Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Problemy z odpalaniem po postoju na nierówności

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemy z odpalaniem po postoju na nierówności

    Cześć.

    Kilka razy zdarzyło mi się mieć problemy z odpalaniem w sytuacji kiedy auto stoi na nierówności - np prawy bok na chodniku - wyżej niż lewy. Po staniu w takiej pozycji zdarza mi się mieć problem z odpalaniem. Auto odpala ale czasem dopiero za drugim razem po dłuższym kręceniu. Po takim zachowaniu później odpala już normalnie, jak stoi na płaskim nigdy nie było problemów. Spotkał się ktoś z czymś takim?

  • #2
    a ile paliwa masz wtedy w baku? rezerwa? lub blisko rezerwy?
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Tankuję zawsze jak się zbliżam tak poniżej połowy lub do 1/4 minimum, Rezerwę widziałem tylko raz gdy po zimie wypalałem paliwo z dodatkiem wiążącym wodę a tak to nigdy.
      Może źle łączę fakty ale to jedyne sytuacje kiedy to zaobserwowałem. W zimę lub nawet teraz jak sypnie śniegiem nie ma problemu gdy stoję na równym -odpala na przysłowiowy dotyk. Dodam że luz zaworowy regulowany na wiosnę tak samo jak wymiana świec w ASO a akumulator kupiony 3 tygodnie temu.

      Comment


      • #4
        potraktuj to jako incydent, szukałem reguły w jeździe na rezerwie - to nie jest zalecane i postępujesz bdb, szczególnie w porze słoty.
        Zamieszczone przez Szymon2 Zobacz posta
        np prawy bok na chodniku - wyżej niż lewy
        a tak dla sprawdzenia ww reguły:
        Zamieszczone przez Szymon2 Zobacz posta
        Kilka razy zdarzyło mi się mieć problemy z odpalaniem w sytuacji kiedy
        jeśli to możliwe przetestuj w tym samym miejscu odwrotną sytuację gdzie będziesz stawał odwrotnie, lewy bok na chodniku - wyżej niż prawy.
        Szukałem tu analogii że pompa paliwa będąca bardziej po lewej stronie, gdy masz auto w dużym pochyleniu może mieć problemy z zaciągiem PB, bo najpierw zaciąga H2O.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          To raczej zbieg okoliczności.Pompa jest na stałe zatopiona w benzynie,niezależnie od tego czy jest tam 1L paliwa czy 40.
          115424fee3e32156.jpg
          To jest pompa dwusekcyjna.
          Sekcja podająca zbiera resztki paliwa ze zbiornika i napełnia ten plastikowy pojemnik,dopiero sekcja ciśnieniowa tłoczy je w przewod do silnika.
          Takie rozwiazanie zapewnia to że dopuki chociaż troche paliwa jest w zbiorniku,to część wytwarzajaca cisnienie nigdy nie będzie zaciągać powietrza podczas przelewania się paliwa na zakrętach.Zapewnia też paliwo na rozruch kiedy postawisz auto na bardzo dużej pochyłości, sekcja wysokiego cisnienia pomimo tego że ssak jest w powietrzu, w dalszym ciągu ma z czego ciagnąć aż do czasu kiedy nie zjedziesz z pochyłości ,chyba ze bedziesz stał tak długo aż kubełek będzie pusty.
          Ten zasobnik jest przeważnie pełny po brzeg ,bo sekcja podajaca ma bardzo dużą wydajność,jeśli auto nie odpali bo nie ma w nim paliwa,to nie odpali już wcale żebyś nie wiem ile kręcił silnikiem.
          Uważam zatem że przyczyna lezy w czymś innym.
          Last edited by m26; 28-11-2016, 13:10.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
            Ten zasobnik jest przeważnie pełny po brzeg
            a pompa ssie jak z góry ...? no więc jeśli w zasobniku jest H2O .. to jak to będzie działać? bak to nie separator - odstojnik H20, jak H2O w baku jest, to i znajdzie sie w zasobniku, czy nie ? ..czy już tam w baku zostaje na zawsze... .
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Pompa bierze z samego dołu,a ssak jest w najnizszym punkcie zbiornika ,a on z kolei jest najniższy jak auto stoi na poziomie.W pierwszym rzędzie ta usterka wystepowała by wtedy kiedy auto stoi równo.
              W każdej innej pozycji punkt najnizej położony jest przemieszczony do ktoregoś brzegu zbiornika,a nie tam gdzie jest ssak,to raczej zmniejsza prawdopodobieństwo zaciągnięcia wody z powodu przechyłu.Na dodatek w przypadku nawet duzej ilości wody,każdy jeden silnik z wielopunktem odpali na tym co ma w gardzieli wtryskiwacza a dopiero zachłyśnie się wodą i zdechnie.

