Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wentylatory się włączają, sprężarka nie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wentylatory się włączają, sprężarka nie

    Witam wszystkich
    Walczę z klima od zakupu.
    Do sedna
    Naciskam przycisk klimy. Wiatraki się włączają, sprzeglo na sprężarce nie. Ktoś napisze, że szczelina ale po podłączeniu 12 v na sprężarkę, sprzęgło się załącza. Po zmostkowaniu drutem gniazda przekaźnika, sprężarka się włącza i klima działa. Wymieniłem przekaźnik na omron (30 zł ale wszyscy piszą na aukcji że działa) i dalej nie działa mimo że wentylatory chodzą. Co jeszcze może być ? Może coś nie daje sygnału do przekaźnika by się zmostkowal ?

  • #2
    Termik na kompresorze.
    Rozumiem że gaz w układzie klimy jest na pewno i pisząc że Klima działa masz na myśli że chłodzi? Czy że startuje kompresor, bo to różnica.

    Uszkodzony przekaźnik omron najczęściej uruchamia klimę i po chwili się wyłącza..
    Last edited by slepak; 28-02-2025, 21:02.

    Comment


    • #3
      Termik wykluczam bo po zmostkowaniu gniazda przekaźnika klima działa a wszystko jest na jednym przewodzie. Czynnika nie wiem ile jest, ale zakładam że układ nie jest pusty bo po zmostkowaniu gniazda widać że sprzęgło zaczyna się kręcić, klima chłodzi bo temperatura wydmuchiwanego powietrza spada do 4 stopni. Bez zmostkowania wentylatory chodzą ale sprzęgło stoi w miejscu. Tak jak by przekaźnik nie dostawał sygnału że ma "puścić napięcie " dalej. Chyba że ciśnienie jest za małe i czujnik nie pozwala włączyć ale to czytałem że wentylatory by nie startowały.
      Last edited by Pompa69; 28-02-2025, 23:49.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Pompa69 Zobacz posta
        Co jeszcze może być ? Może coś nie daje sygnału do przekaźnika by się zmostkowal ?
        no może tak być. Sprężarka wejdzie do pracy ale w określonych warunkach temperatury otoczenia.
        Opis podałeś bardzo "wąski", nie wiemy czy na polu było +3stC czy +36stC? czy próby robiłeś zaraz po uruchomieniu silnika? czy po przejechaniu 30km? to ma znaczenie, a w opisie o tym nie ma słowa.

        Załóżmy że ktoś to czyta co tu napisano, a wpis mamy 28.02. czyli zima!
        zatem:
        Zamieszczone przez Pompa69 Zobacz posta
        aciskam przycisk klimy. Wiatraki się włączają, sprzeglo na sprężarce nie.
        bardzo dobrze - to świadczy o tym że układ pracuje wzorowo! systemy które mają czuwać nad uszkodzeniem układu pracują wzorowo. Nie ma prawa wejść do pracy sprężarka w zimę!
        Najmniejsze ustawienie w klimatroniku masz +16stC a potem już "Lo" - sprężarka nie ma prawa się załączyć jeśli na polu jest zimniej. Bo się popsuje.
        Nie możesz zmuszać sprężarki aby stał się agregatem zamrażarki.
        Jeśli zatem mostkujesz, to zmuszasz, jasne że wejdzie do pracy.
        Nie ma jednak prawować wejść do pracy jeśli na polu jest zimniej ... niż w kabinie.
        Bo, jeśli na polu masz np. +5stC to masz chłód za darmo. Układ "mądry" jest, wie że jest +5stC to nie załączy sprężarki. Bo to chłodziarka, nie zamrażarka.

