Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Klekotanie na rozgrzanym silniku, UFO 1.8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Klekotanie na rozgrzanym silniku, UFO 1.8

    Cześć,

    Mam problem ze swoim UFO 1.8 benzyna przedlift. Przebieg ok 130k, raczej realny. A mianowicie, po rozgrzaniu silnika spod maski wydaje się dziwny dźwięki. Tak jakby klekotanie. Dźwięk ten występuje tylko na rozgrzanym silniku (przy obecnych temperataturach po ok 4-5km, czasami wcześniej). Najbardziej słychać w przedziale obrotów 1,2-2 tys, jak obroty biegu jałowego się ustabilizują to troszkę mniej, lub wręcz praktycznie cichnie. Słychać to zarówno z kabiny jak i spod maski - z kabiny nawet może bardziej. Bez znaczenia czy klima włączona czy wyłączona. Regulacja zaworów z 800km temu - przed regulacją też klekotało. Ogólnie efekt z biegiem czasu nasila się.

    Możliwe, że to może być rozciągnięty łańcuch? Poprzedni właściciel przeciągnął wymianę oleju o 21 tys. km oraz uwaga 2,5 roku... Ok. 1 tys. km temu zrobiona płukanka (zaraz po zakupie) + zalany nowy olej silnikowy + wymieniony olej w skrzyni.
    Klekotanie występuje nie tylko na postoju - ogólnie czy to 1 czy 2 bieg klekocze w podanym wcześniej zakresie obrotów. Jeszcze jakiś czas temu przy ok 2 tys obrotów klekotanie mijało, obecnie przestaje przy ok 2,5 tys.

    Byłem u pierwszego lepszego mechanika, niestety do mojego sprawdzone długie terminy, to po szybkim osłuchaniu stetoskopem wywnioskował, że to najpewniej łożysko kompresora klimatyzacji. Co o tym sądzicie? Z klimy leci ciepłe powietrze, kompresor się załącza.

    Na zimnym silniku silnik sobie elegancko cyka i nie ma żadnego problemu. Zaczyna się to wszystko po rozgrzaniu.

    Załączam nagranie poniżej:




    Last edited by limak203s; 05-04-2019, 18:21.

  • #2
    Zawory wyregulowane

    Comment


    • #3
      Regulacja zaworów z 800 km temu, więc raczej nie tego kwestia. Macie jakieś inne pomysły? Bo gdyby to był łańcuch to raczej bardziej metaliczne stukanie byłoby słychać?

      Comment


      • #4
        Film nie dostępny więc jak mamy się dowiedzieć o co chodzi ?czy może problem rozwiązany?

        Comment


        • #5
          Faktycznie, mój błąd. Film jest już dostępny.

          Zatem ponawiam pytanie, co to może być za dźwięk?

          Comment


          • #6
            Nagraj z otwartą maską, stojąc przed samochodem.
            Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
            Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

            Comment


            • #7
              Podsyłam filmik. Mam wrażenie, że dźwięk jest bardziej słyszalny z wewnątrz samochodu.



              Comment


              • #8
                Jakaś rolka wpada w wibracje. hmmm musisz ręcznie to sprawdzić.

                Comment


                • #9
                  Co było przyczyną ostatecznie? Mam podobnie z tym że bardziej twardo i tylko jak obroty idą w dół opadają między 1-2k

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez Civic09 Zobacz posta
                    Co było przyczyną ostatecznie? Mam podobnie z tym że bardziej twardo i tylko jak obroty idą w dół opadają między 1-2k
                    Witam.
                    Rozwiązałeś problem? Też tak mam. Zawory wyregulowane. U mnie też słychać podczas stałej jazdy i przy przyspieszaniu.

                    Comment


                    • #11
                      temat ciągnął się pare lat temu, więc trudno oczekiwać natychmiastowej reakcji. Pytanie mam kontrolne paliwo zatankowane jest z markowej stacji? bo jeśli jakaś niemarkowa to klekotać może.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment

                      Working...
                      X