021 roku
                      właśnie tak to jest jak się nie wie wszystkiego
                      jest R18 z 2021 roku
                      Honda HR-V
                      Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                      Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                      Comment


                      • #56
                        Po okolo 1000km mogę wstępnie i nieśmiało ogłosić sukces.
                        Wydaje mi się, że wycieki zostały wyeliminowane.
                        Na pewno nie przeciska mi się już olej z zaslepki na lewej osłonie rozrządu, zawór i-vtec wyglada l
                        też lepiej niż było, ale tu muszę jakieś lusterko zastosować żeby mieć pewność.
                        Najgorsze dojście do zaslepki od strony filtra powietrza..
                        Będę miał pewność dopiero po demontażu puszki filtra przy jakichś najbliższych pracach..

                        Comment

                        Working...
                        X