Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Niewidoczne piktogramy panelu ogrzewania przed naciśnięciem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Niewidoczne piktogramy panelu ogrzewania przed naciśnięciem

    Od razu napiszę -nie mam instrukcji obsługi panelu ogrzewania, a to z nim jest problem.
    Rok temu grzebałem w konsoli środkowej. Wiecie: naprawa wyświetlacza, radia itd...
    Od tamtej pory nie wyświetla nic, dopóki nie wcisnę jakiegoś przycisku (np: nawiew na szybę, mode, regulacja +, -)
    Dopiero wtedy dana-pojedyncza funkcja zostaje kolejno wyświetlona.
    A już najbardziej mnie irytuje włączanie się (gdy wciskam AUTO) wentylatorów na maksa i to w pozycji domyślnej! (na nogi!, panel nie pamięta poprzednich ustawień!)
    Pytanie 1 brzmi: Czy jest jakaś metoda adaptacji panelu?
    Pytanie 2 brzmi: Jak korzystacie z tego panelu, gdy chcę mieć grzanie na twarz, lub szybę, trzy kreski nawiewu bez tej całej "gry wstępnej" tzn ja Wciskam "AUTO" co mam wciskać?
    Przepraszam, ale cholernie mnie to zaczęło irytować, i się zaciąłem jak stara kaseta,a może "to" tak ma być...
    Last edited by Waflo; 14-12-2020, 20:51.

  • #2
    to ustalmy co jest prawidłowo, a co nie jest?
    Zamieszczone przez Waflo Zobacz posta
    nie wyświetla nic, dopóki nie wcisnę jakiegoś przycisku
    może zapomniałeś jak było, ale dokładnie tak ma być i to jest prawidłowo. Wyświetlacz jest czarny, nie pokazuje i nie pokaże żadnych nastaw jeśli nic z układu zarządzania klimatem nie jest włączone. .
    panikujesz .
    Ma być czarno. I masz czarno. Tak ma być.
    Zamieszczone przez Waflo Zobacz posta
    Dopiero wtedy dana-pojedyncza funkcja zostaje kolejno wyświetlona.
    prawidłowo, tak ma być i tak jest w sprawnym aucie.
    Zamieszczone przez Waflo Zobacz posta
    A już najbardziej mnie irytuje włączanie się (gdy wciskam AUTO) wentylatorów na maksa i to w pozycji domyślnej! (na nogi!, panel nie pamięta poprzednich ustawień!)
    AUTO rządzi się swoimi prawami, nie po to dajesz AUTO i nie po to cedujesz odpowiedzialność na AUTOmat aby pamiętał to co zostawiasz w ..... trybie pół-automatycznym, (no co Ty nie szalej ).
    AUTO jest autonomiczne, robi tak... jak uzna AUTO za stosowne i nic z tym nie zrobisz. AUTO decyduje samo i autonomicznie, co jak i gdzie będzie dziać. Niczego nie pamięta bo nie ma takiej opcji, AUTO indywidualnie samo decyduje w określonym czasie gdzie jak ile będzie wiało dmuchało pitoliło. Nie po to wymyślono AUTO abyś w to ingerował, czy chciał mieć tak, jak sobie to wyobrażasz. .
    Zamieszczone przez Waflo Zobacz posta
    -nie mam instrukcji obsługi panelu ogrzewania, a to z nim jest problem.
    no wiec właśnie, zagalopowałeś się
    Problem jest w tym że chyba nie miałeś żadnego wcześniej klimatronika? bo w panelu po tym co opisałeś, nie ma absolutnie żadnego problemu z jego działaniem .
    Zamieszczone przez Waflo Zobacz posta
    Pytanie 1 brzmi: Czy jest jakaś metoda adaptacji panelu?
    w tym momencie szalejesz ...... ewidentnie potrzebujesz Instrukcji Obsługi. Skoro widać że nie masz pojęcia o działaniu Klimatronika to pomysł adaptacji sprawnego Klimatronika pod swoje "widzimisię" to jakieś kuriozum .
    Zamieszczone przez Waflo Zobacz posta
    Pytanie 2 brzmi: Jak korzystacie z tego panelu, gdy chcę mieć grzanie na twarz, lub szybę, trzy kreski nawiewu
    ..ooooo !!
    i to jest konkretne pytanie ! bardzo dobre pytanie - na które znajdziesz odp w Instrukcji Obsługi... lub jeśli ktoś napisze .
    Zamieszczone przez Waflo Zobacz posta
    Jak korzystacie z tego panelu,(...) bez tej całej "gry wstępnej" tzn ja Wciskam "AUTO" co mam wciskać?
    to jest bardzo dobra druga część poprzedniego pytania .
    Odpowiedź jest w Instrukcji Obsługi lub jeśli ktoś napisze. (choć już po moim powyższym wpisie powinieneś się nieco domyśleć ... ).
    Zamieszczone przez Waflo Zobacz posta
    Przepraszam, ale cholernie mnie to zaczęło irytować,
    nie ma co przepraszać, wiesz ilu ludzi to wqu...wia!? ...a wiesz ilu ludzi nie potrafi tego obsługiwać? ..... a wiesz ilu ludzi się na mnie obraziło i jadą po mnie jak po burej suce ... że ich sprowadziłem na ziemię.

