Witam od dłuższego czasu borykam się z problemem parowania szyb w mojej Hondzie, a wszystko zaczęło się gdy przestała działać klima byłem w serwisie sprawdzili wszystko okazało się że chłodnica do wymiany bo miała nieszczelność, chłodnice wymienili odgrzybili układ, nabili, filtr kabiny wymienili, i od tamtej pory bez włączonej klimy praktycznie nie da się jeździć, włączam sam nawiew i po paru sekundach wszystkie szyby mam zaparowane, parują bez względu na pogodę i kierunek nawiewu, filtr kabinowy wymieniałem już dwa razy na węglowy także to na pewno nie to, może ma ktoś jakieś sugestie o co może chodzić?
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Parowanie szyb po wyłączeniu klimy
Collapse
X
-
Wygrzej hanke , pojeździj z ogrzewaniem żeby było gorąco i uchylaj szyby co jakiś czas.
Przewietrz auto.
Sprawdź czy masz mokre dywaniki pod schowkiem, koło pedałów , z tyłu za siedzeniami , w bagażniku w miejscu koła zapasowego.
Filtr kabinowy wymieniony?
I nie włączaj klimy przez kilka dni. Przewietrz , wygrzej .
Jak autem więcej parkujesz jak jeździsz przy tej pogodzie to będzie normalne zjawisko dlatego wygrzej , przewietrz.
I poczytaj , poszukaj na forum - wątków jest od zaje.... jak goście radzą sobie z parowaniem , zalewaniem Hondy.
-
Zrób tak jak się robi po praniu tapicerki. Nagrzewnica elektryczna (tzw. farelka) na kilka godzin albo odpalasz silnik, grzania na maks. i szyby lekko uchylone. Oczywiście dywaniki wyjęte, tylna blenda wyjęta (od bagażnika).Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.
Comment
-
Zamieszczone przez Bociej994 Zobacz postawszystko zaczęło się gdy przestała działać klima
Powodem była nieszczelność chłodnice wymieniono.
Warunki zewnętrzne w PL ostatnio są dość dżdżyste i wys. wilgoć, więc to normalne.
Ja jeżdżę bez sprężarki klima załączona (ale A/C OFF) i nieco uchylam zawsze okno pasażera szczególnie jak jadę sam. Wietrzenie to kluczowa sprawa.
Do tego odtłuść szyby, szczególnie czołową, polecam zacząć od octu, i nie żałuj szmaty i ostu, wycierasz na mokro dokładnie raz po razie mokro, potem wycierasz do suchego, mokro do sucha i tak 4-6 razy.
Zauważysz że po 2-3 wycieraniu nadal są smugi tzn że nadal jest tłusta. Wycierasz tak długo aż przestaną sie robić smugi.
(będzie śmierdzieć ale po 10 min wywietrzeje).
Pojeździ i sprawdź efekt.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Zamieszczone przez m26 Zobacz postaA sprawdziłeś czy obieg wewnętrzny jest wyłączony?
Comment
Comment