Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Szyba przednia w VIIIgen - zarysowania, pęknięcia, naprawa, polerowanie, wymiana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Czy ktoś sie orientuje jakie zatrzaski kupić do podszybia czołowego i zatrzaski do listew przy wymianie szyby czołowej ??
    dzięki za pomoc !

    Comment


    • #32
      Witam , polerowałem szybę samodzielnie, pierwszy raz w życiu, bałem się ugryść ten temat, ale po efektach jakie daje takie polerowanie , stwierdzam że warto zrobić to samemu. Za zestaw tlenek ceru + pad filcowy na znanym polskim portalu zakupowym zaplaciłem z przesyłką około 40 PLN. Zestaw 100gr ceru + pad. Filmiki na Y...ie pokazują jak można to robić, moja szyba była bardzo porysowana po stronie kierowcy. Na wysokości oczu, w miejscu gdzie jest hak do zaczepu wycieraczki miałem pas 2cm zmatowionego szkła. Takie auto już kupiłem, ktoś nie dbał o wycieraczki, i to mocno. Sama polerka zajmuje około godziny , całej szyby. Podzieliłem etap prac na 4 ćwiartki. Efekty przerosły moje oczekiwania. Owszem w miejscu gdzie miałem ,, starty pasek szyby'' zostały mi 2 małe ryski które widać pod słonce, ale rysy które czuć pod paznokciem mocno, ciężko ściągnać. Cała szyba jednak wygładała prawie jak nowa, w porównaniu do szyby przed rozpoczęciem prac. Pozostają tez w odpryskach, tych głebszych , małe białe kropeczki po tlenku ceru , które jednak z czasem znikają. Polecam też dobre oklejenie auta folia, szczególnie plastiki, przy lusterkach itp. bo ciężko pózniej zmyć zaschnięty cer. Samej pracy jednak nie trzeba się bać , polecam dla efektów i własnej satysfakcji.

      Comment


      • #33
        Strzeliła mi przednia szyba. Robię na ubezpieczenie więc interesuje mnie tylko nowa.
        Szyba będzie produkcji Pilkingtona i teraz pytanie; brać z naklejką Pilkington czy Yes-Glass?
        Pierwsza 630zł, druga 360zł - obydwie robione przez tę samą firmę.
        Pytałem, czy Yes-Glass to jakieś szyby z wadami fabrycznymi, czy robione jako tanizna "dla pakowaczy" ale Pani nie dała się wciągnąć rozmowę.
        Dylemat mam dlatego, że dostałem przyzwoite warunki od ubezpieczyciela i w pieniądzach mógłbym załatwić korozję pod uszczelką tej szyby i malowanie całego dachu.
        Ma ktoś doświadczenia z Yes-Glass'em?
        Wiem, że przy sprzedaży auta Pilkington lepiej by wyglądał, ale auto traci na wartości i nie wiem co się opłaca, liczyć kiedyś na przyszłą sprzedaż, czy robić cały dach bez dopłat...

        Comment


        • #34
          Nowa, to jasne ale ...absolutnie nie polecam Pilklingtona. Dlaczego? te szyby nie są zrobione jak należy. Bynajmniej ja już P. nie kupię w ogóle. (tak samo - Przednią wymieniałem w 2 różnych autach i patrzenie przez nią to porażka!).
          Szyba Pillkingtona w narożnikach ma źle wykonane zakrzywienie, w miejscach tych jest bardzo wyraźne zakrzywienie obrazu, niby nic wielkiego ale czasem potrzeba jest widzieć dokładnie narożniki szyby i tu jest jak w lunaparku, za duża deformacja. Miałem miejsca na środku szyby gdzie skupia się 90% patrzenia, - jeśli siedząc na fotelu poruszałem głową do przodu i na dół to widziałem załamania szyby po prostu folia jakby pływająca, świat zewnętrzny lekko mi pływał, okazało się że w środku folia "nie jest naciągnięta" i leci pofałdowaniem, ruszam głową to widzę pofałdowanie jak fatamorgana. Tragedia! Do tego szyby Pilklingtona są jakoś bardziej miękkie niż inne bardzo szybko się rysują. Tak mnie zmęczyła ta szyba że ucieszyłem się jak po 7 latach też została trafiona kamieniem.
          Wymieniłem na "Nordglas" i... no i jestem w szoku! Szyba nie ma żadnego załamania w narożnikach obraz się nie załamuje ani trochę. Ja nawet zapomniałem że tak może być, bo dawno zapomniałem jak widać przez OEM. Szyba jest jakby jaśniejsza bardziej przenika światło. Trwałość po 6 latach nie odbiega od oryginału. Ja jestem tak zadowolony że w moim rankingu Nordglasa nic nie przebije, a dodam że kiedy ją mi zaproponował szklarz to dość sceptyczny byłem bo nie znałem wtedy tej marki. TRAFO, odradzam Pilklingtona. Spróbuj Nordglasa i porównaj sobie szczegóły (zapamiętaj co i jak teraz widać - te wrażliwe miejsca w rogach w OEM szybie) zobaczysz że było warto.
          Gdyby nie napis Nordglas w życiu bym nie wiedział że szyba była wymieniana. A i pamiętam że za tego Nordglasa zapłaciłem o 50 zł mniej z montażem niż za propozycję Pilkilngtona. To nawet więcej, wolę dopłacić nawet 200zł by mieć taki obraz jak z Nordglasa.
          Last edited by rambo7; 10-09-2020, 12:53.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #35
            Dzięki za opinię, w takim razie wezmę i Nordglass'a pod uwagę.

