Witam
Jak juz ktoś wyżej napisał klima automatyczna, to nic innego, jak układ do stabilizacji temperatury zadanej w kabinie. Przy włączonej klimie komp robi to za pomocą klimatyzatora, nagrzewnicy i systemu przepustnic, zależnie od zapotrzebowania przy czym zmienna wiodącą jest temperatura zadana przez użytkownika. Tak działa z grubsza klima automatyczna (we wszystkich autkach). Różnice zależnie od marki, typu, producenta pojawiają się w obszarze konstrukcji układu (klimatyzator + system dystrybucji powietrza) i algorytmu sterowania realizowanego przez komp.
Jeśli chodzi o HC, mam zastrzeżenia do sposobu dystrybucji powietrza (np niemozność regulacji ilościowej z środkowych nawiewów). Przypuszczam (choć nie sprawdziłem tego), że niefortunnie usytuowany jest czujnik temp powietrza w kabinie. Zazwyczaj umieszcza się go w kanale wywiewnym, bo tam mamy uśrednioną temp wnetrza. jesli jednak w pobliżu znajduje się jakiś element nagrzewający się, wpływa on na wskazanie czujnika i tym samym na wysterowania temperatury nawiewu. Nooo i mam spore zastrzeżenia do samego algorytmu sterowania. fachowcy od algorytmu albo są do bani albo wzieli na siebie za dużo i nie ogarnęli problemu. Nota bene francuzi, również zadni tam wybitni specjaliści od sterowania klimą w autkach, robią to jednak sporo lepiej.
Jak juz ktoś wyżej napisał klima automatyczna, to nic innego, jak układ do stabilizacji temperatury zadanej w kabinie. Przy włączonej klimie komp robi to za pomocą klimatyzatora, nagrzewnicy i systemu przepustnic, zależnie od zapotrzebowania przy czym zmienna wiodącą jest temperatura zadana przez użytkownika. Tak działa z grubsza klima automatyczna (we wszystkich autkach). Różnice zależnie od marki, typu, producenta pojawiają się w obszarze konstrukcji układu (klimatyzator + system dystrybucji powietrza) i algorytmu sterowania realizowanego przez komp.
Jeśli chodzi o HC, mam zastrzeżenia do sposobu dystrybucji powietrza (np niemozność regulacji ilościowej z środkowych nawiewów). Przypuszczam (choć nie sprawdziłem tego), że niefortunnie usytuowany jest czujnik temp powietrza w kabinie. Zazwyczaj umieszcza się go w kanale wywiewnym, bo tam mamy uśrednioną temp wnetrza. jesli jednak w pobliżu znajduje się jakiś element nagrzewający się, wpływa on na wskazanie czujnika i tym samym na wysterowania temperatury nawiewu. Nooo i mam spore zastrzeżenia do samego algorytmu sterowania. fachowcy od algorytmu albo są do bani albo wzieli na siebie za dużo i nie ogarnęli problemu. Nota bene francuzi, również zadni tam wybitni specjaliści od sterowania klimą w autkach, robią to jednak sporo lepiej.
Comment