Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Klima latem działała różnie, grzanie zimą działa różnie.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Klima latem działała różnie, grzanie zimą działa różnie.

    Moi drodzy. Przestudiowałem posty do 2015 i nie znalazłem nic sensownego. Poza jednym w którym wynikła kłótnia i wątek zamknięto. Typer FN2. Latem nawiew zimnego powietrza jakby się zacinał. Kliknięcie w AC on/off pomagało. Teraz zima a z nawiewów leci tylko ciepłe powietrze. Choć ze dwa , trzy razy była Afryka. Zawsze mam włączone Auto i nie piszcie, że zimą to nie działa bo przez 5 lat działało super. Przy minus 10 marznę w aucie. Wrzucenie w tryb testowy z klawiatury (auto + mode) wartość otwarcia mieszalników to F0. Czyli coś nienormalnego. Co koledzy/koleżanki radzą aby rozwiązać ten problem?

  • #2
    F0 to 100. Czyli max ciepło.

    Comment


    • #3
      przeczytałem wpis 5 razy i ...nie wiem o co chodzi? i w czym problem? i z czym walczysz?
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Ogrzewanie nie zawsze działa. Tak jakby coś się przycinało. Z nawiewów leci maksymalnie lekko ciepłe powietrze (ale czasami jest dobrze).

        Comment


        • #5
          Czyli wychodzi na to, że ogrzewanie nie zawsze mocno grzeje, i chłodzenie nie zawsze mocno chłodzi ?
          Zamieszczone przez Kutel Zobacz posta
          Przy minus 10 marznę w aucie.
          no ale to chyba nie w tym, ani nie w zeszłym roku, w PL nie notowano takich temperatur.
          Z opisu wynika że nie chcesz słuchać i nie przyjmujesz do wiadomości sugestii, co by wskazywały że nie rozumiesz działania układu Zarządzania Klimatyzacją.
          Z góry więc i ja uprzedzam że nie chce się sprzeczać, ale próbujesz uzyskać coś... czego ustawić się nie da w taki sposób jak opisujesz.
          Nie doszukuj się w swoim aucie usterki bo mój (Układ Zarządzania Klimatem) działa tak samo = czyli identycznie a wiem że usterki żadnej nie mam.

          NIe twierdzę że usterki nie masz bo ja nie jasnowidz, ale przedstawiasz jakąś wizję która jest bardzo niejasna, mętna i mętnie opisana.
          Zamieszczone przez Kutel Zobacz posta
          Latem nawiew zimnego powietrza jakby się zacinał. Kliknięcie w AC on/off pomagało
          rozwiń. Całe lato? ... mało to precyzyjne. Lato bywa różnie raz +36stC raz +18stC.

          pisesz,
          Zamieszczone przez Kutel Zobacz posta
          Zawsze mam włączone Auto i nie piszcie, że zimą to nie działa
          Zamieszczone przez Kutel Zobacz posta
          Kliknięcie w AC on/off pomagało.
          nie ma konsekwencji w twoim pisaniu i działaniu.
          Jeśli zawsze masz załączone AUTO - co to oznacza? /// tutaj nie podajesz jakie masz nastawy temp. zakładam że komfortowe +21stC///
          Czyli AUTO i +21stC i tak jeździsz cały rok.
          Można, ale nie możesz żądać od UZK aby realizował proces natychmiast, bo ma on pewną bezwładność i potrzebuje on czasu na dostosowanie się do wprowadzonych nastaw.
          O warunkach nie piszesz nic.
          Warunki są kluczowe.
          Jest rzeczą oczywistą że w upał AUTO będzie działać inaczej, w umiarkowanej temp np 24stC na polu będzie działać inaczej i w niskich +12stC będzie działać inaczej.
          Prawdopodobnie odbierasz że poza okresem lata UZK działa jakby nie tak sprawnie jak w lato i czasem produkuje nie taki klimat jaki się spodziewasz otrzymać z zadanych nastaw.
          Zamieszczone przez Kutel Zobacz posta
          nie piszcie, że zimą to nie działa bo przez 5 lat działało super.
          UKZ działa również w zimę, tyle że nastawa AUTO przy -10stC działa inaczej niż przy +10stC a jeszcze inaczej przy +30stC.


