Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Łańcuszek rozrządu w Honda Civic 1.8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Łańcuszek rozrządu w Honda Civic 1.8

    Proszę pomóżcie, czy istnieje jakiś sposób na to by się upewnić czy to ma pewno łańcuszek rozrządu huczy? Czy tylko można to sprawdzić tylko rozbierając auto?
    Bo mam taki problem, że przez pierwsze około 3 sekundy słyszę jakieś brzęczenie w okolicach łańcuszka, mechanik stwierdził że to łańcuszek rozrządu bo tak słychać, ale czy jeśli faktycznie to, to dlaczego słychać tylko przez pierwsze około 3 sekundy po uruchomieniu silnika. Jakieś pomysły, porady..? Please..

  • #2
    na pewno masz zbyt czułe ucho, z tym nie ma co gadać, czułe jak sonar na UBOcie . żeby usłyszeć łańcuch i to przez 3 sek? no to niezłe ucho, próbuję to sobie wyobrazić, czyli odpalasz silnik z otwartą maską i drzwiami i nasłuchujesz? .
    No ale co tu radzić? jeśli nawet to łańcuch - to co? co jest nie tak? lub co się dzieje? w czym jest problem? z uszami ? czy silnikiem? ..a pomysły to jakie? coś zasugerować? np. załączyć muzykę przed rozruchem? .
    Załóżmy że to łańcuszek, no i co chcesz żeby zrobić? by tego nie było słychać? ale po co?? dla spokojności ucha? a z silnikiem coś się dzieje?
    Olej zanim zacznie smarować łańcuch i ślizgi rozrządu musi być zaciągnięty przez pompę oleju. Nie wiem co tu doradzić? może polewać przed uruchomieniem łańcuch by tego nie było słychać?
    Najgorzej jest doszukiwać się problemu tam gdzie go nie ma, stąd nieco ironii .
    Wyobraź sobie że wymieniłeś rozrząd i wydałeś 2500zł po znajomości i nadal to się dzieje , to wtedy co zrobisz ?
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Trochę nas ubawiłeś. Żona silnik odpala. Wcześniej nic nie słyszałem, i myślałem że może łańcuszek się trochę poluzował, ale chciałbym się jakoś upewnić, czy to na pewno to. A kiedy się powinno wymienić łańcuszek rozrządu? bo nasza Honda już ma przejechane 257tys km?

      Comment


      • #4
        Jeśli to 3 sekundy,to winny nie jest łańcuch.Napinacz jest hydrauliczny,działa po odpaleniu i zasilany jest ciśnieniem oleju.
        Przeważnie mechanizm blokujący,zapobiegający luzowaniu łańcucha na postoju jest zbudowany w oparciu o zapadkę,a więc ma stopnie.
        Często jest jak z ręcznym,że na którymś ząbku nie jest napięty,a następny to już przegięcie.
        Ma to uniemożliwić przeskoczenie po zębach,a nie ma go napinać,więc zanim nie ma ciśnienia oliwy,łańcuch ma prawo dzwonić przez chwilę o płozę prowadzącą. Należy jednak bezwzględnie przyjrzeć się olejowi,stosować najlepiej filtr z zaworem zwrotnym,wykonać pomiary ciśnenia(jakie,kiedy i czy od razu) i najlepiej dać sobie na luz z lepkościami jak woda,bo to są tego skutki.
        Jeśli to jest dźwięk łańcucha,to przestanie jak się rozrząd trochę zużyje i zapadka wskoczy na następny ząb.
        To ma pokrycie tylko przy wspomnianym typie blokady napinacza,jeśli jest bezstopniowy,a tego nie pamiętam,to trzeba rozbierać bo najprawdopodobniej nie działa.
        Last edited by m26; 16-10-2016, 22:10.

        Comment


        • #5
          Ok, dzięki. Więc myślisz że łańcuszek jest ok? To teraz musze sprawdzić ciśnienie pompy?
          Jeszcze jedno można w jakiś sposób sprawdzić samemu ciśnienie pomysł?
          Last edited by adamko2013; 16-10-2016, 22:21.

