Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • mam taką życiową rozkminę olejową (nie dotyczy civica).

    Wymieniam olej w p206 który na przestrzeni ostatnich 3lat przejechał 1200km.
    Autem jeździ 75lernia kobieta tylko w sezonie ciepłym po aglomeracji.
    Olej wymieniam nie z racji przebiegu ale czasu użytkowania.
    Stwierdziłem, że filtr powietrza zostaje - nawet pająki pajęczyna nie założyły w puszce filtra..
    Zastanawiam się, czy wymieniać filtr oleju.
    Teraz już kupiłem, więc wymienię, ale w puszce filtra nic nie splesnieje żeby czas odgrywał jakąś rolę..
    Następnym razem chyba filtr oleju zostawię.
    Jedynie tylko ta niewielka ilość oleju "starego" co w filtrze się zgromadziła może budzić zastrzeżenia, ale to nie więcej nic 0,3 litra.

    Wymienialibyscie filtry w takim przypadku?

    Ciekawe auto, od początku , od salonu w jednych rękach od 1999r. Aktualny przebieg 81200km ..

    Comment


    • Sam wkład filtra chyba wieczny nie jest, nawet jeśli za dużo nie filtruje, to choćby z tej okazji można wymienić. Moja mama robi rocznie 5-7tkm Jazzem olejopijcą, ale i tak co roku robię jej wymianę olej + filtry.

      Comment


      • wdarło się przekłamanie w danych.
        Przez ostatnie 3 lata auto zrobiło o 300km więcej niż napisałem - wychodzi pincet na rok

        Może racja, o te 20zł nie chodzi raz na jakiś czas. oleju wchodzi raptem 2,5 litra do tego silniczka (1100ccm).

        Comment


        • Nie wiem czy było, bo temat ma prawie 200 stron. Chodzi o olej 5w50 do civica fn2. Seryjne k20z4 z przebiegiem 265tys km i lpg. Jestem po zakupie auta i pierwszą wymianą oleju. Auto na pewno będzie jeździło po pełnej skali obrotomierza, z założenia nie jest to daily choć pewnie często będzie robić jako codzienny transport. Będą trasy po kilkaset kilometrów z prędkościami +150 i możliwe wypady na tory wyścigowe lub upalanie w różnych warunkach, to mam na myśli pisząc, że nie jest to daily. Weekendówka na jakieś fajne trasy po górach i nie tylko. Jakiś rawenol? Nie znam się za bardzo na olejach i nie wiem co oferują producenci, bo nie interesowałem się nigdy aż tak bardzo tym zasadniczo bardzo ważnym elementem wozu jakim jest olej. Jasne, wymieniałem regularnie, ale nie miałem nigdy auta, z takim przeznaczeniem
          Last edited by Lootnik; 05-06-2024, 02:49.

          Comment


          • zerknij co sugeruje instrukcja obsługi..
            Tam powinno być opisane co i jak..

            Comment


            • Chodzi o to żeby silnik miał jak najlepiej. Pytanie dotyczyło raczej konkretnego oleju, marka i model i było skierowane do osób znających się na olejach, a nie o to co jest napisane w instrukcji

              Comment


              • Zamieszczone przez Lootnik Zobacz posta
                było skierowane do osób znających się na olejach
                Oooo to przepraszam, najwyraźniej nie do mnie..

                Sugeruję zalać olej który wg Ciebie jest w jeszcze bezpieczniejszych parametrach dla silnika który zapewne również nie jest ujęty w instrukcji.
                W zasadzie smoła również tam nie istnieje a jest dość gęsta...


                zniszczyłeś już jakiś silnik?
                zatarłeś panewki po złym doborze oleju? Zablokoweś może pierscienie bo zbyt gęsty nie odpływał w odpowiednim czasie otworami w tłoku?

                Instrukcja określa kilka parametrów oleju i różne jego lepkości. Masz duży wybór i nikt nie nakłania Cię do kupowania oleju w salonie hondy..
                Ja na Twoim miejscu operowałbym danymi katalogowymi i brał oleje dobrych producentów, ale zrobisz jak zechcesz - Twoje auto i Twoje remonty silnika.
                Last edited by zadra; 05-06-2024, 18:41.

