Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

rezystor dmuchawy się przegrzewa wentyator nie pracuje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • rezystor dmuchawy się przegrzewa wentyator nie pracuje

    Dzień dobry,
    Jestem posiadaczem civica ufo 2008 1.8. Mój problem pojawił się dość niedawno. Dmuchawa nawiewu zaczęła raz działać raz nie działać. Po jakimś czasie przestało działać całkowicie. Pojechałem do elektryka, zdiagnozował, że to właśnie wina rezystora. Zamówiłem zamiennik, wymieniłem sam i dalej nie działało. Pojechałem znowu do elektryka ze starym i nowym, sprawdził czy silnik dmuchawy działa i było ok. Jak założył stary oryginalny to przez chwile działał, jakby coś nie łączyło. Wziął na stół polutował i o dziwo działało jak powinno. Niestety po 2-3 dniach znowu padło całkowicie. Zamówiłem używany. Podłączyłem (radość) działa znowu krótko bo dosłownie 15 min i nie dmucha. Okazało się ze to ozebrowanie rezystora jest strasznie gorące, co daje mi czerwone światło, że może jest w tym coś wiecej. Tym razem sam postanowiłem sprawdzić czy silnik dmuchawy działa aby napewno i jest ok. Nie wiem czy jest sens zamawiania kolejnego rezystora, liczę na pomoc zanim udam się do ASO(Szukałem na forum, może słąbo jeśli tak to przepraszam)

    jest KATEGORYCZNY zakaz pisania w tytule słów "pomocy" i "problem" sabotujesz i demolujesz nam wyszukiwarkę tematów, tu 99,9% tematów to problemy. Temat ma oddawać zwięźle istotę problemu a nie "problem". Temat zmieniam. Ta zasada dotyczy każdego forum.
    Last edited by rambo7; 21-06-2019, 10:31. Powód: Regulamin pkt 5.

  • #2
    Proponuję na sam poczatek sprawdzić czego brakuje jak dmuchawa stanie,bo silnik musi mieć prąd i masę,więc od tego trzeba zacząć żeby wiedzieć w którym kierunku szukać.
    Probówka kosztuje 7zł i do diagnozy zupełnie wystarczy.
    Może to pomoże

    Widać tam co i jak jest zasilane.Jest też przekaźnik,więc zwarł bym go na próbę gdyby okazało się że nie ma plusa.

    Zamieszczone przez dami126p Zobacz posta
    Okazało się ze to ozebrowanie rezystora jest strasznie gorące, co daje mi czerwone światło, że może jest w tym coś wiecej.
    Ono ma być gorące bo od tego jest.Nie bez powodu jest zawsze umieszczone w kanale powietrznym i nie wolno go używać inaczej niż tylko tam zamontowanego, bo pójdzie z dymem.Sprawdź czy sam silnik obraca się luźno,ew,posłuchaj czy jak wyłączasz dmuchawę to wentylator zwalnia w miarę stopniowo czy staje od razu "dęba"(o ile da się ja jeszcze odpalać).
    Niczego nie kupuj zanim nie sprawdzisz co jest potrzebne,bo to marnowanie czasu i pieniędzy.

    Comment


    • #3
      nie dublujemy tematów, korzystając z dobrodziejstwa wyszukiwarki tematów dostajesz takie rekordy:
      Rezystor regulacji siły nawiewu przepalony. Honda civik VIII ufo

      Dmuchawa wentylator nawiewu w VIIIgen - usterki w działaniu

      jest jeszcze kilka tematów co do zasady pracy o tej samej treści w VII gen i w IX gen.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Jakby ktoś potrzebował to mam używaną dmuchawę na stanie. Wczoraj wymieniłem na nową, bo mi nawiew nie działał. Dziś jadąc w trasie właśnie przestał znowu działać więc pudło i 300zł w plecy... Dodam, ze u mnie pada nawiew po przejechaniu kilkudziesięciu km na 4tys obrotów. No i nic zostało 700km do przejechania. Kurtka, czapka i jazda... A jutro sprawdzić ten rezystor co w gdzieś się w postach przewijał...

        edit.
        przeniosłem, to jest właściwy temat.
        Last edited by rambo7; 19-10-2020, 08:18. Powód: r7 edit.

        Comment

        Working...
        X