Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Gdzie jest filtr oleju w 1.8 ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Gdzie jest filtr oleju w 1.8 ?

    Witam

    Mam pytanie, gdzie znajduję się filtr oleju w 1,8 vtec i jak się do niego dobrać najszybciej żeby nie rozbierać niepotrzebnie pół auta? Czy możecie zamieścić zdjęcie/schemat ze strzałką pokazującą miejsce filtra i opisać krok po kroku jak się zabrać do jego wymiany? Pytam, bo chce być mądrzejszy od mechanika, który będzie niedługo mi to robił :P

    PZDR
    Last edited by Alix; 26-08-2013, 19:40.

  • #2
    kolego filtr oleju w civicu był umieszczony z tyłu silnika nad miska olejową do jego wymiany potrzeba klucz do filtra oleju paskowy lub łancuchowy może tez być nasadka o rozmiarze filtra to bardzo prosta robota

    Comment


    • #3
      Czyli muszę dobrać się do niego od spodu auta i bez zdejmowania osłony silnika się nie obejdzie ?

      Comment


      • #4
        Nie obejdzie się bez zdejmowania osłony silnika ale to chyba żaden problem.

        klipsy.JPG
        Osłona trzyma się na 9 klipsach i 2 śrubach
        Wymiana oleju to prosta czynność


        1. Należy odpalić silnik i doprowadzić go do normalnej temperatury pracy
        1A - wyłączyć silnik
        2. Odkręcić korek wlewowy oleju pod maską
        3. Odkręcić korek spustowy oleju znajdujący się na misce olejowej
        4. Odkręcić filtr oleju który znajduje się w tym miejscu

        filtr oleju jpg.JPG

        5. Poczekać
        6. Nasmarować uszczelkę nowego filtra oleju
        7. zamontować go na swoje miejsce
        8. założyć nowa podkładkę pod korek spustowy, a następnie dokręcić go z momentem 39 Nm
        9. Wlać olej do silnika
        10. Zakręcić korek wlewowy oleju i odpalić silnik
        11. Kontrolka ciśnienia oleju powinna zgasnąć po 5 sek, jeśli nie zgaśnie należy wyłączyć silnik i sprawdzić czy wszystko zostało zrobione tak jak należy
        12 Najlepiej sprawdzić po kilku minutach pracy silnika czy nic nie cieknie z korka spustowego i filtra oleju
        13. Przykręcić osłonę silnika
        14. Sprawdzić stan poziomu oleju w silniku
        15. Zapłacić rachunek
        Last edited by Karl1985; 30-08-2012, 10:43. Powód: spostrzeżenie trafo

        Comment


        • #5
          Dodał bym jeszcze punkt 1A - wyłączyć silnik

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez TRAFO Zobacz posta
            Dodał bym jeszcze punkt 1A - wyłączyć silnik
            Faktycznie zabrakło punktu 1a

            Comment


            • #7
              o to właśnie chodziło, piwo dla Karl1985, temat zamknięty

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Karl1985 Zobacz posta
                Nie obejdzie się bez zdejmowania osłony silnika ale to chyba żaden problem.
                Osłona trzyma się na 9 klipsach i 2 śrubach
                Jestem świeżo po operacji wymiany oleju (1,8 Executive 2009) i autorytatywnie stwierdzam, że nie ma potrzeby zdejmowania osłony silnika. Korek i filtr są dostępne.
                Poza tym, reszta się zgadza.

                Comment


                • #9
                  Cześć, potrzebuję kupić klucz / nasadkę do filtra oleju. Filtr jak niżej, 14 kątny, wymiary na rysunku. Czy złapie go nasadka 65/14 taka jak poniżej. Może ktoś ma? Pod filtrem oryginalna nasadka z Mann'a z tym że wolałbym metalową. Nigdzie w opisie nie mogę znaleźć że pasuje do hondowskich filtrów. Wszędzie gdzie szukałem do Hondy podają rozmiar 80mm lub 93mm oba na 15 kątów.

                  Filtr oleju Mann W610/6
                  1.jpg

                  Oryginalna nasadka
                  2.jpg 3.jpg


                  Jonnesway Nasadka, klucz do filtra oleju GM, Daihatsu, Toyota HC-65/14

                  Comment


                  • #10
                    A nie chcesz łańcucha? Byłby bardziej uniwersalny.
                    Filtr filtrona daje się nim wykręcić. Jest co prawda mało miejsca, ale spokojnie miejscami pod skosem a miejscami na pół łańcucha daje się złapać i wykręcić. Tak to wyglądało u mnie:

                    m_lancuch.jpg

                    Comment


                    • #11
                      Właśnie ze względu na brak miejsca wolałbym nasadkę. Mam klucz taśmowy ale pamiętam że jak rok temu wymieniałem olej to nie było łatwo poluzować filtr. Nic, chyba zamówią tę nasadkę 65/14, 20zł nie majątek.

                      Comment


                      • #12
                        Nasadka podlinkowana na poprzedniej stronie spełniła swoje zadanie. Pasuje idealnie. Poluzowanie filtra przy marnej dostępności - bajka. Polecam.

                        Comment


                        • #13
                          witam.
                          Nasadka 65/14 będzie pasować do przykręcenia filtra oleju Mahle OC 617?

                          TecDoc Catalogue by TecAlliance - one of the world's leading global vehicle and spare parts catalogues for the automotive aftermarket based on the TecDoc standard.

                          Comment


                          • #14
                            Patrząc po wymiarach są podobne jak w filtrze Mann. Powinna pasować.

                            Comment

                            Working...
                            X