Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dach panoramiczny

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Dach panoramiczny

    Witam Chcialbym sie zapytac o dach panoramiczny. Chodzi o to ze chcialbym załozyc i dowiedziec jakie sa koszty tego?? Czy znacie kogos kto by sie tego podjał lub robil?? Jakie czesci by byly potrzebne?? Widzialem mechanizm skladania silniczek szyba no i tapicerka wnetrza czy cos jeszcze pozdrawiam

    Zapoznaj się z regulaminem, w szczególności pkt.2 REGULAMIN
    Last edited by Butler; 05-01-2015, 07:36. Powód: uwaga moderatora

  • #2
    Ale to gruba impreza. To nie chodzi o jego założenie, ale w ogóle raczej o wymianę całego dachu bo ma zupełnie inną konstrukcję.
    Utrata wartości przez ingerencję blacharsko-lakierniczą, conajmniej kilkanaście godzin pracy... Warto? Hmm...
    W zeszłym roku widziałem w ogłoszeniach na sprzedaż FN2 właśnie ze szklanym dachem. Z tego co wiem z fabryki nigdy takie nie wyjeżdżały więc prawdopodobnie już ktoś podobny manewr zastosował.
    Ale tamto auto z tego co wiem zaliczyło ostrego dzwona i dachowanie, więc wymiana dachu była wymuszona.
    Jak się uparłeś to chyba najlepszym rozwiązaniem jest sprzedać obecnego Civa i kupić takiego już ze szklanym dachem na wyposażeniu.
    Ale szyberdach... To już prędzej. Zerknij tutaj https://www.civicforum.pl/showthread...ght=szyberdach
    Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

    Comment


    • #3
      Dach panoramiczny - najpierw poczytaj czy na pewno go chcesz (z perspektywy właściciela takowego): https://www.civicforum.pl/showthread...922#post188922

      A generalnie jak napisał przedmówca - do rozważenia tylko szyberdach. Żeby mieć panoramiczny jak był montowany przez Hondę to chyba trzeba by było odciąć dach w słupkach i dospawać cały nowy wycięty z innego auta od zera... głupota i niszczenie auta. No i nie chciałbyś takim dachować
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment


      • #4
        Szyberdachy robi też Webasto i kto wie, może to nie taki zły pomysł:

        Szyberdach.pdf

        Comment


        • #5
          Szyberdachy niegdyś były popularne jako proteza klimy - poprawiając wentylację auta. Sam mam takowy w swojej Civic IVgen i... raczej tylko jako protezy klimy go używam. Nie do końca widzę zastosowanie w klimatyzowanym 8gen? Jazda z otwartym szyberdachem jest na dłuższą metę mało komfortowa - jest głośno, te webasto widzę są bez owiewki aerodynamicznej więc i pewnie wieje z nich jak należy - szczególnie dla potencjalnych pasażerów tylnej kanapy raczej niefajne. Na autostradzie takie coś to już wręcz koszmar - powyżej 130 huk jak w odrzutowcu. Namiastka kabrioletu... no może?
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • #6
            ja praktycznie przestalem uzywac panoramy u mnie. fajny bajer dla szpanu - a chyba nie mam przed kim juz szpanowac :P

            a z praktycznego punktu widzenia wole miec ciemniej w srodku bo lepiej widac to, co sie dzieje przed przednia szyba - i to chyba najwazniejsze dla mnie. nie wiem czy Wy tez tak macie w swoich executivach :P

            Comment


            • #7
              Bez sensu jest ten dach: w lecie grzeje, w zimie zimniej od niego. Cały czas mam zamknięty i nie widzę potrzeby w ogóle go otwierać. Wszyscy gwiazdy już przez niego pooglądali i po szpanie

              Comment


              • #8
                Tylko w piękną gwiaździstą noc - wtedy szklany dach się sprawdza
                Civic VIII 1.8 Executive

