Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Porysowany element kierownicy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Porysowany element kierownicy

    Witam forumowiczów,
    Otóż borykam się z problemem porysowanego wnętrza koła kierownicy. Kierownica niedawno była wymieniana (miałem bez tempomatu), a teraz zdarzyło się jak się zdarzyło. Nie chciałbym kupować kolejnej kierownicy i zastanawiać się czy aby na pewno będzie ładna i ok (dogadać się z handlarzami używek to naprawdę ciężki kawał chleba. Wiem, że element jest wymienialny, więc tak naprawdę samo koło mnie nie interesuje, tylko ten szary plastik. Skóra może być obdarta, natomiast środek ma być ładny. Resztę przełożę. Część z Was pewnie wymieniała kierownicę ze względu na zużycie skóry, może zalega wam niepotrzebna kiera w piwnicy z ładnym środkiem. Z chęcią odkupię. Chyba, że macie inne pomysły, choć rysy są naprawdę głębokie.
    Civic VIII 1.8 2008 r, kiera z tempomatem. Od kierownicy z bez tempomatu jest inny!
    5358832191.jpg
    B__3110.jpg
    Last edited by Fragles; 08-09-2015, 18:36.

  • #2
    Szary plastik to jedno, ale przyciski też masz porezane Kombinowałem same przyciski - to ładne kilkaset złotych i w sensownym stanie raczej tylko z ASO, bo na wtórnym towar zdecydowanie deficytowy (to właśnie to się mam wrażenie zużywa najszybciej, a nie skóra). Pytanie ile kosztuje ten srebrny plastik, bo jak jest jako osobna część jak widać i nie ma w nim nic poza kawałkiem plastiku to może jego cena będzie sensowna - ja bym zaczął od ASO?
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • #3
      Serwisu nie sprawdzałem odkąd usłyszałem, że za plastik w tylnej klapie, mały czarny element jakieś 2cmx4 cm życzą sobie 90zł
      A zdjęcie to nie moja kiera, pierwsza lepsza z allegro.
      Moja ma świetny stan skóry, przycisków, tylko ten plastik ma porysowany.

      Comment


      • #4
        Acha OK. No nie wiem, moze sam plastik będzie do przeżycia jak przycisków nie potrzebujesz... Ja tam bym sie za takie 90 nie pitolił z używkami, nie grzebał w necie, nie dzwonił, nie stresowal się, płacił za wysyłki i odsyłki jak to z nimi bywa i miał pewność że trochę to wytrzyma, ale jak uważasz...
        Last edited by Alix; 08-09-2015, 21:47.
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • #5
          Pomyśl czy może byś tego nie polakierował lub oddał na hydrografikę.
          Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
            Acha OK. No nie wiem, moze sam plastik będzie do przeżycia jak przycisków nie potrzebujesz... Ja tam bym sie za takie 90 nie pitolił z używkami, nie grzebał w necie, nie dzwonił, nie stresowal się, płacił za wysyłki i odsyłki jak to z nimi bywa i miał pewność że trochę to wytrzyma, ale jak uważasz...
            90 zł to kosztował malutki plastik. Skontaktowałem się z serwisem, tchnąłeś trochę nadziei, że to nie będzie drogie. Niestety 300 zł ta nakładka i to bez tego czarnego trójkąta (choć ja go nie potrzebuję).
            Trochę dużo, fakt, nowe to nowe. Ale kierę można naprawdę ładną znaleźć za 150 zł - 200 zł i chyba będę zmuszony pójść tym krokiem. Plusy będą takie, że kierownicę dalej odsprzedać będę mógł (więc może na tym dużo nie stracę), ktoś szukając ładnej skórki, podmieni ze swojej ta nakładkę. Albo będzie np szukał przycisków. Szkoda tylko, że w pomorskim nic nie ma, wolałbym pojechać i obejrzeć.

            Zamieszczone przez Butler Zobacz posta
            Pomyśl czy może byś tego nie polakierował lub oddał na hydrografikę.
            Też o tym myślałem, jednak to są naprawdę głębokie rysy. Farba nie pokryje, tzn. pokryje, ale wgłębienia zostaną.

            Mam jeszcze pytanko, moja Honda to 2008 rok, kiera nie wiem z którego roku, jednak kolor tej dokładki nie różni się np od osłony drążka zmiany biegów. Podobno po FL były trochę ciemniejsze? No i czemu niektóre kierownice z tyłu obudowy mają kolor srebrny a inne czarne, mimo, że przód o który mi chodzi w każdym jest srebrny...

            Comment


            • #7
              Tak, po FL jest inny kolor... co do tyłu to nie wiem. Jak 300 to rzeczywiście przesada. Naprawde nie rozumiem polityki Hondy. Znowu zamiast sprzedac czesc warta 20zl za 90zl musza miec 15x przebitke i miec g... z tego. Brawo.
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                Tak, po FL jest inny kolor... co do tyłu to nie wiem. Jak 300 to rzeczywiście przesada. Naprawde nie rozumiem polityki Hondy. Znowu zamiast sprzedac czesc warta 20zl za 90zl musza miec 15x przebitke i miec g... z tego. Brawo.
                Dokładnie, powiem szczerze, gdyby kosztowało to max 150 zł, to chyba bym się nawet nie zastanawiał nie mając żadnych używek pod nosem do obejrzenia. Ale 3 stówki za kawałek plastiku to trochę przegięcie, ale tego się spodziewałem po tym jak sprawdzałem ten mały plasticzek w klapie (otworek serwisowy do zamka tylnej klapy).
                A kolor po FL dużo się różni?
                A ceny pomiędzy salonami chyba nie będą się różnić, co?

