Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kontrola ciśnienia w oponach, system TPMS, prawidłowe ciśnienie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kontrola ciśnienia w oponach, system TPMS, prawidłowe ciśnienie

    Dzisiaj podczas normalnej jazdy w okolicach 100km/h zapaliła mi się kontrolka przekroroju profilu opony z wykrzyknikiem w środku. Ponieważ nie mam ze sobą instrukcji domyślam się tylko, że to kontrolka ciśnienia w oponach (chociaż moja 5d sport 2008 miała tego nie mieć). Podjechałem na stację, sprawdzilem ciśnienie i wszędzie równe i własciwe. Ten czujnik ciśnienia w oponach dziala chyba na zasadzie różnicy obwodów kół: napompowanego właściwie i tego bez powietrza - na jednej osi. Eklektronicznych czujników w samych kołach napewno nie ma. Czy to awaria samego czujnika pod wpływem mrozów, a może ta kontrolka ostrzegawcza oznacza zupełnie coś innego?

    Pozdrawiam

  • #2
    Moje tłumaczenie z niemieckiej instrukcji. Proszę o wyrozumiałość...

    Kontrolka ma dwie funkcje:
    1. Po jej zapaleniu się istnieje możliwość, ze jedno lub więcej z kol traci ciśnienie. W tym wypadku należy jak najszybciej sprawdzić ciśnienie w kolach.

    2. Po awarii systemu kontrolka będzie migać przekreślona.

    Inicjalizacja systemu kontroli ciśnienia.
    System należy inicjalizowac (resetować) gdy:
    -uzupełniono ciśnienie powietrza
    -zostały zmienione kola (nie dotyczy dojazdowki)
    -użyto systemu do naprawiania kola (środek uszczelniający i kompresor)

    Aby ponownie inicjalizowac system należy:
    1. Wejść w menu komputera (zapalony silnik, auto zaparkowane). Poprzez kolejne naciśnięcia przycisku INFO odnaleźć w menu opcje z symbolem systemu kontroli ciśnienia. Poprzez guzik SEL wchodzimy w pod menu.
    2. Wybieramy opcje "inicjalizacja". Na wyświetlaczu powinien pojawić się komunikat informujący o poprawnym przeprowadzeniu zabiegu. Jeśli nie to powtarzamy zabieg.
    3. Po udanej inicjalizacji należy wykonać około 10min jazdę z prędkością powyżej 25kmh.

    Instrukcja wspomina, ze czasem nawierzchnia może wpłynąć na wskazania czujnika. System opiera się o prędkość obrotowa kol. Logiczne wiec jest, ze w zimie może zapalać się częściej. Resetowanie systemu trwa na szczęście kilka sekund i nie jest jakoś specjalnie uciążliwe.
    Last edited by Gość; 31-10-2009, 22:05.

    Comment


    • #3
      Mi zapalila sie ostatnio z sniezynka na jezdni i tez sie zszokowalem,no ale bylo tylko plus dwa i deszcz.Czujne te nasze autka.

      Comment


      • #4
        TPMS - kontrolka ciśnienia w oponach - obsługa

        Witam,

        mam pytanie dokładnie takie jak w topicu, czyli jak ręcznie zresetować, skalibrować ponownie czujniki ciśnienia powietrza w oponach lub wyłączyć TPMS na czas jazdy bez czujników w oponach. Opony i felgi zostały wymienione na komplet zimowy... i klops... kontrolka TPMS od tego czasu cały czas się świeci... prawdopodobnie czujniki pozostały w letnim komplecie...

        Pytanie swoje specjalnie rozszerzyłem o kalibrację i reset dlatego, że warto wiedzieć jak się zabrać do tematu przy zmianie opon nie w ASO.

        Czy ktoś pomoże? :-)

        Pozdrawiam,
        Artur
        Last edited by Alix; 02-09-2013, 00:27.