                Comment


                • Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                  Chodzi o to żeby silnik miał jak najlepiej.
                  Po 1. Zajrzyj do tabeli z olejami - znajdziesz ten bardziej odporny na ścinanie.
                  Po 2. Nie idź w oleje o "rozciągniętym" SAE. To nic dobrego, im bardziej rozciągnięte SAE tym więcej polimerów które pod wpływem obciążeń z czasem rozpadają się lub są wypierane z oleju w danej chwili przy najszybszym ścinaniu.
                  Po 3.
                  Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                  Instrukcja określa kilka parametrów oleju i różne jego lepkości.
                  Dokładnie, stosuj się do lepkości które sugeruje instrukcja. Chcesz mieć olej na wyższe temperatury, to bierzesz ten o najwyższym SAE który dopuszcza instrukcja - proste.
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                    Ja na Twoim miejscu operowałbym danymi katalogowymi i brał oleje dobrych producentów
                    No i właśnie o to się rozchodzi. Którzy producenci mają najlepsze oleje?
                    Co to znaczy rozciągnięte SAE?
                    Do końca miesiąca jestem w delegacji i nie mam tu instrukcji obsługi do samochodu, nie jestem pewien czy w ogóle ją mam. Kupiłem auto i wyjechałem w delegacje zostawiając je w garażu. Powoli kompletuję rzeczy potrzebne mi przy wozie, lub mechanikowi, który będzie ten olej wymieniał, filtr oem i uszczelkę zaworu vtek z jarusneta mam tu w paczuszce już, olej do skrzyni oem mtf3 również. Zawór odmy wymieniłem sobie już ostatnio jak zjeżdżałem na weekend(chyba coś koło 180zł w serwisie hondy, tak jako ciekawostka). Co jest proste i mogę sam zrobić przy samochodzie to robię sam, sama przyjemność. Jestem fanem marki i lubię szerokopojętą motoryzację, technikę i naprawy/wymiany/usprawnienia. Oczywiste jest, że nie wszystko umiem zrobić i nie na każdy temat posiadam wiedzę. Uczymy się całe życie. Poprosiłem tylko o radę dotyczącą doboru oleju, spokojnie Więc olej marki Honda jest taki dobry czy to ironia? Bo moim zdaniem firmy takie jak rawenol, amsoil czy inne choćby motule valvoliny czy liquiy moly to lepszy wybór do erki, która ma być traktowana zgodnie z przeznaczeniem lub jeszcze bardziej, a do tego ma już "poważny" przebieg, bo ponad 265kkm i do tego jest w gazie, więc jest jej cieplej w silnik z tego powodu. Gdzie znajdę taką tabelkę z olejami i dlaczego 5w50 nie będzie w tym przypadku lepszym wyborem od 5w40? To forum dyskusyjne. A to jest dyskusja, nie kłótnia.
                    Last edited by Lootnik; 06-06-2024, 00:04.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Lootnik Zobacz posta
                      Więc olej marki Honda jest taki dobry czy to ironia?
                      A gdzie to przeczytałeś?

                      Chodzi o tabelę doboru oleju względem temperatur zewnetrznych w których auto będzie użytkowane.
                      W instrukcji masz informacje szczegółowe dot parametrów oleju.

                      W mojej np jest informacja, że powinienem stosować olej 5w30 A3, 5w40 A3, 10w40 A3 itp...
                      Czy zastosuję sobie ravenola o takich parametrach, czy mobila to już moja sprawa.
                      Jeśli oba mają takie same parametry, to sobie nawet mogę je zmieszać po połowie jeśli mam taką fantazję.
                      Nikt nie sugerował Ci, żebyś olej oryginał hondy kupował ..

                      Rozciągnięte SAE jest tu: 5w50 albo 5w60 a mniej rozciągnięte to np 5w30...

                      Grzechu opracował tabelę dot właściwości oleju, jeśli chcesz się cokolwiek dowiedzieć, to najlepiej zacznij właśnie od czytania tematu olejowego od samego początku. Trochę to rozjaśni w głowie i będziesz wiedział czym jest SAE, czym jest API, czym jest PAO i inne takie, dzięki temu unikniemy niepotrzebnego przekomarzania się w kwestii tego, czy odpowiadają na Twoje posty osoby mające wystarczającą wiedzę na temat oleju...

                      Masz auto wymagające co najwyżej tyle ile producent zamierzył w czasie jego projektowania i bezpieczniej jest poruszać się w obszarze zalecany przez producenta zwłaszcza, że przez te 260tys km to auto być może było upalane na torze, jeździło dalekie trasy z predkoscią +150km/h w gorące lato a do tego może nawet nie miało wymienianego oleju na czas..

