Witam,
Gdy podczas jazdy ze stałą prędkością dodam gazu aby przyspieszyć to odczuwam zawahanie, czasem szarpnięcie na 0.5-1 sekundy. Jest również odczuwalny lekki dyskomfort przy zmianie biegów - odjęcie gazu i jego dodanie (w czasie zmieny biegu na wyższy) jest zwykle okupione szarpnięciem. Nie spotkałem się z tym w żadnym innym aucie, zarówno benzynowym jak i dieslu. Czytałem na forum o wielu podobnych przypadkach, odczuciach i spostrzeżeniach jednak nigdy nikt nie znalazł konkretnej przyczyny bądź tym bardziej rozwiązania. Najczęściej spotykanym podsumowaniem jakie znalazlem na forum było: specyfika tego silnika i trzeba się przyzwyczaić. Jednak nie każdy tak ma. Niestety nie mam okazji porównać z innym egzemplarzem.
Moje problemy wydają się najbardziej zauważalne w okolicach 2000-2500 obrotów. Wolne obroty są bez zarzutu.
Na postoju udało mi się znaleźć 'słaby punkt' w okolicach 2100-2200 obrotów. Auto nie było w stanie utrzymać tych obrotów.
Proszę o objerzenie filmu:
Dodam, że na postoju, obroty poniżej 2000 i ponad 2400 są utrzymywane bez problemów. Widać na końcu filmu, gdy przy 2400 obrotów silnik trzyma je bez problemu.
Błędów DTC nie ma. Świece nowe NGK. Przepustnica wyczyszczona. Wolne obroty zaadoptowane HDSem. Zawory wyregulowane.
Jakieś pomysły?
Gdy podczas jazdy ze stałą prędkością dodam gazu aby przyspieszyć to odczuwam zawahanie, czasem szarpnięcie na 0.5-1 sekundy. Jest również odczuwalny lekki dyskomfort przy zmianie biegów - odjęcie gazu i jego dodanie (w czasie zmieny biegu na wyższy) jest zwykle okupione szarpnięciem. Nie spotkałem się z tym w żadnym innym aucie, zarówno benzynowym jak i dieslu. Czytałem na forum o wielu podobnych przypadkach, odczuciach i spostrzeżeniach jednak nigdy nikt nie znalazł konkretnej przyczyny bądź tym bardziej rozwiązania. Najczęściej spotykanym podsumowaniem jakie znalazlem na forum było: specyfika tego silnika i trzeba się przyzwyczaić. Jednak nie każdy tak ma. Niestety nie mam okazji porównać z innym egzemplarzem.
Moje problemy wydają się najbardziej zauważalne w okolicach 2000-2500 obrotów. Wolne obroty są bez zarzutu.
Na postoju udało mi się znaleźć 'słaby punkt' w okolicach 2100-2200 obrotów. Auto nie było w stanie utrzymać tych obrotów.
Proszę o objerzenie filmu:
Dodam, że na postoju, obroty poniżej 2000 i ponad 2400 są utrzymywane bez problemów. Widać na końcu filmu, gdy przy 2400 obrotów silnik trzyma je bez problemu.
Błędów DTC nie ma. Świece nowe NGK. Przepustnica wyczyszczona. Wolne obroty zaadoptowane HDSem. Zawory wyregulowane.
Jakieś pomysły?
Comment