        Comment


        • #5
          Czujniki nie zostaly w letnim komplecie, bo z tego co sie orientuje to dane pochodza z czujnika ABS'u. Zeby zresetowac, musisz wejsc w ustawienia komutera (wlaczony zaplon, zaciagniety reczny, przycisk informacji na kierownicy przytrzymaj przez okolo 3 sek.) Bez problemu znajdziesz opcje resetowania cisnienia.



          opcja 2/6
          Last edited by Niki; 07-12-2009, 22:47.
          sigpic

          Comment


          • #6
            no to ja jestem ciemny jak tabaka w rogu ;-)

            proszę, oto konsola... nigdzie nie widzę klawisza info...



            dla ułatwienia poproszę o wskazanie miejsca gdzie mają wyświetlać się wskazania komputera...



            gwoli wyjaśnienia rozpatrywany model to:
            Year: 2008
            Make: Honda
            Model: Civic EX
            Style/Body: Sedan 4D
            Class: Mid Range Car - Lower
            Engine: 1.8L I4 MPI

            Pozdrawiam,
            Artur

            Comment


            • #7
              Na moje oko ta funkcje u Ciebie spelnia "display change button" a zatwierdzasz "sel/reset button"
              sigpic

              Comment


              • #8
                hmmm

                Wedle manuala nic więcej tam nie znajdę niestety nie trafiłem dostępu do manuala dokładnie takiego samego modelu... i stąd całe zamieszanie ;-)

                a tak wygląda funkcja o której wspomniałeś...



                zobaczę, poćwiczę jutro... co najwyżej pozamieniam kilometry na mile ;-)

                Pozdrawiam,
                Artur

                Comment


                • #9
                  No na poczatku nie napisales, ze masz wersje U.S. zobacze w manualu drukowanym czy nie jest tam cos madrego napisane. Wersja jaka mam dysponuje wyswietlaczem umieszczonym wewnatrz obrotomierza i sprawa jest b. prosta bo juz resetowalem cisnienie w kolach


                  Z tego co widze w manualu serwisowym, wszystkie wersje 4d europejskie maja takie same wskazniki i przelaczniki wiec moze ktos dysponuje instrukcja obslugi

                  Sadzac po wklejonych rysunkach korzystasz z elektronicznej wersji instrukcji obslugi, ale na wszelki wypadek wrzucam link:

                  Honda Civic 4d 2007 U.S. user manual

                  Chipo, niestety Twoj model ma zainstalowane czujniki cisnienia w kolach (info z serwisu Hondy). Nawet zamiana felg (bez przelozenia czujnikow) spowoduje powstanie bledu.
                  Last edited by Tomo1; 10-12-2009, 23:18.
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Tak jak się domyślałem, czujniki w mojej hondzie montowane są w felgach... potwierdza to np ten filmik:
                    https://www.youtube.com/watch?v=eCeoxXnsx9A

                    Filmik jednak nie daje odpowiedzi na to, gdzie należy dokonać resetu bądź kalibracji czujników.

                    Podana przez Ciebie linka do manuala civica jest mi znana (i tak jak przypuszczałeś z niej zaczerpnąłem grafiki), niestety nie dotyczy ona dokładnie mojego modelu (EX) wyposażonego w TPMS... na razie mi to nie przeszkadza i jeżdżę ze świecącą się kontrolką TPMS, ale kiedyś cierpliwość moja się wyczerpie... ;-)

                    PS... dzięki za PM, ale dopiero teraz zauważyłem że je otrzymałem.

                    ...Już doczytałem i podsumowanie tematu jest takie:
                    - reset jest możliwy ale tylko przez końcówkę diagnostyczną (w podanym przez Ciebie linku to jest) a jest nią GNA-600 nb była do kupienia na allegro za 3 tys zł.
                    - nie ma możliwości zaprogramowania dwóch kompletów kół z czujnikami zima i lato, po każdej wymianie kompletu wymagane jest podpięcie do GNA-600 i reset ustawień.
                    - trzeba nauczyć się żyć ze świecącą kontrolką TPMS, albo za każdym razem po zmianie kółek odwiedzać ASO i zostawiać tam frajerską kasę.

