Witam, pacjent to Civic UFO z 2010 roku. Problem objawia się dziwnym działaniem klimatyzacji. Przez np 2 tygodnie wszystko działa ok, w pewnym momencie z nawiewów zaczyna lecieć zupełnie ciepłe powietrze (jakby zewnętrzne) i klimatyzacja nie chłodzi przez np 4-5 dni. I nagle sama się naprawia i to w taki sposób że przy ustawionych 20 stopniach jest zimno jak w lodówce. Sprężarka się załącza zawsze przy AC, wentylatory działają przy AC. Szukam rozwiązania i nie mogę nic zrobić...
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Problem z klimą, raz działa raz nie
Collapse
X
-
Zamieszczone przez Xxsoft Zobacz postaJeśli tak to czy jeden z metalowych węży jest zimny?
(najepiej wtedy gdy stwierdzisz ze nie chlodzi!)Kierownik Działu Diesla
Comment
-
sprawdziłem, jak klima chłodzi to jeden z metalowych węży jest zimny i lekko wilgotny (norma), jak klima przestaje działać do oba węże są ciepłe.
Dodatkowo jak klima przestaje działać to w aucie zaczyna robić się mega wilgotno, tak tropikalnie. Do tego stopnia że szyby parują jak oszalałe, nie idzie ich "odparować"
Comment
-
super, dzięki za odpowiedź.
Zamieszczone przez janosik789 Zobacz postajak klima chłodzi to jeden z metalowych węży jest zimny i lekko wilgotny (norma),
Zamieszczone przez janosik789 Zobacz postajak klima przestaje działać do oba węże są ciepłe
Klima zgodnie z definicją to jest cała "maszyna" dmuchawa, wiatraki, sprężarka, skraplacz, osuszacz, parowacz, elektryka, przewody sztywne itd. to jest "Klima".
Czyli co???? przestało działać? - wszystko?
Chciałeś napisać że ... sprężarka przestaje działać to oba węże są ciepłe??? tak?
Czyli Klima działa ... tylko sprężarka nie działa?
Jeśli sprężarka przestaje działać no to dzieje się dokładnie to co opisałeś - no to jest normalne, Klima jako urządzenie działa, wiatraki się kręcą, nadmuch dmucha, itd.
Nie pracuje sprężarka.
Jak nie pracuje sprężarka to przewody co były lodowate stają się ciepławe/ciepłe. Przewody wysokiego i niskiego ciśnienia mają taką samą temperaturę.
Przyczyny są opisane w wielu tematach, musisz poczytać Wątki w dziale 8 i 9 generacji (klima jako układ działa na identycznych zasadach w każdej Hondzie, tak że każdy temat odpowiedni).
Szukaj tematów w których jest pisane o:
- mało czynnika w układzie,
- nieszczelny układ A/C.
- uszkodzona sprężarka,
- sprzęgło sprężarki, lub elektromagnes sprężarki.
to jest do poczytania.
Sprężarka się załącza więc przekaźnik A/C działa, po stronie elenktycznej jest ok, wszystko wskazuje że problem jest po stronie mechanicznej sprężarki lub po prostu brakuje czynnika.
Tu pytanie, czy masz w układzie kontrast? jak nie to ponownie udaj się na doładowanie czynnika i poproś o kontrast.
PO 2-3 dniach pojedź na szukanie nieszczelności.
Opcje są 3,
- brakuje czynnika, gdzieś jest wyciek, nieduży ale jest Czynnik jest ale ucieka wolno i jest na granicy zabezpieczenia, tzn. układ raz się załącza ale po jakimś czasie brak odpowiedniego ciśnienia i załączy sięza 3-4 dni jak się wychłodzi układ. (bo dziurawa chłodnica, nieszczelna instalacja ucieka z oringu, uszkodzony magnes ucieka ze sprężarki)
- uszkodzony elektromagnes,
- dogorywa sprężarka (jeśli 10 lat pracowania w AUTO).Last edited by rambo7; 19-08-2019, 10:54.Kierownik Działu Diesla
Comment
Comment