Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Skacząca temperatura i brak pracy wentylatora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Skacząca temperatura i brak pracy wentylatora

    Cześć.
    Moja honda ma problem a jak ona ma to mam i ja. Honda civic VIII 1.8 v-tec w wersji sedan r.06. Sprawa wyglada następująco. Odpalam sobie rano samochód. Wsiadam i jadę. Temperatura przez dłuższy czas (ok.5km) pokazuje tylko jedna ta kreseczkę. Później w ciągu chwili pokazuje ich już 6-7 - ok. Stanę gdzieś w korku i postoje minimum te 3-4min i już z tych 6 kresek roki mi się 9-10 czyli około 3 ponad normę. Ruszam i i temperatura zaczyna spadać ale nie do tych 6-7 tylko do 4-5 a później znowu wraca do 6-7 i tak w kółko. Mało tego, zostawiłam samochód na podwórku specjalnie odpalony żeby zobaczyć...no i uwaga. Temperatura wzrosła a wentylator nic...zero ruchu. Włączyłam klimatyzacje-działa. Wyłączyłam klime-nie działa choć temperatura wysoka, chłodnica gorąca, przewód twardy. Wyłączam silnik i słyszę bulgotanie rzędem starego indyka...po ochłodzeniu sprawdziłam płyn chłodniczy-no jest. Czujnik temperatury jest wymieniony. Cóż to może być za choroba? Bo już nie mam zielonego pojęcia.

    pierwszy wpis - dział powitań, nie witamy się w dziale technicyzm - Reg pkt 2.
    wyszukiwarka tematów - Reg pkt 3.
    konieczna poprawa.
    Last edited by rambo7; 12-11-2019, 08:46. Powód: Regulamin forum

  • #2
    Sprawdź co z tym wentylatorem. Na krótko trzeba podłączyć. Jeśli kręci to czujnik mógł paść w chłodnicy.
    Jeśli to zrobisz i dalej będzie problem zainteresował bym się termostatem. Możliwe też że występują dwa problemy.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez Xxsoft Zobacz posta
      Sprawdź co z tym wentylatorem. Na krótko trzeba podłączyć. Jeśli kręci to czujnik mógł paść w chłodnicy.
      Jeśli to zrobisz i dalej będzie problem zainteresował bym się termostatem. Możliwe też że występują dwa problemy.
      Super, dziękuje Ci bardzo za podpowiedz. Tylko jeszcze pytanko jak mogę podliczyć wentylator na krótko ? Wiem, że pytanie blondynki ale jestem kobieta, sporo ogarniam ale z takim czymś nie miałam jeszcze styczności.

      Comment


      • #4
        Musisz znaleźć kabelki które idą od wentylatora do najbliższej kostki. Odpiąć kostkę. Nie wiem ilu biegowy jest wentylator i ile jest przewodów. Zlokalizować masę miernikiem np podłączając minus aku lub do silnika. Następnie podać +12V na pin który nie jest masą, jak nie pójdzie to masę i +12.
        Jeśli zacznie się kręcić To przejdź do czujnika. Powinien być wkręcony w chłodnicę. Zdejmujesz wtyk i na wtyku jeśli są dwa kable to je zwierasz. Włączasz silnik i patrzysz czy kręci.
        Bezpieczniki całe?

        Jeśli gdzieś popełniłem błąd to niech mnie poprawi. W ufo nie miałem okazji tam zaglądać ale zasada Wszędzie powinna być taka sama.

        Comment


        • #5
          Dodał bym tylko tyle, żeby podpiąć coś pod komputer np. ELMa i sprawdzić jaka jest realna temperatura wskazywana przez czujnik, to powinno coś rozjaśnić w sprawie jego ewent. wymiany.

