Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Awaryjne ściąganie nakrętek zabezpieczających Alu 17"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Awaryjne ściąganie nakrętek zabezpieczających Alu 17"

    Dzień dobry. Mój problem polega na tym, że zagubiła się specjalna nasadka do odkręcenia nakrętek zabezpieczających w oryginalnych felgach aluminiowych 17", same nakrętki też na 90% są fabryczne. Mam dwa wyjścia: dospawanie końcówki w zakładzie (średnio mi się podoba pomysł spawania przy alu koszt 200 zł) nabicie młotkiem nasadki 12-sto kątnej i próba odkręcenia. Mam pytanie czy ktoś orientuje się, czy w tych nakrętkach jest ruchomy pierścień uniemożliwiający odkręcenie za pomocą nabitej nasadki? Próbowałem to stwierdzić, ale jest za mało miejsca. Może miał ktoś podobny problem i udało mu się go sensownie rozwiązać. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie, pozdrawiam.
    Kodu z opakowania do zamówienia nowej nasadki też nie mam. Poprzedni właściciel zresztą też
    Załączone pliki
    Last edited by piotrbaltro; 06-12-2021, 16:57.

  • #2
    Mam podobną tylko w komplecie. W Twoim przypadku poszukałbym rurki cienkościennej , która by "weszła" między alu a nakrętkę i wtedy dospawał płaskownik lub zwykłą nakrętkę "od wewnętrznej strony" do "złodziejki". Jak to się uda to reszta to pikuś. Po przyspawaniu trzeba szybko ostudzić.

    Comment


    • #3
      Doklej nakrętkę superglutem dwuskładnikowym firmy 3M.
      Takim co wiąże w 2 minuty.

      Comment


      • #4
        Jest to myśl. Niestety sam tego nie zrobię, bo nie mam ani spawarki ani doświadczenia w tego typu pracach. Mam nadzieję, że wulkanizator jak już się weźmie za spawanie, to zrobi to z pomysłem

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez tomaszszymacha Zobacz posta
          Doklej nakrętkę superglutem dwuskładnikowym firmy 3M.
          Takim co wiąże w 2 minuty.
          Rzeczywiście wolałbym kleić niż walić młotkiem, ale obydwa sposoby nie zadziałają jeżeli złodziejka jest wyposażona w obrotowy pierścień (po zdjęciach można by tak sądzić) który właśnie ma zabezpieczać przed tego typu akcjami

          Comment


          • #6
            Niektóre wulkanizacje mają nasadki które nabijają na złodzejki i po prostu odkręcają je. niestety za taką usługę zapłaciłem 200 pln za 4 sztuki . Na felgach nie było śladów ingerencji. Moje miały obrotowy pierścień i wyglądały podobnie jak te na zdjęciu.

            Comment


            • #7
              Zgadzam się trzeba poszukać taki warsztat co ma sprzęt, a konkretnie jakieś klucze do odkręcania obrobionych śrub np:


              na YT jest sporo filmików ...ale im to jakoś tak łatwo idzie . https://www.youtube.com/watch?v=HQUVcazT3j4
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Tiktak Zobacz posta
                Niektóre wulkanizacje mają nasadki które nabijają na złodzejki i po prostu odkręcają je. niestety za taką usługę zapłaciłem 200 pln za 4 sztuki . Na felgach nie było śladów ingerencji. Moje miały obrotowy pierścień i wyglądały podobnie jak te na zdjęciu.
                Duże prawdopodobieństwo, że moje też mają pierścień. Spawanie tak samo wycenili na 200 zł komplet, wolałbym żeby posłużyli się nasadkami, ale zmieniać teraz zakład się nie pyla patrząc na wolne terminy. Nie orientujesz się może czy użyli zwykłych nasadek do obrobionych śrub?

                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                Zgadzam się trzeba poszukać taki warsztat co ma sprzęt, a konkretnie jakieś klucze do odkręcania obrobionych śrub np:


                na YT jest sporo filmików ...ale im to jakoś tak łatwo idzie . https://www.youtube.com/watch?v=HQUVcazT3j4
                A no właśnie, na filmikach promocyjnych zawsze wygląda spoko Jeżeli poradzi to sobie z obrotowym pierścieniem, to nie głupi pomysł dorwać komplet takich nasadek w cenie poniżej 200 zł (tyle będzie mnie kosztować spawanie w zakładzie) i na własną rękę próbować to odkręcić. Ten z filmiku 260zl bodaj, może są gdzieś używki
                Last edited by piotrbaltro; 08-12-2021, 16:47.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez piotrbaltro Zobacz posta
                  problem polega na tym, że zagubiła się
                  Słuchajcie, ale jak to jest możliwe? ...zastanawia mnie jak można zgubić nasadkę? Normalnie nasadka u mnie zawsze jest w torbie z kluczem i lewarkiem, zawsze. Zgubienie nasadki to i musiałbym zgubić podnośnik, a to jest niemożliwe. Nasadka musi być zawsze w torbie bo jak bym złapał gume na trasie to co wtedy...
                  Może jednak warto poszukać i się okaże że jest gdzieś w wnęce koła zapasowego albo w torbie z lewarkiem?
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Można można...
                    Robota w pośpiechu, raz zwykłą nasadką a raz z zabezpieczeniem... no i przy ostatnim kole zapomniałam ją zdjąć z koła i tyle ją widzieli
                    Normalnie; pośpiech, roztargnienie, gapiostwo... więcej grzechów nie pamiętam
                    Na szczęście wszystko dobrze się skończyło, bo wywiesiłem kartki przy parkingu i pojawił się ktoś koto ją znalazł
                    Teraz już 2 razy patrzę czy jest ściągnięta a oprócz tego przykleiłem na nią karteczkę z numerem telefonu gdyby ktoś znalazł

                    Comment


                    • #11
                      Podjedź do wulkanizatora z większym stażem, to na pewno sobie poradzi bezinwazyjnie, albo możesz spróbować taką nasadką
                      NASADKA-UNIWERSALNA-KLUCZ-NASADOWY-7-19-mm-1-4-3-4.jpg
                      o ile, ta uniwersalna 19 obejmie nakrętkę, bo na zdjęciu ciężko ocenić średnicę
                      Last edited by sb-an; 18-12-2021, 23:55.

                      Comment


                      • #12
                        Są specjalne zestawy nasadek do odkręcania obrobionych śrub, nakrętek . Może być nawet struktur okrągły łeb i odkręci . Nasadka to ma wyfrezowana lewoskrętne karby , które należy lekko nabić na łeb śruby i kręcąc w lewo one się wrzynają mocniej aż siła będzie tak duża że śruba puści i odkręcone .

                        Stosowanie śrub zabezpieczających przy ogólnej dostępności tych nasadek mija się z celem . Ogarnięty złodziej zdejmuje każde koło .

                        Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                        Comment

                        Working...
                        X