Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Odpryski na masce i nie tylko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Witam wszystkich forumowiczów ! Jestem "nowy" ponieważ posiadaczem Hani Ufo jestem od stycznia tego roku.

    Mam do Was pytanie i proszę o odpowiedź :

    - mam dużo odprysków na masce i przednich błotnikach. Chciałbym kupić używane na allegro, ponieważ malowanie jest drogie i powoli na odpryskach wychodzi rdza tak więc wole te elementy wymienić. Czy maska od Civica VIII sprzed liftingu różni się jakoś od tej po liftingu ? (2009 rok) - wymiarami, mocowaniem, kolorem czarnym ?

    To samo pytanie dotyczy przednich błotników.

    Pozdrawiam !!!
    bartek z Katowic

    Bartku witamy się raz i porządnie w dziale https://www.civicforum.pl/forumdispl...dstaw-si%C4%99! wcześniej czytając regulamin https://www.civicforum.pl/showthread...egulamin-Forum
    Last edited by Adaszek123; 04-05-2015, 11:09.

    Comment


    • #17
      Wydaje mi się że "blacha" jest ta sama, ale kolor może się różnić. Były stosowane dwa rodzaje czerni: Nigthawk Black (B-92P) w przedlifcie i Crystal Black (NH-731P) w polfcie.

      Comment


      • #18
        porównywałem te elementy w internecie i faktycznie powinny być te same (zresztą mysłałem na zmianami po lifcie i nie powinny obejmować zmian takich jak inne mocowanie itp). kolor- masz rację Pik- były inne i na to muszę uważać. pozdrawiam

        Comment


        • #19
          lift obejmował kilka kosmetycznych zmian takze nie ma znaczenia,Jedynie kolor czerni.Przed liftem był ładniejszy bo miał w sobie atramentową perłęPo lifcie perła była jasna.
          pzdr
          Last edited by artax; 04-05-2015, 20:29.

          Comment


          • #20
            witam, to że w Haniach jest cienki lakier i delikatny- niestety, ale sam się przekonałem ostatnio. Mam natomiast pytanie: czy stosowaliście coś takiego jak PlastiDip lub Foliatec ? można by było nanieść bezbarwną warstwę na maskę i błotniki żeby uniknąć odprysków. Co o tym sądzicie ?

            P.S- za jakiś czas wrzucę fotki z weekendowego malowania zaprawką moich odprysków na masce i błotnikach. Opiszę krok po kroku- niby banalne, ale może się przyda, pzdr

            Comment


            • #21
              Maskę można by okleić folią - na pewno jak ktos jezdzi sporo w trasie albo po kiepskich nawierzchniach to dużo pomoże.
              Ja robiłem zaprawki lakierem z ASO, innym razem robili mi w ASO w ramach gestu handlowego. Błotniki ok - najgorzej jest zawsze z maską.
              Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

              Comment


              • #22
                Witam wszystkich,
                pogoda nie rozpieszcza, więc zamiast przy Hani to spędzam czas przy kompie i tak jak obiecałem, poniżej krótkie sprawozdanie z wykonywania zaprawek na masce, błotnikach i dachu.

                1.
                Na początek oczywiście należy umyć elementy i odtłuścić miejsca, które będą naprawiane. Do tego celu użyłem coś w stylu benzyny z Tikurili- ale tylko dlatego, że taką miałem w garażu.

