Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

„Oczko” w rurce klimatyzacji

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • „Oczko” w rurce klimatyzacji

    Dobra chłopaki ciekawi mnie jedna rzecz. W rurce od klimy jest takie magiczne „oczko” w środku rozumie jest olej tak? No jest w środku zielono, czy co tam jest? I jak chodzi klima to to się troszkę tak jakby „pieni”. Nie mocno ale jednak. Nigdzie nie nogę znaleźć informacji po co to jest i do czego służy? Ktoś podpowie i pomoże? Dziękuje.
    sigpic HONDA - The Power of Dreams

  • #2
    Masz na mysli to:



    Jak nagrywalem ten filmik to w klimie byla jakas polowa czynnika. Jak jest pelny to powinno byc go widac, na zielonkawo ale nie powinno az tak sie burzyc.

    Podjechalbym zeby sprawdzili stan czynnika.
    The 1st. - EJ9
    The 2nd. - ES7
    The 3rd. - FD7
    The 4th. - CU2
    ------------------------------------------------------------------

    ------------------------------------------------------------------

    Comment


    • #3
      Zaobserwowane w oczku osuszacza sporadyczne pęcherzyki lub piana mogą świadczyć o tym, że w układzie jest powietrze (powietrze oznacza wilgoć) lub zbyt małej ilości czynnika chłodniczego w układzie. Wymieniałeś jakieś elementy, lub układ w dłuższym okresie był rozprężony - pozbawiony czynnika?
      NO, to jest wypełniony powietrzem, czyli zaciągnął H2O z powietrza.
      Jednak, bez paniki, jeśli ... jest jak opisujesz po chwili od uruchomienia sprężarki pęcherzyki powietrza znikają - to jest ok. Występuje to zazwyczaj w trakcie uruchamiania sprężarki, tu bym nie panikował. Widoczne w oczku obfite strumienie pęcherzyków i które nie znikają w czasie, podczas pracy układu, oznaczają zazwyczaj albo bardzo małą dla całego układu ilość czynnika, albo wilgoć w układzie, przy rozprężaniu H2O powstaje za dużo gazów.
      Last edited by rambo7; 07-09-2020, 11:48.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        Widoczne w oczku obfite strumienie pęcherzyków i które nie znikają w czasie, podczas pracy układu, oznaczają zazwyczaj albo bardzo małą dla całego układu ilość czynnika, albo wilgoć w układzie, przy rozprężaniu H2O powstaje za dużo gazów.
        Tak jak pisalem, przedstawione na filmie zjawisko wystepowalo jak byl wywalony oring i nieszczelna chlodnica. Film nagrywany byl niespelna miesiac po nabiciu ukladu.

        Po wymianie chlodnicy i ponownym nabiciu ukladu wszystko dziala jak nalezy i przez ostatni rok uklad pracowal wzorowo.
        The 1st. - EJ9
        The 2nd. - ES7
        The 3rd. - FD7
        The 4th. - CU2
        ------------------------------------------------------------------

        ------------------------------------------------------------------

        Comment


        • #5
          Tak mam na myśli to właśnie. Wiec u mnie zaraz po starcie: w środku w aucie nikogo, auto na luzie nawiew ustawiony na AUTO 21 stopni i dzieje się tak, szczególnie pod koniec filmiku:



          A później już nic się nie dzieje tak jak by się wszystko ustabilizowało i jest tak:



          I teraz nie wiem czy jest to Ok czy źle? W środku chłodzi, klima się załącza i rozłącza.
          Last edited by WujcioPawcio; 07-09-2020, 13:56.
          sigpic HONDA - The Power of Dreams

          Comment


          • #6
            Wg mnie na tym drugim filmiku tez widac tylko bardzo slabo.

