Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dławienie się silnika 1.4 / 83KM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Dławienie się silnika 1.4 / 83KM

    Przeczytałem chyba wszystkie posty w tym temacie i dalej nie daje mi spokoju co to może być i że niby tak ma być. Auto zakupiliśmy ponad rok temu - jeździło bez zastrzeżeń, aż gdzieś tak 2-3 miesiące temu przy mocnym nagrzaniu i jeździe w terenie górzystym - pierwszy raz szarpnęło (przydławiło) gdzieś przy obrotach 2-3 tyś. Potem był miesiąc ciszy i szarpnęło znów raz tym razem gdzieś na trasie (nagrzane mocno). Od miesiąca gdzieś szarpie 1-2 razy na tydzień. W weekend wymieniłem sondę lambda (tą wkręconą w katalizator) - to auto ma jeszcze jakąś inną ? Przez ostanie dni auto szarpie 2-3 szarpnięcia raz na jakiś czas przy obrotach 2-3 tyś. Komputer sprawdzałem interfrejsem ELM 327 - nie pokazał żadnych błędów, znalazłem tylko jedna sondę w oprogramowaniu co pokazuje napiecie jakie ma - wydawoalo mi sie zdecydowanie za wysokie 0.7 volta po nagrzaniu i ustabilizoeaniu obrotow (Volkswagen ma 0.4 volta) - choc nie wiem jak to ma byc w hondzie - wymienilem ta sondę i szarpie jakby podobnie ;(. Zastanawiam sie co robić dalej ??? Czytam tu na forum o zaworze ERG, czy brudnej przepustnicy, lub filtrze paliwa, podejrzewam też przewody wysokiego napiecia lub świece (w VW wymiana przewodów pomogła na szarpniecia - ale one byly bardziej stałe - a tu sa raz na jakis czas ... ) ?? Problem narasta a komputer nic nie pokazuje i nie świeci CheckEngine ;( Czy kupienie lepszego interfrejsu typu HDS coś da ??? czy lepiej podjechac do Hondy i niech zeskanuja ? Czy ktoś miał podobny problem i jak go rozwiązał ??? POMOCY

  • #2
    Zamieszczone przez Szafa76 Zobacz posta
    wymieniłem sondę lambda
    jeśli wcześniej nie było komunikatów CE - to wymiana sensu nie miała, dodatkowo jeśli wsadziłeś zaniennik sondy to dodatkowo wprowadziłeś utrudnienie polegające na tym żę teraz to nie wiadomo będzie czy to zamiennik sondy czy coś innego.
    Generalnie nigdy nie wymieniamy niczego co jest objęte diagnostyką pokładową. Po to ona jest i działa skutecznie by podpowiadała, ale jak nie jest generowana żadna usterka komunikatem CE to nie wymieniamy niczego.
    Silnik ma 2 sondy. Nie ma komunikacji z sondy - nie dotykamy jej.
    Czy auto ma LPG ???
    Zamieszczone przez Szafa76 Zobacz posta
    Czytam tu na forum o zaworze ERG
    owszem byłbym skłonny tu sie przyjrzeć sprawie.
    Zamieszczone przez Szafa76 Zobacz posta
    lub filtrze paliwa
    filtr jest niewymienny, dożywotni.
    Zamieszczone przez Szafa76 Zobacz posta
    przewody wysokiego napiecia
    nie ma przewodów, są moduły zapłonowe które są objęte diagnostyką gdyby cokolwiek się w tym obszarze zdarzyło natychmiast CE się pojawi, mrugnie zakomunikuje.
    Zamieszczone przez Szafa76 Zobacz posta
    Czy kupienie lepszego interfrejsu typu HDS coś da
    interfejs nie wywołuje CE, tylko odczytuje. Jeśli nie ma z ECU samochodu komunikatu to żadne urządzenie nic nie przeczyta.
    Na tym etapie sytuacja jest dość enigmatyczna, nie ma punktu przyczernienia.
    Zamieszczone przez Szafa76 Zobacz posta
    czy lepiej podjechac do Hondy i niech zeskanuja
    jeśli nie ma CE - to oni też nic nie wyczarują.
    Pytania dodatkowe to:
    - czy jest lpg?
    - czy jest skrzynia i-shift?
    - czy kontrolka CE świeci się przed uruchomieniem? i gaśnie po uruchomieniu silnika?
    - czy jeździsz często na rezerwie? czy wtedy gdy działy się te rzeczy opisane w baku była rezerwa?
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Małe sprostowanie - Filtr paliwa nie jest dożywotni.
      Wg. garażowych mechaników wymienia się go tylko wówczas kiedy sprawia problemy.
      Wg. producenta z tego co kojarzę po 120tys km wymiana jest obligatoryjna.
      Ja nie byłem mądrzejszy od inżynierów Hondy i zgodnie z zaleceniami go wymieniłem.
      Tu opis jak do tego się zabrać w benzynowym VIIIgen
      Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

      Comment


      • #4
        Miałem podobny kłopot w samochodzie marki rover. Tak samo między 2-3 tyś obr. auto dławiło się po czym odzyskiwał moc. Długo szukałem usterki, a ona okazała się prosta.
        Przez to że jeździłem czasami na rezerwie to syf dostał się do baku i go zatykał. Dopiero po demontażu i generalnym wyczyszczeniu baku dławienie ustało. Od tamtej pory 1/3 paliwa w zbiorniku uważam jako moją rezerwę
        Pozdrawiam

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Butler Zobacz posta
          Filtr paliwa nie jest dożywotni.
          oczywiście użyłem nieprecyzyjnie "skrótu myślowego". Tak na prawdę to wymianie się go wtedy jak ciśnienie paliwa spada poniżej określonych wartości przy badaniu HDS'em w ASO. W praktyce zalezne od tego co tankuje użytkownik, raz to będzie po 100km w innym przypadku morze się okazać że nigdy i najczęściej w aso odsyłają bez wymiany no chyba że faktycznie coś się dzieje. Większość użytkowników po prostu jest przyzwyczajona do regularnej wymiany. W stałym interwale tego nie przewidziano, jedynie na podstawie niewłaściwego ciśnienia paliwa w układzie.
          Last edited by rambo7; 31-03-2015, 10:09.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Witam serdecznie otóż tak:

            -sondę lambda wkręcę ta co była (ta co kupilem to oryginał na allegro - używany) - nie widać żadnej różnicy na + czy - więc wkręcę to co było ...