    Zapamiętaj jedno: AUTO to jest AUTO oznacza totalnie oddanie działania pod władanie ustrojstwa AUTO - amen, kropka i koniec. ... Czy to jest jasne ??? Mówiąc inaczej nie masz KOMPLETNIE nic do gadania.
    Jedyna rzecz w AUTO - wyłącznie jedyna - tylko i wyłącznie to nastawienie Temperatury.
    Decydując się na:
    AUTO i ustawienie 21stC - to jest KONIEC twoich nastaw. KONIEC. Wszystko co będzie się działo od tego momentu realizuje AUTO-mat.
    Oddajesz pełnie władzy dla AUTO więc nie masz nic do gadania AUTO realizuje to co ma nakreślone fabrycznie w Procedurze Zarządzania Klimatem.
    Cokolwiek dotkniesz innego w tym trybie wychodzisz z trybu AUTO.
    Wracając do powyższego ...tzn tej idei aby AUTO działało tak jak sobie to wyobrażasz...? tak? ...a to musiałbyś napisać program "dla siebie" i poprosić Hondę by wgrała tobie Twój indywidualny sposób prowadzenia działania Układu Zarządzania Klimatem. (nie wiem, pojechać do fabryki albo nie wiem gdzie).
    Bo wszystkie w każdej Hondzie UZK realizują to co zostało zaprogramowane firmowo w fabryce. Każde AUTO w każdej Hondzie działa tak samo. Jak chcesz by w twojej działało inaczej to musisz napisać program do tego albo zlecić to komuś. Oczywiście ironizuję, bo nikt tego nie zrobi.
    Ustawienia takie jak chcesz by były oczywiście da się to zrobić i jest to banalne ... tylko że możliwie do zrealizowania WYŁĄCZNIE w trybie półautomatycznym (manualnym).

    Zerknij tu, jeden z użytkowników ma podobne "problemy" kompletnie nie kuma działania UZK, do tego żąda od UZK niemożliwego, a jak już się zorientował że nie zna zasad działania UZK to dał sobie spokój... a niektórzy wtórują jeszcze takie teksty jak ten ostatni , o czym to świadczy? ...no chyba nie o mnie .Klima latem działała różnie, grzanie zimą działa różnie.

    Ty też ustawisz AUTO przy -10stC i dasz nastawę +21ctC? jeden i drugi piszący wymaga rzeczy niemożliwych do zrealizowania w 15 minut, i na 100% nie czytali Instr Obsługi.
    Last edited by rambo7; 15-12-2020, 08:30.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      panikujesz .
      Zgadza się spanikowałem. Zdecydowanie wolę manualne sterowanie...jestem prostym człowiekiem ze wsi
      Dziś wcisnąłem magiczny przycisk "Mode" i jakiś trybik w mózgu mi się odblokował, bo włączyło się coś blisko... czego chciałem.
      Od dziś nie używam trybu AUTO, choć to taki wielki przycisk, myślałem że mądrzejszy od innych... Aczkolwiek dręczy mnie jeszcze,czemu to wieje na maksa i co ...nie przestaje? Masakra... dobra, idę się dokształcić
      W każdym razie Wielkie Dzięki ze chciało Ci się rozwinąć temat, mimo ze kilka dni temu faktycznie ktoś zaczął podobny...

