Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Falujące obroty na biegu jałowym czyszczenie przepustnicy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Falujące obroty na biegu jałowym czyszczenie przepustnicy

    Witam forumowiczów, mam problem w aucie honda civic ufo 1,8 benzyna z gazem 2006. Problem dotyczy falujących obrotów na biegu jałowym oraz auto czasami gaśnie w czasie jazdy. Czytalem kilka artykułów na formu wymieniłem przekaźniki klimatyzacji polepszyło się natomiast mam prośbe o wskazówki Krok po kroku jak wyczyścić przepustnice ; w aucie po włączeniu nawiewów uruchamia się wentylator chłodnicy nie wiem dlaczego na zimny silniku ; dzięki za pomoc

  • #2
    TUTAJ czyszczenie i adaptacja a TUTAJ klimatyzacja.

    PS.
    Zakładam że interesuje się VIII gen. bo wpisane masz auto z 2005.
    Last edited by TRAFO; 10-12-2018, 14:03.

    Comment


    • #3
      Dzięki mam ufo 8 generacja z grudnia 2005 roku

      Comment


      • #4
        Mam 1.8 również z grudnia 2005 roku i również z LPG stag4. Miałem problemy z opadającymi obrotami podczas jazdy w korku, oraz dohamowywaniu przed światłami (hamowanie silnikiem i na kilkanaście metrów przed światłami wciśnięcie sprzęgła i hamulca). Obroty spadały do poziomu 450 obr/min powodując drganie silnika i całego przodu samochodu, ale nigdy nie doszło do sytuacji w której samochód mi zgasł. Problem wydawał się być intensywniejszy przy włączonej klimatyzacji.

        Co robiłem?

        1. Aktualizacja oprogramowania w ASO - nie pomogło, a wręcz przeciwnie. Przez wgranie nowego oprogramowania skasowało mi również naukę biegu jałowego i tak jeździłem z 2k kilometrów w niewiedzy, myśląc, że ASO zgodnie z serwisówką procedurę nauki biegu jałowego przeprowadziło (wówczas nie wiedziałem, że trzeba ją przeprowadzić).

        2. Wymiana dolnej poduszki silnika, niestety używka - pomogło tylko w niewielkim stopniu ograniczyć drganie przodu auta..

        3. Nauka biegu jałowego (na gazie) - po zakupieniu chińskiego kabla HDS udało mi się podłączyć do samochodu i przeprowadzić procedurę - Pomogło trochę, ale nie do końca..

        Skoro obroty w warunkach wyżej opisanych opadają, to sobie stwierdziłem, że być może silnik na biegu jałowym ma za duże obciążenie i szukałem problemów w okolicach paska wielorowkowego (ale zaraz.. przecież komputer powinien nauczyć się pracy również w tych warunkach i pewnie by to zrobił gdyby nie... patrz niżej)

        4. Wymiana paska wielorowkowego - dlaczego? Podczas próby zdławienia silnika od spodu było widać jak mocno drgał i wydawał dźwięki telepotania. Wówczas myślałem, że się rozciągnął, dlatego wymieniłem. Trochę pomogło, ponieważ dźwięk telepotania zdarzał się dużo rzadziej - ale nie ustąpił całkowicie.

        5. Podejrzenie padło na hydrauliczny autonapinacz.. - oprócz hałasującej na nim rolki sam napinacz dość mocno drgał podczas pracy na biegu jałowym. Gdzieś na youtube zauważyłem filmik w którym ten autonapinacz niemal w ogole nie drgał..

        Kupiłem nowy, ale nie dałem rady go wymienić. Na filmikach na YT z USA wymieniają głównie w sedanach, a tam więcej miejsca.. Udało mi się dostać do napinacza, odkręcić go i jakoś na pacjencie odkręcić najpierw sam hydrauliczny element, a potem rolkę. Przełożyłem z nowego i poskręcałem wszystko do kupy. Efekt? Telepotanie paska ustąpiło - ale obroty nadal spadały, lżej i rzadziej, ale spadały.

        6. Podczas wymiany autonapinacza zauważyłem również hałasującą rolkę prowadzącą, ale wówczas jej nie wymieniłem.

        7. Regulacja u gazownika - nie pomogła w pierwszej chwili.., ale podczas rozmowy z gazownikiem wpadłem na pewien trop

        8. Nauka biegu jałowego po regulacji u gazownika i tylko na benzynie - dużo lepiej, problem opadających obrotów występuje sporadycznie.

        9. Przejechanie na benzynie 30 km po mieście (od zimnego silnika i tak, żeby załączył się kilka razy wiatrak od chłodnicy) - Dlaczego? Stwierdziłem, że podczas jazdy na gazie nasze komputery mogą się nie uczyć.. i? Temat opadających obrotów niemal zniknął!

        10. Wymiana rolki kierunkowej - rolka była już mocno zużyta i przy napiętym mocno pasku z pewnością dodawała opór do układu.. Efekt? Nauka biegu jałowego na benzynie oraz przejechanie 30km po mieście + wymiana ostatniej rzeczy generującej nadmierny opór w układzie paska wielorowkowego zaowocowała całkowitym rozwiązaniem problemu :-)

        Sprawdź sobie w pierwszej kolejności jak pracuje Twój autonapinacz. Nagraj wideo celując focus na okolice śruby 19mm od autonapinacza to Ci podpowiem czy chodzi tak jakby był zbyt duży opór na układzie.

        Jeżeli wszystko tam jest ok, to

        Zresetuj ECU i wykonaj procedurę nauki biegu jałowego tylko na benzynie i przejedź około 30 km również na benzynie w warunkach miejskich (częste hamowanie i jazda w korku).
        Last edited by maro1987; 28-12-2018, 22:25.
        Honda Civic 1.8 140 KM + LPG
        silnik: r18a2,
        nadwozie: FK2

        Comment

        Working...
        X