Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kąt wyprzedzenia zapłonu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kąt wyprzedzenia zapłonu

    Cześć, chciałem zapytać, czy kąt wyprzedzenia zapłonu ma mieć takie wartości jak na filmiku?
    2007 Civic sedan, 1.8


  • #2
    Nie ma niczego na tej liście co by dawało pojęcie o obciążeniu silnika,można jedynie domyślać się że mizerne.
    Zrób zrzut z widocznym ciśnieniem w kolektorze,uchyleniem przepustnicy,obrotomierzem ,wtedy chociaż na oko da się oszacować czy "zachowanie" jest poprawne,bo konkret dopiero po jeździe ze stetoskopem,albo bardziej wyszukanym sprzętem.
    Zróżnicuj trochę jazdę,widok pracy w różnych partiach jest też potrzebny.
    Masz możliwość wykresu?

    Comment


    • #3
      Postaram się zrobić wykres lub lepszy filmik z większa ilością danych. Ten filmik u góry jest zrobiony na rozgrzanym silniku na biegu jałowym. Dodam ze nie mogę zakończyć nauki przepustnicy. Wszystko było zresetowane i pisze ze się uczy/ nie zakończone i tak bez końca.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez adim111 Zobacz posta
        lepszy filmik z większa ilością danych.
        Nie więcej a konkretne.

        Comment


        • #5
          ale w tym modelu to kąt jest zaszyty w sterowniku, nie da się nim kręcić. Elektronika steruje kątem zapłonu nie aparat zapłonowy którego nie ma.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Jak masz aparat to też widzisz tylko wyprzedzenie programowe nizależnie od tego jak aparat jest ustawiony.
            Chodzi o reakcję auta na warunki(tak mniemam),bo przy pewnej konfiguracji danych z czujników zapłon przestaje pływać sensownie.
            Nie wiem jak to wygląda w tym silniku i czy wogóle , ale pewnie jak wszędzie i brakuje wtedy skoków rzędu 30-40 stopni.

            Comment


            • #7
              Zrobiłem filmik, trochę kiepskiej jakości. Poradźcie jeżeli czegoś jest za dużo lub czegoś w nim brakuje.

              Comment


              • #8
                Nie tak.
                -MAP
                -TPS
                -RMP
                -wyprzedzenie zapłonu
                Tyle wystarczy ,ale jak mówiłem wcześniej ,tylko do pobieżnego szacowania odnośnie zachowań .

                Comment


                • #9
                  Czy mi się wydaje, czy nie masz zrobionej nauki obrotów biegu jałowego? Nie latają Ci czasem obroty np. przy wyhamowywaniu przy światłach?

                  Comment


                  • #10
                    Jak na moje oko,to komp jest po resecie.

                    Comment


                    • #11
                      Chciałem jeszcze dodać, ze czas wtrysku jest zwiększony. Normalnie powinien wynosić ok. 2.5ms a u mnie waha się w granicach 3.5ms.
                      Nauki biegu jałowego nie da się zakończyć. Po resecie auto zostawiłem na godzinę i nic to nie dało.

                      Dla porównania fotka od trafo
                      injtime.jpg
                      Załączone pliki
                      Last edited by adim111; 10-10-2017, 01:52.

                      Comment


                      • #12
                        To w takim razie nie jest to jedyny parametr który się różni,pomiar został wykonany w inych warunkach,albo któryś jest przekłamany z powodu czujnika.

                        Comment


                        • #13
                          Z tego, co widać u mnie na kompie to to, ze Lambdy pracują, MAP działa, czas wtrysku jest zwiększony i kat wyprzedzenia zapłonu szaleje. Auto jak zimne to ciężko odpala i bardzo czuć benzynę w spalinach. Nie jestem pewny czy MAF dobrze podaje. Na wyłączonym silniku pokazuje 0.3 g/s a wydaje mi się że powinno być zero, bo przecież żadne powietrze nie przepływa przez czujnik jak silnik nie pracuje. Może ktoś z was może sprawdzić jakie macie parametry czujnika MAF na wyłączonym silniku?
                          I jeszcze jedno pytanie, czy jak temperatura plynu wynosi 15stC, to czy temperatura IAT(1) nie powinna byc zblizona do temp. ECT. Na dole widac ze ECT= 15stC, IAT= 23stC ?

                          MAF0.3.jpg
                          Last edited by adim111; 11-10-2017, 04:59.

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez adim111 Zobacz posta
                            czy jak temperatura plynu wynosi 15stC, to czy temperatura IAT(1) nie powinna byc zblizona do temp. ECT.
                            To musisz sprawdzić rano,powinny być te same.

                            Comment

                            Working...
                            X