Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Który silnik - 1.8 benzyna czy 2.2 diesel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Który silnik - 1.8 benzyna czy 2.2 diesel

    Witam serdecznie!

    Obecnie żyję w UK i chcę dokonać zakupu Hondy VIII generacji. przejrzałem wiele postów na temat silników diesla i benzyny i w dalszym ciągu nie jestem do końca zdecydowany co wybrać. Możecie swoim skromnym zdaniem powiedzieć mi co byłoby praktyczniejsze? Auto będzie użytkowane codziennie i przynajmniej 2 razy w roku robiło wyjazd do POLSKI. Na rynku angielskim tego typu samochodów jest bardzo dużo i trudno jest zdecydować o odpowiedniej wersji.

    np:

    https://www2.autotrader.co.uk/classi...4000?logcode=p

    lub

    https://www2.autotrader.co.uk/classi...fied/radius/90

    Będę bardzo wdzięczny za kilka rad.

    Ps. nie wiem czy umieściłem temat w odpowiednim dziale, jeśli nie bardzo proszę o przeniesienie.

    Pozdrawiam

  • #2
    Benzyna to mniej skomplikowana a więc i mniej awaryjna jednostka.
    Do miasta się świetnie nadaje, w trasie też daje radę ale w prędkościach autostradowych jest już dość głośna.

    Diesel zaś jest świetnym sadzomiotem, ale jak każdy diesel nie lubi zbytnio krótkich tras.
    Ma swoje bolączki (słabe sprzęgło, dpf, kolektory wydechowe), ale nie rujnują one znacznie budżetu jak by się mogło zdawać.
    Dłużej się nagrzewa (po 5km dopiero jakieś ciepło z nawiewu),
    Ale poza tym ma świetne osiągi i pozwala niewielkim kosztem wykrzesać z siebie 200KM co robi z niego dość szybki dupowóz.
    Jest cichszy od benzyny na trasach.

    Poczytaj oba wątki
    https://www.civicforum.pl/showthread...0-KM-jaki-jest
    https://www.civicforum.pl/showthread...0-KM-jaki-jest
    Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

    Comment


    • #3
      a bolączki odpadają jak nie ma fabrycznie dpf i kolektor po zmianach.Sprzęgło jest słabe ale dla tych ktorzy nie wiedzą jak się z nim obchodzić Bez wzgledu czy kopciuch czy benzyna trochę czasu trzeba poswięcić aby cos upolować.
      pzdr

      Comment


      • #4
        dzięki za opinie. a co powiecie dodatkowo o przebiegach ??? z tego co obserwuje na rynku angielskim to benzyna trafia się z przebiegiem od 70 do 110 tyś. mil (około 115-175 tyś/km)//// kopciuch od 90 do 140 tyś. mil (około 140-220 tyś/km) wiadomo że im mniejszy przebieg tym lepiej, jednak czasami trafiają się przepięknie zadbane i wyposażone egzemplarze które mają ten przebieg znacznie wyższy.

        Comment


        • #5
          W dieslach po lifcie jest montowane seryjnie mocniejsze sprzęgło. Dwumas nie ma tendencji do rozlatywania się bez wyraźnego powodu, DPF w mieście nie ma racji bytu. Nie ma i koniec. Ten montowany w Hondach jest wyjątkowo perfidny i potrafi się sypnąć już po 70 tys KM. U mnie padł przy niecałych 130 tys. Reasumując. Ten diesel ma prawo do życia powyżej 200 tys km i dobrze zadbany egzemplarz zapewne Cię zadowoli. U mojego wuja ten silnik przeżył w Accordzie 800 tys km ( dalej jeździ ) miał serwisy, to oczywiste, ale nic nie sypnęło się "naraz" Zadaj sobie pytanie o ten DPF... Jego serwisowanie kosztuje, a na pewno będziesz miał z tym problem. Zwłaszcza jeżdżąc po mieście

          Comment


          • #6
            DPF zawsze można usunąć i jest spokój, tylko żeby usunąć go w sprawdzonym serwisie gdzie zagwarantują Ci że tempomat będzie działał dalej.

            Comment


            • #7
              szukaj z rynku PL .Ja mam takowy ,fabrycznie bez DPF.Wiem ,ze trudno dostac bogatą wersję z PL i większość to bida edyszyn.Jednak trochę czasu i farta i mozna cos wybrać.Fajnie jest moc sprawdzić w serwisie całą historię auta...Dla świetego spokoju warto jest zapłacić nawet trochę więcej kasy.
              pzdr
              p.s.Mam w rodzinie handlarza i on mi powiedział ,ze jemu nie opłaca się sprowadzać dobrego auta...Tam nie ma idiotow i nikt nie sprzeda auta za male $ jesli auto jest ok.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez artax Zobacz posta
                szukaj z rynku PL .Ja mam takowy ,fabrycznie bez DPF.Wiem ,ze trudno dostac bogatą wersję z PL i większość to bida edyszyn.Jednak trochę czasu i farta i mozna cos wybrać.Fajnie jest moc sprawdzić w serwisie całą historię auta...Dla świetego spokoju warto jest zapłacić nawet trochę więcej kasy.
                pzdr
                p.s.Mam w rodzinie handlarza i on mi powiedział ,ze jemu nie opłaca się sprowadzać dobrego auta...Tam nie ma idiotow i nikt nie sprzeda auta za male $ jesli auto jest ok.
                tak masz rację ! tylko że ja mieszka w UK i szukam auta tu gdzie mieszkam.