          Comment


          • #6
            Naciągnięty łańcuch dzwoni cały czas.
            Zamieszczone przez adamko2013 Zobacz posta
            Jeszcze jedno można w jakiś sposób sprawdzić samemu ciśnienie pomysł?
            Wszystko można samemu,ale nie tylko podpięcie manometru i już.
            Trzeba to zrobić zgodnie z tabelą.
            Czy to jest za każdym razem,czy tylko po dłuższym postoju?

            Comment


            • #7
              Po co ten manometr, przecież silnik sam w sobie ma czujnik ciśnienia oleju.. na jakim oleju jeździsz ? W Corsie mojej siostry na dzwoniący łańcuch pomogła wymiana oleju na inny, że tak powiem lepszy wg. mnie a druga rzecz to po prostu masz już zużyty napinacz łańcucha albo sam łańcuch jest już na tyle wyciągnięty, że już nic nie pomoże tylko jego wymiana... ale jak już rozbierać to najlepiej wymienić wszystko, czyli łańcuch, napinacz i ślizgi. Póki co zmień może olej, na jakim jeździsz ?
              Last edited by Grzechu; 17-10-2016, 08:02.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez adamko2013 Zobacz posta
                Trochę nas ubawiłeś. Żona silnik odpala.
                N'o domyślam się żeby usłyszeć ten łańcuch przez 3 sek, to była ekipa dochodzeniowcza z uszami jak sonary UBOta.
                Zamieszczone przez adamko2013 Zobacz posta
                A kiedy się powinno wymienić łańcuszek rozrządu?
                w tym modelu nie przewidziano takiej sytuacji w trybie interwału. Nie ma w Książce obsługi takiej pozycji jak wymiana łańcucha rozrządu. Fabryka zakłada że jest niewymienny. Jednak można go wymienić jak każdą część. Wymiana musi być poprzedzona testami, najlepiej w ASO. Wielu mechaników w tym silniku nie potrafi rozróżnić dzwonienia łańcucha od luzów zaworowych.
                Czy żona jeździ? to tak przy okazji kobiety lubią jeździć na 5 tym biegu 40km/h albo 60km/h na 6 tym biegu, to przyczynia sie do przedwczesnego rozciągania łańcucha co się dość często jednak zdarza.
                Zamieszczone przez adamko2013 Zobacz posta
                Honda już ma przejechane 257tys km?
                znak "?" oznacza niepewność przebiegu? więc rozumiem że luz były już sprawdzany co najmniej 2 razy? jeśli nie? to prędzej bym to rozważył niż wymianę łańcucha. O jakości oleju przy takim przebiegu to już nie chciałem pisać, by nie wywoływać kolejnej olejowej dyskusji.
                Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                i najlepiej dać sobie na luz z lepkościami jak woda,bo to są tego skutki.
                gadane jak mantra.
                Last edited by rambo7; 17-10-2016, 08:56.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                  Po co ten manometr, przecież silnik sam w sobie ma czujnik ciśnienia oleju
                  A no dlatego ze czujnik daje wartość zero/jedynkową,nie ma na postawie takiego wskazania mozliwosci okreslenia stanu instalacji smarowania,a jedynie da sie stwierdzic czy jest ciśnienie lub nie.Porownanie wynikow pomiaru cisnienia z tabelą,na różnych obrotach i temperaturach,pozwala na szeroka ocene tego co zachodzi w silniku.Nie wiemy tego czy odpowiednie ciśnienie pojawia się wtedy kiedy ma sie pojawić,albo czy panewki nie są podtarte i przez to cierpi łańcuch.


                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  gadane jak mantra
                  Taka woda wycieka z kanałów do zera,a potem przy odpalaniu treba ja tam wtłoczyć zanim zrobi się cisnienie.
                  W temacie o olejach nadmieniłem o rozrzadzie,ale zostałem "pogoniony",niestety auta jeżdżone "delikatnie" potrzebują równie dobrego smarowania jak te piłowane,
                  bo rozrząd dostaje w dupę najbardziej u dziadków,a smarowany jest niestety olejem.