            Wg mnie uklad klimatyzacji trzeba by sprawdzic. Jesli nie brakuje czynnika to zaplacisz pare gorszy za sprawdzenie. A jak bedzie malo to dobijesz i bedziesz mial pewnosc ze jest gites.
            The 1st. - EJ9
            The 2nd. - ES7
            The 3rd. - FD7
            The 4th. - CU2
            ------------------------------------------------------------------

            ------------------------------------------------------------------

            Comment


            • #7
              No właśnie wyglądało to tak: pojechałem kiedyś na wymianę sprzęgła
              Klimy bo jak wiesz (lub nie) spalona była cewka wiec wymieniłem całe sprzęgło ponieważ sprzedawca powiedział, że jest 5 rozmiarów cewek wiec lepiej wymienić całe sprzęgło z już dopasowaną cewką. Pojechałem na wymianę No i w skrócie było to tak: wymienione sprzęgło, zdjęta sprężarka, wyssany czynnik, zamontowana spowrotem i nabity czynnik wg naklejki na pokrywie po poprzednim nabiciu. taka dużą maszynę na kółkach przyciągnął. Nabicie trwało około 3 minut. Wiec nie wiem czy Ok bo każdy pisze o nastu minutach. Jak to oczko się fachowo nazywa i co można w zasadzie po nim wywnioskować jak się na nie patrzy?
              Last edited by WujcioPawcio; 07-09-2020, 14:08.
              sigpic HONDA - The Power of Dreams

              Comment


              • #8
                nabicie moze i trwa krotko, ale caly proces z proznia, sprwdzaniem szczelnosci ukladu trwa bez mala 20-30 minut.

                Moze sie okazac ze masz nabity czynnik, ale ze typ nie sprwdzil szczelnosci ukladu to moze jest gdzies ubytek.
                The 1st. - EJ9
                The 2nd. - ES7
                The 3rd. - FD7
                The 4th. - CU2
                ------------------------------------------------------------------

                ------------------------------------------------------------------

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Crisownik Zobacz posta
                  [...]caly proces z proznia, sprwdzaniem szczelnosci ukladu trwa bez mala 20-30 minut...[...]typ nie sprwdzil szczelnosci ukladu to moze jest gdzies ubytek.
                  Nic nie sprawdzał po prostu nabił i już. Ok zadzwonię do bardziej profesjonalnej firmy. Powiesz Mi jak się fachowo to „oczko”nazywa? Znalazłem w sieci tylko jedna jedyną stronę, „mechanik Włocławek” z wartościami ile powinno być czynnika i oleju. Czy jet faktycznie to prawidłowe i wszyscy tym się sugerują tą strona?
                  sigpic HONDA - The Power of Dreams

                  Comment


                  • #10
                    Nie mam pojecia jak sie nazywa to oczko. Co do samych wartosci to ja nie pamietam, gosc mial na maszynie ustawione pod moj konkretny model auta.
                    Z tego co orientacyjnie wiem to okolice 470 gram czynnika.

                    To w sedanie, w Hatchu moga byc niewielkie roznice.

                    Tu masz jeszcze link do tematu na forum gdzie sa podane jakies wartosci i linki:


                    Witam. Jak w temacie... Orientujecie się ile płynu/gazu wchodzi do pełna? Ostatnio dowiedziałem się, że można tylko dopełnić gaz i zapłacić tylko za tyle ile weszło hehe... może to normalne jest tylko ja się dowiedziałem teraz ;) Pozdrawiam Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
                    The 1st. - EJ9
                    The 2nd. - ES7
                    The 3rd. - FD7
                    The 4th. - CU2
                    ------------------------------------------------------------------

                    ------------------------------------------------------------------

                    Comment


                    • #11
                      Ok przejrzałem ale linki wygasły niestety. No Ok pozostaje wierzyć tej stronie „mechanika” z Włocławka. Ps. Dzwoniłem do serwisu i powiedzieli Mi, że to się nazywa „wziernik kontrolny” mega nazwa, na pewno bym wpadł na to, że to się tak nazywa
                      Znalazłem stronę hella i tutaj widzisz różnice kolosalne w ilości oleju i czynnika tu zależność od rodzaju kompresora:

                      Ilości czynnika chłodniczego | Ilość czynnika chłodniczego i oleju do sprężarki w najpopularniejszych modelach aut ✓ Uzupełnianie czynnika chłodniczego ✓
                      Last edited by WujcioPawcio; 08-09-2020, 11:44.
                      sigpic HONDA - The Power of Dreams

                      Comment

                      Working...
                      X