            Comment


            • #36
              W moim Oplu mam szybę Nordglass'a już chyba z 11 lat, jest ok. W porównaniu do oryginału ma taki "zielonkawy" odcień, połysk, czy może odblask.. nie wiem jak to określić
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • #37
                Na tej aukcji napisali, że taka z odcieniem jest "atermiczna".
                Coś chyba w tym jest bo w Yarisce mam właśnie tak lekko złamaną zielonym i wydaje się, że słońce jakby mniej przez nią paliło.

                Comment


                • #38
                  Dziś każda szyba jest atermiczna, to nie znaczy że zielone są bardziej atermiczne, po prostu mają zielonkawy odcień. Tutaj kolejna sprawa mi to zielonkawe przeszkadza to maiłem w Pilkilngtonie, w Nordglas jest bezbarwna. Czy mniej odbija światło? chyba nie. Natomiast jakby świat mam jaśniejszy.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #39
                    Yes glass jest z grupy pilkington? Myślałem, że to polska marka.
                    No ale do rzeczy. W golfie iv szyba dostała strzała. Więc wymieniam w punkcie pilkington - autoryzowany. Zdziwiłem się gdy odbierałem auto, że zamontowali sekurit. No ale z tego co wiem to ta grupa. Sekurit po roku wyglądał strasznie. Szybka była tak wypiaskowana jak dwudziestoletnia. No ale znów kamień i szyba do wymiany. Pojechałem w to samo miejsce i wtedy mi wstawili właśnie yes glass. Może to by tłumaczyło, że to ta sama grupa. Było to około 3 lata temu. Z tej szyby byłem z kolei bardzo zadowolony. Ładnie wyglądała mimo czasu.

                    Teraz z kolei mam w hondzie pilkington. Montowana w 2011r. Jest w bardzo dobrym stanie. No ale wiadomo, że przez ten czas mogło się sporo zmienić.

                    Comment


                    • #40
                      Ja wymieniłem szybę przednią tydzień temu i taka niespodzianka jak na zdjeciu. W warsztacie co wymieniałem powiedzieli, pojechałem z reklamacją, że wyglada mi to na pęknięcie a oni powiedzieli, że to zarysowanie na sitodruku. Wczesniej się nie przyglądałem szybie wiec nie wiem czy było po zamontowaniu czy nie. Ktoś mądrzejszy się wypowie jak to widzi? 78055878-C12F-44F2-B4AB-ACB94DB58E60.jpg
                      Last edited by WujcioPawcio; 26-03-2022, 13:49.
                      sigpic HONDA - The Power of Dreams

                      Comment


                      • #41
                        jeśli to jest zarysowanie na części sitodruku, czyli części wyłączonej z widoczności i faktycznie tak jest? ...macałeś to palcem czy paznokciem? że to jest ryska mechaniczna ktoś to drasnął np. przy montowaniu szyby, jak ta? to afery bym nie robił. Żeby Cię to nie denerwowało od środka na tym sitodruku tę ryse pociągnąłbym jakimś czarnym flamastrem nitro. Bo tak jak ciebie za każdym razem by mnie denerwowała że tam jest . Inna sprawa że warsztat się nie popisał, ale takie coś każdemu może się zdarzyć przy montażu. Kluczowe jest czy to rysa od środka czy jednak pęknięcie. Jak pęknięcie to nie twoja wina bo szyba od zewnątrz widać nie ma żadnych uszkodzeń od kamienia. Zrób foto z kąta?
                        Jak zrobisz z kąta to widać czy to szyba ma pęknięcie czy to rysa? ...moim zdaniem raczej rysa.
                        Zobacz jak to widać gdy jest pęknięcie.
                        Załączone pliki
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #42
                          Takie pękniecie na szybie miałem. Przejechałem palcem i paznokciem ale przerwy nie czuć na szybie. Wiec to pewnie od środka. Zamalować flamastrem nie mogę bo jak? Musiałbym zdemontować szybę bo jest to na dole obok numeru Vin. 08FFAA81-C2E4-4A81-BE06-4E1B39F8DCC0.jpg
                          sigpic HONDA - The Power of Dreams

                          Comment


                          • #43
                            Ja miałem porysowaną od ramion wycieraczek -- tak jakby poprzedni wodzirej, a mój szurzy (bo szwagier to ja dla niego jestem) przez lata jeździł na wytartych piórkach.

                            Wymieniłem więc szybę za 900 zł z robocizną. Podobno oryginalna. Nalepkę rejestracyjną też pięknie przekleili. I przy okazji pozbyłem się całego garnituru winietek szwajcarskich.
                            Last edited by tomaszszymacha; 18-08-2022, 23:36.

                            Comment

                            Working...
                            X