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Waflo Zobacz posta
        Zdecydowanie wolę manualne sterowanie...jestem prostym człowiekiem ze wsi
        to nie chodzi o to skąd jesteśmy, bez przesady . UZK - AUTO działa dobrze tylko w określonych warunkach. Dla mnie AUTO ma sens jedynie w upalne lato, a i to nie zawsze mi odpowiada bo "gra wstępna" to od razu wichura. Kilka razy taka wichura i po kilku latach komutatory w silniku wiatraka nawiewu się psuje, plaga jest usterek silników wiatraka, co widać od razu w allegro bo wiatraki lub silniki do wiatraka do UFO kosztują nie mało.
        Zamieszczone przez Waflo Zobacz posta
        Dziś wcisnąłem magiczny przycisk "Mode" i jakiś trybik w mózgu mi się odblokował, bo włączyło się coś blisko... czego chciałem.
        po prostu wyszedłeś z trybu AUTO i wprowadziłeś w tryb półautomatyczny. UZK nadal będzie realizował działanie Klimatronika ale pod Twoje dyktando, pod Twoje warunki a nie pod warunki programu zarządzającego klimatem.
        Wtedy dostajesz dokładnie to czego oczekujesz, proste . No i takie to auto w zimę, o dupe robić. Ja AUTO użyłem kilka razy jak auto było nowe by zobaczyć jak to działa, zobaczyłem, doświadczyłem i podziękowałem i nie używam.
        Zamieszczone przez Waflo Zobacz posta
        Od dziś nie używam trybu AUTO
        ...popatrz .. jak to człowiek szybko się uczy . W lato sprawdź, jak będzie na polu +30stC i wejdziesz do auta. Wtedy sprawdź działanie AUTO i daj mu szansę podziałać tak z 30 min to zobaczysz w jaki sposób realizuje Zarządzanie Klimatem. MI to również nie odpowiada, ale są osoby które mają cierpliwość i czekają aż AUTO samo doprowadzi do końca nastawy które mu zadasz.
        Zamieszczone przez Waflo Zobacz posta
        to taki wielki przycisk, myślałem że mądrzejszy od innych...
        lepiej wygląda niż realizuje zadania to fakt.
        Zamieszczone przez Waflo Zobacz posta
        Aczkolwiek dręczy mnie jeszcze,czemu to wieje na maksa i co ...nie przestaje?
        .. no bo to jest twoje żądanie! wieje na MAxa bo Ty jako użytkownik jesteś niecierpliwy przecież chcesz mieć zadaną temperaturę którą zadałeś jak najszybciej, a nie za 35 min? prawda? .
        Tak że przestanie ...za pół godziny.
        Nooo AUTOmat robi wszystko, korzysta z wszelkich możliwych sposobów aby Tobie zrobić dobrze i jak najszybciej, dlatego wieje na MAxa na początku przez 5-15 min w zależności od temperatury zewnętrznej.
        AUTO Zbiera informacje z różnych czujników i tak żongluje sam nastawami aż doprowadzi jak najszybciej do zadanej przez użytkownika temperatury wnętrza.
        Sposób realizacji procesu mi nie odpowiada, widzę że Tobie też, ale są osoby którym to odpowiada .
        Dlatego jest opcja że sam sobie przyciskiem MODE ustawisz kierunki takiej jakie chcesz mieć Ty. Siłę nawiewu taką jak chcesz mieć TY, i Klimatronik realizuje to zadanie. i nie wqu...wia. dziła i jest ok.
        W zimę, to sugeruję jeszcze takie rozwiązanie:
        - sprężarka jest ci do niczego nie potrzebna czyli A/C ustaw OFF. Wtedy... nie będą napieprzać wiatraki chłodnicy, bo jeśli będzie nastawione A/C ON - to wiatraki chłodnic ida na maxa. Nie ma żadnego uzasadnienia aby w zimę napieprzały od uruchomienia silnika.
        - jedyny moment kiedy w zimę będzie potrzebna sprężarka to pogoda, - mokra, dżdżysta, wilgotna gdy parują szyby. To jedyny moment gdzie jest sens ustawić A/C ON.
        Ja od września do maja praktycznie cały czas mam A/C OFF (chyba że szyby zachodzą parą to ON), Nawiew najczęściej na 2-3 kreski i trybem MODE zmieniam tylko kierunki wiania.
        To wszystko. Zawsze jestem zadowolony i zawsze jest tak jak chcę.

