Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Problem z nawiewem - Brak grzania - Problem klapek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem z nawiewem - Brak grzania - Problem klapek

    Cześć Koleżanki i Koledzy.

    Mam pytanie. Moja Hanka wylądowała u mechanika. Problem był taki ze auto nie grzało. Grzało ale tylko na pozycji HI, po zmniejszeniu nawet o 1 stopień wiało zimnem. Przeszukałem całe forum, zastosowałem się do sprawdzenia, wymiany niektórych rzeczy ale dalej było to samo. (Ktoś powie po co Ci grzanie w lato, fakt - ale gdy jest chłodno robi się problem)

    blad.jpgDo tego w załączniku błąd z kompa. ????

    Sytuacja po rozebraniu wygląda następująco. Klapy, silniczek działa. Ale.... Jak się ruszy stopień grzania temp o jeden w dół klapka się opuszcza i zamyka... No i leci zimne... Nie ma tej stopniowej regulacji. Co mogło paść? Wiem że są tu szpece ???????? silniczek tych klap? Jakiś czujnik? ???? (tak usłyszałem przez tel od mech)

    Miał ktoś z Was podobny problem ? Mój "Mechanik" nie jest szpecem od Hondy i sam się zastanawia...

    Proszę podpowiedzcie.

    Będę wdzięczny za wszelką pomoc bo auto "rozdupcone" a potrzebne jak najszybciej do jazdy. Z góry dzięki

  • #2
    Moim zdaniem ten błąd nie ma nic wspólnego z tym. Musisz sprawdzić dane z czujników.

    Wyświetlanie sygnałów wejściowych czujników modułu sterującego klimatem
    Moduł sterujący klimatem posiada tryb wyświetlania odbieranych sygnałów wejściowych z czujników. Tryb ten pokazuje jakie sygnały odbiera moduł sterujący klimatem z każdego czujnika, co może pomóc w odnalezieniu uszkodzonego czujnika.
    Przed użyciem trybu wyświetlania sygnałów czujników, sprawdzić następujące elementy
    1. Włączyć zapłon i sprawdzić działanie klapki recyrkulacji, nacisnąć przycisk recyrkulacji, przełączając między RECYRKULACJĄ a ŚWIEŻYM POWIETRZEM. Przepływ powietrza i jego dźwięk powinien się zmieniać płynnie.
    2. Ustawić pokrętło regulacji temperatury w wymaganej temperaturze testowania. Wybierając temperaturę testowania zwrócić uwagę na:
    •Ustawienie temperatury „Lo” jest wartością domyślną dla ustawień maksymalnego chłodzenia, wentylacji i recyrkulacji powietrza.
    •Ustawienie temperatury „Hi” jest wartością domyślną dla ustawień maksymalnego ogrzewania, wentylacji przypodłogowej i dopływu świeżego powietrza.
    •Ustawienie 16 do 28°C wykorzystuje automatyczne sterowanie klimatem.
    3. Wyłączyć zapłon.
    Aby uruchomić tryb wyświetlania sygnałów wejściowych, postępować według następujących punktów
    1. Wyłączyć zapłon.
    2. Nacisnąć i przytrzymać przyciski AUTO i MODE, następnie uruchomić silnik.
    3. Po uruchomieniu silnika zwolnić oba przyciski. Zostanie wyświetlony numer czujnika i następnie wartość sygnału dla tego czujnika. Zanotować wyświetlane wartości.
    4. Aby przejść do następnego czujnika, nacisnąć przycisk klimatyzacji. UWAGA pamietam że tu opis jest nieintuicyjny i trzeba znaleść o jaki im przycisk chodziło

    Czujnik /Element /Wyświetlana jednostka miary

    1 Temperatura wnętrza °C
    2 Temperatura zewnętrzna °C
    3 Wartości promieniowania słonecznego: Ciemno = 00, Świecenie latarką = 04, Pochmurnie = 10,
    Słonecznie = 65 10 kcal/m2·h
    4 Temperatura powietrza wylotowego parownika °C
    5 Otwarcie mieszania powietrza po stronie kierowcy (niska wartość sygnalizuje dostarczanie zimnego powietrza, wysoka wartość sygnalizuje dostarczanie ogrzanego powietrza) % otwarcia
    6 Otwarcie mieszania powietrza po stronie pasażera (niska wartość sygnalizuje dostarczanie zimnego powietrza, wysoka wartość sygnalizuje dostarczanie ogrzanego powietrza) % otwarcia
    7 Ustawianie trybu % otwarcia
    8 Otwarcie przy recyrkulacji % otwarcia
    9 Temperatura powietrza nawiewanego (TAO) °C