          PS.
          Co do testu czujnika wg. opisu "Xxsoft" to byłbym ostrożny. Tak było w starych autach, kiedy to czujnik bezpośrednio załączał wiatraki. W nowych - w tym i w Civicu sygnał z czujnika idzie do ECM i dopiero ten decyduje czy załączyć wentylatory czy nie. Sprawdź sobie schemat w serwisówce.
          Zaczął bym tak jak napisałem wyżej, od sprawdzenia temperatury jakimś ustrojstwem podpiętym pod OBD.
          Dobrze by było podpiąć HDSa i porównać temperatury przed i za termostatem (odczyty z ECT1 i ECT2).
          Last edited by TRAFO; 10-11-2019, 20:44.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez olunciaa Zobacz posta
            Czujnik temperatury jest wymieniony.
            a System diagnostyki wygenerował kontrolką Check Engine informację - Usterka czujnika ECT?
            nie?
            no to fatalnie że wymieniłaś czujnik sprawny na sprawny. Twoje auto posiada diagnostykę pokładową jeśli komputer nie mówi "wymień" a Ty wymieniasz urządzenia to fatalnie, dokładasz niewiadomych i utrudniasz naprawę.
            Rozumiem że czujnik został wymieniony na fabryczny Hondowski? czy zamiennik? jeśli zamiennik to fatalnie, zamienniki niektórych firm nie działają prawidłowo. Jeśli tam siedzi zamiennik mamy dodatkowy kłopot bo wiarygodność pracy zamiennika jest obarczona jest tym że może podawać głupoty dla komputer silnika z tego powodu nawet jakbyś naprawiła auto to z powodu zamiennika wiatrak też może nie działać jak należy.
            Zapamiętaj oluncia jedną rzecz, kupiłaś Hondę, nie Poloneza. W związku z tym jeśli twoje auto nie komunikuje informacji Check Engine "napraw mnie" to nie pchaj łap do tego silnika, bo jak widzisz wymiana czujnika sprawnego oryginalnego na słaby jakościowo zamiennik tylko gmatwa i utrudnia naprawę! oprócz jakiejś usterki z ogrzewaniem mamy niewiadomej jakości szajs czujnik.
            Czyli startujemy tu na forum uzbrojeni w informacje, niestabilna temp silnika i jakiś niewiadomej jakości czujnik temp.
            Sporo napisałaś informacji, ale brakuje kluczowej informacji tzn. jak przy tych wahaniach temp silnika miało to wpływ na ogrzewanie wnętrza pojazdu? Tu nie napisałaś nic, a jest to kluczowa informacja.
            To co opisałaś to jest ok, "jedziemy z tobą i wyobrażamy sobie", ale wiesz o tym że temp. silnika to twoje ogrzewanie? tak? tak.
            No to jedziesz i otwierasz ogrzewanie na MAx gorąco i tak zostawiasz i pokonujesz identyczną trasę i liczysz na podobne korki itd. i teraz ...
            Temp silnika spada, to temp z nawiewów powinna spadać - spada?
            Temp silnika rośnie, to temp z nawiewów powinna mieć ponad 100stC ..wiesz ile to jest? 100stC (tyle co w czajnika przy gotowaniu się wody) osiągając 3 ponad normę to z kratek ma wiać ukrop - wieje ukropem?
            pewnie nie, pewnie jest letnia temp.
            Klimatyzacja w takie dni jak dziś +4/+8stC to nie ma sensu, klimatyzacja chłodzi nie grzeje. Załączenie sprężarki a/c uruchamia automatycznie wiatrak skraplacza - to chłodnica a/c, zatem nie załączaj A/C jak nie musisz chłodzić, chłodzenie masz darmowe z otoczenia jak temp zewnętrzna jest +4stC to chyba wystarczająco cię ochłodzi.
            Więc...
            Zamieszczone przez olunciaa Zobacz posta
            Cóż to może być za choroba?
            no to taka choroba że układ chłodzenia silnika jest układem ogrzewania wnętrza. Jeśli układ nie potrafi ogrzewać wnętrza to jest problem w ukłądzie chłodzenia. To jest ze sobą ściśle powiązane.
            Czyli jeśli masz wzorowe ogrzewanie tzn że na 100% nasz sprawne chłodzenie.
            Jeśli chłodzenie szwankuje to na pewno nie masz prawidłowo działającego ogrzewania.

            Potencjalne przyczyny:
            - brak płynu chłodzącego w układzie. (nie mylić w chłodnicy! ...a w układzie, np nie ma płynu w nagrzewnicy)
            - korozja obejmy węża chodnicy np:
            Ubytek płynu chłodniczego