                    Pozdrawiam,
                    Artur
                    Last edited by Gość; 08-12-2009, 21:56.

                    Comment


                    • #11
                      Mam wrazenie, ze jesli wrocisz do kompletu letniego (jesli dobrze rozumiem na zime masz inne felgi) to kontrolka powinna zgasnac, teraz po prostu nie ma komunikacji z czujnikami. Trzeba tylko pamietac zeby nie pozamieniac felg miejscami lub poprzekladac czujniki, bo niestety sa przypisane do konktretnego miejsca. Teoretycznie mozna dokupic komplet czujnikow i zamontowac w komplecie zimowym, ale cena jest zaporowa.
                      sigpic

                      Comment


                      • #12


                        dokupienie dodatkowego kompletu czujników na drugi zestaw kół, nie ma sensu żadnego, bo:
                        - i tak trzeba po sezonie nieużywane opony przed założeniem oddawać do wulkanizatora, do wyważenia, więc i tak potrzebna jest korekta ustawień czujników ciśnienia, a co za tym idzie podłączenie do kompa serwisowego
                        - koszt zakupu drugiego kompletu to dodatkowy wydatek, który jak napisałem powyżej i tak niczego nie załatwia...

                        i tak na marginesie... zastanawiam się jak to jest w Twoim civicu, system pomiaru ciśnienia opon ulokowany w ABS? jakoś zupełnie nie jestem sobie w stanie tego wyobrazić, tym bardziej, że jeśli nie ma końcówki pomiarowej umiejscowionej w przestrzeni wewnętrznej opony, jak taki czujnik "wie" że nastąpiły jakiekolwiek zmiany ciśnienia? ;-)

                        Pozdrawiam,
                        Artur

                        Comment


                        • #13
                          Moze tam znajdziesz cos przydatnego.

                          Comment


                          • #14
                            Niestety, ale konstrukcja wyświetlacza i menu w sedanie US jest o nieco innej strukturze - jedyne co można z jego poziomu zrobić to zamienić km na mile, zmienić jaskrawość wyświetlacza, zmienić wskazanie serwisowe - zużycia oleju (tak wynika z tego co przed chwilką znalazłem na forach US jeśli chodzi o olej).
                            Nie ma opcji resetu kompa i lampki ze świecącym się na żółto napisem TPMS.

                            ale jest za to dobra wiadomość w przypadku wymiany kół należy również przełożyć czujniki i WAŻNE należy zachować dokładnie takie samo ich położenie czyli muszą znaleźć się w tych samych położeniach, np.: czujnik z lewego przodu jest montowany na koło, które trafi w to samo miejsce czyli również na lewy przód. Więc przy zachowaniu takiego samego reżimu montażu czujników na felgi i osadzenie takich felg w tych samych miejscach istnieje szansa że nie będzie konieczne podpinanie do kompa serwisowego i resetowanie w ten sposób TPMS.

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez chipo Zobacz posta
                              ale jest za to dobra wiadomość w przypadku wymiany kół należy również przełożyć czujniki i WAŻNE należy zachować dokładnie takie samo ich położenie
                              No, zgadza sie ... pisalem o tym dwa posty wczesniej

                              dokupienie dodatkowego kompletu czujników na drugi zestaw kół, nie ma sensu żadnego, bo:
                              - i tak trzeba po sezonie nieużywane opony przed założeniem oddawać do wulkanizatora, do wyważenia, więc i tak potrzebna jest korekta ustawień czujników ciśnienia, a co za tym idzie podłączenie do kompa serwisowego
                              Na czym ta korekta mialaby polegac ? ten argument jest bez sensu, wywazanie nie ma zwiazku z czujnikami ani z cisnieniem w oponie.


                              Czujnik ABS a cisnienie w oponie ... roznica predkosci katowej kol na jednej osi.
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X