                      Jeśli natomiast chcesz zdobywać doświadczenie i testować inne produkty, to tutaj nikt raczej tego rekomendowac nie będzie..

                      P.S.
                      skąd wiedza,.że
                      Zamieszczone przez Lootnik Zobacz posta
                      do tego jest w gazie, więc jest jej cieplej
                      Wierzysz w niepotwierdzone informacje a prawda mogłaby Cię zaskoczyć.
                      Dbaj o prawidłowo wyregulowane luzu zaworowe, a jeśli masz dobrze wykonaną instalację a do tego profesjonalnie wystrojoną, to nic silnikowi nie grozi więcej prócz kłopoty wynikające z zaniedbania..
                      Last edited by zadra; 06-06-2024, 01:57.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Lootnik Zobacz posta
                        Którzy producenci mają najlepsze oleje?
                        Tu nie ma zasady, każdy producent ma lepsze i gorsze. Generalnie każdy olej ma za zadanie chronić silnik, jeśli przeszedł sekwencje testów które są wymagane do zaliczenia, żeby np. dostać certyfikat ACEA. Wspomniana tabela, trochę pomaga wybrać ten lepszy, przynajmniej pod kątem właściwości fizykochemicznych.

                        Zamieszczone przez Lootnik Zobacz posta
                        Gdzie znajdę taką tabelkę z olejami i dlaczego 5w50 nie będzie w tym przypadku lepszym wyborem od 5w40?
                        Poczytaj temat który mam w stopce -"coś na temat olejów", tam opisane jest co to jest rozciągnięte SAE i z czym to się je, jest też tam tabela opisująca właściwości danego oleju. Generalnie, może nie być wielkiej różnicy między 5W40, a 5W50, tutaj rozbijamy się już o "aptekę".. trzeba dobrze analizować parametry. Trzeba pamiętać, że lepkość to nie wszystko, nie możesz myśleć, że jak dasz dużą lepkość oleju to będzie lepsza ochrona, w różnych elementach silnika występują różne rodzaje smarowania, w niektórych miejscach jest istotna lepkość oleju, a w niektórych bardziej istotne będą dodatki. Oczywiście im większa lepkość tym lepiej, ale nie można również przekroczyć pewnej granicy tej lepkości, gdyż może to przynieść odwrotne skutki niż oczekujemy.. Dlatego lepiej trzymać się zaleceń producenta w tej kwestii.
                        Last edited by Grzechu; 06-06-2024, 07:58.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Lootnik Zobacz posta
                          Nie wiem czy było, bo temat ma prawie 200 stron. Chodzi o olej 5w50 do civica fn2. Seryjne k20z4 z przebiegiem 265tys km i lpg.
                          jak nie masz swojej to tu masz wyciąg olejowy skan z Instrukcji Obsługi FN2:
                          Instrukcja Obsługi Honda Civic - Oleje zalecane IX-gen, X-gen, R-Type: FK2, FK8.

                          weź pod uwagę takie kwestie.
                          1. nie musisz czytać 200 stron - przeczytaj instrukcję w zakresie doboru oleju. Nie spodziewaj się że coś z niej zrozumiesz. Jak jednak będziesz próbował zrozumieć to nie dziw się że powstało 200stron .
                          2. weź pod uwagę że masz auto z dużym przebiegiem,
                          3. weź pod uwagę że masz auto z LPG i nie wiem jak długo jest "tym" karmiony a ma to znaczenie,
                          4. najprostsze rozwiązania to takie które są logiczne (co ma potwierdzenie w obecnych autach które mają wpisany algorytm - kreujący interwał wymiany oleju) czyli im więcej jazdy eko - wydłużamy interwał, im mniej jazdy eko skracamy interwał wymiany. Z definicji lepiej częściej, nisz rzadziej.
                          Przewaga autostrad, szybko upalnie - to częściej, jeśli przewaga miasta i krótkie dystanse - to częściej. Jeśli spokojna jazda w kolumnie ze stałą prędkością - to rzadziej. Ty wiesz najlepiej jak jeździsz styl i w jakich warunkach terenowych i okoliczności jazdy.
                          Dlatego kluczowe nie są tabelki i liczby w tej IO Hondy tylko taka treść zapisana enigmatycznie, czyli "dobierz olej odpowiednio do warunków i temp. otoczenia". Przeczytaj to i przemyśl nieczytając, co tu jest napisane 200stron.
                          Honda daje bardzo szeroki zakres stosowania olejów w zasadzie twój model nie ma ograniczeń olejowych, możesz nalać wszystko!
                          W związku z tym że można nalać wszystko, co popadnie, to definicja jest napisana uniwersalnie.
                          Ty jako użytkownik musisz wiedzieć że oleje do sportu nie są olejami EKO, a oleje do Eko nie są olejami do upalania. Oleje dla flot nie są olejami na tor, oleje dla torowania nie są olejami niskopopiołowymi.. itd itd.. Honda nie ma zielonego pojęcia: "jakie masz warunki i temperaturę otoczenia".
                          Interwał wymian rządzi się sprawami które są oczywiste - im warunki trudniejsze - tym wymiana częstsza.
                          Dobór oleju natomiast to sprawa indywidualna.
                          Jeśli dobierzesz olej niezgodnie z jego przeznaczeniem - no to silnik będzie cierpiał a potem $$$ ty.

