Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

koła 17 cali vs 16

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • koła 17 cali vs 16

    Witam,
    mam civica 1.8 na kołach 17 225/45 i zastanawiam sie nad zmianą na 16, czy w tym aucie jest zauważalna róznica w przyspieszeniu na korzyść koł 16 ?jeżdziłem raz innym civiciem na 16 i mam wrazenie ze lepiej sie zbierał, albo po prostu mi sie wydawało...

  • #2
    IMO nie ma.

    Comment


    • #3
      Jeżeli rozmiar opony będzie taki jak zaleca producent to średnica koła nie zmienia się.
      Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
      Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

      Comment


      • #4
        Tak, ale ze względu na szerokość 17 zwiększa się styczność opony z drogą przez co opór toczenia też się zwiększa

        Comment


        • #5
          Błędem jest twierdzenie że nic się nie zmienia!
          Zacytuję więc stary post ze strony golfa i od razu dodam zależy to od KILKU CZYNNIKÓW i od samego pojazdu (moc, szerokość, bezwładność, masa itd.)



          Napisano 9 Listopada 2011

          W tym teście:



          magazyn Car and Driver zmierzył jaki wpływ ma zmiana felg na większe, przy zachowaniu zewnętrznej średnicy. Testowali wszystkie mierzalne parametry (przyspiszenie, siłę odśrodkową, hamowanie, SPALANIE) na przednionapędowym Golfie VI montując kolejno 195/65R15 -> 205/55R16 -> 225/45R17 -> 225/40R18 -> 235/35R19, z zachowaniem tego samego modelu opony i felgi.

          Wyniki podsumowano tak:

          - Im mniejsze koło tym lepsze przyspieszenie i mniejsze spalanie,

          - Większe koło to lepsze hamowanie i większa odporność na przeciążenia boczne ZA WYJĄTKIEM największego rozmiaru (19") który przez bardzo niską ściankę boczną nie utrzymuje w zakręcie kontaktu z podłożem na całej szerokości bieżnika,

          - Węższa opona wydaje mniej męczący szum.

          - 18" to opcja gdy wygląd jest ważniejszy a drogi gładziutkie,

          - 17" dzięki temu, że skracają wyraźnie drogę hamowania, są polecane w każdym innym przypadku.

          Oczywiście to nic odkrywczego ale widzimy czarno na białym gdzie i ile zyskujemy a gdzie i ile tracimy.
          Last edited by Waflo; 11-01-2021, 20:20.

          Comment


          • #6
            Teoretycznie przyspieszenie powinno być gorsze na 17 bo są szersze i felgi ważą więcej ale czy praktycznie ktoś miał porównanie i odczuwa różnice?

            Comment


            • #7
              Tutaj trzeba by rozdzielić na: codzienną jazdę do pracy i jazdę wyczynową na torze.
              Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
              Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez tomeq333 Zobacz posta
                czy praktycznie ktoś miał porównanie i odczuwa różnice?
                Poszerzając swoją odpowiedź z #2 powiem tak: jeżdżę od 2013 roku w lecie na 17-tkach a w zimie na 16-tkach i stwierdzam, że nie odczuwam praktycznej różnicy -(jeżdżę Hanią IX gen. ale nie sądzę aby to miało jakieś istotne znaczenie).
                pozdrowienia

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Waflo Zobacz posta
                  ... Car and Driver zmierzył jaki wpływ ma zmiana felg na większe, przy zachowaniu zewnętrznej średnicy ...
                  ... Wyniki podsumowano tak: - Im mniejsze koło tym lepsze przyspieszenie i mniejsze spalanie, ...
                  Doprecyzujmy - rozumiem, że w podsumowaniu chciałeś napisać felga .

                  Tak, takie wnioski można wyciągać, ale przyczyną takich skutków jest przede wszystkim waga koła, na którą składają wagi felgi o opony, zakładając że pozostałe parametry będą takie same. Koło samochodowe, to swego rodzaju koło zamachowe, które jest poddawana ciągłym zmianom prędkość obrotowych, stawiając dla silnika lub hamulców opór. Tu liczy się każdy kilogram i dodatkowo czym bliżej położony zewnętrznej średnicy tym gorzej.
                  Zaczynając od opony - na wagę ma wpływ wysokość bieżnika (nowa więcej waży bo ma więcej gumy), ale i inne parametry jak np. wzmocnienie (XL).
                  Przechodząc do felgi, to niestety poruszając się w popularnej gamie w przystępnych cenach, to czym większa, tym cięższa. Nie będzie takich dotkliwych skutków jeśli zostanie zmieniona np. felga stalowa, a czasem i również aluminiowa (ale równie ciężka) na większą, ale lżejszą - z dużo wyższej półki oczywiście.
                  Miałem okazję doświadczyć jakiś czas jazdy TDI 150KM/340nm na ciężkich 15" stalówkach, do którego potem zostały założone również 15", ale bardzo lekkie (i drogie ), oczywiście z tymi samymi oponami. Nie miałem możliwości ich zważyć, ale nawet biorąc w rękę jeden i drugi komplet, jak i same felgi (podczas przekładania) różnica w wadze była dla mnie zaskakująco duża. Niestety nie miałem też możliwości zmierzenia przyspieszenia auta, ale różnica i bez pomiaru była zauważalna. Dało się natomiast potwierdzić jednoznacznie spadek zużycia paliwa o 4%.

                  Podsumowując - jeśli ktoś zmieni mniejszą standardową cięższą felgę na większą, ale lżejszą z dużo wyższej półki, nie będzie miał gorszego przyspieszenia, większego spalania, a będzie miał bardziej twardo, lepsze trzymanie na zakrętach, atrakcyjniejszy wygląd , ale i bardziej pustą swoją kieszeń .

                  Powracając do naszych Civic'ów VIII 1.8, to standardowa przedliftowa alufelga 17" waży ~11,5kg, pasująca od EP3 ~9,5kg (sam ważyłem), a np. OZ Superleggera 17x7 ~6,9kg (nie ważyłem, ale doczytałem w katalogach) ... ale cena dla mnie zaporowa .
                  Na tym forum czytałem, że nieliczni z Was jeżdżą na 18" ważących poniżej 8kg. Sam jestem ciekaw, jak się ma powyższe w takim przypadku.

                  Comment

                  Working...
                  X