                Comment


                • #9
                  no to bedzie DPF.I zapewne wyciecie nie wchodzi w rachubę bo bedzie tam rejestrowane.I nie sądzę aby dpf w civic sprawiał wieksze problemy.Znam inne marki ,ze jest gorzej.Najczesciej ludzie kupują auta z zachodu np; z przebiegiem 120 tys i pada dpf.Potem okazuje się ,ze auto ma ponad 200 tys...i dorabiana jest teoria n w/w temat.
                  pzdr

                  Comment


                  • #10
                    z tego co wiem to przebiegi w UK są raczej realne, sam byłem świadkiem jak na mocie (przegląd techniczny) diagnosta po wprowadzeniu nr. rej. pojazdu otrzymał na ekranie 5 ostatnich przeglądów i wszystkie dane dotyczące auta wraz z nimi były stany licznika.
                    A tak naprawdę to od 12 lat w mojej stajni zawsze stał niemiec a dokładniej audi 80 1.9 TDI i A4 1.9 TDI , jednak nie wiem czemu ale znalazła się nowa kobieta dla której straciłem głowę ;-) . Reasumując wyższe wypowiedzi stwierdzam że na moje krótkie jeżdżenie po mieście w wienkrzości do pracy i sporadyczne wyjazdy do POLSKI ( max 2 razy w roku) stwierdzam że Honda Civic 1.8 i-VTEC będzie chyba lepszym wyborem. W końcu po to wyjechałem do UK żeby mnie było stać na te paliwo :-)

                    Pozdrawiam

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez szkodnik1 Zobacz posta
                      na moje krótkie jeżdżenie po mieście w wienkrzości do pracy i sporadyczne wyjazdy do POLSKI ( max 2 razy w roku) stwierdzam że Honda Civic 1.8 i-VTEC będzie chyba lepszym wyborem
                      Zdecydowanie TAK. W takim trybie pracy benzyna jest praktyczniejsza - o ponad 100kg lżejsza jest też moim zdaniem bardziej "zrywna" na miasto i łatwiej się prowadzi oraz okupiona mniejszym ryzykiem kosztów ewentualnych napraw - istotne przy aucie używanym, które co najmniej kilka latek już ma. Benzyny będą też miały średnio mniejsze przebiegi, przy czym w przeciwieństwie do diesla nawet 200tys. km z reguły nie oznacza w nich nic do roboty. Bo w benzynie właściwie poza ewentualnym sprawdzeniem regulacji zaworów (u nas koszt całe 140pln w ASO), ewentualnie wymianie sprzęgła (koszt ok. 900pln) i niekiedy dolewką oleju innych przewidywanych kosztów praktycznie nie ma. Nawet świece zmienia się tu co 100tys. km... Diesel jest też droższy w zakupie, więc ma wejściu za te same pieniądze możesz zwykle kupić o co najmniej rok młodszą benzynę. Weź też pod uwagę, że jak dobrze kojarzę diesel 2.2 w UK podpada pod inne (wyższe) stopy podatkowe/ubezpieczeniowe niż benzyna 1.8.
                      Last edited by Alix; 12-11-2014, 23:09.
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • #12
                        Jazda miejska zdecydowanie 1.8.
                        Co prawda frajda w 2.2 o wiele większa ale koszty i potencjalne problemy przy Twojej jezdzie eliminują ją z gry.
                        A te 2 razy w roku przecierpisz jakos w większym hałasie na autostradzie (choc do 120-130 km/h jest ok)
                        Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                        Comment


                        • #13
                          Witam.

                          Zbliża się moment zakupu i przypadkiem znalazłem małego rodzynka link poniżej:

                          https://www2.autotrader.co.uk/classi...31np?logcode=p

                          Jest tutaj automatyczna skrzynia biegów i co teraz ??? jak to się sprawuje i czy warto zastanowić się nad tego typu skrzynią???

                          Pozdrawiam
                          szkodnik

                          Comment


                          • #14
                            najlepsza jest ta farelka w bagazniku czyzby nie dzialalo ogrzewanie?


                            normalnie szatan
                            Last edited by ekonom; 22-12-2014, 20:35.

                            Comment


                            • #15
                              To 'etui' na kierownicy z Tesco daje radę
                              Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                              Comment

                              Working...
                              X