        Jest luty, no marzec, jeśli chcesz mieć w lato sprawne auto, to zostaw sprężarkę w spokoju nie demoluj jej.
        Last edited by rambo7; 07-03-2025, 13:07.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Szczerze to mialem wiele aut ( obecnie mam tez fordy i seata) i tylko w starym vagu 98r nie szło włączyć klimy w mrozie, w innych klima chodzi cały czas więc nie wiem skad ten pomysł. Przecież klimatyzacja nie służy tylko do chłodzenia. Wymieniłem jeszcze raz przekaźnik, i termik na kompresorze ( sam termik ok ale gdzieś nie łączył na kablach w środku. Klimatyzacja działa normalnie (nawet na mrozie , temat do zamknięcia

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Pompa69 Zobacz posta
            w innych klima chodzi cały czas
            w Hondzie jest tak samo. Ale, tu musisz być precyzyjny z tym co piszesz . W Hondzie Klima chodzi cały czas, tak jak sobie to ustawisz nie ma żadnej "kolizji". Natomiast w Hondzie sprężarka pracuje tylko wtedy kiedy ma do tego odpowiednie warunki, zatem kiedy jest +5stC to ona nie załączy się bo jej max wydajność to +16stC jak widzisz na ustawieniach. Jak pisałem, ona pełni rolę chłodzącą nie jako zamrażalnik. Nawet nalogikę, weź, jeśli na polu masz +5stC ...to po kiego wuja sprężarka ma pracować? ..co ona ma chłodzić?
            Zamieszczone przez Pompa69 Zobacz posta
            innych klima chodzi cały czas więc nie wiem skad ten pomysł.
            może nie zwróciłeś uwagi, albo masz niepełną orientację, bo... są samochody jak Ford czy Toyota gdzie ma całkowicie inny rodzaj sprężarki.
            Na rynku jest około 5 rodzajów agregatów - sprężarek do samochodów.
            Fordy i np Toyoty nie posiadają w budowie sprężarki - tzw sprzegła - koła elektromagnesu.
            ...pewnie nie wiesz tym , stąd ...dziwna jest dla Ciebie Honda .
            Np. w Fordzie czy Toyocie sprężarka pracuje zawsze - nie ma możliwości jej wyłączenia. Bo taka jest jej konstrukcja "bebechy" ma całkowicie inne i działa na innej zasadzie niż ta w Hondzie.
            Dlatego w Hondzie popsuć sprężarkę jest trudno, bo jak np. układ jest rozprężony pozbawiony czynnika z jakiegoś powodu nieszczelny od mp. kamienia (dziura w skraplaczu) to sprężarka w H się wyłącza i "czeka" w spokoju jak układ będzie naprawiony to zadziała.
            W Fordzie i w Toyocie, nie ma takiej opcji, sprężarka pracuje cały czas, dlatego jeśli natychmiast się nie zatrzymasz i nie naprawisz uszkodzenia w układzie A/C to sprężarka pracując się zaciera i rozlatuje. Najlepiej jest, zatrzymać się, wozić krótszy pasek wielorowkowy i od razu zmienić pasek by pominąć sprężarkę, by się nie kręciła. Są to sprężarki tłokowe i pracują non stop, wydajność sterowana jest elektroniką poprzez skok tłoków sprężarki. Nie ma opcji zatrzymania tłoków, pracują non stop, nie ma opcji ustawienia A/ć żadnych nastawów aby Klimatyzacja pracowała, ale bez sprężarki.
            I tu Honda ma przewagę, jeśli w układzie A/C jest defekt. Klimatyzacja - precyzyjniej - Układ Zarządzania Klimatem działa nadal, ale bez sprężarki. Sprężarka jest uratowana.
            Jak zaglądasz pod maskę w Fordzie czy Toyocie to sprężarka nie ma sprzęgła - obraca się zawsze! nigdy nie stoi.
            Jak zerkniesz w Hondzie to przycisk A/C uruchamia koło elektromagnesu sprężarki - sprężarka pracuje, jak naciśniesz A/C OFF to sprężarka stoi. Układ klimatyzacji może pracować bez niej bez problemu.