            brak płynu spowodowany wyciekiem prowadzi do takiego efektu:
            Zamieszczone przez olunciaa Zobacz posta
            słyszę bulgotanie rzędem starego indyka...
            nie mogłaś lepiej tego opisać - czyli 100% to jest informacja - nie ma wystarczającej ilości płynu w układzie chłodzenia.
            Jeśli nie ma płynu (a bulgota) to co jest ??
            Zamieszczone przez olunciaa Zobacz posta
            Temperatura wzrosła a wentylator nic...zero ruchu
            - to jest efekt bulgotania - zero ruchu! czyli ciecz się nie przemieszcza.
            Kiedy jest zero ruchu wiatraka oznacza że jest zero ruchu cieczy chłodzącej.
            Kiedy i dlaczego jest zero ruchu cieczy chłodzącej?
            Wtedy, kiedy jest poduszka gazów w ukłądzie chłodzenia i bulgocze jak indor.
            Pompa wody w układzie chłodzenia jak sama nazwa mówi - służy do pompowania cieczy. Ona pompa wody pompować gazów nie potrafi, nie do tego została zaprojektowana.
            Kiedy ciecz stoi kiedy obroty silnika są niskie - jak sa niskie - to rozgrzewaczy się silnik zagrzewa stojącą w miejscu ciecz i wskazówka temp idzie w górę - co obserwujesz.
            Pompa wody (cieczy chłodzącej) pracuję z wydajnością proporcjonalną do obrotów silnika - im większe obroty - tym większa wydajność.
            Ruszasz spod świateł, to temp spada bo nieco cieczy zostaje przepchana w obiegu chłodzenia
            Zamieszczone przez olunciaa Zobacz posta
            i tak w kółko.
            tak jest! ... i tak w kółko....
            Piękny opis sytuacji gdzie na pewno układ chłodzenia nie jest całkowicie wypełniony cieczą. To że bulgocze to na pewno w układzie są gazy. Dopóki będzie bulgotać to są gazy. Bulgotanie ustanie to ustanie problem z wahaniem temperatury silnika.
            Pytanie jest jedno: co spowodowało że w układzie chłodzenia zrobiła siępoduszka gazowa??
            - czy masz wyciek? czy masz nieszczelność - chłodnicy, węża, uszczelki głowicy? - to musisz ustalić.

            Jeszcze kwestia czujnika, czujnik jest na dole a spód chłodnicy był zimny, a dotykałaś wieczko chłodnicy było gorące, ale czujnik na dole mierzy temp startu wiatraka.
            Proponuję dokładnie sprawdzić układ chłodzenia pod kątem nieszczelności.
            Wywalić zamiennik i wsadzić z powrotem oryginalny czujnik on jest 100% sprawny.
            uzupełnić płyn chłodzenia do zb wyrównawczego.
            jeździć z ogrzewaniem na Mx i tak zostawiać aż ostygnie silnik - przed uruchomieniem silnika dolewać ubytki Tylko do zb. wyrównawczego.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Sprawda wyglada tak...jest to mój drugi civic odkąd posiadam prawo jazdy. Poprzednim miałam przyjemność jeździć 5 lat i znam niektóre bolączki tych aut. Co do czujnika. Został uznany za uszkodzony, wiec został wymieniony. Tak, na oryginalny, osobiście kupowałam w ASO. Nie było mnie przy tym bo tak jak pisałam może i jestem kobieta...sporo ogarniam ale są rzeczy, które niestety musi zrobić mechanik bo najzwyczajniej w świecie-nie potrafię tego zrobić. Szukając pomocy u wujka Google trafiłam na to forum. Opisałam mój problem. Nie pisząc o ogrzewaniu w środku a nazwaniem tego słowem „ok” powinno samo na myśl nanosić się to, że tutaj nie ma kłopotu. Bo samochód grzeje w środku jak trzeba. Po trochę głębszej diagnostyce i prostym sprawdzeniu tanim zestawem do sprawdzania uszczelki pod głowica, wyszło, że na 99% jest uszkodzona. Wiec w ciągu najbliższych dni głowica pójdzie do planowania, a przy okazji rozebrania samochodu będzie sprawdzało się inne rzeczy które mogły ulec zniszczeniu uszkodzeniu

