Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Niestabilna awaria chłodzenia silnika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Niestabilna awaria chłodzenia silnika

    Witam
    Honda Civic 8 gen. benzyna 1,8 2007 r
    Wiem, że podobne tematy były ale ten problem jest chyba nietypowy. Po przejechaniu ok. 10 km i krótkim postoju na światłach silnik przegrzał się (strzałka na czerwonym polu) spod maski zaczęła lecieć para. Płyn chłodzący jest. Po wyłączeniu i dłuższym schłodzeniu silnika dało się odpalić i jechać. Jak tylko trzeba się było zatrzymać (piesi) temp. w górę i włączył się Check, w czasie jazdy temp spadała. Dojechałem do domu ok. 10 km. Następnego dnia awaria zniknęła, nawet Check samoistnie zgasł. Auto rozgrzane w czasie jazdy, potem postój, temp. normalna. Najgorszy rodzaj awarii bo niestabilny.
    Strach gdzieś dalej pojechać.
    Jaka może być przyczyna, gdzie szukać.
    Pozdrawiam
    Marek

  • #2
    sprawdź czy wentylator działa, sprawdź poziom płynu - zbiorniczek wyrównawczy, napełnienie chłodnicy
    Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
    Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez pomark Zobacz posta
      problem jest chyba nietypowy
      nic nietypowego.
      Typowe dla różnych marek i różnych silników.
      Najpierw sprawdź to co Lcfr napisał (uwaga - płyn w chłodnicy na zimnym silniku po dłuższym postoju)

      Comment


      • #4
        Płyn sprawdzony - napisałem w opisie problemu. Znajomy mechanik zasugerował, że pierwszym podejrzanym jest wentylator. To, że auto "samo się naprawiło" może wg niego być spowodowane tym, że silnik napędzający wentylator ma szczotki, które być może są już zużyte i chwilami dotykają komutatora i silnik chodzi, a czasami się zawieszają. Czy to jest możliwe?
        Drugi podejrzany to czujnik temp. płynu chłodzącego. Tylko czy gdyby był uszkodzony to byłby taki objaw, że temp. silnika zależy od prędkości jazdy?

        Comment


        • #5
          Plyn masz ale nie piszesz czy właściwych poziom w zbiorniczku i chłodnicy.
          Pod rugie wentylator można sprawdzić na krótko. Potem to podcinający się termostat. Co do czujnika to jak byl by uszkodzony to "na zawsze" a nie raz ok a raz zepsuty.
          Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
          Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

          Comment


          • #6
            Im szybciej jedziesz, tym mocniej chłodzisz.
            Jak nie jedziesz, bo stoisz w korku, albo jedziesz wolno w mieście, to NIE CHŁODZISZ.
            Chyba, że masz wszystko sprawne, to wowczas nie widzisz róznicy czy miasto, czy trasa i wszystko gra..

            Comment


            • #7
              Ogrzewanie działa??
              Bo do głowy przychodzi mi niedrożna nagrzewnica lub sama chłodnica, dlatego problemy pojawiają się podczas korków, jazdy po mieście.

              Comment


              • #8
                Dziękuje za odpowiedzi i porady.
                W odpowiedzi koledze Lcfr: napisałem "płyn sprawdzony" w sensie takim, że ilość jest odpowiednia w chłodnicy i zbiorniczku wyrównawczym.
                Kolego zadra: właśnie tak to opisałem, że jak nie jadę to temp. rosła bo NIE CHŁODZĘ.
                Problem w tym, że objawy przegrzewania ustąpiły samoistnie. Ponawiam pytanie: czy ktoś miał taki przypadek, że szczotki silnika wentylatora były na granicy zużycia i wentylator raz nie działał a potem znowu pracował bo szczotki silnika zaczęły dotykać do komutatora np. od wstrząsów?
                Pozdrawiam.

