Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic 1.8 - nierówne obroty.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic 1.8 - nierówne obroty.

    Witam,

    Gdy podczas jazdy ze stałą prędkością dodam gazu aby przyspieszyć to odczuwam zawahanie, czasem szarpnięcie na 0.5-1 sekundy. Jest również odczuwalny lekki dyskomfort przy zmianie biegów - odjęcie gazu i jego dodanie (w czasie zmieny biegu na wyższy) jest zwykle okupione szarpnięciem. Nie spotkałem się z tym w żadnym innym aucie, zarówno benzynowym jak i dieslu. Czytałem na forum o wielu podobnych przypadkach, odczuciach i spostrzeżeniach jednak nigdy nikt nie znalazł konkretnej przyczyny bądź tym bardziej rozwiązania. Najczęściej spotykanym podsumowaniem jakie znalazlem na forum było: specyfika tego silnika i trzeba się przyzwyczaić. Jednak nie każdy tak ma. Niestety nie mam okazji porównać z innym egzemplarzem.

    Moje problemy wydają się najbardziej zauważalne w okolicach 2000-2500 obrotów. Wolne obroty są bez zarzutu.
    Na postoju udało mi się znaleźć 'słaby punkt' w okolicach 2100-2200 obrotów. Auto nie było w stanie utrzymać tych obrotów.

    Proszę o objerzenie filmu:


    Dodam, że na postoju, obroty poniżej 2000 i ponad 2400 są utrzymywane bez problemów. Widać na końcu filmu, gdy przy 2400 obrotów silnik trzyma je bez problemu.

    Błędów DTC nie ma. Świece nowe NGK. Przepustnica wyczyszczona. Wolne obroty zaadoptowane HDSem. Zawory wyregulowane.

    Jakieś pomysły?

  • #2
    te nowe świece to irydy NGK kupione w ASO ?

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez to-masz Zobacz posta
      te nowe świece to irydy NGK kupione w ASO ?
      Irydy kupione w sklepie - nie ASO. Wygląda jak problemy ze świecami?

      Comment


      • #4
        świece zapłonowe dedykowane do civika 1.8 to NGK (DILZKR7B11GS) model ten nie występuje w katalogu świec NGK, bo to świece produkowane tylko dla Hondy , nie do kupienia poza ASO , lub DENSO (DXU22HCR-D11S)

        Comment


        • #5
          U mnie w instrukcji obsługi do silnika R18A2 są podane:

          NGK IZFR6K-11S
          DENSO SKJ20DR-M11S

          Skąd masz info o dedykowanych świecach do R18A2 o innych symbolach?
          Ty chyba mówisz o IX gen, a autor wątku oraz ja mówimy o VIII gen.
          Last edited by bartekos; 01-12-2017, 10:39.
          Moje FD7

          Comment


          • #6
            O to przepraszam, podałem z instrukcji 9-gen , ale myślałem że 8-gen ma ten sam silnik

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez to-masz Zobacz posta
              O to przepraszam, podałem z instrukcji 9-gen , ale myślałem że 8-gen ma ten sam silnik
              W R18Z4 głowica jest trochę zmieniona, co za tym idzie inne są świece. To nie jest dokładnie taki sam silnik.

              Comment


              • #8
                Auto oczywiście gen VIII. Dodam, że w obecnej chwili już obroty nie opadają tak jak na filmie. Reszta przypadłości pozostała.

                Comment


                • #9
                  Witam, mam identyczne objawy. Falujące obroty widoczne na filmiku nie zawsze występują.
                  Ma ktoś może jakieś rady, co może powodować takie zachowanie samochodu?
                  Freeware, udało Ci się może rozwiązać problem?

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez lorensomax Zobacz posta
                    Freeware, udało Ci się może rozwiązać problem?
                    Niestety nie udało się. Liczyłem na to, że w końcu coś się zepsuje do końca i złapię jakieś błędy, gdzie będę mógł rozpocząć poszukiwania. Jest jak było kilkanaście tysięcy kilometrów temu.

                    Faktycznie ten problem falujących obrotów nie występuje za każdym razem, ale za to za każdym razem odczuwam jakiegoś rodzaju szarpnięcia i delikatne spadki mocy.

                    O szarpnięciach wiele znajdziesz na tym i innych forach, ale nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to co jest ich przyczyną. Pokazałem u siebie falujące obroty bo sądzę, że jest to powiązane również z szarpnięciami w czasie jazdy. Myślałem, że może ktoś wpadnie na jakiś pomysł i go to naprowadzi, ale niestety cisza.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez freeware Zobacz posta
                      Niestety nie udało się. Liczyłem na to, że w końcu coś się zepsuje do końca i złapię jakieś błędy, gdzie będę mógł rozpocząć poszukiwania. Jest jak było kilkanaście tysięcy kilometrów temu.

                      Faktycznie ten problem falujących obrotów nie występuje za każdym razem, ale za to za każdym razem odczuwam jakiegoś rodzaju szarpnięcia i delikatne spadki mocy.

                      O szarpnięciach wiele znajdziesz na tym i innych forach, ale nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to co jest ich przyczyną. Pokazałem u siebie falujące obroty bo sądzę, że jest to powiązane również z szarpnięciami w czasie jazdy. Myślałem, że może ktoś wpadnie na jakiś pomysł i go to naprowadzi, ale niestety cisza.
                      Hmm, a może jakieś lewe powietrze?
                      Jak to się zaczęło?

                      Comment


                      • #12
                        Przepustnica wyczyszczona. Wolne obroty zaadoptowane HDSem. Zawory wyregulowane.
                        rozmawiałem z kolegą który był ostatnio w ASO na jakichś zabiegach typu regulacja zaworów itp. usłyszał od mechanika, że konieczna jest wymiana uszczelki przepustnicy bo po wyjęciu ona już nie będzie działać prawidłowo i będą problemy z falowaniem
                        Czy chodziło mu o naciągnięcie na nową uszczelkę to nie wiem, ale sam powiedział że wymieniają to dlatego aby za chwile ludzie nie wracali z pretensjami. Czyli jednak trzeba to wymienić przy grzebaniu przy przepustnicy.
                        4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                        Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                        https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
                          rozmawiałem z kolegą który był ostatnio w ASO na jakichś zabiegach typu regulacja zaworów itp. usłyszał od mechanika, że konieczna jest wymiana uszczelki przepustnicy bo po wyjęciu ona już nie będzie działać prawidłowo i będą problemy z falowaniem
                          Czy chodziło mu o naciągnięcie na nową uszczelkę to nie wiem, ale sam powiedział że wymieniają to dlatego aby za chwile ludzie nie wracali z pretensjami. Czyli jednak trzeba to wymienić przy grzebaniu przy przepustnicy.
                          Wiadomo jaka cena tej uszczelki w aso?

                          Comment


                          • #14
                            Tutaj schemat przepustnicy:

                            Co do ceny to jutro się dowiem. A jak nie to jutro sobie przedzwoń do jakiegoś najbliższego ASO.
                            4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                            Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                            https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
                              Ja na razie nie potrzebuję, może bardziej freeware. Myślałem, że może znasz cenę-jak coś to przy okazji. Dzięki.

                              Comment

                              Working...
                              X