          Zamieszczone przez Kutel Zobacz posta
          Przy minus 10 marznę w aucie.
          na jakim odcinku? nie piszesz.
          Czy na odcinku 5-10km?
          czy po 25km i 100km też?

          Zamieszczone przez Kutel Zobacz posta
          Kliknięcie w AC on/off pomagało
          ....aaa czyli jednak nie AUTO.
          Zauważyłeś że AUTO nie realizuje procesu tak... jak byś oczekiwał. Jednocześnie zauważyłeś że gdy sprężarkę zmusisz do pracy w pół automacie to jest lepiej.
          Dla UZK pomogłeś zrealizować proces szybciej. Po prostu szybciej. Pewnie miałeś jakąś krótką trasę np do sklepu. AUTO też by sobie poradziło ale na dłuższym dystansie ma większą bezwładność nie działa gwałtownie i wolniej, mniej dynamicznie realizuje dostosowanie do założonej temp.
          Im mniejsza różnica temp 2 ośrodków tym wolniej zachodzi dostosowanie do zapodanej temp. w nastawach.
          Odczuwasz właśnie to że AUTO nie działa jak by się "zacina", nie zacina bo jak ręcznie wyjdziesz z AUTO i wymusisz ręcznie to działa.
          Zamieszczone przez Kutel Zobacz posta
          Teraz zima a z nawiewów leci tylko ciepłe powietrze.
          Dużo sprzeczności w tym co napisałeś jednocześnie nic nie opisałeś precyzyjnie.
          Co masz nastawione? konkretnie?
          Rozumiem że masz AUTO ? i temp "Lo" i leci ciepło?
          A próbowałeś nastawę A/C OFF i "Lo" ? czy to odrzucasz bo nie bedziesz tego nastawiał? ...chcesz by leciało do środka kabiny to co jest na zewnątrz np dziś -5stC to ma lecieć -5.

          Zamieszczone przez Kutel Zobacz posta
          Teraz zima a z nawiewów leci tylko ciepłe powietrze. Choć ze dwa , trzy razy była Afryka. Zawsze mam włączone Auto
          no ok ale co było nastawione ? AUTO? tak i co jeszcze? temp "Hi" max ciepło?


          Zamieszczone przez Kutel Zobacz posta
          Wrzucenie w tryb testowy z klawiatury (auto + mode) wartość otwarcia mieszalników to F0.
          nie wiem czy 100stC czy 100% otwarcia zaworu nagrzewnicy mieszalnika? bo to jest różnica zasadnicza.

          Zamieszczone przez Kutel Zobacz posta
          wartość otwarcia mieszalników to F0. Czyli coś nienormalnego.
          w przypadku nastawy "Hi" to prawidłowo.

          Zamieszczone przez Kutel Zobacz posta
          Co koledzy/koleżanki radzą aby rozwiązać ten problem?
          na razie to jest problem z tym że nie podajesz żadnych konkretnych informacji i nie opisałeś an jednej sytuacji precyzyjnie. Nie wiem nawet jakie nastawy stosujesz.
          Zamieszczone przez Kutel Zobacz posta
          Teraz zima a z nawiewów leci tylko ciepłe powietrze. Zawsze mam włączone Auto i nie piszcie, że zimą to nie działa
          teraz jest jesień i temperatury jesienne.
          Masz ustawione AUTO i jaka temp? (niewiadomo) na polu -5stC (dziś) i ...lecie ciepłe. (aby się do tego odnieść to musimy zatrudnić jasnowidza co by powiedział co tam było nastawione?)