                Comment


                • #9
                  Tak gwałtowne wzrosty temperatur wskazują bardziej na brak drożności układu chłodzenia i z tym spotkałem się kilka razy, szczególnie zapchana nagrzewnica, w drugiej kolejności chłodnica, problemów z silnikami wentylatorów nigdy.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez pomark Zobacz posta
                    Problem w tym, że objawy przegrzewania ustąpiły samoistnie. Ponawiam pytanie: czy ktoś miał taki przypadek, że szczotki silnika wentylatora były na granicy zużycia i wentylator raz nie działał a potem znowu pracował bo szczotki silnika zaczęły dotykać do komutatora np. od wstrząsów?
                    kolego.. szukasz najbardziej nieprawdopodobnej awarii jaka sie może przydarzyć
                    stad każdy Cie kieruje na inną drogę
                    wentylatory uszkodzone widziałem kilka razy ale nigdy to nie były szczotki wieszające się a silnik spalony. ile lat ma Twoje auto i jaki przebieg- pytanie w sensie ile pracoway szczotki, które wytrzymują śmiało o 30lat... Widziałeś jak duże szczotki ma silnik od wentylatora?
                    prędzej cos jest z jego podłączeniem czy zwyczajnie padł silnik ale zawieszające się szczotki w tym wentylatorze to naprawdę dużo mniej prawdopodobne (choć pewnie nie wykluczone bo w życiu różne sa scenariusze)
                    dlatego napisałem, że warto zacząć od tego by sprawdzić czy wentylator w ogóle działa - sprawdzałeś ??? bo nie ma o tym info...
                    Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                    Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                    Comment


                    • #11
                      Jeśli wentylator działa prawidłowo (po sprawdzeniu) i objawy nie ustąpią, to ja najpierw zdemontowałbym wkład termostatu i trochę pojeździł bez niego.
                      Nieczęsta to przypadłość, ale termostat też może się przyblokować ograniczając pracę układu chłodzenia.

                      A jeszxze jedno.

                      Masz LPG ?

                      Comment


                      • #12
                        kolego pomark, zostaw wentylator w spokoju.
                        Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
                        szukasz najbardziej nieprawdopodobnej awarii jaka sie może przydarzyć
                        stad każdy Cie kieruje na inną drogę
                        Mechanik, ok, mechanikiem ale tu koledzy trochę wiedzą na temat tej Hondy
                        Teraz, tej wiosny mamy 2 tygodnie "zimy". Czy ogrzewanie gdy dasz na Max Hi ciepło, działa prawidłowo? (tzn. mam nadzieję że wiesz co znaczy definicja "prawidłowo". - sprawdź to).
                        no i oczywiście klu sprawy:
                        Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                        A jeszxze jedno.

                        Masz LPG ?
                        masz ?


                        Zamieszczone przez pomark Zobacz posta
                        Po przejechaniu ok. 10 km i krótkim postoju na światłach silnik przegrzał się (strzałka na czerwonym polu) spod maski zaczęła lecieć para. Płyn chłodzący jest. Po wyłączeniu i dłuższym schłodzeniu silnika dało się odpalić i jechać.
                        Czy czujesz tę sytuację którą opisałeś? ... poczuj....
                        10 km.. a silnik się gotuje. (no tu wiatrak nie ma nic do rzeczy.)
                        Płyn chłodzący jest? ..jak to sprawdziłeś? ... zakładam że jest tam gdzie oczami go widzisz, a ja zapytam a tam gdzie nie widać ...to też jest? jak to sprawdziłeś?
                        Po dłuższym schłodzeniu dało się jechać. Ok, jak chłodziłeś silnik? stojąc i zgaszony motor? tak? ...no tak się nie chłodzi silnika.
                        Widać że sytuacja Cię zaskoczyła i była panika, i mało co z tej sytuacji drogowej z autem rozumiesz.

                        To podpowiem tak, jedź tak samo i zrób aby silnik dokładnie tak samo się zachowywał, sprowokuj taką samą sytuację. I teraz, skoro twierdzisz, że silnik ma płyn, a wskazówka na czerwonym polu - tak?! ...no to oznacza, wg twojego myślenia że jak otworzysz ogrzewanie na Hi Max ciepło... to poleci z kratek nawiewu temp. taka, jaka jest wg wskazania i tej pary spod maski czyli jakieś 116stC ...czyli przykładając rękę do kratek nawiewu ....się poparzysz.
                        No taki jest twój opis i jesteś widać pewny tego co zauważyłeś (i opisałeś).
                        Nooo to sprawdź to, bo ja ci mówię, że w twojej sytuacji ni hu ..hu! z kratek nawiewu wrzątek nie poleci... dlatego zostaw went. w spokoju nie ruszaj go.

                        Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
                        Tak gwałtowne wzrosty temperatur wskazują bardziej na brak drożności układu chłodzenia
                        dostałeś podpowiedzi, ale jesteś małej wiary widać w kogoś kto trochę na temat działania układu chłodzenia wie i rozumie jak działa.
                        Last edited by rambo7; 07-05-2025, 07:56.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment

                        Working...
                        X