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez olunciaa Zobacz posta
                Został uznany za uszkodzony, wiec został wymieniony.
                tzn kto tak uznał? mechanik? ... na jakiej podstawie? na podstawie takiej że ..uznał. (to jest bzdura a tak naprawdę naciąganie klienta).
                Sama masz dowody - Czujnik wymieniony i co....? i nic, jak było tak jest nadal. Czyli? koniecznie zmień fachowca co takie pierdoły opowiada i naciąga na koszty ... za dużo chłop wieśwagenów naprawia i myślenie mu odebrało.
                Czujnik jak się popsuje (jakikolwiek) to dostaniesz komunikat Check Engine - nie ma komunikatu - nie ma usterki! Zapamiętaj.
                Jeśli oryginalny to ok, o tyle jest ok że jeśli oryginał to nie wprowadza dodatkowej niepewności co do jego pracy.
                Co do samego procesu działania układu chłodzenia, to nie będąc mechaniczką, to chyba rozumiesz że czujnik jest "odbiornikiem-informatorem", czujnik mierzy - mówi o tym co się dzieje w procesie. Płyn się nie przemieszcza - stoi w miejscu, przemieszcza się tylko wtedy gdy rosą obroty silnika (czyli i pompy wody), to ma przełożenie na pracę czujnika - więc pokazywał czujnik to co faktycznie jest, raz wysoka temp raz niska ... i mechanik wymienia czujnik??? bez informacji z samodiagnostyli o uszkodzeniu!?... no to trzeba być nienormalnym, albo naciągaczem wymieniaczem.
                a jak będzie twierdził że kolejne 8 czujników jest do wymiany to też dasz sobie wmówić? i jak nie przyniesie to efektów to dalej będziesz w to wierzyć że były uszkodzone?
                Zamieszczone przez olunciaa Zobacz posta
                Nie było mnie przy tym bo tak jak pisałam może i jestem kobieta..
                dlatego nie wysyłam kobiety do serwisu bo wmówią jej wszystko... no taka jest rzeczywistość, to nie Twoja wina.
                Zamieszczone przez olunciaa Zobacz posta
                są rzeczy, które niestety musi zrobić mechanik bo najzwyczajniej w świecie-nie potrafię tego zrobić.
                to jest oczywiste, ja też tak robię.
                Zamieszczone przez olunciaa Zobacz posta
                Nie pisząc o ogrzewaniu w środku a nazwaniem tego słowem „ok” powinno samo na myśl nanosić się to, że tutaj nie ma kłopotu.
                no to jest zbytnie uproszczenie.
                Teraz już wiesz dużo więcej niż zanim pojechałaś do mechanika z tym problemem.
                Ogrzewanie
                Zamieszczone przez olunciaa Zobacz posta
                Bo samochód grzeje w środku jak trzeba.
                mam wątpliwości. Ty też nie jesteś pewna.
                Twój pierwszy wpis jest świetnie napisany o tym co zauważyłaś. Dla mnie nie musisz pisać nic o ogrzewaniu aby wiedzieć że nie działa poprawnie.
                Grzeje jak trzeba?
                mam wątpliwości, bo Ty tego tak naprawdę nie wypróbowałaś .
                Twój opis jest wzorcowy dla przypadku gdzie nie ma szans na prawidłowe działanie ogrzewania. Masz silnik spalinowy - tak? no to twój układ chłodzenia działa tak samo jak w każdym silniku chłodzonym cieczą.
                Czy to rozumiesz? nie ma możliwości aby wahała się temp silnika, bulgotało jak odgłos indora, i prawidłowo działało ogrzewanie - takiego przypadku nie ma. Jest to niemożliwe technicznie.
                Mówiąc o prawidłowej pracy ogrzewania Ty i ja mamy na myśli zupełnie co innego.
                o ogrzewaniu jak pisałem to jest dobrze wtedy gdy silnik się przegrzewa wchodzi na 3 kreski ponad standard czyli osiąga temp bliską 100stC
                zatem pytałem: czy z kratek ustawiając ogrewanie na MAx gorąco leci 98stC?
                leci...?
                nie leci !
                więc nie działa ogrzewanie prawidłowo.
                rozumiemy się? czy nie? . bo chcę byśmy mieli identyczną definicję tego co "dobrze działa". Dobrze to jest wtedy gdy silnik ma 98stC - z kratek parzy w dłonie (tak jak z czajnikiem 98stC gotuje wodę - para leci o takiej temp i parzy w dłonie) to taka jest dobrze mówimy o tym samym.
                Natomiast jak temp silnika 98stC a z kratek nawiewu przy ustawieniu na Max gorąco jest ciepławe powietrze to to nie jest "dobre działa" - to kompletnie nie działa.
                tak że jesteśmy tu zgodni że nie do końca w 100% to sprawdzałaś. Szczególnie to trzeba sprawdzić w momencie gdy się temp zaczęła wahać.
                Zamieszczone przez olunciaa Zobacz posta
                Po trochę głębszej diagnostyce i prostym sprawdzeniu tanim zestawem do sprawdzania uszczelki pod głowica, wyszło, że na 99% jest uszkodzona.
                ...a no widzisz, to ten co stwierdził uszkodzenie czujnika temp cieczy najpierw niech odda kasę.
                Najważniejsza sprawa aby po wymianie upg dokładnie odpowietrzyć układ chłodzenia tak aby tego:
                Zamieszczone przez olunciaa Zobacz posta
                Wyłączam silnik i słyszę bulgotanie rzędem starego indyka
                nie było. Jeśli będzie nadal nawet minimalnie to układ ma dalej powietrze zamiast cieczy i wypalisz po raz kolejny upg.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment

                Working...
                X