                          I teraz, masz 260 tys przebiegu... i jaka masz wiedzę czy poprzednik kierował się wytycznymi?
                          Więc jeśli coś jest nie tak, a wyjdzie to w czasie, to choćbyś się za przeproszeniem zesrał ... to nic już z tym nie zrobisz. Co się zużyło to nie nie odbuduje. I choć byś nie wiem co dobrał to faktu tego nie zmienisz doborem oleju.
                          Więc nabierz dystansu do tego co się wydarzy. Czyli do tego, co Ci to auto w najbliższym czasie powie - jaka jest jego kondycja naprawdę.
                          Masz dziś wybór:
                          1. olej ekonomiczne - w celu uzyskiwania niskich wyników spalania.
                          2. oleje ekonomiczne i ekologiczne w jednym - dla uzyskiwania określonych limitów spalin i ochrony katalizatorów,
                          3. oleje dla flot dla obniżenia kosztów utrzymania,
                          4. oleje protection dla ochrony silnika.
                          5. oleje do silników dowsowzingowych zapobiegających niepożądanemu LSPI.
                          6. oleje dla silników z dużymi przebiegami.
                          7. oleje dla silników z zasilaniem LPG.

                          Wszystko z powyższego możesz do Hondy nalać. Nie ma żadnych ograniczeń w SAE ani ACEA.

                          To taka podstawowa grupa najczęściej spotykanych olejów.
                          Teraz...
                          Nie ma oleju 3 w 1 ...albo 5 w 1... albo 7 w 1 ...takich nie ma. Istnieją natomiast oleje które zawierają w sobie po trochę każdego ale zawsze 1 kryterium jest wiodące. Zazwyczaj te, do której grypy olej należy.
                          Do tego z każdej grupy są oleje lepsze i gorsze. Co oznacza że dany olej z grupy np. Eko może dorównywać a nawet przewyższać kryteria oleju do ochrony silnika.
                          Zazwyczaj cena mówi o oleju. (ale nie cena ASo, ASO kupuje oleje przeciętne i płacisz jak za najlepsze. ASO daje pieczątkę która jest gówno warta po określonym przebiegu i po okresie gwarancji. Nie ma w PL ani jednego przypadku aby klient po gwarancji zgłosił się do ASO i domagał się naprawy silnika gdy zacznie brać olej.).

