Dobra chłopaki ciekawi mnie jedna rzecz. W rurce od klimy jest takie magiczne „oczko” w środku rozumie jest olej tak? No jest w środku zielono, czy co tam jest? I jak chodzi klima to to się troszkę tak jakby „pieni”. Nie mocno ale jednak. Nigdzie nie nogę znaleźć informacji po co to jest i do czego służy? Ktoś podpowie i pomoże? Dziękuje.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
„Oczko” w rurce klimatyzacji
Collapse
X
-
The 1st. - EJ9
The 2nd. - ES7
The 3rd. - FD7
The 4th. - CU2
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
-
Zaobserwowane w oczku osuszacza sporadyczne pęcherzyki lub piana mogą świadczyć o tym, że w układzie jest powietrze (powietrze oznacza wilgoć) lub zbyt małej ilości czynnika chłodniczego w układzie. Wymieniałeś jakieś elementy, lub układ w dłuższym okresie był rozprężony - pozbawiony czynnika?
NO, to jest wypełniony powietrzem, czyli zaciągnął H2O z powietrza.
Jednak, bez paniki, jeśli ... jest jak opisujesz po chwili od uruchomienia sprężarki pęcherzyki powietrza znikają - to jest ok. Występuje to zazwyczaj w trakcie uruchamiania sprężarki, tu bym nie panikował. Widoczne w oczku obfite strumienie pęcherzyków i które nie znikają w czasie, podczas pracy układu, oznaczają zazwyczaj albo bardzo małą dla całego układu ilość czynnika, albo wilgoć w układzie, przy rozprężaniu H2O powstaje za dużo gazów.Last edited by rambo7; 07-09-2020, 11:48.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Zamieszczone przez rambo7 Zobacz postaWidoczne w oczku obfite strumienie pęcherzyków i które nie znikają w czasie, podczas pracy układu, oznaczają zazwyczaj albo bardzo małą dla całego układu ilość czynnika, albo wilgoć w układzie, przy rozprężaniu H2O powstaje za dużo gazów.
Po wymianie chlodnicy i ponownym nabiciu ukladu wszystko dziala jak nalezy i przez ostatni rok uklad pracowal wzorowo.The 1st. - EJ9
The 2nd. - ES7
The 3rd. - FD7
The 4th. - CU2
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
Comment
-
Tak mam na myśli to właśnie. Wiec u mnie zaraz po starcie: w środku w aucie nikogo, auto na luzie nawiew ustawiony na AUTO 21 stopni i dzieje się tak, szczególnie pod koniec filmiku:
A później już nic się nie dzieje tak jak by się wszystko ustabilizowało i jest tak:
I teraz nie wiem czy jest to Ok czy źle? W środku chłodzi, klima się załącza i rozłącza.Last edited by WujcioPawcio; 07-09-2020, 13:56.sigpic HONDA - The Power of Dreams
Comment
-
Wg mnie na tym drugim filmiku tez widac tylko bardzo slabo.
Wg mnie uklad klimatyzacji trzeba by sprawdzic. Jesli nie brakuje czynnika to zaplacisz pare gorszy za sprawdzenie. A jak bedzie malo to dobijesz i bedziesz mial pewnosc ze jest gites.The 1st. - EJ9
The 2nd. - ES7
The 3rd. - FD7
The 4th. - CU2
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
Comment
-
No właśnie wyglądało to tak: pojechałem kiedyś na wymianę sprzęgła
Klimy bo jak wiesz (lub nie) spalona była cewka wiec wymieniłem całe sprzęgło ponieważ sprzedawca powiedział, że jest 5 rozmiarów cewek wiec lepiej wymienić całe sprzęgło z już dopasowaną cewką. Pojechałem na wymianę No i w skrócie było to tak: wymienione sprzęgło, zdjęta sprężarka, wyssany czynnik, zamontowana spowrotem i nabity czynnik wg naklejki na pokrywie po poprzednim nabiciu. taka dużą maszynę na kółkach przyciągnął. Nabicie trwało około 3 minut. Wiec nie wiem czy Ok bo każdy pisze o nastu minutach. Jak to oczko się fachowo nazywa i co można w zasadzie po nim wywnioskować jak się na nie patrzy?Last edited by WujcioPawcio; 07-09-2020, 14:08.sigpic HONDA - The Power of Dreams
Comment
-
nabicie moze i trwa krotko, ale caly proces z proznia, sprwdzaniem szczelnosci ukladu trwa bez mala 20-30 minut.
Moze sie okazac ze masz nabity czynnik, ale ze typ nie sprwdzil szczelnosci ukladu to moze jest gdzies ubytek.The 1st. - EJ9
The 2nd. - ES7
The 3rd. - FD7
The 4th. - CU2
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
Comment
-
Zamieszczone przez Crisownik Zobacz posta[...]caly proces z proznia, sprwdzaniem szczelnosci ukladu trwa bez mala 20-30 minut...[...]typ nie sprwdzil szczelnosci ukladu to moze jest gdzies ubytek.sigpic HONDA - The Power of Dreams
Comment
-
Nie mam pojecia jak sie nazywa to oczko. Co do samych wartosci to ja nie pamietam, gosc mial na maszynie ustawione pod moj konkretny model auta.
Z tego co orientacyjnie wiem to okolice 470 gram czynnika.
To w sedanie, w Hatchu moga byc niewielkie roznice.
Tu masz jeszcze link do tematu na forum gdzie sa podane jakies wartosci i linki:
The 1st. - EJ9
The 2nd. - ES7
The 3rd. - FD7
The 4th. - CU2
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
Comment
-
Ok przejrzałem ale linki wygasły niestety. No Ok pozostaje wierzyć tej stronie „mechanika” z Włocławka. Ps. Dzwoniłem do serwisu i powiedzieli Mi, że to się nazywa „wziernik kontrolny” mega nazwa, na pewno bym wpadł na to, że to się tak nazywa
Znalazłem stronę hella i tutaj widzisz różnice kolosalne w ilości oleju i czynnika tu zależność od rodzaju kompresora:
Last edited by WujcioPawcio; 08-09-2020, 11:44.sigpic HONDA - The Power of Dreams
Comment
Comment