Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Problem z klimą, raz działa raz nie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem z klimą, raz działa raz nie

    Witam, pacjent to Civic UFO z 2010 roku. Problem objawia się dziwnym działaniem klimatyzacji. Przez np 2 tygodnie wszystko działa ok, w pewnym momencie z nawiewów zaczyna lecieć zupełnie ciepłe powietrze (jakby zewnętrzne) i klimatyzacja nie chłodzi przez np 4-5 dni. I nagle sama się naprawia i to w taki sposób że przy ustawionych 20 stopniach jest zimno jak w lodówce. Sprężarka się załącza zawsze przy AC, wentylatory działają przy AC. Szukam rozwiązania i nie mogę nic zrobić...

  • #2
    Po czym poznajesz że kompresor chodzi? Tarcza sprzęgła się kręci?
    Jeśli tak to czy jeden z metalowych węży jest zimny?
    Kiedy był robiony serwis klimy? Ile weszło czynnika?

    Comment


    • #3
      Serwis klimy jakoś z 3 lata temu, czynnik musi być bo nie chłodziła by w ogóle, a czasem przez tydzień nie leci nic chłodnego, a później "pizdzi" jak w kieleckiem...

      Comment


      • #4
        Sprawdź przekaźnik. może się styki przypaliły i raz łaczy raz nie. miałem tak

        Comment


        • #5
          I też raz działała raz nie? Dzisiaj był dramat wsiadłem do auta po pracy i leciało gorące powietrze, wentylatory działają a skwar. i po jakichś 10 minutach zaczęło chłodzić tak jak w lodówce.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Xxsoft Zobacz posta
            Jeśli tak to czy jeden z metalowych węży jest zimny?
            jaoskik, padlo proste pytne, sprawdzene tego jest jeszcze prostrze jak to pytanie... czy jestes w stanie odpowiedziec na to pytanie opisem - co stwierdziles???
            (najepiej wtedy gdy stwierdzisz ze nie chlodzi!)
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              sprawdziłem, jak klima chłodzi to jeden z metalowych węży jest zimny i lekko wilgotny (norma), jak klima przestaje działać do oba węże są ciepłe.
              Dodatkowo jak klima przestaje działać to w aucie zaczyna robić się mega wilgotno, tak tropikalnie. Do tego stopnia że szyby parują jak oszalałe, nie idzie ich "odparować"

              Comment


              • #8
                super, dzięki za odpowiedź.
                Zamieszczone przez janosik789 Zobacz posta
                jak klima chłodzi to jeden z metalowych węży jest zimny i lekko wilgotny (norma),
                tak ma być, ale też gruby gumowy wąż co wychodzi z sprężarki - tak samo, (jego przyłącza są aluminiowe) muszą być zimnie i na nich rosa, (kondensacja H2O).
                Zamieszczone przez janosik789 Zobacz posta
                jak klima przestaje działać do oba węże są ciepłe
                problem polega w tym zdaniu że "klima przestaje działać" .. jest to nieprecyzyjny zapis.
                Klima zgodnie z definicją to jest cała "maszyna" dmuchawa, wiatraki, sprężarka, skraplacz, osuszacz, parowacz, elektryka, przewody sztywne itd. to jest "Klima".
                Czyli co???? przestało działać? - wszystko?
                Chciałeś napisać że ... sprężarka przestaje działać to oba węże są ciepłe??? tak?
                Czyli Klima działa ... tylko sprężarka nie działa?
                Jeśli sprężarka przestaje działać no to dzieje się dokładnie to co opisałeś - no to jest normalne, Klima jako urządzenie działa, wiatraki się kręcą, nadmuch dmucha, itd.
                Nie pracuje sprężarka.
                Jak nie pracuje sprężarka to przewody co były lodowate stają się ciepławe/ciepłe. Przewody wysokiego i niskiego ciśnienia mają taką samą temperaturę.
                Przyczyny są opisane w wielu tematach, musisz poczytać Wątki w dziale 8 i 9 generacji (klima jako układ działa na identycznych zasadach w każdej Hondzie, tak że każdy temat odpowiedni).
                Szukaj tematów w których jest pisane o:
                - mało czynnika w układzie,
                - nieszczelny układ A/C.
                - uszkodzona sprężarka,
                - sprzęgło sprężarki, lub elektromagnes sprężarki.
                to jest do poczytania.

                Sprężarka się załącza więc przekaźnik A/C działa, po stronie elenktycznej jest ok, wszystko wskazuje że problem jest po stronie mechanicznej sprężarki lub po prostu brakuje czynnika.
                Tu pytanie, czy masz w układzie kontrast? jak nie to ponownie udaj się na doładowanie czynnika i poproś o kontrast.
                PO 2-3 dniach pojedź na szukanie nieszczelności.
                Opcje są 3,
                - brakuje czynnika, gdzieś jest wyciek, nieduży ale jest Czynnik jest ale ucieka wolno i jest na granicy zabezpieczenia, tzn. układ raz się załącza ale po jakimś czasie brak odpowiedniego ciśnienia i załączy sięza 3-4 dni jak się wychłodzi układ. (bo dziurawa chłodnica, nieszczelna instalacja ucieka z oringu, uszkodzony magnes ucieka ze sprężarki)
                - uszkodzony elektromagnes,
                - dogorywa sprężarka (jeśli 10 lat pracowania w AUTO).
                Last edited by rambo7; 19-08-2019, 10:54.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Odpowiedź max wyczerpująca dziękuje
                  Pojadę do speców od klimy zacznę od sprawdzenia szczelności układu, jeśli to będzie ok zobaczymy ile jest czynnika.
                  po nitce do kłębka.

                  Co do stwierdzenia klima przestaje działać oczywiście chodziło o brak chłodzenia w kabinie

                  Comment

                  Working...
                  X