                Comment


                • #9
                  Wg mnie dach usztywnia całą konstrukcję nadwozia, więc nie wiem czy te ze szklanymi dachami nie mają jakiejś wzmocnionej podłogi albo wzmocnionego szczątkowego dachu aby tą sztywność nadwozia zachować. Może w "maluchu" wystarczyło obciąć dach aby mieć kabriolet, ale przy tych mocach i prędkościach taka przeróbka raczej tylko dla kamikadze.
                  Last edited by fireman1014; 13-01-2015, 12:59.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez fireman1014 Zobacz posta
                    Może w "maluchu" wystarczyło obciąć dach aby mieć kabriolet, ale przy tych mocach i prędkościach taka przeróbka raczej tylko dla kamikadze.
                    "Porządnego" Cabrio maluszka zrobił Bosmal pod takąż samą nazwą wychodził. No troszkę ta konstrukcja była jednak wzmocniona. Takim 126 z uciętym dachem też bym się bał jeździć.

                    Comment


                    • #11
                      Widzę większość opinii o dachu panoramicznym mało pozytywna a mi się taki gadżet podoba
                      Może nie był wymagany przy poszukiwaniach/zakupie auta, bardziej chodziło mi o ksenony ale że był w komplecie to też spoko.
                      Dla mnie to że jest jaśniej w środku jest zaletą, po zamknięciu jest jakoś ponuro
                      A szpanowałem ostatnio przed siostrzeńcami (5 i 2 lata) tzn otwórz/zamknij/otwórz/zamknij
                      Na co dzień jeżdżę z odsłoniętym, w tym przypadku chyba jest więcej zapasu nad głową w porównaniu do dachu bez szyby.
                      R18A2

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez voyteck Zobacz posta
                        Widzę większość opinii o dachu panoramicznym mało pozytywna a mi się taki gadżet podoba
                        Może nie był wymagany przy poszukiwaniach/zakupie auta, bardziej chodziło mi o ksenony ale że był w komplecie to też spoko.
                        Dla mnie to że jest jaśniej w środku jest zaletą, po zamknięciu jest jakoś ponuro
                        A szpanowałem ostatnio przed siostrzeńcami (5 i 2 lata) tzn otwórz/zamknij/otwórz/zamknij
                        Na co dzień jeżdżę z odsłoniętym, w tym przypadku chyba jest więcej zapasu nad głową w porównaniu do dachu bez szyby.
                        Nie słuchaj malkontentówJa mam i jest ok , w ponure deszczowe dni otwieram i wpadajace światło poprawia mi humorNie mam zadnych problemow z nim.Ludzie marudzą ,ze się zacina itp.Ja co jakiś czas przedmucham sprężonym powietrzem prowadnice i rolki.Potem psikam suchym teflonowym smarem i chodzi prima.
                        Zapewne jak ktoś zapsika jakimś tłustym wd-40,potem do tego przyklei się samar ,robi sie breja i rolki mają proble.Kto dba to ma
                        pzdr
                        p.s.Wszystkim .ktorych woziłem (nie hondziarze)bardzo sie to podobało.Pomaga taki bajer przy sprzedaniu auta.Mowię oczywiscie o fabrycznym dachu bo nigdy nie podejme sie robienia czegoś takiego(instalowania).No i nigdy bym nie kupił auta po takich przerobkach.