            Pytania dodatkowe to:
            - czy jest lpg?
            nie ma LPG
            - czy jest skrzynia i-shift?
            klasyczna 6 - biegowa
            - czy kontrolka CE świeci się przed uruchomieniem? i gaśnie po uruchomieniu silnika?
            świeci się i gaśnie
            - czy jeździsz często na rezerwie? czy wtedy gdy działy się te rzeczy opisane w baku była rezerwa?
            tak żona często jeździ na rezerwie - krótkie dystansy do pracy i po dziecko do szkoły

            Czepiam się elektroniki bo te szarpnięcia są takie regularne np. 3 pod rząd - łudząco przypominają awarię czujnika ciśnienia powietrza w dolocie w moim innym aucie VW 1.4 benzyna - i też na poczatku komp go nie świecił dopiero któryś program po podpieciu VAGa stwierdził bład tego czujnika - inne progsy przechidzily bezbłednie ....

            szarpniecia wystepuja w zakresie 2-3 tyś obrotów - czemu nie np przy 4-6 tyś gdzie auto pobiera najwiecej paliwa ?

            ale - kazda sugestia mile widziana ....

            pozdr
            aw

            Comment


            • #7
              zauważyłem taką dziwną prawidłowość, że auto przydławia się raz lub 2-3 razy z rzędu w momencie gdy podczas jazdy po w miare równej drodze pojawia się większy podjazd (auto na tym samym biegu schodzi powoli z obrotów w miare narastajacej góry i zanim zmienie bieg na niższy lubi szarpnąc) i tak jakby czuć było lekko spaliny w środku, poczytam forum o tym zaworze ERG gdyż obecnie na to padają me podejrzenia ....

              (sondę wkręciłem ta co była - nie ma róznicy)

              pozdrawiam i prosze o sugestie ..

              rozmawiałem wczoraj z moim dobrym kolegą mechanikiem i twierdził, że oprócz ERG to może być przepływomierz - upierał się że jeżeli jest trochę uszkodzony to komputer tego nie pokaże a test na HDS Honda pokaże - czy to prawda ?
              proszę o pomoc

              aw
              Last edited by rambo7; 14-04-2015, 11:29.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Szafa76
                komputer tego nie pokaże a test na HDS Honda pokaże
                tak, ponieważ HDS ma wbudowane Testy diagnostyczne. Czyli Ty byś musiał w realnych warunkach testować po kolei każdy obszar a HDS przetestuje układ na zasadzie dana wejściowa - dana wyjściowa - wynik. Be uruchamiania samochodu można przetestować np. oporność czujników piezoelektrycznych, HDS wysyła ściśle określone [v] i musi otrzymać ściśle określone informacje, jak będą poza przyjętymi ramami - to o tym poinformuje komunikatem.
                Natomiast to kosztuje ..wiadomo. Dlatego są prostsze sposoby na sprawdzenia np. przepływomierza. Wystarczy odpiąć wtyczkę (zostawić ją luźno) przejechać się i sprawdzić co się będzie działo. Auto oczywiście wygeneruje komunikat Check Engine, ale bez wpływu na sprawność silnika - po prostu informacja "brak sygnału przepływki". ECM automatycznie ustawi się dla parametrów 20stC na "sztywno". Spodziewać się należy: że auto będzie jaky nieco mułowate bo gdy na polu nie będzie 20stC (a ECM dobierze mieszankę dla takiej temp) to po prostu nieco mniej paliwka poleci do spalenia, ale ..zadanie jest takie byś sprawdził czy szarpie, nierówno ciągnie itd.
                Jeśli okaże się że wszystko chodzi ok, (pomijając że będzie jakby mu 15KM zabrano) ale poza tym wszystko płynnie chodzi to można podejrzewać przepływkę.
                Po zapięciu wtyczki z powrotem, po 7-12 odpaleniach silnika ECM jak "zobaczy że już jest czujnik - to sam zgasi Check Engine.
                Takie objawy jakie opisujesz również są tożsame dla usterki szwankującego czujnika temperatury cieczy chłodzącej, warto obserwować co się z nim dzieje na podstawie wskazania temp silnika oraz skuteczności ogrzewania po przejechaniu minimum 20km dość dynamicznej jazdy (powinno grzać niemiłosiernie).
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Witam mam podobny problem z szarpaniem w 1.4 idsi żadnego błędu raz pokazał się błąd czujnika położenia wału co wy na to

                  Comment


                  • #10
                    Jeśli chodzi o dławienie przy już lekko nagrzanym silniku i najczęściej pomiędzy obrotami 2k-3k to jest to wina tylnych cewek dopalających, nie wiem jak Hitachi mogło zrobić taki szit, starczy przełamać ja w połowie i zobacz co się dzieje, dla pewności odpinaj po jednej cewce z tyłu aby zdiagnozować która to, najlepiej kup 4x nowe bo po kolei klekna na pewno, u mnie przy ODO 180kkm padły chyba 3 albo 4

                    Comment

                    Working...
                    X