Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik 1.8 z IX gen do VIII gen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Silnik 1.8 z IX gen do VIII gen ?

    Szwagier dobił ostatecznie mojego 1.8 UFO 281 tys km i niestety tłok wywalił dziurę w bloku przy redukcji i wysokich obrotach. Ponoć spore zniszczenia, włacznie z łańcuchem.
    Wg mechanika nie ma sensu naprawiac tylko zrobić przekładkę na sprawny silnik.
    Akurat się trafił dziś taki z przebiegiem 90 tys km.

    Pytanie więc brzmi:

    Czy mozna bezproblemowo zamontować 1.8 z IX gen (2013 r) do VIII gen (2010 r) ?
    Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

  • #2
    Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
    Szwagier dobił ostatecznie mojego 1.8 UFO 281 tys km i niestety tłok wywalił dziurę w bloku przy redukcji i wysokich obrotach. Ponoć spore zniszczenia, włacznie z łańcuchem.
    Wg mechanika nie ma sensu naprawiac tylko zrobić przekładkę na sprawny silnik.
    Akurat się trafił dziś taki z przebiegiem 90 tys km.

    Pytanie więc brzmi:

    Czy mozna bezproblemowo zamontować 1.8 z IX gen (2013 r) do VIII gen (2010 r) ?
    Hmm, na pewno głowica w R18Z4 jest trochę inna, więc jeśli przekładać to razem z ECU (chyba, że da się wgrać soft dla R18Z4 do starego ECU). Do tego pasek osprzętu jest sześcio-rowkowy, w R18A2 był siedmio. Trzeba na to uważać i nie mieszać części z osprzętu.
    Z kodów części wynika, że górne poduszki mocowania skrzyni i silnika również są trochę inne.

    Comment


    • #3
      No to raczej odpada.
      Nie sądzę żeby mechanik był na tyle rozgarnięty aby to zrobić.
      Pozostaje szukać w takim razie 1.8 z 8 gena...

      Szkoda auto kasować, bo w sumie nadal jest warte trochę pieniędzy.
      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

      Comment


      • #4
        Dla potomnych:

        Silnik z 1.8 9gen niestety bezpośrednio nie pasuje do 8 gen.
        Sprawdziliśmy mocowania (poduszki o których pisał Lukas) i nie jest to ze sobą kompatybilne.

        14h w warsztaci i w 4 osoby (2 mechaników + 2 leszczy czyli ja i szwagier) praktycznie rozebraliśmy i złożyliśmy całość do kupy na nowym silniku (włącznie z przymiarką R18Z4).
        Koszt części z filtrami, olejem, uszczelkami, śrubami etc: 1800 pln (silnik z potwierdzonym przebiegiem 92 tys km).

        Całość usterki z lawetami, robocizną i wszystkimi kosztami zamknęła się w 3 tys pln - UFO jedzie dalej
        Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
          jeśli przekładać to razem z ECU (chyba, że da się wgrać soft dla R18Z4 do starego ECU).
          Nawet gdyby fizycznie pasował,to jednak moduły w aucie mimo wszystko muszą ze sobą gadać.
          Po wgraniu inego softu lub wymiany kompa na taki z innym softem nie było by kompatybilności z autem.
          Wszystkie moduły bezpieczeństwa przestały by współpracować w środowisku gdzie jeden nie jest "swój" albo wręcz różni się protokołem CAN. Łatwiej by było "przepisać " wartości z nowego ECU jak przy strojeniu.
          N ale całe szczęście że problem się sam rozwiązał.
          Koszty zaskakująco niskie,aż nie do wiary

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
            Koszty zaskakująco niskie,aż nie do wiary
            Robocizna to koszt 200 pln (ja ze szwagrem robiłem za darmo), a chłopaki wzieli po 100pln na głowę "za koszty dojazdu".
            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

            Comment

            Working...
            X