                        Comment


                        • #13
                          To nie chodzi o bycie malkontentem... ja tez nie mam z nim problemow eksploatacyjnych, ale i tak uwazam, ze jest bez sensu. Otwieram go 5 razy w roku, po to, zeby go zaraz zamnkac bo wtedy jakos lepiej widac. W lecie nieuzyteczny bo wali goraco. W zimie - ciagnie od niego. W nocy nie da sie jeździć bo można oczoplasu dostać jak mijane lampy blykaja. Jak mam poogladac gwiazdy to i tak trzeba wysiasc z auta bo w nocy przez przyciemnienie szyby g... widać a nie gwiazdy. Dodatkowo to jest 30-50kg w niekorzystnym miejscu podnoszace srodek wagi auta, jak do tego dodamy ewentualna zmniejszona sztywnosc nadwozia - same minusy dla właściwości jezdnych. Do tego bezpiecznie mozna uzywac praktycznie tylko nierynkowego cenowo Hondowskiego bagaznika a i tak nosnosc jest obnizona. Miejsca w srodku poniewaz jezdze z zawsze zamnkietym tez mam mniej. Z mojej perspektywy - same minusy i szczerze o tym pisze. Jest masa rzeczy, ktore sobie bardzo chwale w moim ufo jak styl, niezawodnosc, fun to drive, spalanie itp. Ale z dachu jestem niezadowolony i chyba to jedno nie czyni ze mnie malkontenta?
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • #14
                            A dla mnie to typowy przykład dostosowania przez producentów swych produktów do obowiązujących trendów zapewniających rzekomą atrakcyjność. Jak coś się przejadło albo jest wybitnie bez sensu (jak przytoczony szyberdach, gdzie prawie każde auto ma już w prawie najniższej wersji klimę), to trzeba postawić na co innego - Dach panoramiczny. W reklamie, nie jednego rzuca na kolana (gwiazdy, chmury, SKY!), a w praktyce? Jak pisze Alix. I o ile w pogoni za atrakcyjnością cześć dodatków (za które często słono płacimy) jest ukierunkowana na to aby zwiększyć początkową atrakcyjność produktu, część może sobie być bo są fajne ale bez nich też dobrze (np. kamerka cofania, fajna ale i tak wolę lusterka), część wymusza ekounia (Start-Stop - jedni traktują jako bajer i atut, inni chcą wyłączać w ASO), a część jest po prostu super nawet w swej prostocie - takie przyciemniane szyby. Zawsze chciałem mieć, a tu proszę - mam od nówki. I jest fajnie, bez śmiesznych przylepców aby dzieciakom nie raziło, wygląda auto super... Felgi... Takie jakie dała Honda do IX w 2014 do 5D/Tourer to jest coś w co nie chciałem wierzyć że to nie akcesoryjne...Ale skydach żeby dorabiać... gra nie warta świeczki.
                            Last edited by markow71; 13-01-2015, 19:19.

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                              To nie chodzi o bycie malkontentem... ja tez nie mam z nim problemow eksploatacyjnych, ale i tak uwazam, ze jest bez sensu. Otwieram go 5 razy w roku, po to, zeby go zaraz zamnkac bo wtedy jakos lepiej widac. W lecie nieuzyteczny bo wali goraco. W zimie - ciagnie od niego. W nocy nie da sie jeździć bo można oczoplasu dostać jak mijane lampy blykaja. Jak mam poogladac gwiazdy to i tak trzeba wysiasc z auta bo w nocy przez przyciemnienie szyby g... widać a nie gwiazdy. Dodatkowo to jest 30-50kg w niekorzystnym miejscu podnoszace srodek wagi auta, jak do tego dodamy ewentualna zmniejszona sztywnosc nadwozia - same minusy dla właściwości jezdnych. Do tego bezpiecznie mozna uzywac praktycznie tylko nierynkowego cenowo Hondowskiego bagaznika a i tak nosnosc jest obnizona. Miejsca w srodku poniewaz jezdze z zawsze zamnkietym tez mam mniej. Z mojej perspektywy - same minusy i szczerze o tym pisze. Jest masa rzeczy, ktore sobie bardzo chwale w moim ufo jak styl, niezawodnosc, fun to drive, spalanie itp. Ale z dachu jestem niezadowolony i chyba to jedno nie czyni ze mnie malkontenta?
                              jak widzisz przy słowie malkontenci jest takze pisane w formie żartow.Czy Ty wstawiłbyś szklany dach do auta...Pomysł jak ufo kosmiczny.
                              Jednocześnie nie zmienia to mojej opinii , ze chociaz nad głową nie jest nudno.Mam dwa warianty.
                              pzdr

                              Comment

                              Working...
                              X