Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Auto drastycznie traci moc i staje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Auto drastycznie traci moc i staje

    Hej. Witam wszystkich
    Od kilku dni mam problem z moją Honda Civic VIII UFO (silnik 1.8 benzyna, przebieg 90tys) otóż niezaleznie od prędkości jak i wrzuconego biegu, podczas jazdy auto zaczyna przez parę sekund delikatnie poszarpywac po czym samochód drastycznie traci moc i zwalnia (tak jakby calkowicie odpuścić pedał gazu), redukcja biegu lub dociskanie gazu nic nie daje, auto jakby nie reagowało na pedał przyspieszenia, mimo gazu w podłogę po prostu szybko zwalnia. Zwalnia do prędkości ok 40km/h i ponad ta prędkość nie chce przyspieszyć. Co ważne obroty nie chcą przekroczyc 3000 (nawet przy gazie wciśniętym w podłogęczy redukcji). Nie świeci się żaden błąd, temp też jest ok. Po zatrzymaniu, można się rozpędzić tylko do 40~50km, szybciej auto nie jedzie i obroty nie mogą przekroczyć 3000. jeśli sie zatrzymam i wrzuce na luz, i robie przegazowke to wchodzi normalnie na obroty. Jeśli wyłącze silnik i ponownie zapale, jedzie dalej bez problemu ale tylko przez ok 20min, po tym czasie problem powtarza się i znowu trzeba go "zresetować" (zatrzymać się i wyłączyć/włączyć). Jak auto dluzej postoi np przez noc to jazda jest możliwa przez ok godzinę bez trudności po tym czasie co 20min trzeba się zatrzymywać bo go brutalnie zmula. Bylem u mechanika, podpiął pod komputer, zrobił diagnostykę - nic nie wykrył. Myślałem może że to paliwo ale to też nie to. Zatankowany z innego źródła i to samo. Czy ktoś miał coś podobnego? Gdzie szukać przyczyny? najgorsze że w historii komputera nie ma błędu wiec mechanik rozkłada rece. Filtry jak i olej zawsze wymieniane na czas, autko nie było nigdy katowane. Co robić?

  • #2
    Skaner,program z możliwością zapisu graficznego i wykres z wartościami TPS,MAP,obroty,pierwsza sonda,ECT,IAT.
    Zapis na wolnych obrotach i podczas jazdy.

    Comment


    • #3
      Nie wiem czy to pomoże ale kiedyś w focusie TDDi od ojca był bardzo podobny problem, auto zachowywało się dokładnie jak opisujemy. Różnica była tylko taka że po podpięciu do kompa pokazało błąd od potencjometru pedału gazu. Okazało się że wtyczka od pedału gazu nie stykała odpowiednio. Wystarczyło ją przeczyscic i przesmarowac. Może u ciebie też jest problem z pedałem gazu.

      Comment


      • #4
        ten "reset" przywodzi mi na myśl czujnik wału korbowego. Jeśli przepustnica jest ok, czyli otwiera się po dodaniu gazu to pytanie czy po tych 20min też się otwiera? czy jesteś w stanie w momencie gdy zajdzie sytuacja że silnik nie daje mocy, sprawdzić czy przepustnica się otwiera?
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Pedał to dwa niezależne potencjometry działające na krzyż (względy bezpieczeństwa)
          Naciśnięcie pedału i brak otwarcia przepustnicy daje błąd.
          Last edited by m26; 19-08-2018, 22:51.

          Comment


          • #6
            Nie wiem jak w nadzych vtecach ale takie same objawy mialem w oplu przy blokujacym sie egr czyli zaworze recyrkulacji spalin. Tylko ze powinien pokazywać błąd raczej.Ewentualnie problem z pompą paliwa. Może przybrudzony filtr i przytyka sie...

            Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

            Comment


            • #7
              [QUOTE=Indygo;398636]Czy ktoś miał coś podobnego?

              Mi niemal dokładnie taki sam problem przydarzał się dotąd sporadycznie, ale ostatnio coraz częściej - np. dzisiaj dwukrotnie. Także po 15-20 min. jazdy, przy przyśpieszaniu/chwilę po. Różnica tylko taka że i na biegu jałowym nie daje się wkręcić ponad 2500, czasem 3000, a krótka (a dziś nawet 10-minutowa) przerwa nie pomaga, muszę go wyłączyć na ok. kwadrans żeby wrócił do normy. Potwornie uciążliwe, wygląda na jakiś tryb awaryjny związany z temperaturą(?), ale nie ma żadnego błędu (ogólnie CE mam sprawny bo reaguje np. na odpięcie MAPu). Mam 1.8 z LPG, ~140 tys. km, przełączenie na benzynę nie ratuje sytuacji. Czy może ktoś podpowiedzieć jakim programem ściągnę dane o których pisał m26? Wystarczy Torque? Czy udało się może rozwikłać zagadkę w tym przypadku?

              Comment


              • #8
                Zebrałem dane, łącznie z momentem wejścia w tryb awaryjny. Mam nadzieję że obrazki wgrają się duże i czytelne bo nie pozwala mi wgrać Excela z logami

                1. Wykresy po odpaleniu przy normalnej pracy silnika (obr. jałowe, bez wciskania gazu):



                2. Wykresy podczas jazdy; pod koniec wejście w tryb awaryjny po intensywnym przyśpieszaniu na 2. i zmianie na 3 (oznaczone na osi jako "awaria"):




                Jeśli jest nieczytelne - w momencie "odcięcia" mocy te parametry:
                - Absolute Throttle Position B(%)
                - Relative Throttle Position(%)
                - Throttle Position(Manifold)(%)
                przestają się zmieniać i nie reagują na ruchy pedałem gazu.

                Tak wygląda przepustnica:




                Czy może jest już za bardzo zabrudzona i to może być przyczyna "odcinania" pedału gazu?

                Parametr "EGR Error(%)" często przyjmuje wartość 99,21875 - czy to jest prawidłowe?

                Sonda Lambda nr 1: kilka dni przed pomiarem odpiąłem ją w desperacji (mając nadzieję, że to pozwoli mi dotrzeć do celu - niestety nie udało się). Odpiąłem ją ponieważ podejrzewałem że tu leży przyczyna - przewody są lekko nadgryzione, a poprawienie izolacji nic nie zmieniło. Od tej pory wyświetla błąd P0135, a Torque podaje status "Not ok" przy parametrze:
                "MID: $01 TID:$87 O2 Bank 1 Sensor 1 Min: 0 Ohm Max: 90 Ohm Current: 652 Ohm"
                Sprawdziłem na zgaszonym silniku; jest ciągłość między czarnymi przewodami grzałki sondy. Czy parametry z wykresów są ok?

                Czy może ktoś coś doradzić? Bardzo proszę i z góry dzięki, bo już nie wiem od czego zacząć. Wstępnie planuję zajrzeć do zaworów i ew. wyczyścić przepustnicę.
                Załączone pliki

                Comment

                Working...
                X