            Zamieszczone przez Pompa69 Zobacz posta
            w innych klima chodzi cały czas więc nie wiem skad ten pomysł
            no ekologia panie "eko" tak zwane, wymyśla się sprężarki z niskimi oporami - zaletą ich jest właśnie ich konstrukcja ale wadą to, że jak coś się roszczeni w układzie to 1 leci sprężarka jakieś 2500 do widzenia. W hondzie nie ma takiej opcji.
            W F i T układ działa fajnie i dobrze ale warunek to zawsze całe życie 100% sprawności musi być zachowane. Jeśli nie masz paska na zmianę to od razu laweta\, nawet nie próbuj jechać bo masz po sprężarce.
            Więc stare dobre rozwiązanie jest w Hondzie. Dlatego jeśli zmuszasz sprężarkę do pracy ...bo nie rozumiesz że ona nie ma prawa działać wtedy kiedy nie ma prawa. No to ją popsujesz .
            Zamieszczone przez Pompa69 Zobacz posta
            Przecież klimatyzacja nie służy tylko do chłodzenia
            owszem służy również do usuwania wilgoci, ale z definicji sprężarka w pojeździe służy tylko i wyłącznie do chłodzenia, nie ma innych przeznaczeń.
            Zamieszczone przez Pompa69 Zobacz posta
            Wymieniłem jeszcze raz przekaźnik, i termik na kompresorze
            no pobawiłeś się, ale naprawdę nie było potrzeby .


            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            Opis podałeś bardzo "wąski", nie wiemy czy na polu było +3stC czy +36stC?
            jak już pisałem, nieco podałeś "wąski" opis niby tego problemu. (ale problemu nie ma i nie było ).
            Inna sprawa jest, jeśli byś odpowiedział na moje pytanie, bo związane było z tym, że da się w Hondzie uruchomić sprężarkę, ale w odpowiednich warunkach
            Jeśli byś się przejechał tym autem jakieś 15 km i silnik by się zagrzał (pod maską było by ciepło) i wtedy A/C ON - to sprężarka wtedy wejdzie do racy ale na chwilę, i zaraz się wyłączy, i jak się załączy ponownie to na kilka sekund i znowu się wyłączy.
            I do tego zmierzałem swoim wpisem byś silnik uruchomił i pojeździł by pod maską zrobiło się cieplej, i by się okazało że sprężarka działa .



            Zamieszczone przez Pompa69 Zobacz posta
            w innych klima chodzi cały czas więc nie wiem skad ten pomysł.
            tak jak pisałem, nie miałeś świadomości że jest 5 rodzajów sprężarek samochodach. Ford musiał w to pójść bo generalnie zawsze F paliły więcej niż Hwięc szuka się rozwiązań które nie będą zabierać KM silnikowy. A sprężarka jak wiadomo zabiera KM.
            Tak, że nie psujemy Hondy jeśli ona "mówi" że nie będzie robić za zamrażarkę to znaczy, że wie co robi .
            Więc, zima a lato jest różnica. Gdybyś to "sprawdzał" w lipcu +35stC to tego tematu by nie było.
            Zamieszczone przez Pompa69 Zobacz posta
            Klimatyzacja działa normalnie (nawet na mrozie , temat do zamknięcia
            Jak mówię, Układ Zarządzania Klimatem w Hondzie działa zawsze, nie ma znaczenia czy lato czy zima. Sprężarka w Hondzie działa tylko wtedy gdy są spełnione odpowiednie warunki.
            Nic z tym nie zrobisz ... nie walcz , zostaw, nie psuj Hondy .
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              "owszem służy również do usuwania wilgoci, ale z definicji sprężarka w pojeździe służy tylko i wyłącznie do chłodzenia, nie ma innych przeznaczeń."

              W dieslu n22 ma jeszcze funkcje grzania gdy silnik jest zimny i spełnionych jest kilka warunków.

              Uklad grzania gazem zalacza sie kompletnie automatycznie. Uzytkownik prawie nie ma wplywu na to. Jednoczesnie moze to byc poszlaka dlaczego diesle pala relatywnie duzo, jezdzac teraz na krotkich odcinkach

              Warunki zalaczenia ukladu:
              - temperatura cieczy chlodzacej silnik ponizej 75 stopni
              - temperatura zewnetrzna ponizej 5 stopni, ale nie mniej niz -30 stopni
              - pokretlo temperatury ustawione na dowolnej pozycji z wyjatkiem "Lo"
              - wlaczona dmuchawa

              Comment

              Working...
              X