                Comment


                • #9
                  Różni się sporo - po lifcie jest zdecydowanie ciemniejszy.
                  Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez Butler Zobacz posta
                    Różni się sporo - po lifcie jest zdecydowanie ciemniejszy.
                    Jakbym wrzucił zdjęcie, jesteś w stanie rozpoznać? Bo wszystkie kiery na allegro są od 2006
                    Last edited by Fragles; 09-09-2015, 15:45.

                    Comment


                    • #11
                      Po prawej masz polift
                      https://allegro.pl/honda-civic-ufo-2...506414271.html

                      Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez Butler Zobacz posta
                        o dzięki, faktycznie jest różnica. No to nic szukam używki i liczę, że mnie nie wydymają na allegro co do stanu kierownicy Chyba, że kojarzysz jakieś szroty w Gdańsku gdzie mają Civicki na stanie? Byłbym wdzięczny

                        aha, czyli to będzie przedlift ?
                        kierka.jpg
                        Last edited by Fragles; 09-09-2015, 15:46.

                        Comment


                        • #13
                          Wygląda na przedlift, ale jasność fotki może być myląca.
                          Dałem Ci link do Allegro gdzie ma gościu oba rodzaje.
                          Szroty z Civicami w Gdańsku? Sam bym miał kłopot, kiedyś znalazłem przedni zderzak (jak kombinowałem DRL) gdzieś w okolicach Banina.
                          Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                          Comment


                          • #14
                            Ok, temat u mnie zakończony. Po dwóch próbach kupna kierownicy w Trójmieście (allegro) okazywało się, że aukcje nieaktualne. Trzecia była na szrocie, ale uczciwie facet mi powiedział, że nakładka jest styrana. Zaryzykowałem i kupiłem na allegro za 100 zł. Oczywiście nie obyło się bez niespodzianek, przycisk troszkę obdrapany, jednak ja i tak chciałem wszystko przekładać z mojej. Może gdyby skóra byłaby w lepszym stanie i nie ten przycisk poszła by cała. Samo rozebranie kierownicy na części pierwsze to jakieś 40 minut. Składanie zajęło mi już tylko 15, gdyż już wiedziałem co w jakiej kolejności robić i jak wyczepiać zaczepy nakładki na przyciski. Wszystko poskręcane na śrubokręt krzyżak. Starą kierę złożyłem i będzie lądowała na allegro, może ktoś będzie potrzebował kółka, przycisków i czegoś innego.

                            1. Stara nakładka.
                            kiera1.jpg

                            2. Kierownica w częściach.
                            kiera3.jpg

                            3. Moja kierownica z "nową" nakładką.
                            kiera2.jpg


                            EDIT: Jako, że jeden z forumowiczów pytał się mnie jak wygląda demontaż i wysłałem mu takie "krok po kroku" to zamieszcze go tutaj, nie jest może zbyt dokładny bo nie robiłem fotek z myślą o zamieszczeniu na forum. Ale może komuś się przyda.

                            1. Odłączasz aku, czekasz 5 minut i możesz zabrać się za zdejmowanie. Kierownica jest umocowana na dwóch śrubach torx po bokach. Odkręcasz i poduszka w zasadzie sama odchodzi.

                            2. Odpinasz wtyczkę od poduchy, klaksonu i poducha idzie na bok.

                            3. Na środku jest śruba. Nasadka 14, przedłużka żeby mieć dłuższe ramię i odkręcasz.
                            4. Zaznacz sobie korektorem przynajmniej w dwóch miejscach położenie kierownicy. Na kierownicy i frezie który zostanie w aucie.
                            5. Odpinasz wtyczkę od sterowania (biała).

                            6. Kierownica może nie chcieć po prostu zejść, musisz ją zdecydowanie popukać po kole kierownicy. Po bokach.
                            7. Zaczynasz od zdjęcia osłony z tyłu kierownicy. Od teraz potrzebujesz krzyżaka. Dużego i małego Z tyłu masz kilka śrub, jednak osłonę trzymają tylko dwie z tyłu na dole (1) oraz od wnętrza kierownicy (2)


                            8. Po zdjęciu osłony z tyłu, zdejmujesz resztę śrub.

                            9. Zdejmujesz nakładki przycisków bocznych. Są na zatrzaski, ciężko je widać, ale mały płaski śrUbokręcik da radę. Przy montażu zakładasz je od góry, aby zaczepy weszły na swoje miejsce i wtedy dopychasz je do boku.

                            10. Odkręcasz przyciski. Są na mały krzyżak, jedna jest łatwo dostępna, z drugą się trzeba trochę pomęczyć.

                            11. Potem odkręcasz przyciski od nakładki, wyczepiasz dolny trójkąt, oraz plastik z wiązka na środku (dwa duże zaczepy). Nie zrobiłem fotek. Ale wiązka z plastikiem i przyciskami powinna już zejść.



                            Mam nadzieję, że trochę pomogłem. To w sumie nic trudnego, tylko trzeba delikatnie i z sercem Powodzenia
                            Last edited by Fragles; 18-09-2015, 13:44.

                            Comment

                            Working...
                            X