              Comment


              • #8
                Panowie ale ja nie leje do baku wody ani woda pod katem nie zaczyna się tworzyć w baku pod wpływem stania na nierówności Proszę bez OT bo mi ktoś topic zamknie a chciałbym wiedzieć czym to jest spowodowane. Dodam że przytrafiło się to ze 3 razy w skali roku.

                Comment


                • #9
                  Jakie OT znowu Usterki znajduje się na drodze eliminacji potencjalnych przyczyn,inaczej się nie da.Jeśli przyczyną może być woda ,to trzeba to omówić ad A do Z,bo diabeł tkwi w szczegółach.Nikt nie leje do baku wody,a jednak niektorzy ją mają.Jedni mają z powietrza wciągniętego z powietrzem na miejsce spalonego paliwa,a inni rzeczywiście ją wlali nieświadomie
                  Proponuję zapamiętać jak najwięcej rzeczy z dnia w którym auto było odpalane ,a także z tego w którym zostało zaparkowane,bo to może mieć znaczenie i przeważnie ma.Długotrwałe użytkowanie,tankowanie w przeddzień ,temperatura powietrza,wilgoć,jakieś mało widoczne anomalie podczas jazdy,może masz LPG- to są ważne czynniki.

                  Comment


                  • #10
                    Kolego tyle informacji nawet OBD Ci nie da a co mowa sprawdzić notować zapamiętywać przy każdym odpalaniu .
                    Spróbuje wywołać ponownie "usterkę" i sprawdzić powtarzalność/wykluczyć przypadkowość

                    Comment


                    • #11
                      OBD jest dla absolutnie kumatych,bo czytanie samego kodu jest o kant dupy rozbić.Dzisiejsze kody to przeważnie opis objawu a nie usterki.Dzisiaj jest ważne wróżenie z parametrów,a tego nie potrafi nawet 90% mechanikow.
                      Dla przecięnego zjadacza aut,najwazniejsze jest zapamiętanie jak najwiekszej ilości rzeczy w chwili wystąpienia usterki.Nie mówię o zapisywaniu,ale o spostrzeżeniach,bo przy awariach występujacych chwilowo ,to właśnie te spostrzezenia bedą najczęściej tym samym ,co wywiad u lekarza pierwszego kontaktu.

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez Szymon2 Zobacz posta
                        Panowie ale ja nie leje do baku wody ani woda pod katem nie zaczyna się tworzyć w baku pod wpływem stania na nierówności Proszę bez OT bo mi ktoś topic zamknie
                        nie denerwuj się , i tak jak pisze m26 (a On wie co pisze)... czytaj i staraj się przyswajać .
                        Ty nawet nie wiesz że kondensat tworzysz w baku przy każdym jego otwarciu za pomocą korka? zdajesz sobie sprawę? ...no to zdaj .
                        Zamieszczone przez Szymon2 Zobacz posta
                        Dodam że przytrafiło się to ze 3 razy w skali roku
                        nooo idealnie dodane! idealnie
                        dokładnie ... i nie ma prawa częściej . Zdarza się to kiedy? no wtedy gdy mamy odpowiednie warunki atmosferyczne . czyli przełom jesieni i zimy i przełom zimy i wiosny a bak mamy często niepełny. Jeśli zdajesz sobie sprawę że w powietrzu znajduje się wilgoć no to nie ma mowy o żadnym O.T. - to fizyka .
                        Tu nie ma co naprawiać, szukać dziury w całym, utrzymuj poziom PB w tym okresie wyższy niż normalnie.

                        Inna sprawa gdybyś pisał, "panowie problem występuje 2 razy w tygodniu", no, to by było zdecydowanie trudniej, bez OBD by się nie obeszło, żadnego wróżenia też .
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Chłopaki chcą pomóc a Ty zarzucasz OT...
                          Teraz będzie OT
                          Słyszałem że jak w Irlandii spadł śnieg i jedna babka nie mogła wyjechać z podwórka to Polak/imigrant zaproponował jej by podjazd posypała solą.
                          A ta zamiast podziękować to jeszcze się oburzyła i przestała się odzywać zakładając że ktoś jej próbuje zrobić głupi żart.
                          Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                          Comment


                          • #14
                            Sól niedobra dla auta,mądra kobieta

                            Comment


                            • #15
                              haha spokojnie ja sie nie denerwuje tylko dla takiego laika jak ja wlasnie z boku wygladalo to na OT - musicie mi przyznac tu racje
                              ok zamykam sie i slucham dalej

                              Comment

                              Working...
                              X