    UWAGA:
    •Wartości z czujników będą wyświetlane w stopniach Celsjusza (°C) lub w kodzie alfanumerycznym. W tabeli podano przeliczniki na stopnie Fahrenheita (°F).
    •Jeśli wyświetlany jest napis „Er" oznacza to, że w obwodzie lub w czujniku jest przerwa albo zwarcie. Sprawdzić kody DTC za pomocą testera HDS lub przejść do sprawdzania kodów DTC przez wskazywanie kodów DTC.
    •W razie potrzeby porównać wyświetlane sygnały wejściowe czujników z samochodem sprawnym, w takich samych warunkach testowych.
    •Jeśli wartości z czujnika są poza normalnym zakresem, przejść do procedury sprawdzania czujnika lub zamienić czujnik na sprawdzony w działaniu i ponownie sprawdzić.
    5. Aby zrezygnować z trybu wyświetlania sygnału wejściowego czujnika, nacisnąć przycisk AUTO lub wyłączyć zapłon.
    Tabela przeliczania alfanumerycznego


    Odczytana wartość
    (alfanumeryczna) / °C / °F /%

    A1 do A9 -1 do -9 30 do 16 -1 do -9
    B0 do B9 -10 do -19 14 do -2 -10 do -19
    C0 do C9 -20 do -29 -4 do -20 -20 do -29
    D0 do D9 -30 do -39 -22 do -38 -30 do -39
    E0 do E9 -40 do -49 -40 do -58 -40 do -49
    F0 do F9 ——— ——— +100 do +109

    Comment


    • #3

      Comment


      • #4
        Interesuje cię temperatura zadaną jaką masz ustawioną i temperatura wnętrza. Również% otwarcia mieszacza.

        Comment


        • #5
          OK, a doszedł ktoś d tego, który to jest ten przycisk klimatyzacji? Naciskam wszystko i nic.
          Widzę jedynie temperaturę wewnątrz pojazdu.

          Comment


          • #6
            Żeby przełączyć na pozycję nr2 musisz wcisnąć przycisk ogrzewania szyby.

            Comment


            • #7
              1 Temperatura wnętrza °C - 36
              2 Temperatura zewnętrzna °C - 33
              4 Temperatura powietrza wylotowego parownika °C - 34
              5 Otwarcie mieszania powietrza po stronie kierowcy (niska wartość sygnalizuje dostarczanie zimnego powietrza, wysoka wartość sygnalizuje dostarczanie ogrzanego powietrza) % otwarcia - d9
              6 Otwarcie mieszania powietrza po stronie pasażera (niska wartość sygnalizuje dostarczanie zimnego powietrza, wysoka wartość sygnalizuje dostarczanie ogrzanego powietrza) % otwarcia - 00
              7 Ustawianie trybu % otwarcia - f0
              8 Otwarcie przy recyrkulacji % otwarcia - 00
              9 Temperatura powietrza nawiewanego (TAO) °C - 33


              Klima nabijana z dwa miesiące temu. W chłodniejsze dni działa, w takie jak dzisiaj praktycznie żadnego efektu nie odczuwam.

              Comment


              • #8
                Wcześniej pisałeś o grzaniu. Musisz sprawdzić jak będzie np 15 stopni pozycję 5 na ile jest klapa uchylona.

                Comment


                • #9
                  A nie nie.
                  Ja się tylko jak zwykły cham wszedłem komuś w temat.
                  Bo dzisiaj już mnie tak ta klima zdenerwowała, że zacząłem szukać jakiś rozwiązań.

                  Jak będzie chłodniej, to sprawdzę.

                  Comment


                  • #10
                    Nie zarejestrowałem.

                    Sprawdź węże od klimy. Jeden powinien być dużo zimniejszy. Jeśli Równica jest niewielka lub zerowa to zobacz czy sprzegielko klimatyzacji działa. Powinno chwilę kręcić i chwilę odpoczywać. Razem ze sprzegielkiem chodzić wiatrak.

                    Comment


                    • #11
                      Właśnie nie ma jakiejś wielkiej różnicy. Z tego co kojarzę, to jedna powinna być wręcz lodowata.

                      Wiatrak raczej chodzi bo to słychać. Sprzęgło kompresora sprawdzę jutro, za dnia.

                      Przy 19 stopniach na zewnątrz nadal pokazuje mi d9, czyli chyba śmiało. Temp powietrza za parownikiem 26st, jakby w ogóle nie mieszało się z chłodnym powietrzem. i to było by na tyle.
                      Czyli sprężarka klimy może być odpowiedzialna?

                      Comment


                      • #12
                        Ciebie interesuje przede wszystkim temperatura wnętrza. Bo ta od zewnętrznej może się dużo różnic.

                        Comment

                        Working...
                        X