                          Zatem jeszcze raz, twój akurat model nie ma GPF ale ma LPG, ma spory przebieg, a do tego Ty określiłeś swoje preferencje.
                          Wybór nie jest łatwy, bo najchętniej byś chciał olej "do wszystkiego" - nie, takiego oleju do FK2 nie ma, ani do innych silników tez nie ma, nie zrobili.
                          Dobór oleju to kompromis, czyli wpisujesz się w grupę która jest "pod ciebie" - czyli najlepiej pasująca do Twoich indywidualnych warunków użytkowania i temp. otoczenia - wtedy masz dobrany najlepiej jak tylko się da olej do silnika.
                          Jak już dobierzesz sobie grupę i będzie to np. SAE 5W-30 ACEA A3 B4, to jeszcze z tej grupy... w TABELI Grzecha poszukasz oleju który w tej grupie będzie "trafiony" pod ciebie, optymalny.
                          Ja np. z moich rozważań wyszło mi że, wystarczy mi olej który jest na bodajże 5tym miejscu w tej tabeli... czyli nie jest nr1 !!!
                          ale ... jak rozważyłem, moje warunki +temp. otoczenia + ekonomie - cenę oleju, itd.. to wyszło mi że z tabeli mam olej "przeciętny". Jednak zgodnie z Definicją Hondy mam idealnie dobrany olej "do warunków i temp otoczenia" - czyli najlepszy.
                          To jest moja definicja oleju poszukiwania tzw. oleju "najlepszego".
                          Podobny sposób sugeruje tobie.
                          Forum - dyskusje tu niczego nie wniosą.
                          TABELA Grzecha da ci tylko pojęcie czym różni się dana grupa od innej grupy i kto w danej grupie jest najbliżej ideału danej grupy. W żadnej grupie nie ma oleju "najlepszego". Nie ma czegoś takiego jak olej "najlepszy". Takiej definicji nie ma. Dlatego w IO pisze "zgodnie z zaleceniami producenta". Czyli z jakimi? ano z takimi jak w definicji pisze "odpowiednimi do warunków i temp otoczenia".


                          Zamieszczone przez Lootnik Zobacz posta
                          Poprosiłem tylko o radę dotyczącą doboru oleju, spokojnie
                          proszę. .
                          Last edited by rambo7; 06-06-2024, 12:48.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • Masakra Oczysiście w pozytywnym tego słowa znaczeniu 40tysięcy na gazie , a mam książkę z niemiec niby serwisowania do 150 tysiecy chyba, przez pare lat po kilka tysiecy rocznie, pozniej jakies 15-20 tys rocznie tak mi sie wydaje. To może sugerować jazdę po autostradach. Kilka wypalonych dziurek od ogarkow w dywanie i jedna na tylnej kanapie zdaje się potwierdzać tę teorię teraz jest zalana jakims 5w30. Ok. Więc będę analizował, edukował się i może znajdę odpowiedni olej dla siebie
                            Edit: ������
                            Pisząc najlepszy kilka postów wcześniej, myślałem że padną pewne propozycje taki i taki olej, bo opisałem samochód i przeznaczenie, nie napisałem że mieszkam w polsce, ale to prawie oczywiste zamiast tego dostałem materiały do nauki i żebym sam dobrał ten olej dla siebie, jest to bardzo dobre ale może jednak ktoś poleci jakiś olej/oleje pod mój egzemplarz, żebym miał punkt odniesienia z którym mógłbym porównywać jakieś inne oleje?
                            Może to brzmieć trochę jak "dajcie mi to na tacy, bo mi się nie chce albo coś tam" ale jest to trochę rozległy temat, a nie wiem jakie opinie mają dane oleje po prostu
                            Powiem tak, najbardziej zależy mi na ochronie pierścieni, wałków rozrządu i panewek, czy pod taką ochronę jest zalecany inny olej niż do np. lepszej ochrony łańcucha rozrządu? Przeczytałem, że tak. Więc e jaki olej lepiej pójść? chronimy panewki czy rozrząd? Teoretycznie rozrząd i tak kiedyś trzeba będzie wymienić, a panewki? Wałki? Pierścienie? To już moim zdaniem grubsze remonty, przy których rzecz jasna może coś pójść nie tak i być dobrze tylko przez chwile, jest tak?
                            Last edited by Lootnik; 07-06-2024, 02:58.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Lootnik Zobacz posta
                              Pisząc najlepszy kilka postów wcześniej, myślałem że padną pewne propozycje taki i taki olej
                              nooo tak jest na typowych amatorskich forach, jak np "olej-club". Tak zapyta tylko amator, tylko ktoś nie mający zielonego pojęcia o oleju. Tam zapytaj, to dadzą ci "konkret" .
                              Stąd właśnie powstały treści dyskusyjne liczace 220 stron... które już nikt nie czyta bo każdy chce "konkret", a podpowiadający co jest lepsze jest tylu, ile jest wpisów.
                              Jeśli ktoś Ci odpowie konkretnie to będzie to:
                              - lobbysta? bo ma interes.
                              - albo kompletny ignorant. bo się nie zna.
                              Nikt o zdrowych zmysłach nie poleci ci oleju, bo musiałby byś jasnowidzem. Poza tym ktoś Ci powie, eeee, kupiłeś olej bo jakiś typ Ci polecił na forum! oszalałeś?! fora czytasz? tam jest bełkot.
                              Nie słuchaj nikogo nigdy jak Ci powie "to i to jest najlepsze".