                  EDIT: sprawdziłem,jest to taki napinacz

                  20160714103501_38226.png
                  Ma więc zęby i teraz jest w połowie ,jak osiagnie pułap pełnego zęba to przestanie dzwonić.
                  Pytanie czy jest to za każdym razem jest nadal aktualne. Dzwonienie po nocy jest dopuszczalne,ale jeśli robi to za każdym razem,to znaczy ze do osiagnięcia ciśnienia potrzebuje obrotów,a powinien je mieć już w fazie kręcenia rozrusznikiem.
                  Załączone pliki
                  Last edited by m26; 17-10-2016, 11:16.

                  Comment


                  • #10
                    Ten dźwięk słychać tylko na początku, a jeśli chodzi o olej to najtańszy 5W 30,

                    Comment


                    • #11
                      niektórzy to się trzęsą o olej przy przebiegu 30tys km a u Ciebie prawie 300tys i daje radę. Więc jeśli najtańszy olej i 300tys km a dźwięk jest tylko na starcie to się nie przejmuj, naprawdę. Przecież remontu nie będziesz robić a co już się zużyło to się nie zregeneruje. Głośniej muza i na przód .
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Mąż jest w pracy więc, że to i tak jak się zarejestrowalam na forum ma jego prośbę pozwolę sobie odpisać

                        ,, znak "?" oznacza niepewność przebiegu? więc rozumiem że luz były już sprawdzany co najmniej 2 razy? "

                        Znak zapytania był przez pomyłkę ma przejechane 257 tys. Żona - ja jeszcze nie jeżdżę autem. Luz rozumiem że chodzi tu o luz napinacza? mąż nie wie jak to sprawdzić z stąd porostu podejrzewa, że to łańcuszek lub ewentualnie napinacz.

                        Rambo jeśli Ci chodziło o luz napinacza, to czy jest jakiś sposób żeby go sprawdzić nie rozbierając pół auta?
                        Last edited by adamko2013; 17-10-2016, 13:02.

                        Comment


                        • #13
                          tego luzu się nie sprawdza metodami jak w Polonezie, więc tego nie sprawdzi. Producent silnika przewidział kompensację tego luzu na całe życie użytkowania tego silnika za pomocą tego napinacza co pokazano we wpisie wyżej i tyle, koniec kropka. Jeśłi przebieg wiarygodny no to tylko się cieszyć że nic się nie dzieje prócz tego 3 sekundowego zgrzytu przy rozruchu. Wymiana tylko napinacza, albo tylko ślizgu albo tylko łańcucha nie wchodzi w grę, sprawdzanie też nie wchodzi w grę. To tak jak zębatki w rowerze jeśli jest wytarty korbowód i wielotryb to co Ci da wymiana łańcucha na nowy? nic, możesz go napinać jak chcesz i tak to nic nie da. Wymienia się komplet a to spora kasa. Na tym etapie moim zdaniem nieuzasadniona. Gdyby się od tego coś działo, np źle odpalał, albo nierówno pracował, albo szarpał albo ten łańcuch już był tak wyciągnięty że obijał by się o obudowę przy każdym naciśnięciu gazu no to ok, zrozumiałe. Więc są jakieś objawy jak już silnik się uruchomi ? jak nie, to nie szukajcie sobie problemu. Problem z czułem uchem da się jakoś opanować to łatwiejsze.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Tak myślałam że mąż jest trochę przeczulony jeśli chodzi o samochód
                            A jeszcze jedno pytanie, a,, jeśli''to faktycznie byłby ten łańcuszek to jeśli by się zerwał to co już po aucie?

                            Sorry jeszcze jedno czyli co proponowalibyscie zmianę oleju? Jeśli tak to na jaki?
                            Last edited by adamko2013; 17-10-2016, 13:09.

                            Comment


                            • #15
                              mąż to powinien być przeczulony na zachcianki żony , auto wymieni jak się zacznie etap jego "niesubordynacji" a dobrą żonę wymienić to większe cierpienie a w zasadzie może tego nie przeżyć, konsekwencje dużo większe niż najtańszy olej .
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X