          Generalnie jesteś obrażony na Hondę ... i być może zaraz się obrazisz na adwersarza.
          Last edited by rambo7; 03-12-2020, 12:24.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Po kolei
            1. Kolega ma nieaktualne dane pogodowe. . Przedwczoraj u mnie było -16, wczoraj -12, dziś rano -5. Po drugie nie pisałem, że mieszkam w Polsce.
            2. Jak na razie żadnych sugestii nie było , więc nie mam czego przyjmować do wiadomości. Znakomicie wiem jak działa układ klimatyzacji i wentylacji w samochodzie. Chciałbym tylko namierzyć z Waszą pomocą usterkę, która mnie wkurza.
            3. Mówiąc całe lato mam na myśli okres kiedy używam klimatyzacji do schłodzenia wnętrza pojazdu.
            4. Tak. Ustawione mam cały czas na 21st. Zdaję sobie sprawę z tego , że przy różnych temperaturach efekt może być inny. I tak było.
            5. Biorę pod uwagę odcinki powyżej 20 km. Kiedy silnik jest w pełni dogrzany.
            6. Jednak AUTO. Nie czytasz ze zrozumieniem. Pisałem, że gdy pojawia się usterka (na AUTO) wyłączenie i włączenie sprężarki poprawiało sytuację. I nadal AUTO.
            7. Mam nastawione tak jak pisałem AUTO i 21st. Nie nastawiam na LO bo zimą oczekuję ciepłą w aucie.
            8. Nie ma znaczenia czy 21st czy hi.
            9. zgodnie z instrukcją kolegi powyżej odczytałem wartość mieszalnika
            10. bardzo lubię moją Hondę, kolegę kierownika niekoniecznie

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Kutel Zobacz posta
              1. Kolega ma nieaktualne dane pogodowe. . Przedwczoraj u mnie było -16
              chyba w zamrażalniku.
              Zamieszczone przez Kutel Zobacz posta
              Po drugie nie pisałem, że mieszkam w Polsce.
              no to czemu nie piszesz? to jest polskie forum i jeśli nie piszemy tych szczegółów skąd mamy wiedzieć że to Antarktyda? generalnie mało piszesz konkretów... a to nie forum jasnowidzów . Jeśli ktoś nie pisze o warunkach Antarktydy, to z definicji piszemy o warunkach Polskich, takie są niepisane zasady.

              Zamieszczone przez Kutel Zobacz posta
              Chciałbym tylko namierzyć z Waszą pomocą usterkę, która mnie wkurza.
              ok, ale podaj jeden chociaż przykład opisz go, od uruchomienia do zgaszenia, warunki zewnętrzne , dystans, nastawy UZK, itd itp.
              Zamieszczone przez Kutel Zobacz posta
              3. Mówiąc całe lato mam na myśli okres kiedy używam klimatyzacji do schłodzenia wnętrza pojazdu.
              tak to tylko jasnowidz, ja się nie podejmę analizy to jest zbyt ogólnie podane.
              Zamieszczone przez Kutel Zobacz posta
              4. Tak. Ustawione mam cały czas na 21st. Zdaję sobie sprawę z tego , że przy różnych temperaturach efekt może być inny. I tak było.
              no bo tak jest. Tu nie ma żadnych anomalii.
              Zamieszczone przez Kutel Zobacz posta
              Nie czytasz ze zrozumieniem.
              ... uważasz że ze zrozumieniem podajesz informacje?

              Zamieszczone przez Kutel Zobacz posta
              że gdy pojawia się usterka (na AUTO) wyłączenie i włączenie sprężarki poprawiało sytuację. I nadal AUTO.
              ustalmy że na razie to nie ma żadnej usterki.
              To że w nastawie AUTO i ..........temp 21stC ..to muszę się domyślać......... bo nie piszesz tych szczegółów, ...znowu... nie mam kompletnie (jasnowidzem nie jestem) w jakich warunkach temp zewnętrznej .... wyjście z trybu AUTO i przejście w tryb manualny zmuszasz do pracy sprężarkę to znaczy że ... wszystko jest sprawne! nie ma tu żadnej usterki.
              Po prostu AUTO nie realizuje twojego "widzimisię" , skąd doszukujesz się tu usterki?
              Nie mam zielonego pojęcia (jak mam analizować tą sytuację) w jakich warunkach to zaszło ... upierasz się przy usterce a nie chcesz podać istotnych informacji o konkretnej sytuacji.
              Oczekujesz po takim przedstawieniu sprawy czego... że tu jakieś jasnowidzące gremium powie Ci na temat usterki ...? no to zobaczymy .

