Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Świece zapłonowe 1,8 V-tec. Wymiana świec w silniku 1,8 (2009 rok)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • W ostatnim odcinku motodziennika było wspomniane o biorących olej civikach z naszego forum
    ale.... wspomniano także o podrabianych świecach które wpadają do cylindra siejąc spustoszenie
    Niedawno założyłem Denso K20TT, jest Ok, myśl o bardzo tanich świecach na dodatek z alegro nie daje spokoju
    Nie zdawałem sobie sprawy że można podrabiać świece .... każdy kto kupił niech czuje się ostrzeżony

    Comment


    • Na aliexpress szukałem takich świec i tam jest od groma podrób, w opiniach macie zdjęcia i opisy ludzi którzy zaryzykowali, dużo podrób, ale znów są też dostępne koreańskie świece które podróbami nie są i można kupić taniej.
      https://www.aliexpress.com/item/3282...c00tqQPLA&mp=1 za około 60 zł i miesiąc czekania
      Niemniej jednak zgodnie z powiedzeniem "Tanie mięso psy jedzą" lepiej nie przekonywać się na własnej skórze. Ali jest sklepem z oryginałami i z olimpijskimi bublami, których do kosiarki byście nie włożyli.
      Te K20TT są tanie bo to niska półka denso są to niklowe świece dlatego takie tanie, nie posiadają tego irydu i nie mają takiej szpilkowatej elektrody (inna budowa), dlatego cena taka jaka jest.
      Na yt i w necie są poradniki jak uniknąć podrób, oto jeden z nich:
      4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
      Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
      https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

      Comment


      • Założyłem niedawno instalację LPG do mojego UFO, jestem przed serwisem olejowym i doborem świec. Olej to Motul X-cess 5W40. Jeśli chodzi o świece:
        - BOSCH 0 242 245 571 - podobno irydowa, odstęp miedzy elektrodami 0,7 mm (cena 34zł)
        - NGK Laser Iridium IZFR6K-11S 5266 - odstęp 1,1 mm (cena 51 zł)
        - DENSO SKJ20DR-M11S - odstęp 1,1 mm (cena 64 zł)

        Która z powyższych polecacie ?

        Comment


        • Autko od nowości miało irydowe Ngk. Post nr 115 tak wyglądały świece po przebiegu 92 tys. km. Chwilowo podmienione były na zwykłe ngk pozostałe od MB17. Teraz zakupiłem irydowe Denso i nie widzę żadnej różnicy czy na plus czy minus. Tylko że ja miałem Denso po 47zł/szt. a Ngk wychodziły po 55zł/szt. Także skłaniał bym się za tańszymi aczkolwiek za irydowymi. Wybór należy do Ciebie.

          Comment


          • Ok, dzięki za informację. Czyli nie sugerujesz się odstępem między elektrodami ? Bo NGK jak i Denso maja odstęp 1,1 mm. O Boshu pomyślałem z racji mniejszego odstępu wynoszacego 0,7 mm. Co będzie lepsze Bosh 0,7 mm czy irydowe Denso 1,1 mm ? Świece z reguły staram się zmieniać raz w roku, do tej pory robiłem 7 tys. km rocznie, teraz może będzie więcej.

            Comment


            • Odstęp 0,7mm to za mało. Inżynierowie forum między innymi m26 zalecają na Lpg ale 0,9mm. Fabrycznie mają Denso i Ngk 1,1mm. W poprzednim Civicu jężdziłem na Lpg na zwykłych świecach z odstępem 1,1mm . Przebiegi na świecach po około 40 tys. km i nie było problemu. Koszt irydowych to jak widzisz w moim przypadku 188zł. Wymiana pewnie raz na kilka lat. Także w moim przypadku wymiana raz na kilka lat to jakoś nie wychodzi drogo. Pewnie i jakoś lepsza. Wymieniałeś świece raz na rok i płaciłeś pewnie po około 40zł za zwykłe pewnie Ngk. Teraz wymienisz irydowe raz na 4-5 lat i cenowo wyjdzie podobnie.Musisz sam sobie skalkulować i odpowiedzieć co będzie dobre dla Ciebie.

              Comment


              • Jakby to było komuś potrzebne do analizy to tak wyglądają świece Denso K20TT po około roku użytkowania. Świece bez irydu, zwykłe niklowe.
                indeks.png
                4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                Comment


                • Jeden z ostatnich odcinków Raportu w TVN Turbo poświęcony był w części problemowi podrabianych świec zapłonowych i żarowych, jest bardzo duże prawdopodobieństwo że kupujemy w większości podróby.
                  Problem stanowi plaga odrywających sie elektrod które wpadają do tłoka i go demolują.
                  Ktoś potrafi rozpoznać oryg świece od podróby?
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Są poradniki w necie jak rozpoznać podrabiane DENSO oraz NGK.
                    Wystarczy wpisać w google "fake DENSO spark plugs" lub "fake NGK spark plugs".

                    Ale przede wszystkim kupować od sprawdzonych dostawców (tak jak oleje) a nie od Pana Mietka z allegro
                    tylko dlatego, że ma 5 czy 10zł taniej.
                    Moje FD7

                    Comment


                    • Świece po 129 tyś km tylko na Pb wszystkie wyglądają tak samo. Wyglądaja prawidłowo?
                      Wymienione dziś na DENSO SKJ20DR-M11S

                      Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

                      Comment


                      • Nie jestem ekspertem, ale moim zdaniem, jak na taki przebieg to wyglądają jakby mieszanka była trochę zbyt uboga-z drugiej strony zdjecie moze przeklamywać. Wygladaja na bardzo jasne, ze tak napiszę.

                        Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka

                        Comment


                        • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                          Ktoś potrafi rozpoznać oryg świece od podróby?
                          Okiem nie rozpoznasz, niestety Podrabiane części są obecnie tak podobne z wyglądu do oryginalnych, że nawet producenci mają problem z różnieniem... Jeszcze te 10 lat temu było inaczej, teraz chińczycy mają taki sprzęt do robienia fejków i przy tym totalny brak skrupułów. Sytuacja jest dziwna do tego stopnia , że kiedy na jakimś rynku na którym istniały same podróbki pojawiają się oryginalne części, to każdy myśli, że to podróbka... A jeszcze jak sobie pomyślisz, że dzisiaj podrabia jeden chińczyk a jutro może drugi, to nie nadążysz się w mikroskop gapić...

                          Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

                          Comment


                          • Witam w temacie świec,
                            Mam pytanie odnośnie świec i wymiany, moja honda ma świece jak na zdjęciach, nie wiem czy były wymieniane, ile jest na nich przejechane bo auto mam od listopada, na liczniku 190 pare tysięcy, bez gazu. Spójrzcie na zdjęcia i dajcie znać czy wymienić.20200421_172757[1].jpg20200421_172834[1].jpg20200421_172719[1].jpg
                            Last edited by Marek76; 21-04-2020, 20:26.

                            Comment


                            • Jest Ok.....

                              Comment


                              • Pytam bo występuje u mnie zawsze szarpnięcie z powodu przyduszenia silnika w momencie dodania gazu po jego wcześniejszym puszczeniu, czyli przy zmianach biegów, po hamowaniu silnikiem. Kolega wymienił w fordzie focusie mk1 w benzynie świece i przewody, miał dokładnie te same objawy i wszystko ustąpiło. Skoro wyglądają ok trzeba szukać innej przyczyny.

                                Comment

                                Working...
                                X