Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wystrzelony korek wlewu oleju

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wystrzelony korek wlewu oleju

    Witam wszystkich
    mam taki problem, wystrzelil mi korek wlewu oleju, tzn. dosłownie wyrwało go w połowie gwintu..
    stało się to po zaparkowaniu auta i zgaszeniu silnika
    wczesniej kilkakrotnie zapalała mi sie kontrolka ciśnienia oleju, po czym sprawdzałem stan i był w normie, chociaż na minimalnym poziomie, w związku z tym 3 razy dolewałem po jakies pół litra i wtedy przestawała się palić
    nie widziałem wtedy żadnych wycieków oleju a kontrolka zapalała sie po przejechanie pewnej odległości
    teraz podczas tego wystrzału kontrolka sie nie palila
    co to może być??
    prosze o pomoc

  • #2
    1. Proszę zapoznaj się z regulaminem oraz zgodnie z nim przywitaj w odpowiednim dziale.
    2. Napisz jaki masz silnik (przypadkiem diesel z DPF? jak tak to czy jest sprawny?) i parę słów o historii auta jeśli Ci jest znana (rocznik, przebieg etc.), bo bez tego trudno cokolwiek powiedzieć...
    3. w jakim czasie dolałeś trzykrotnie po te pół litra oleju - bo stawiałbym to jako przyczynę... i kiedy była ostatnia wymiana oleju?
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • #3
      wiem juz sie przywitałem
      nie silnik jest benzynowy 1.8 i-vtec 140 KM rocznik 2006 przebieg 76000
      dwa razy dolewalem olej pod koniec zeszlego roku, mniej wiecej raz pazdziernik, raz grudzien
      potem wszystko bylo ok, kontrolka sie nie zapalala az zapalila sie 1,5 tyg temu wiec dolalem ostatni raz o,5 litra tydzien temu
      ostatnia wymiana oleju byla we wrzesniu 2012 roku po przejechaniu 62000 ale czytalem ze castrol edge, olej ktory mam zalany wymienia sie co 20000

      Comment


      • #4
        Hmm bywają sztuki 1.8 które jedzą trochę oleju, ale to co piszesz wydaje się trochę dużo, szczególnie że jakoś nieregularnie czasowo to widzę wypada. Piszesz tylko o kontrolce, a co z poziomem oleju na bagnecie, nie przelałeś przypadkiem powyżej maxa? Bo może być przecież inna przyczyna zapalania się kontrolki niż niedobór oleju (patrz tu: https://www.civicforum.pl/showthread...9Bnienia-oleju). Sprawdzałeś zgodnie ze sztuką czy nie jest za dużo w misce?

        Co do częstości wymiany oleju to ja osobiście uważam że jak chcesz dłużej autem pojeździć to warto częściej, nie jestem również fanem castrol edge, ale na ten temat są już całe powieści tu napisane, więc polecam lekturę: https://www.civicforum.pl/showthread.php/4121-jaki-olej
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • #5
          napewno nie przelalem oleju ponad stan bo po kazdym dolewaniu sprawdzalem stan na bagnecie przy zimnym silniku i bylo go w polowie normy
          nie wydaje ci sie ze moze byc zapchana odma co spowodowalo wytworzenie sie duzego cisnienia ktore wystrzelilo korek?

          Comment


          • #6
            Teoretycznie tak... ale to nie VW, byłoby to bardzo nietypowe. Poza tym takie rzeczy przy takim przebiegu silnika to już byłaby niemal ciekawostka przyrodnicza. Ale z drugiej strony jak olej nie był przelany to w benzyniaku nie nasuwa mi się teraz na myśl jakaś inna sensowna przyczyna... Jeszcze jedno - a olej masz czysty, nie maź zmieszaną z płynem chłodniczym (uszczelka pod głowicą? też by było niespotykane w R18...)?
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • #7
              olej jest czysty,
              co do uszczelki pod glowica to nie byloby jakichs sladow, w sensie dymilby na bialo albo cos w tym stylu?
              z innej strony patrząc to co mogloby sie dziac z tym znikającym olejem skoro nie bylo sladow wycieku?
              nie sadze zeby az tak go spalal, chyba jeszcze nie ten przebieg prawda...

              Comment


              • #8
                Przy zatkanej odmie prędzej poszło by bagnetem,ale kto wie.Uszczelki pod klawiaturą też wypycha od zatkanej odmy, to może i korek poszedł..

                Comment


                • #9
                  Sorry za banalne pytania, ale widziałem już w życiu różne cuda więc się dopytuje.Piszesz że korek wystrzelił, czyli jak otwarłeś machę to go nie było? leżał pod autem?Ja ukręciłem kiedyś gwint od korka przy zakręcaniu( tak w połowie dł.gwintu).Zorientowałem się dopiero parę tygodni później jak zaglądałem do wlewu, ale nic nie świeciło ani oleju nie ubyło.Wykręciłem resztę gwintu i jakiś czas jeszcze jeździłem z tym korkiem bo nic się nie działo.Jak nie wykręciłeś tego gwintu i np, od wibracji wpadł on do środka to może być ała. Może jeśli używasz starego to on jednak przepuszcza i w karterze nie ma ciśnienia stąd czujniki wariują?Koledzy piszą że dolewki po ok.0,5 l robiłeś za często i nieregularnie, co z kolei mi się nie wydaje prawdą.Spalanie oleju w 1.8 nie wiąże się raczej z czasem od wymiany, a ze stylem jazdy.Jak robiłeś wtedy długie trasy z częstym wyprzedzaniem na redukcji i częstym załączaniem i-vtec'a to dolewki po 0,5 l nie wydają mi się czymś bardzo niepokojącym zwłaszcza że ten Castrol to nic nadzwyczajnego, ja go zmieniłem kiedyś po pół roku bo zrobił się czarny.Zrób diagnostykę sposobem z forum i podaj kody, co najmniej paru gości jest w tym nieźle oblatanych to pomogą.Jak nie zmieniłeś to pożycz/kup korek i zobacz jak hula.

                  Comment

                  Working...
                  X