              Zamieszczone przez Kutel Zobacz posta
              Mam nastawione tak jak pisałem AUTO i 21st. Nie nastawiam na LO bo zimą oczekuję ciepłą w aucie.
              no ale pisałem, po co Ci AUTO w zimę?
              piszesz że nie grzeje że -10stC i Ci zimno. Kompletnie nie rozumiem tej nastawy w takich warunkach? Ja jeszcze w życiu nie nastawiłem 21stC w zimę gdy mam 0stC a co dopiero -10stC lub więcej!?
              No to zapytajmy - kto z forumowiczów ustawia w zimę przy -10stC AUTO i 21stC ?
              Jest taki? ...śmiało pisać .
              Zamieszczone przez Kutel Zobacz posta
              Nie ma znaczenia czy 21st czy hi.
              jak to nie ma ...oczywiście że ma.
              Zamieszczone przez Kutel Zobacz posta
              zgodnie z instrukcją kolegi powyżej odczytałem wartość mieszalnika
              no, czyli otwierasz mieszalnik na MAx (a nie że temp jest 100stC!) ... otwarty a wpuszczasz powietrze przy -10stC ze sprężarki :ble: (chłodzisz) i nastawiasz 21stC.?? ... no, ja się nie dziwię że AUTO zdurniało... :ble: każdy by zdurniał. Jak może być inaczej i pisać że marzniesz nastawiając tak karkołomne nastawy?
              Czy wiesz jak to działa?
              Skoro wiesz to opisz ... Opisz to działanie - to co nastawiłeś - jeśli potrafisz opisać to mnie przekonasz że wiesz jak działa Układ Zażądania Klimatem.
              Bo jeśli piszesz to co piszesz i na dodatek twierdzisz że coś nie tak. No to ja mam duże wątpliwości że panujesz nad tym co robisz.

              Zamieszczone przez Kutel Zobacz posta
              bardzo lubię moją Hondę, kolegę kierownika niekoniecznie
              aaa nie, no to jest normalne, .. to że nie piszę tak jak byś sobie życzył i nie zgadzam się z twoim spojrzeniem na sprawę to czemu od razu masz nie lubić? ... Ty masz / chcesz się czegoś dowiedzieć, wyciągnąć wnioski, a być może naprawić.
              Jak powiedziałem,
              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              Z góry więc i ja uprzedzam że nie chce się sprzeczać,
              co podtrzymuję, ale piszesz tak prowokacyjnie ...że nie spsób z tobą polemizować na temat działania Układu Zarządzania Klimatem.
              Ja działanie UZK znam doskonale, i dlatego pozwalam sobie na kontestację tego co piszesz i jak piszesz ... to się nie trzyma kupy nic, a nic.

              Zamieszczone przez Kutel Zobacz posta
              Poza jednym w którym wynikła kłótnia i wątek zamknięto.
              no wiec aby się nie skończyło tak jak samo to bądź merytoryczny i walcz na argumenty a nie na emocje w dyskusji . Będzie korzyść dla Ciebie i dla innych czytających.
              Nie przedstawisz nadal żadnych konkretów ani jednego opisu dziania, czy boisz się że wytknę Ci że jednak nie potrafisz ustawić klimy?

              Zamieszczone przez Kutel Zobacz posta
              Ogrzewanie nie zawsze działa. Tak jakby coś się przycinało. Z nawiewów leci maksymalnie lekko ciepłe powietrze (ale czasami jest dobrze).
              potrafisz opisać co i jak nastawiasz od uruchomienia do zgaszenia silnika? łącznie z opisem dystansu jaki zrobiłeś? łącznie z informacjami o stanie cieczy chłodzącej przed i po jeździe?
              to opisz. Polegamy tu wyłącznie na opisie użytkownika, to nie forum jasnowidzów .

              Jeśli ktoś tu na forum, na podstawie treści z tych 3 wpisów potrafi ustalić (domniemaną) usterkę to kłaniam się w pas dla takiego fachowca.
              Last edited by rambo7; 04-12-2020, 11:52.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Czy przy ustawieniu np 20st masz f0 i wieje chłodem przy rozgrzanym silniku to jak weźmiesz na hi to jest to samo?

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Xxsoft Zobacz posta
                  Czy przy ustawieniu np 20st masz f0 i wieje chłodem przy rozgrzanym silniku to jak weźmiesz na hi to jest to samo?

                  Dokładnie, może minimalnie cieplejsze leci na hi. Jak się pobawię ustawieniami to potrafi zaskoczyć i grzać poprawnie.

                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  chyba w zamrażalniku.
                  W Zakopanem...
                  Last edited by Grzechu; 05-12-2020, 20:43. Powód: post pisany jeden po drugim w tym samym czasie/ proszę używać opcji edytuj.

                  Comment

                  Working...
                  X