                              Zatem:
                              Zamieszczone przez Lootnik Zobacz posta
                              myślałem że padną pewne propozycje taki i taki olej,
                              nie, nie . To ty podaj propozycję - to skomentujemy.

                              Zamieszczone przez Lootnik Zobacz posta
                              "dajcie mi to na tacy, bo mi się nie chce albo coś tam"
                              każdy tak che, weź odpowiedzialność na siebie , lub... jak to komentuje 50% piszących jedź do ASO.

                              Zamieszczone przez Lootnik Zobacz posta
                              Powiem tak, najbardziej zależy mi na (...)
                              Jest jak napisałem, każdy z olejów który byś nie wziął, "zrobi to" na czym Ci zależy. Tyle że jeśli to będzie olej nawet kompletnie nie trafiony, to po prostu skrócisz interwał. Rozumiesz? Czyli są ludzie którzy jeżdżą na oleju 0W-20 eko-energy na torze, ale ten olej po zjechaniu z toru wymienia na nowy. No i w czym problem?
                              Rozumiem że Ty chcesz jeździć na najlepszym oleju 20tys km w tym aby on ...w tym czasie wytrzymał tor, kręcenie pod czerwone pole czasem, jazdę na wakacje itd itd.. nie nie, takiego oleju to nie ma. No ja nie odważę się podać "na tacy" takiego oleju.

                              Jasne że zależy Ci na ochronie silnika bo taki silnik nie powinien nieć innych kryteriów olejowych, ale nadal nie bierzesz pod uwagę jego kondycji.
                              Co zrobiłbym ja, jak bym kupił auto z rasowym silnikiem na lpg z dużym ogólnie przebiegiem i nieznanymi mi innymi historiami.
                              Nalałbym "normalny" standardowy olej i pojeździł tak ze 10 tysi normalnie, bez spiny na kryteria, aby go poznać - jaka jest jego kondycja.
                              Po 10 tys km będziesz wiedział, ile bierze oleju? czy w ogóle bierze, jak pracuje w różnych warunkach temperaturowych itd itp. dopiero po po takim dystansie zdecydowałbym w co pójść ostatecznie. Bo jeśli np. okaże się że bierze olej 1L na 1000km... to powiedz mi? jaki ma sens kupowanie najlepszego oleju hiper super extra za grubą kasę? co ten olej wniesie do tej sytuacji? gdy najtańszy z marketu w tej sytuacji "zrobi to samo" tak samo będzie "działał" na silnik który jest w słabej kondycji.

                              Zadając pytanie, napisałeś tak, jak byś kupił nowy, lub prawie nowy samochód , a rozważania olejowe przysłaniają rozsądek .
                              Wiesz ile osób przed Tobą tak stawiało sprawę? obserwuję to od jakiś 20 lat. no przynajmniej pińcet, i każdy spięty zaraz po zakupie Rakiety, a potem, po jakimś czasie weryfikują swoje kryteria.
                              Nalej cokolwiek, daj mu szanse, pojeździj chwile, zobacz jak działa, jak reaguje na twoje traktowanie , nawet najgorszy olej z możliwych jak zalejesz to go w każdej chwili możesz wymienić.
                              Honda nie napisała że jak nalejesz eko energy to nie można upalać, oczywiście można, tylko nie przez 15-20 tys. km tylko odpowiednio krócej.
                              Last edited by rambo7; 07-06-2024, 12:44. Powód: literówka
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • Jasne nie chodziło mi o zadne eko longlify niskopopielące do dpfów olej maks co 5 tys lub raz w roku. Obadam rynek, celuje w amsoila rawenola motul valvoline cos z tych. Zrobilem nią 500km dk domu pk zakupie i nie ubylo oleju. Nie wirm, ktore ktyteria oleju odpowiadaja za co przy przebiegu itd lpg sie dluzej spala w komorze spalania, co za tym idzie e glowicy jest wyzsza temperatura. Wiedza z tego forum, w odpowiedzi na kilka postow wczesniej. Dzieki ziomki za rady.
                                Last edited by Lootnik; 07-06-2024, 17:25.

                                Comment

                                Working...
                                X