                DSC_0288.jpg

                2.
                Następnie, aby się nie zagubić w akcji, oznaczyłem odpryski
                DSC_0282.jpg

                DSC_0285.jpg

                DSC_0284.jpg

                3.
                Odpryski, które posiadały naloty rdzy, oczyściłem za pomocą igły z cyrkla (twarda i wygodnie z wyczuciem można skrobać)

                4.
                Kolejny level to malowanie zaprawką. Ja kupując zaprawkę, kupiłem z takim dozownikiem/ końcówką jak mają popularne korektory w długopisie. Jest to mega wygodne i przydatne przy takich punktowych ubytkach lakieru

                DSC_0289.jpg

                5.
                Zaprawka- czyli Lakier pod wg kodu producenta i lakier bezbarwny jako zabezpieczenie. Odstęp między warstwami lakieru czyli od nałożenia 1x czarnego i 1x bezbarwnego to jakieś 15-20 minut. Generalnie lakier bezbarwny szybko schnął, ale czarny potrzebował trochę czasu (jakieś 30 minut)

                DSC_0286.jpg

                6.
                Kolejny etap, który czeka przede mną to mała polerka (ręczna) elementów naprawianych- do tego celu użyje pasty lekkościernej K2 Turbo, ale słyszałem, że są lepsze, więc pole wyboru jest szerokie

                7.
                Na koniec- mało przyjemna informacja. Podczas oględzin zauważyłem, że przy kielichu amortyzatora od pasażera pod masą elastyczną wdaje się delikatna powierzchowna i wcale nieładna RUDA ! - Papier ścierny, zaprawka i powinno być git, ale generalnie ciśnienie poszło w górę jak to zoabaczyłem- szkoda, że Honda ma takie wpadki z tą rdzą, ale u Japońców to chyba standard- nadal niestety. Jest lepiej, ale nie idealnie.

                DSC_0291.jpg

                8.
                Na koniec zdjęcie spinki, która mocuje listwy błotników (te ozdobne)- demontowałem ją w celu wymiany spinek więc komuś może się przydać, jak ona wygląda.

                DSC_0293.jpg

                Koszt:
                - lakier czarny i bezbarwny to jakieś 40 zł
                - benzyna: od Teścia
                - cyrkiel: pamiątka ze szkoły
                - generalnie- nieduży koszt, a można polepszyć wygląd

                Czas: ok 2 godzin

                Pozdrawiam

                Comment


                • #23
                  Dzięki za tutorial. Ja co większe odpryski zabezpieczyłem prowizorycznie fabryczną zaprawką Hondy na bazie nitro. Przy tym niezbyt dbałem o estetykę. Maska i tak będzie wymagać malowania przy tej ilości odbić... Ale korozja na masce mi jakoś nie wyłazi, przynajmniej do tej pory.

                  Comment


                  • #24
                    Zamieszczone przez Pik Zobacz posta
                    Dzięki za tutorial. Ja co większe odpryski zabezpieczyłem prowizorycznie fabryczną zaprawką Hondy na bazie nitro. Przy tym niezbyt dbałem o estetykę. Maska i tak będzie wymagać malowania przy tej ilości odbić... Ale korozja na masce mi jakoś nie wyłazi, przynajmniej do tej pory.
                    Poprzedni właściciel olał temat odprysków i tak długo czekał, aż w niektórych odpryskach wyszła lekka rdza. Maska nie problem- zawsze można wymienić na używaną bądź pomalować. Ja narazie zrobiłem to najtańszym kosztem czyli zaprawka- trzeba teraz obserwować co się będzie działo, ale podejrzewam, że będzie spoko.

                    Z ciekawostek: nowa maska z Hondy kosztuje ponad 1800 zł (wycena na maj 2015 r.)... ostro

                    Comment


                    • #25
                      koledzy kurka prosze o mala podpowiedz gdzie w mojej kochanej hondzie moge znalesc numer lub nazwe lakieru bo rowniez pojawilo mi sie masa malenkich ddpryskow no i....................masakra auto jak ufo a lakier schodzi dzieki za wszelkie podpowiedzi

                      Comment


                      • #26
                        Numer lakieru jest na tabliczce znamionowej.
                        Tutaj YR578M to właśnie numer lakieru.
                        Last edited by Chodak; 04-06-2015, 21:56.

                        Comment


                        • #27
                          ok dziekuje za pomoc a takie proste haha

                          Comment

                          Working...
                          X