Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zacinający się zamek w drzwiach w VIIIgen - wkładka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zacinający się zamek w drzwiach w VIIIgen - wkładka

    w hondzie z 2006 r. zacina się wkładka zamka w drzwiach kierowcy - co zrobić

    Zanim będziesz oczekiwać odpowiedzi to zalecam zapoznać się z Regulaminem Forum, szczególnie punkt nr.2
    Last edited by Butler; 17-11-2014, 12:11. Powód: uwaga moderatora

  • #2
    W jaki sposób się zacina?Nie obraca się czy może kluczyk nie wchodzi do końca?

    Comment


    • #3
      Powodów i sposobów zacinania może być wiele. W niektórych wypadkach wystarczy wprowadzić smar do środka, w innych należy rozebrać i przeczyścić bębenek, zapadki i wybrać brud z wnętrza wkładki. W skrajnych wypadkach pozostaje wymiana.

      Comment


      • #4
        ..najlepszym rozwiązaniem jest stosować pilot C-Zamka do otwierania/zamykania.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Hmm, ale właśnie czasem dobrze stosować regularnie chociaż raz na tydzień-kilka tygodni fizycznego kluczyka, bo jeżeli w zamku z brudem pyłem etc. się zastoi to potem mogą być efekty jak wyżej. A awaryjne otwarcie auta np. jak się akumulator w mrozy rozładuje jednak dobrze mieć w zanadrzu. Jeżeli auto ma obecnie 8 lat i przez ten czas kluczyk praktycznie nie był używany, to wkładka ma pełne prawo być zastała w syfie - można zacząć od próby smarowania z zewnątrz - byle preparatem nadającym się do zamków, a nie jakimś WD40 który choć może na chwilę pomoże, to docelowo wyschnie i zrobi tu więcej szkody niż pożytku. Jeżeli taki ruch nie pomoże, najlepiej podjechać do najbliższego ślusarza / awaryjnego otwierania zamków itp. i zdiagnozować problem z ewentualnymi czynnościami jak wpisał/a wyżej motochemia - jeśli nie ma się z tym doświadczenia nie polecam próbować samemu....
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • #6
            dokladnie do zamkow stosuje się tzw suche smary.Np; na bazie teflonu.
            pzdr

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez artax Zobacz posta
              dokladnie do zamkow stosuje się tzw suche smary.Np; na bazie teflonu.
              pzdr
              Jak zaoliwi się mechanizm zamka smarem zwykłym to się go zniszczy.W ogóle jak zapadki się zacinają to mogą być już zużyte mechanicznie.Najlepiej wymienić wkładkę.Mialem w poprzednim aucie tak że kluczyk nie wchodził do końca wkładki.Na szczęście w zamku bagażnika.Serwis rozebrał, niby nasmarował,a po czasie znów było to samo.Wymieniłem i zero problemów.Zamek to zamek,nie ma się co bawić.Jak już coś się w nim zacina i z zwnątrz specjalne smary do wkładek nie pomagają to trzeba go wymienić.Ja tak uważam.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez jacek65 Zobacz posta
                Jak zaoliwi się mechanizm zamka smarem zwykłym to się go zniszczy.W ogóle jak zapadki się zacinają to mogą być już zużyte mechanicznie.Najlepiej wymienić wkładkę.Mialem w poprzednim aucie tak że kluczyk nie wchodził do końca wkładki.Na szczęście w zamku bagażnika.Serwis rozebrał, niby nasmarował,a po czasie znów było to samo.Wymieniłem i zero problemów.Zamek to zamek,nie ma się co bawić.Jak już coś się w nim zacina i z zwnątrz specjalne smary do wkładek nie pomagają to trzeba go wymienić.Ja tak uważam.
                ...suchy smar nie "zaoliwia"Stosuje tego rodzaju smary do rowerow mtb.Robie sporo kilometrow rocznie i sprawdzają sie w 100%Co do zamka to raczej jak jest zatarta wkladka ,to wymiana .W tym wypadku sądzę ,ze trudno chodzi z powodu nie używania klucza ,od czasu do czasu.Taniej jest rozebrać wyczyścić do sucha i potem w/w teflon.Mysle ,ze zadziała
                pzdr

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez artax Zobacz posta
                  ...suchy smar nie "zaoliwia"Stosuje tego rodzaju smary do rowerow mtb.Robie sporo kilometrow rocznie i sprawdzają sie w 100%
                  Ale nie porównuj roweru do wkładki zamka.To dwa całkiem odmienne urzadzenia mechaniczne.A swoją drogą, to który smar jest mokry?Chyba ten do którego się woda dostała.

                  Comment


                  • #10
                    Miałem podobny problem jakieś pół roku temu, tyle że zacinał się zamek od bagażnika i czasami stacyjka. Próby samodzielnego naprawiania, pomagały na chwilę albo wcale, sprawę rozwiązała wizyta u specjalisty. Zamek od bagażnika wyjął, przeczyścił i wyregulował, a do stacyjki zalecił wymianę kluczyka ( i mi go wymienił), poprzednie miały 15 lat. problem zniknął jak ręką odjął. We Wrocławiu śmiało mogę polecić fachowca z ulicy Kurkowej

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez jacek65 Zobacz posta
                      Ale nie porównuj roweru do wkładki zamka.To dwa całkiem odmienne urzadzenia mechaniczne.A swoją drogą, to który smar jest mokry?Chyba ten do którego się woda dostała.
                      a co w rowerze czesci metalowe nie wspolpracują ze sobą ...bo to miałem na myśli.Smar nie będzie mokry lecz bardziej tłusty (absorbujący brud)jesli łapiesz za słowa.No ale post kolegi o wyjęciu ,wyczyszczeniu chyba nie sprawił ,ze będziesz namawiał do kupna nowej wkladki?
                      pzdr

                      Comment


                      • #12
                        Naprawa wkładki zamka

                        Witam, szukam wskazówek jak zdemontować boczek drzwi kierowcy aby dostać się do wkładki drzwi która nie działa.

                        Comment


                        • #13
                          TRAFO zrobił przewodnik
                          Tu masz link https://civic.one.pl/odnosniki/demon...rzwi_przod.htm
                          Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez artax Zobacz posta
                            ...suchy smar nie "zaoliwia"Stosuje tego rodzaju smary do rowerow mtb.......
                            Czy mógłbyś podać nazwę tego smaru?

                            Comment

                            Working...
                            X