        ...a tej instrukcji to weź nie czytaj, bo to najgłupsza instrukcja jaką czytałem ... jak coś zrozumiesz to weź wytłumacz .
        Last edited by rambo7; 16-12-2020, 08:11.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          - sprężarka jest ci do niczego nie potrzebna czyli A/C ustaw OFF.
          No i kolejna rzecz, o której zwykły człowiek nie pamięta. Natomiast wentylator zawsze staram się oszczędzać, ale... tak źle, a tak niedobrze, bo... podobno na niskich obrotach palą się rezystory (czasem czuć ten specyficzny zapach). Po prostu nie używam ciągle.
          Tak jak napisałeś, może to skończyć się wymianą i wydaniem kilku stówek.
          Instrukcje w takim razie sobie daruję (może ...w jakiś zmowy wieczór jednak ją znajdę), a rozkminię jak najszybciej uzyskać żądany efekt - takie czasy

          Comment


          • #6
            Wentylatory chłodnic skraplacza A/C i wentylator cieczy chłodzącej silnika nie załączą się jak będzie ustawienie A/C OFF.
            Wentylator nawiewu (kabinowy) wygląda tak jak pracuje zbyt często lub na wysokich obrotach: zobacz jak wygląda komutator wpis #88.
            Witam wszystkich mam do was pytanie a mianowicie mam problem z nawiewem. Mowiąc krótko nie działa ani klima ani nawiew. Najpierw z nawiewu było słychać buczenie a póżniej zdechł totalnie . Macie może jakieś sugestia co mogła się popsuć?


            Silniki są identyczne jak w modelu 7 generacji ale wentylator w 8 genie jest 2 x większy czyli za słaby silnik do tak dużej powierzchni roboczej wentylatora. Dlatego w 7 genie działają 20 lat w 8 genie 9 lat.
            Rezystory nie padają od niskich obrotów - to niepotwierdzone informacje.
            Nie używać wentylatora w 8 gen to udręka, kabina jest tak szczelna że nie idzie jechać na wyłączonym wentylatorze kabinowym, z grawitacyjnym dopływem powietrza. Zazwyczaj wentylator musi być załączony zawsze.
            A jak filtr kabinowy jest brudny to już obowiązkowo musi być wentylator zawsze załączony. Uchylenie okna mało daje, a do tego szumy i głośno.
            Zapach... no zapach spalonej instalacji komutatora i kabli (jak się silnik elektryczny kończy) to chyba czuł każdy.
            Natomiast jeśli mówisz o zapachu stęchlej klimy to inna sprawa. U mnie nic nie śmierdzi bo 3/4 roku jazda jest na AC/ OFF wiec nie kiszę skorpin w parowniku i nic nie śmierdzi.
            Instrukcja jest napisana dość trudnym językiem, tu już się wiele dowiedziałeś co, jak i dlaczego, więc wystarczy ustawić po swojemu. Instrukcja jest tak napisana że nie opisuje co się dzieje w czasie i w różnych warunkach, a tu każdy ma nieco inne spostrzeżenia z pracy tego narzędzia jakim jest klima. W każdym razie, nie zawsze jest tak że jak coś działa nie logicznie lub ma bardzo dużą bezwładność, to jest popsute .
            Kierownik Działu Diesla

            Comment

            Working...
            X